ElectrobikeHephaGiantFillari
Sivu 255 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 155 205 245 253 254 255 256 257 265 305 355 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 7.621 - 7.650 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

mutanaama Guest
    Maastofillarin renkaan rullaustestinä turkkilevy on vähän semmonen ja tämmönen. Varsinkin kun joku saattaa arvostaa pitoa ja hallittavuutta, varsinkin maastossa.
    Monasti ollaan lenkeillä huomattu, että toinen rullaa hyvin asfaltilla kun taas toinen paahtaa soralla kuin hirvi.

Ihan vaan huomiona; nyt kun vaihdoin renkaat toiseen fillariin, niin ainakin eturenkaan käyttäytyminen muuttui täysin. Pienillä paineilla yliohjaavuutta, mutta toisaalta helpompi ajaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Blackborow Katso viesti
    Turha sitten minkään tubelessin kanssakaan värkätä. 600g sisurit vaan sisään.
    Niin. Mulla tubeless on kyllä ihan muista syistä kuin painonsäästön takia.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    Maastofillarin renkaan rullaustestinä turkkilevy on vähän semmonen ja tämmönen. Varsinkin kun joku saattaa arvostaa pitoa ja hallittavuutta, varsinkin maastossa.
    Monasti ollaan lenkeillä huomattu, että toinen rullaa hyvin asfaltilla kun taas toinen paahtaa soralla kuin hirvi. .
    Muistaakseni jäsen Noniinno kiinnitti samaan aiaan huomiota saman suuntaisin mielipitein pitämällä koeajoa, vaikka se ei olekaan eksakti mitta vaan enemmän fiilispohjainen, tärkeänä. Olen samaa mieltä. Toki mitattu rullausvastus, varsinkin isot erot, on suuntaa antava mutta itse tehty koeajo, tai jonkun toisenkin kuskin tekemänä jonka ajotavan ja mieltymykset tuntee on paljon parempi.

Kertokaapas nöösille kauanko tuommoiset litkut kestää renkaassa? Keväällä liike litkutti ne ostaessani pyörän ja eturenkaassa vielä kuului loisketta kun käytin sitä viime viikolla irti. Jos tässä innostun niin tilaan nuo Maxxisin 27.5x3.8 renkaat jotka olisi tarkoitus sitten nastoittaa talveksi, tuolloin litkut tietysti tulee uusittavaksi.

mutanaama Guest
    Riippuu niin litkun määrästä kuin kuinka säätelee paineita.

Muutamasta kuukaudesta reiluun puoleen vuoteen väittäisin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    Riippuu niin litkun määrästä kuin kuinka säätelee paineita.

Muutamasta kuukaudesta reiluun puoleen vuoteen väittäisin.
    Ok, kiitos tästä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Grandi66 Katso viesti
    Kokeilen taakse heti ku saan kaverilta lainaan. Voi hyvinkin mahtua.

Lähetetty minun E2333 laitteesta Tapatalkilla
    Laitahhan kommenttia miten sopiii. Ootko muita isompia sovitellu kuin vakiot? bud/lou kiinnostais kans vakioiden tilalle. Edessä se ylimääräinen kaari haitannee tai sit mahtuu justiinsa.

Tuo selvinnee syksymmällä.

Lähetetty minun E2333 laitteesta Tapatalkilla
    fillari10.blogspot.fi
    www.kareisenpyorakorjaamo.net
    Itse yrittäjä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Volvospede Katso viesti
    Laitahhan kommenttia miten sopiii. Ootko muita isompia sovitellu kuin vakiot? bud/lou kiinnostais kans vakioiden tilalle. Edessä se ylimääräinen kaari haitannee tai sit mahtuu justiinsa.
    Mua kans kiinnostais tuo sopivuus myös eteen. Mikähän tilavampi keula tuohon passais(F5) jos vaihtais, hiilari tai alu?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti fättärix Katso viesti
    Mua kans kiinnostais tuo sopivuus myös eteen. Mikähän tilavampi keula tuohon passais(F5) jos vaihtais, hiilari tai alu?
    Trekin oma Haru hillarikeula ainakin, mutta sit menee napa uusiks. Tosin uskoisin että sen ylimääräsine kaaren poistaminen ei keulaa heikennä, se on lähinnä lokarin kiinnike ja ulkonäön pilaaja. Jos siis renkaan mahtuminen siitä on kiinni, niin kaari lähtee.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Volvospede Katso viesti
    Trekin oma Haru hillarikeula ainakin, mutta sit menee napa uusiks. Tosin uskoisin että sen ylimääräsine kaaren poistaminen ei keulaa heikennä, se on lähinnä lokarin kiinnike ja ulkonäön pilaaja. Jos siis renkaan mahtuminen siitä on kiinni, niin kaari lähtee.
    Joo Harun tiedän, ajattelin kuitenkin jos passais joku vähän edullisempi. Mitä lie trekin suunnittelijan päässä liikkunu kun mennyt laittamaan tommosen putken pätkän.. ruma ko mikä.

Sandmanilla/Fatlabilla on 15x150 hiilarikeula johon mahtuu 2XL. Sisältää myös mountit telineille.
    Saatavuuteen/hintaan en ole saanut vielä vastausta.
    Jos joku saa, saa infota.

https://www.facebook.com/SANDMANbikes/?fref=ts

Vähän offtopic, mutta Sarman hoboy 465 ollut ajossa keväästä asti ja kestänyt ainakin kaikki mun dropit ja rynkytykset. Mahtuu leveäkin rengas, kun jäi 4.8" jumbo jimin kanssa ihan reilusti tilaa keulaan.

Offtopic2: Voi myös olla, että mun keula on kohta fillaritorilla, jos joku kaipaa hiilarikeulaa, kun tuli ostettua bluto itselle. Vai uskaltaako blutolla lähteä talveen, kun tarkoitus ajaa myös kovilla pakkasilla.

Mistäs ostit bluton ja mitä maksoi?

Lähetetty jostakin jollakin

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mahead Katso viesti
    Mistäs ostit bluton ja mitä maksoi?

Fillaritorilta ostin ja sopuhinnalla mielestäni. Uutena vähän liian kallis kokeilu, kun olen hyvin epäileväinen tuon suhteen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sotanorsu666 Katso viesti
    Fillaritorilta ostin ja sopuhinnalla mielestäni. Uutena vähän liian kallis kokeilu, kun olen hyvin epäileväinen tuon suhteen.
    Kerrohan kokemuksia joskus sitten jossain säikeessä, kun vähän samoilla pohja-ajatuksilla itsekin asiaa olen aprikoinut. Ja yv:tä voi paiskata jos se ei olekaan hyvä.

</offtopic>

Hey, onko se 27.5x4.5 isompi pinta-alataan kuin 26x4.7? Onko tosiaankin? Mainospotaskaako?
    http://forums.mtbr.com/fat-bikes/27-...a-1011813.html

^kohta pääsee testaan ku kaveri saa 27.5'':set (uus trekki) :-) Pitänee tehdä epävirallinen rullaustesti alamäkeen ja laittaa mittarilla samat paineet. Mitenhän tuon pinta-alan vois todeta? Kovalle hiekalle kuvio mittaamaan. Pakko tehdä ko. painetesti samalla kuskilla+paineella :-) Pyörien painoeron vois kumota vesipullolla. Edit...Tai oikeastaan istuu vaan renkaan päälle :-)

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jcool Katso viesti
    Hey, onko se 27.5x4.5 isompi pinta-alataan kuin 26x4.7? Onko tosiaankin? Mainospotaskaako?
    Pinta-alasta en tiedä, mutta pirun hyvä rengas tuo 27.5" barbegazi on. Ei enää hodagia alle.
    Farleyn runkoon saattaisi mahtua 27.5X4.8" rengas, tätä vaaditaan seuraavaksi.

Blackborow Guest
    Saisi edes noita Barbegazeja joskus. Kaikki tainneet mennä niihin uusiin Trekkeihin ja irtomyyntiin ei jää. Muhkuhan tuo on kun Suvalassa uutta 9.6:sta ihmettelin ja varmaankin pinta-ala isompi kuin 26" Barbegazeissa.

zipo Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti juho_u Katso viesti
    Pinta-alasta en tiedä, mutta pirun hyvä rengas tuo 27.5" barbegazi on.
    Mä kävin kyselemässä paikallisesta ko.rengasta kun kaipailen hieman isomman renkaan tuomaa pehmeyttä keulan puolelle.
    Ehkä sitten joskus marraskuussa myynnissä.....mä en vaan usko noihin valmistajien päivämääriin sen verran monta kertaa olisi jäänyt ajot ajamatta jos ei hyllystä ostanut.
    Onko joku testirengas setti käytössä vai ihan omilla rahoilla ostettu jostain?

Ai joo näyttäis että Tarmo jättää Trek/Bontyn pois tuotevalikoimista,nastarengas oli ainakin alehinnoissa.

Omilla rahoilla ostettu. Reilun kuukauden ollut alla, lisäpehmeys on yllättävän suuri vs hodag. Oltiin tilauksessa nopeita, 18:00 tuli jälleenmyyjille viesti, että nuo renkaat tulee markkinoille, 20:30 renkaat oli tilauksessa. Onneksi kävin jälleenmyyjän kanssa silloin lenkillä.

Zipo, laita tuo 4.5" myös taakse. Missään et häviä, mutta mukavuus kasva huomattavasti.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jcool Katso viesti
    Tuohan on peräisin Trekin markkinoinnista, eli tuskin sisältää mitään totuutta. Nehän väittivät aikoinaan että 27.5 Hodag olisi läpimitaltaan 29+ luokkaa, mutta eihän se ole, vaan täsmälleen sama, kuin 29x2,35”. Tuskin edes 27.5x4.5 on läpimitaltaan isompi, kuin 29+.

26x4,8 (Surly ja Schwalbe) ovat taas läpimitaltaan samat kuin 29+.
    Tuossa kuvassa ei ole mitään järkeä, kuinka 4.5 on leveämpi kuin 4.7? Eiköhän tuo testi on tehty samoilla paineilla. 27.5x4.5 on ilmatilavuudeltaan pienempi ja painuu kasaan enemmän samoilla paineilla, kuin 26x4.7, siitä johtuu harhaanjohtava mittaustulos.

Blackborow Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ealex Katso viesti
    T Tuskin edes 27.5x4.5 on läpimitaltaan isompi, kuin 29+.
    .
    27.5x4.5 ei mahdu Blutoon mutta 26x4.8" mahtuu niin mitenhän on.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Blackborow Katso viesti
    27.5x4.5 ei mahdu Blutoon mutta 26x4.8" mahtuu niin mitenhän on.
    Mahtuu 27.5x4.7 Blutoon: http://forums.mtbr.com/fat-bikes/201...l#post12634365

Tiukkaa tosin on, niin kuin Surly Budinkin kanssa:

^ sivulla 30 kaveri korjasi ettei mahdukaan, alkoi lopulta hinkkaamaan Barbegazi blutoon....

^ Siis toisella kaverilla ottaa kiinni, toisella ei:
    http://forums.mtbr.com/fat-bikes/201...l#post12650300

Eihän tuo yllä oleva Budikaan mahtunut…

Mä oon kyllä jo tonnin ajanu Bluto+Budilla.

mutanaama Guest
    Iso knardi on kyllä ihampaska
    Kahet lipat tänään, otb paikallaan ja toinen mutkassa lähti rengas alta kun lehdet luisti juuren päällä.

^Joo mä todistan, ei mitään pitoo!

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •