GiantBikeshopLostInLaplandElectrobike
Sivu 63 / 129 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 13 53 61 62 63 64 65 73 113 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.861 - 1.890 / 3848

Aihe: Canyon Läskipyörät

Nyt olisi kyllä hyvät tarjoukset päällä. Kokoon liittyviä kysymyksiä on varmasti käsitelty runsaasti aiemmilla sivuilla, toivottavasti kuitenkin kokeneemmilla löytyy vielä kärsivällisyysttä vastailla.
    Koskaan en ole omistanut maastopyörää, joten koko kyllä hakusessa. Itselläni mittaa 182cm, inseam n. 87 cm. Canyon laskurin mukaan juuri siinä M/L rajalla. Itse mietin että isompi olisi parempi, mutta en osaa yhtään sanoa kuinka urheilullinen tuo Duden geometria on, enkä näin osaa oikein painottaa. Tähän asti ajanut siis vain maantiepyörällä ja cyclolla. Eli kommentteja kokoasiaan kaipailisin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti timpe Katso viesti
    Nyt olisi kyllä hyvät tarjoukset päällä. Kokoon liittyviä kysymyksiä on varmasti käsitelty runsaasti aiemmilla sivuilla, toivottavasti kuitenkin kokeneemmilla löytyy vielä kärsivällisyysttä vastailla.
    Koskaan en ole omistanut maastopyörää, joten koko kyllä hakusessa. Itselläni mittaa 182cm, inseam n. 87 cm. Canyon laskurin mukaan juuri siinä M/L rajalla. Itse mietin että isompi olisi parempi, mutta en osaa yhtään sanoa kuinka urheilullinen tuo Duden geometria on, enkä näin osaa oikein painottaa. Tähän asti ajanut siis vain maantiepyörällä ja cyclolla. Eli kommentteja kokoasiaan kaipailisin.
    Jaa-a... Olet aika pitkäjalkainen, eli lyhytselkäinen. Ohjaamon pituuden puolesta M lienee vähän parempi valinta, mutta satulatolpan säätövarat ovat M:ssä todennäköisesti sulla aika lähellä maksimiaan.

Millä korkeudella keskiöstä sulla on crossarin satula? Läskissä optimiasetus lienee sentin tai pari alempana.

L-kokoista voi testailla Lohjalla.

Itse olen pitkäjalkainen lyhytselkäinen savolainen, 178 cm ja insema 88 cm. L kokoinen Dude varsin sopiva 50 mm stemmillä minulle. Tosin M kokoa en ole sovittanut.
    jatkuvasti ja kokoajan

Lainaus Alkujaan tämän lähetti juhhau Katso viesti
    Itse olen pitkäjalkainen lyhytselkäinen savolainen, 178 cm ja insema 88 cm. L kokoinen Dude varsin sopiva 50 mm stemmillä minulle. Tosin M kokoa en ole sovittanut.
    Tästä voinee päätellä, että 182-senttiselle myöskään L ei ole katastrofaalinen valinta :-)

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Keskiäkäinen lohjalainen Katso viesti
    Jaa-a... Olet aika pitkäjalkainen, eli lyhytselkäinen. Ohjaamon pituuden puolesta M lienee vähän parempi valinta, mutta satulatolpan säätövarat ovat M:ssä todennäköisesti sulla aika lähellä maksimiaan.

Millä korkeudella keskiöstä sulla on crossarin satula? Läskissä optimiasetus lienee sentin tai pari alempana.
    Kiitoksia vastauksista. Satula on minulla 76,5 cm ja se on Bikefittingissä mitattu ei pitäisi suunnilleen olla kohdallaan. Maantiepyörässä ja cyclossa on noin oikea stack on 580 mm ja reach 385, miten tuota nyt sitten voisi suhteuttaa läskiin/maastoon, niin en osaa sanoa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti timpe Katso viesti
    Kiitoksia vastauksista. Satula on minulla 76,5 cm ja se on Bikefittingissä mitattu ei pitäisi suunnilleen olla kohdallaan. Maantiepyörässä ja cyclossa on noin oikea stack on 580 mm ja reach 385, miten tuota nyt sitten voisi suhteuttaa läskiin/maastoon, niin en osaa sanoa.
    Hyvin riittää M-koossa tolpan säätövara.

Ämmän ohjaustanko on n. 3 senttiä Ällää alempana ja lähempänä. Onhan tuossa eroa. Jos olet maantiefillarissa tottunut runsaaseen droppiin, sitten voi olla, että M tuntuu maasturissakin paremmalta. Pikainenkin kokeilu jommalla kummalla helpottaisi valintaa kummasti. Kovin paljon pieleen ei mene, valitset sitten kumman tahansa. M + sentin pidempi stemmi voisi olla lähellä optimia.

Mulla 180.5/87 M kokoinen Dude. Satula noin 76cm keskiöstä ja luotilanka polvilumpion takaa poljinakselille. Satula tulee minulla aika keskelle suoraa tolppaa tuolla. Tolppaa voi nostaa vielä monta senttiä. Stemmi on nyt 70mm ja tanko Answer 20/20. Ennen oli 60mm. 70mm ei hidastunut ohjaus vielä liikaa 4.8" kumeilla, mutta en kyllä enään paljon pidentäisi. M on kyllä, kuin naulapäähän minun kokoiselle.

L koko on taas aika iso. Timpe, niin kuin minäkin saa siihen silti ohjaamon kohdilleen. Jotenkin on tullut mutu, että jos ottaa ison rungon paljon reachia ja lyhyt stemmi, niin keula jää helposti aika kevyeksi ja pyörä keulii herkästi. Varsinkin, jos ei aja sarvet alhaalla. (nyt puhutaan perinteisellä geolla olevista eikä ns forward geosta.)
    Salsan Mukluk M on ainakin ketterämpi allani, kuin L oli. Onhan isompi runko vakaampi ajaa kovaa, jos ei tarvi kiemurrella. Duden M on kooltaan näiden välistä.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Miulla liki samat mitat kuin kysyjällä ja M koko on ollu passeli.

Onko joku viritellyt dudeen 30t nw rattaan kaveriksi bash ringiä? Siis vakiokampiin ja ulkopuolelle bash.

Lähinnä pohdin että kestääkö kuinka iskuja, kun bash tulee pelkkien pulttien varaan?

^Macci laittoi nuo Hopen levyt ulkopuolellekkin ja toimii.http://www.chainreactioncycles.com/f.../rp-prod147688
    Varmaan ainoa mikä mahtuu ulkopuolelle. Kuvia on tässä ketjussa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    ^Macci laittoi nuo Hopen levyt ulkopuolellekkin ja toimii.http://www.chainreactioncycles.com/f.../rp-prod147688
    Varmaan ainoa mikä mahtuu ulkopuolelle. Kuvia on tässä ketjussa.
    Joo noita katselin kanssa aikasemmin tästä ketjusta. Eniten juuri mietin miten kestää osumaa, kun on 30t rattaan kanssa pelkkien pulttien varassa.

Minulla on BBG Bashring spiderissa 104 BCD:ssä ulkopuolella ja ratas 64 BCD:ssä. Ulkopuolelle laitetut holkkimutterit myös kantavat, mutta koska en viitsinyt irroittaa ovaaliratasta pois tieltä, jouduin laittamaan toisen mutteriparin sisäpuolelle koska en saanut ruuveja solahtamaan hampaiden ohi spiderin reikään. Sopivanmittaisilla holkeilla ja ruuveilla saa siis holkit kantamaan. On tuo kahdellakin näemmä toiminut, ulkonäöstä päätellen "bash has been bashed".

Jos 30t:n laittaa sisäpuolelle 104BCD:hen, niin jostakin pitkät holkit (3x-systeemeissä?) jotta holkki yltää sekä bashin että spiderin läpi kunnolla?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Gargamel Katso viesti
    Minulla on BBG Bashring spiderissa 104 BCD:ssä ulkopuolella ja ratas 64 BCD:ssä. Ulkopuolelle laitetut holkkimutterit myös kantavat, mutta koska en viitsinyt irroittaa ovaaliratasta pois tieltä, jouduin laittamaan toisen mutteriparin sisäpuolelle koska en saanut ruuveja solahtamaan hampaiden ohi spiderin reikään. Sopivanmittaisilla holkeilla ja ruuveilla saa siis holkit kantamaan. On tuo kahdellakin näemmä toiminut, ulkonäöstä päätellen "bash has been bashed".

Jos 30t:n laittaa sisäpuolelle 104BCD:hen, niin jostakin pitkät holkit (3x-systeemeissä?) jotta holkki yltää sekä bashin että spiderin läpi kunnolla?
    Pitkillä holkeilla saisi tosiaan tukevan, mutta ei ole mahdollista koska 30t rattaassa on ne kierteet valmiina. Ja holkki osa riittää vaan spiderille siinä.
    Hommaan bashin ja pitkät pultit, nii eiköhän sen siinä nää kuinka kestää, uskon että ihan ok...

Ei lähde Dudesta kammet mun kyvyillä irti. Työkaluna ParkTool CCP-44 http://www.parktool.com/product/cran...ttom%20Bracket

Onko väärä työkalu vai miehessä vika?

Toihan on kampifirman oma väline https://bythehive.com/collections/cr...r-1-deg-cranks
    Mutta onko tuo nyt sitten erilainen kuin tuo ParkTool?
    twitter: @Myrkkykieli

zipo Guest
    Joskus on joutunut jeesaamaan kiinni jumiutuneiden kampien irrottamisessa.(4 kantti,howitzer,?Pahamaineinen ?S?S.)
    En halua käyttää voimakeinoja fillarikorjauksissa joten irrotin kiinnitysruuvi/pultti ajelemaan normaalisti lähikulmille.
    Ei kovin kauas ole tarvinnut ajella kun kampi alkanut löystyä.Tiedä sitten toimiiko moinen kikka duden kampisetissä,no eipä kokeilu maksa mitään.
    Pidä ruuvi ja sopiva työkalu mukana niin pääsee takaisin hissutelemalla.

^^Miksei lähde? Park tool:lla voi tulla helposti lisävääntöä väärään suuntaan. Toi niitten oma on kyl tos suhtees parempi, mut mä jouduin kyl käyttään sit rälläkkää ja siirtymään Race Faceen.

Sent from my iPad using Tapatalk
    Ride and Smile!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRa Katso viesti
    ^^Miksei lähde?
    Jos tietäisin tuohon vastauksen niin saattaa olla etten olisi kysymystä edes esittänyt...

Mutta jos veikata pitää niin varmaan tuo parktool on tehtävään sopimaton työkalu. Joku täällä kertoi sen sopivan, siksi tilasin. Nyt tilasin vielä tuon kampifirman oman työkalun, jospa sillä sitten. Ja jos ei lähde niin ehkä saavat sitten olla paikoillaan.

Eipä nuo hirveitä maksa, mutta aina menee vähintään se viikko kun odottelee saapuvaksi.

Se on se suurin vika, että e13 viisat ovat suunnitellu sen noin 3mm kierrettä minkä pitäisi kestää kammen ulos vedon ja kampi on kuitenkin kartiossa mikä on pultilla kiristetty 40nm.

Tuon Zipon vinkkaaman kikka kannattaa koittaa. Tietysti sen ruuvin voi jättää löysättynä paikalleen, niin kampi ei irtoa kokonaan akselilta vahingossa.

Edit. Eilen ajelin muutaman kilsan loppulenkistä kammenpultti löysättynä ja eipä se vielä irronut vaikka pompin ja koitin väännätellä. Huomiona, että sitten, kun kampi mahdollisesti irtoaa on Chanstayn kolhiminen mahdollinen, kun kampi on jo valmiiksi, niin pienellä toleranssilla runkoon. esim. Sisurista pala suojaksi nippareilla, jos meinaatte enemmän tuota kikkaa harrastaa, ettei runko ota osumaa.

Omien irroitus projekti on jäissä muista projektesta johtuen ja sitten ku on aikaa se meenee ajoon. On ne sairaan kovassa kiinni ei vielä irronut edellisen version DIY ulosvetimellä edes. Uutena irtosi kerran normi ulosvetimellä tyyliin Parktool ja sittemmin ne kierteet.
    Antza44 muokkasi tätä : 27.09.2016 at 09.35 Syy: Lisäys

^^Miksei lähde? Park tool:lla voi tulla helposti lisävääntöä väärään suuntaan. Toi niitten oma on kyl tos suhtees parempi, mut mä jouduin kyl käyttään sit rälläkkää ja siirtymään Race Faceen.
    Mites se noiden Race Facen kampien Q-faktorit ja ketjulinjat? Taitaa Q kasvaa ja vaatia jotain säätöä ketjulinjaan? Ihan vaan muistutuksena että ei tule yllätyksenä kenellekkään. Hi5:lta saanee kyllä parissa päivässä Race Facen kammet niin halutessaan.

^Puitu aika monella sivulla. 170 peräset ratas flipattuna toimii (75mm). Turbinella Q leviää vahän ja Next aika liki sama. Tosin tuo 68.5mm flipaamatonkin ketjulinja menee vielä luultavasti 4.8"/80mm ohi.
    http://www.raceface.com/media/Crank_...chainlines.pdf

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Monroe Katso viesti
    Jos tietäisin tuohon vastauksen niin saattaa olla etten olisi kysymystä edes esittänyt...

Mutta jos veikata pitää niin varmaan tuo parktool on tehtävään sopimaton työkalu. Joku täällä kertoi sen sopivan, siksi tilasin. Nyt tilasin vielä tuon kampifirman oman työkalun, jospa sillä sitten. Ja jos ei lähde niin ehkä saavat sitten olla paikoillaan.

Eipä nuo hirveitä maksa, mutta aina menee vähintään se viikko kun odottelee saapuvaksi.
    Jos tuolla irtoo minkä nyt tilasit niin ostan sulta sen sitten sen jälkeen jos oikein muistan niin vaihdat kammet kokonaan?

Itse kokeilisin ehdottomasti antaa tuolle kammelle lämpöä vaikka kuumailmapuhaltimella. Runko kannattaa tietysti suojata ettei tohota kuiturnkoa samalla. Pitäis kyllä auttaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Monroe Katso viesti

Sori. Huonosti muotoiltu. Lähinnä siis että korkkasivatko kierteet jo...

Ride and Smile!

Sori. Huonosti muotoiltu. Lähinnä siis että korkkasivatko kierteet jo...
    Yllättäen en päässyt niin pitkälle että olisivat korkanneet. Käytin kohtuullista voimaa ja kun ei auennut niin päättelin että homma ei toimi näin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Einiö Katso viesti
    Jos tuolla irtoo minkä nyt tilasit niin ostan sulta sen sitten sen jälkeen jos oikein muistan niin vaihdat kammet kokonaan?
    Juu saapa nähdä onnistuuko. Työkalu ainakin lähti hätäisesti liikenteeseen, tunti tilauksesta oli jo postitettu. En nyt ainakaan vielä vaihda kampia, mutta ehkä sitten kun olen korkannut ne kierteet ensin. Pyrkimys on vähän päästä noita rattaita vaihtelemaan, siksi irroitus.

Vähän keskimääräistä enemmän vaatii säätämistä tämä käyttöönotto, toivottavasti pyörä on hyvä ettei mene homma harakoille...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti zeppo Katso viesti
    Itse kokeilisin ehdottomasti antaa tuolle kammelle lämpöä vaikka kuumailmapuhaltimella. Runko kannattaa tietysti suojata ettei tohota kuiturnkoa samalla. Pitäis kyllä auttaa.
    Sellaisestakin tapauksesta olen kuullut jossa muovinen APS oli sulanut avaamisyrityksissä.

Itse olen lämmittänyt kammen jokaisella avaamiskerralla noin kädenlämpöiseksi. Samaten olen varmistanut työkalun lukitsemalla sen kampeen siten, ettei se varmasti pääse kiertymään ja siten hajottamaan kammen kierrettä, mutta näköjään ne kierteet tulevat halutessaan ihan kohtisuoraan ulos. Kolmas käytössä ollut konsti on ollut avaaminen kevyesti mutterimopolla nakuttamalla, ajatuksena että iskusta lähtevä shokkiaalto napsauttaisi jumin auki. Aiemmin nämä konstit tuntuivat toimivan, mutta nyt viimeksi ehkä sen ylikiristyksen takia ei.

Kampi on ontto reiän ympäriltä, joten kammen kylkeen ei auta paukuttaa. Muuten se olisi yksi niksi kartioliitoksen avaamiseen.

^Minä ainakin koputtelin kammen juureen kumivasaralla ihan surutta. Tosin sekään ei auttanut toisella kerralla.

Ekalla kerralla suht kovalla voimalla millä irtosi työkalulla ja koputtelulla lähti toisella kertaa jo kevyemmällä voimalla jengat. Paskaa suunnittelua.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    Paskaa suunnittelua.
    Comps
    Ride and Smile!

Kylläpä oli keskiön laakerit kauheessa kunnossa vuoden käytön jälkeen. Hopen uusilla laakereilla pyörii tosi smuutisti.

Ride and Smile!

Kylläpä oli keskiön laakerit kauheessa kunnossa vuoden käytön jälkeen. Hopen uusilla laakereilla pyörii tosi smuutisti.

Pistäppä linkki kyseisiin laakereihin

Osaisikohan joku neuvoa miten saan Dudesta e.13- kammet irti, kun ei pyörän mukana tullut ulosvetäjää eikä sitä muutenkaan näytä olevan saatavilla helposti?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •