GiantElectrobikeFillariHepha
Sivu 256 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 156 206 246 254 255 256 257 258 266 306 356 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 7.651 - 7.680 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

  1. #7651
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    Iso knardi on kyllä ihampaska
    Kahet lipat tänään, otb paikallaan ja toinen mutkassa lähti rengas alta kun lehdet luisti juuren päällä.
    Se onkin takakumi IMO

  2. #7652
    Löytyykö mistään 24 tuumaista sisuria tai vastaavaa prestaventtiilillä ghettotubeless viritykseen?

  3. #7653
    mutanaama Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kemizti Katso viesti
    Se onkin takakumi IMO
    No ilmankos!

  4. #7654
    Liittynyt
    10/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    703
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    otb paikallaan
    Jo on kehno 0_o

  5. #7655
    mutanaama Guest
    No sitähän mä tässä yritän tolkuttaa, että varokaa sitä rengasta.

  6. #7656
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kemizti Katso viesti
    Se onkin takakumi IMO
    Ja sitä parempi jokapaikan takakumi on JJ. IMO. En kyllä Nartia eteen pukkais. Mut olenkin amatööri. Kuivana kesäpäivänä lintujen laulaessa Narti on jees.


    -AiPhonella Tapatalkista-

  7. #7657
    Liittynyt
    09/2013
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    204
    Onko mitään järkeä laittaa talveksi eteen Dillinger5 (Bluto) ja taakse Dillinger4, ko 5 ei sinne mahu?

    Tietyissä tilanteissa tuntuu, että keula uppoaa isolla miehellä ja sitten mennäänkin tangon yli... Ja toisaalta josko se isompi eturengas tampaisi sen verran lunta kiinteämmäksi, ettei takana tuleva pienempi enää uppoaisi?

  8. #7658
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Kello
    Viestit
    2.059
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Puusilmä Katso viesti
    Onko mitään järkeä laittaa talveksi eteen Dillinger5 (Bluto) ja taakse Dillinger4, ko 5 ei sinne mahu?

    Tietyissä tilanteissa tuntuu, että keula uppoaa isolla miehellä ja sitten mennäänkin tangon yli... Ja toisaalta josko se isompi eturengas tampaisi sen verran lunta kiinteämmäksi, ettei takana tuleva pienempi enää uppoaisi?
    Järjestä en tiedä mutta olen itse ajanut 4,8 edessä ja 4.0 takana aika monta talvea ja en osaa sanoa miksi ei toimisi.

  9. #7659
    Ite kaaduin kolme viikkoa sitten, kun JJ4.0 luisti märällä kalliolla alta, piti laittaa Barbegazit takaisin alle

  10. #7660
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    463
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ealex Katso viesti
    Mahtuu 27.5x4.7 Blutoon: http://forums.mtbr.com/fat-bikes/201...l#post12634365

    Tiukkaa tosin on, niin kuin Surly Budinkin kanssa:
    Kyllähän nuo renkaat saa pulleiksi kun niihin laittaa +20psi ilmaa... Eri asia ajaako niillä sitten kukaan... Budi mahtuu blutoon ja epäilen et 27,5 barbikin varmaan menee jos uudesta asti pitää paineet alle 10psi:n... Iso kumi venyy ja venähtää jos sen jättää koville paineille pitkään... Ja nää ameriikan keket voi kumin venäyttää aika isoksi ihan auringossakin. Itsellä ei kerran sopinut budi 170mm perässä pyörimään, mutta kun laski paineet 1,2bar-> 0,8bar niin sopi, renkaan korkeus laski samalla yli 12mm

  11. #7661
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    339
    Olisikohan Colossus edessä ja 4.8 JJ takana hyvä yhdistelmä? Vai odottaisiko jonkin aikaa ja sitten Colossus eteen ja taakse...

  12. #7662
    Liittynyt
    12/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    591
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jukahia Katso viesti
    Kyllähän nuo renkaat saa pulleiksi kun niihin laittaa +20psi ilmaa... Eri asia ajaako niillä sitten kukaan... Budi mahtuu blutoon ja epäilen et 27,5 barbikin varmaan menee jos uudesta asti pitää paineet alle 10psi:n... Iso kumi venyy ja venähtää jos sen jättää koville paineille pitkään... Ja nää ameriikan keket voi kumin venäyttää aika isoksi ihan auringossakin. Itsellä ei kerran sopinut budi 170mm perässä pyörimään, mutta kun laski paineet 1,2bar-> 0,8bar niin sopi, renkaan korkeus laski samalla yli 12mm
    Niin venähtää ja ihmetelly miks jengi mittailee renkaiden kokoja tommosilla megapaineilla. Mut kait tota vois käyttää hyväksikin ja venyttää tahallaan esim noi tekemäni nasta bud ja lou renkaat jollain kahenbaarin paineella. Jättäis viikoks tekeytymään..! tai lisäks laittais päiväks saunaan..! Kun on siis runko mihin ne mahtuu sit reilulla pelivaralla. Spessun kanssa piti olla tarkkana ettei vaan venähdä.

  13. #7663
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Nuuksion kupeessa
    Viestit
    3.483
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kemizti Katso viesti
    Se onkin takakumi IMO
    Takana se on ihan kiva mutta omaan ahdasperseiseen -11 muklukkiin hieman liian iso varsinkin kun renkaan rungossa on pieni sivuttaisheitto. Edessä se on ihan soiva jos osaa ajaa.
    Pinna löystyy kun ketju kiristyy.

  14. #7664
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Puusilmä Katso viesti
    Onko mitään järkeä laittaa talveksi eteen Dillinger5 (Bluto) ja taakse Dillinger4, ko 5 ei sinne mahu?
    Ootko kokeillu taakse? Vitos-dille on kyllä aika kapee ja matala kokoisekseen.

  15. #7665
    Liittynyt
    09/2013
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    204
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Läskimasa Katso viesti
    Ootko kokeillu taakse? Vitos-dille on kyllä aika kapee ja matala kokoisekseen.
    Ketjulinja on 4-5 mm jo JJ 4,0:lla, 45NRTH:n nettisivuilla on renkaiden leveydet speksattu, ei pitäisi sopia. Mutta tilaan siis sitten ensin yhden D5 renkaan eteen Blutoon ja pääsen sitten testaamaan ihan käytännössä onko mitään toivoa laittaa samaa taakse.

  16. #7666
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Laerppi Katso viesti
    Ite kaaduin kolme viikkoa sitten, kun JJ4.0 luisti märällä kalliolla alta, piti laittaa Barbegazit takaisin alle
    4.0 onkin semiläski.
    Ei vaan, ei mullakaan ole 4.8 JJ kuin takana. Edessä ei ole Budin voittanutta. Ajomiehethän sit ajaa vaikka GC:lla märällä.
    Tämmöinen paska kuski paikkailee puutteellista ajotaitoaan renkailla. Hyvät kuskit kuulemma sanoo että sama millä ajaa.

  17. #7667
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Laerppi Katso viesti
    Löytyykö mistään 24 tuumaista sisuria tai vastaavaa prestaventtiilillä ghettotubeless viritykseen?
    Riippuu vanteen leveydestä. 65mm vanteelle riittää oikein hyvin leveydeltään esim. Schwalben 20" SV7 (62-406 20x2.50) tai 24" SV10 (62-507 24x2.50), mutta 80mm vanteelle on siinä ja siinä, että riittää 2.50 leveä reunoille/reunojen yli.. itse tein kyllä vastaavalla 20" AV7 "bmx-sisurilla", joka on Schraderilla, kun en malttanut tilata ja odottaa. Ihan heti en löytänyt lähitienoolta Prestalla, mutta verkkokaupoissa näyttäis olevan ainakin 24-tuumaista.
    http://www.bike-discount.de/en/buy/s...492/wg_id-3974

  18. #7668
    Liittynyt
    09/2013
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    204
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Volvospede Katso viesti
    Niin venähtää ja ihmetelly miks jengi mittailee renkaiden kokoja tommosilla megapaineilla. Mut kait tota vois käyttää hyväksikin ja venyttää tahallaan esim noi tekemäni nasta bud ja lou renkaat jollain kahenbaarin paineella. Jättäis viikoks tekeytymään..! tai lisäks laittais päiväks saunaan..! Kun on siis runko mihin ne mahtuu sit reilulla pelivaralla. Spessun kanssa piti olla tarkkana ettei vaan venähdä.
    Itse olen huomannut, että yli 25 km/h vauhdissa JJ 4.0 ei pyöri kovin hyvin alle 1,0 bar paineilla. Tulee jonkinlainen "tahmausefekti" vauhdin kiihtyessä. Kun pistää 1,2 bar, niin johan rullaa. Epäilen tahmausefektin olevan jonkinlainen renkaan sisäinen paineaalto, samaan tapaan kun autolla ajaa jäällä liian kovaa ja jää särkyy alta. Ja kun paineet ovat riittävät ei aaltoa pääse kehittymään.

    Mutta tämä ei varmaan koske normifillaristia, itselläni on painoa 125 kg.

    Retkipaineet ovat 1,4 bar, jotta kamatkin kulkee sujuvasti. Maastoon pitää sitten laskea 0,6 bar luokkaan. Maantiepaineet (tiedän läski ei ole maantiepyörä) tekevät eräänkin testin mukaan 25 W säästön tehontarpeeseen verrattuna noihin alle 1,0 barin paineisiin.

    Mutta täytynee tiedostaa, että renkaat saatavat vanua...

  19. #7669
    mutanaama Guest
    Pakkohan se juggernaut 4" oli hankkia alle, kun testeissä sai noin huonot lukemat.
    Takana ollut Barbegatz siirtyi eteen sen ihampaskan knardin tilalle.

    Ensivaikutelma renkaasta oli hyvin positiivinen, kevyt tuoksui hyvältä ja oli paljon puhtaampi kuin allaolevat renkaat.
    Pakettikin oli tosi kiva ja kevyt ja niin oli rengaskin.

    Tubeless asennus kesti noin minuutin, vanhat litkut toimi liukasteena ja rengas napsahti kivasti paikalleen sielua irroittamatta 0,5 barin tuntumassa (käyttäkää sitä liukastetta). Litkua lorotin ennen paineita renkaan sivusta desin verran. Asensin renkaan vielä rullaussuuntaan, ihan kaikkea en viitti kokeilla edes perjantaina.
    Piti laakista, tosin niin pitää tänä päivänä lähes kaikki muutkin tubeless-readyt. Paineet 0,8 bariin ja 6km siirtymän kautta metsään.

    Rullas asfaltilla ihan asiallisesti, en juuri eroa huomannut muihin viimeaikaisiin renkaisiin, hiekalla vielä vähemmän. Valitsin mutasemman polun petikkoon ja siinäkin tuo pirulainen toimi yllättävän hyvin, vaikka tahallaan tulikin ajettua paikoista, joissa mm mammoth jäi täysin sutimaan.

    Märkää kalliopintaa ei tänään ollut, mutta lehtien peittämää sitäkin enemmän ja taas rengas toimi täysin eleettömästi. Joissain terävissä nousuissa huomasi pienemmän massan ansiosta paremman kiihtyvyyden.
    (Tai no huomas ja huomas, mut siltä se vähän tuntu)

    Kivikossa ajaessa en huomannut eroa barbegazziin, kuin ehkä positiivisesti.

    Oikein hyvä rengas, jos mieskunto kestää kapeammankin renkaan.

    Renkaan leveys 65mm vanteella 96mm (barbeg 113)
    Korkeus 740mm (barbeg 760)

    Yhdistelmänä pirun hyvä, saa jäädä nyt hetkeksi tolleen.

  20. #7670
    hyvä raportti. Ehkä itsekin pitäisi vielä antaa tuolle 4" kendalle toinen mahdollisuus. Ensimmäinen ja toistaiseksi viimeinen ajohan mulla päättyi tuon kanssa rengasrikkoon ja silloin oli vielä vähän luntakin maassa. Mitään muuta rengasta en ole vielä saanut hajalle.

  21. #7671
    Blackborow Guest

  22. #7672
    mutanaama Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti macci Katso viesti
    hyvä raportti. Ehkä itsekin pitäisi vielä antaa tuolle 4" kendalle toinen mahdollisuus. Ensimmäinen ja toistaiseksi viimeinen ajohan mulla päättyi tuon kanssa rengasrikkoon ja silloin oli vielä vähän luntakin maassa. Mitään muuta rengasta en ole vielä saanut hajalle.
    Ainiin, punnituksessa fillarin paino putosi kolmestatoista 12,3 kiloon. Teräsrunkoiselle imo ihan ok.

  23. #7673
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Blackborow Katso viesti
    Ihan asiallinen liike, jos jotain mietityttää. Pariin otteeseen tilannut tavaraa.

  24. #7674
    mutanaama Guest
    Nuuksion metsässä vaaniva boa puraisi Juggernautin kylkeen reiän, johon ei litkun voima riittänyt. Jalat ja äijä oli tänään ihan loppu, eikä jaksanut ajella kivien päältä, vaan jossain vaiheessa ajoin liian ahtaasta raosta. Vielä ei rengas vaihdu, sen verran hyvin se toimi muuten.

    Barbegazi toimi edessä eleettömästi ja hyvin.

  25. #7675
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    ^ Monella mennyt Juggernautti puhki ensimmäisten päivien aikana, muuten vissiin hyvä mut turhan heikko (ja pieni IMO).

  26. #7676
    mutanaama Guest
    Vaatii kuskilta vähän kondista ja ajotaitoa, jos meinaa ehjänä pitää.

  27. #7677
    Liittynyt
    09/2013
    Viestit
    52
    Eteen 4.7 Barbegazin tilalle haluttaisi joku hieman isomman ilmatilan omaava rengas, mahtaisikohan 4.8 JJ olla kooltaan isompi? Knard ja Bud nyt ainakin täyttäisi vaatimukset, mutta oliko se iso Knardi nyt "ihampaska" eturenkaana, vai sisältyikö arvioon annos sarkasimia?

  28. #7678
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Kello
    Viestit
    2.059
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jii8 Katso viesti
    Eteen 4.7 Barbegazin tilalle haluttaisi joku hieman isomman ilmatilan omaava rengas, mahtaisikohan 4.8 JJ olla kooltaan isompi? Knard ja Bud nyt ainakin täyttäisi vaatimukset, mutta oliko se iso Knardi nyt "ihampaska" eturenkaana, vai sisältyikö arvioon annos sarkasimia?
    Jos Barbia tai JJ isompaa haluat niin Bud sitte. En osaa sanoa onko ja paljonko isompi mutta kehuttu edessä. Knardia ei ole kovasti kehuttu edessä.

    Lähetetty minun SM-A700F laitteesta Tapatalkilla

  29. #7679
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jii8 Katso viesti
    mutta oliko se iso Knardi nyt "ihampaska" eturenkaana, vai sisältyikö arvioon annos sarkasimia?
    Varmaan jonkin lajin huumoria on mukana tuossa arviossa. Itsellä ollut isoKnard edessä ja hyvä se on minusta ollut. Iso ilmatila tuo hyvin vaimennusta. Pito on aika hyvä monenlaisilla pinnoilla. Iso halkaisija tekee siitä hyvän esteiden ylityksessä. Rullaa myös hyvin, vähän alhaisemmillakin paineilla. Selfsteeringiä on vähän mutta kun tottuu niin ei juuri haittaa, ja sehän lähinnä vain kovemmassa vauhdissa. Näin iso rengas on myös väkisinkin vähän painava joten ei oikein sovellu grammanviilaamiseen.
    Ehkä merkittävin puute on vaatimaton pito mudassa tai savessa. Joten jos ajo on agressiivista ja tarvitaan hyvää kanttipitoa märissä ja pehmeissä olosuhteissa niin jotain karkeampaa isonappulaisempaa olisi ehkä syytä harkita.

    Edellä oleva on vain oma mielipiteeni ja joku muu on varmasti aivan toista mieltä.

  30. #7680
    Mullaki Knardi edessä toisessa ja toisessa Jumbo edessä. Mää tykkään Knardista enemmän, mutta lähinnä siksi että tykkään sen habituksesta enempi. Toisekseen ei se kyllä juuri lipsukkaan. Jumbohan on lie korkeampi ja Knardi leveämpi näistä, enpä ole kyllä mitannut mutta kuvissa Mukluk näytti vähän traktorilta silloin kun JJ oli takana ja Knardi edessä.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •