GiantGarminHephaElectrobike
Sivu 104 / 168 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4 54 94 102 103 104 105 106 114 154 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.091 - 3.120 / 5028

Aihe: Jousituksen pienet kysymykset

  1. #3091
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.667
    Aattelin että vaihan vaa alajalkojen ölpät ja float ölpät ja tiivisteet. Mites nuo damper ölpät vaihtuu, yläpää auki vanhat kaataa pois ja uuet tilalle?

  2. #3092
    Liittynyt
    05/2003
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    2.818
    En uskallaneuvoa muiden keulojen suhteen, omat tuhoni maksan itse. Joten katso foxin sivuilta ohjeet ja youtubesta videot, löytynee helposti.

    nih..
    Miten niin tyhmä kysymys??

  3. #3093
    Foxin sivuilta löytyy ohjeet kunhat tiedät keulan tyypin - ja sekin onnistuu siten että siitä alajalasta koodi Foxin sivulle ni ke kertoo mikä keula kyseessä. O/C (open cartridge) on vähä helpompi huoltaa ku FIT patruuna.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  4. #3094
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.667
    Sivuja videoita ym selattu mut mikää ohje ei tunnu täsmäävän.. Miten saan keulan lukitusnapin irti että damper puolen saa auki? Mistään en löydä ohjetta.. Ja mites kun näyttää siltä että damper puolella alajalkoihi lisätty öljy menis iha samaa paikkaa ku yläkautta lisätty..tuuttaanko molemmay ölpät alhaalta sit. Eikä mitää hajuu onko tää open vai fit, 2010 rl f sarja muuta en tiiä. Foxin ohjeet siis poikkeaa omasta.

    Tää sininen pitäs saaha irti

  5. #3095
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.667
    Oon katellu väärii öljymäärii, ilmeisesti toi on avoin kylpy..

    Hyvä puoli ettei tarvi avaa tota, huono puoli, mulo liia vähä öljyy..

    Tilalle menee ny redlinen 10wt

  6. #3096
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.667
    Öljynvaihto oli yhtä tuskaa, kaikki mahollinen meni ensikertalaisella pieleen vaikka simppeli homma... No nyt se on ohi, saa nähä miten keula toimii, vähä jäi nyt nakertaa menikö oikee määrä öljyä. Vaikuttas ainakin hyvältä. Ja onko tämä keula nyt sittenkin 120mm?

  7. #3097
    ^sataselta näyttää. Eihän tuo edes pääse 120mm joustamaan


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  8. #3098
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.667
    Ei kai iha pääse, mut yli 100mm pääsee,noin 110mm tai ainaki orengas on menny välil iha tappiin..

    Mutta hyvä jos 100mm niin pitäs olla öpaut oike määrä ölppää..

  9. #3099
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.667
    Voi prkl, sittenkin tais tulla liia vähä öljyä kun lukitus ei täysin kunnolla toimi.. Onko vaarallista? Ei tähän hätään uusia prikkoja niin ei viittis vielä avata. Muuten tuntuu pelaavan..

    Eikai se vaikuttanu että keulan ollessa auki räpläs sitä kukitusnappii?

  10. #3100
    Liittynyt
    01/2015
    Viestit
    75
    Uusi keula pitäisi hankkia ja nyt huomasin tuollaisen parametrin, kuin offset. Luin artikkelin aiheesta eikä se helpottanut yhtään esim.
    http://www.pinkbike.com/news/To-The-...and-Trail.html

    Ajatuksissa on ostaa yarin keula, joissa offset on 42 tai 51? Pyörän ohjauskulma on 67°. Artikkelien perusteella offsetillä on draamaattinen vaikutus ohjaukseen, mutta miten on käytännön ero, huomaako aloittelija mitään? Ja jos oisko vihjettä kumpi offset näillä spekseillä olisi parempi?

  11. #3101
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    398
    4kk vanha Foxin CTD takaiskari on alkanut naksumaan kovasti. Kun pyörän jousitusta painelee tai ajaa töyssyistä, iskari naksahtaa kuuluvasti. Otin myös iskarin irti rungosta ja pöytää vasten painelemalla kuuluu sama ääni. Onko mitään keinoa korjata ite, vai onko vain laitettava takuuseen?

    Kaksi vuotta sitten itselläni oli muutaman kuukauden Cuben täpäri, jossa oli suunnilleen samanlainen ongelma. Iskari huollettiin ensin täysin ja vaihdettiin sitten kokonaan toiseen, eikä sekään auttanut. Lopulta vaihdettiin koko pyörä toiseen, kun ei sitä naksumista jaksanut kuunnella. Onko itselläni nyt niin paska tuuri, että olen omistanut kolme iskaria, joissa jokaisessa sama ongelma?

  12. #3102
    Liittynyt
    06/2002
    Viestit
    482
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TjRx Katso viesti
    Artikkelien perusteella offsetillä on draamaattinen vaikutus ohjaukseen
    Dramaattinen on tässä kohdin täydellisen yliampuva termi. Eron kyllä huomaa, jos peräjälkeen pääset testaamaan, mutta pitkässä juoksussa ei merkitse mitään.
    Jos saat jomman kumman edullisemmin, niin valitse se. Minun neuvoni olisi tällainen.

  13. #3103
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.164
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sambolo Katso viesti
    Voi prkl, sittenkin tais tulla liia vähä öljyä kun lukitus ei täysin kunnolla toimi.. Onko vaarallista? Ei tähän hätään uusia prikkoja niin ei viittis vielä avata. Muuten tuntuu pelaavan..

    Eikai se vaikuttanu että keulan ollessa auki räpläs sitä kukitusnappii?
    Jos sun keula onkin 115 mm? Siltä se kuvassa näyttäis
    Mutta vaimennuspuolen öljymäärä on tosiaan aika tarkka, jotta lukitus toimii. 5ml liian vähän ja ei lukitu.
    Muutoin lukitsemattoma toimii varmaan ihan hyvin eli jos et lukitusta kaipaa niin ei sun tartte lisätä.

  14. #3104
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.164
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sambolo Katso viesti
    Oon katellu väärii öljymäärii, ilmeisesti toi on avoin kylpy..

    Hyvä puoli ettei tarvi avaa tota, huono puoli, mulo liia vähä öljyy..

    Tilalle menee ny redlinen 10wt
    Mikä viskositeetti luki ohjeissa? Jos herkkyyskin on huono ja kylmät ilmatkin on tulossa niin 5 w voisi olla vaimennuspuolelle kokeilemisen arvoinen.

  15. #3105
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.667
    Foxin ohjeet oli tota vihreetä 10wt, foxin punanen myös 10wt, mitään tarkempia specsejä en löytänyt, redlinen punanen myös 10wt mutta vaikuttaa pullotuntumalla notkeemmalta. Keula menee siis lukkoon, mutta mutta hitaasti painamalla saa kasaan, niin mietin että vaikuttaako viskositeetti myös. Vähän meni se ölppien mittailu puihin kun onnistuin ruikkimaan öljyä ulos keulasta kun alajalat valahti vahingossa alaspäi kesken täytön, kaadoin sit kaikki pois että alotan alusta mutta en jaksanut hirveen kauan valutella öljyjä pois niin päätin että tilkka vähemmän sisää jos edelliseltä kierokselta jäänteitä.. Talvella ei välttämättä tule ajoa ainakaan että tuskin hirveän kylmässä ajelen.

  16. #3106
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Miten uusissa Rock Shox Solo Air keuloisa voi vähentää negatiivisen puolen painetta, kun ei niissä mitään venttiiliä alajalassa enää ole?: https://sram-cdn-pull-zone-gsdesign....bluto_rct3.pdf

    Samalla tavalla niissä paineet karkaavat negatiiviselle puolelle, kuin vanhoissakin keuloissa.

  17. #3107
    Liittynyt
    01/2015
    Viestit
    75
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti SammyB Katso viesti
    Dramaattinen on tässä kohdin täydellisen yliampuva termi. Eron kyllä huomaa, jos peräjälkeen pääset testaamaan, mutta pitkässä juoksussa ei merkitse mitään.
    Jos saat jomman kumman edullisemmin, niin valitse se. Minun neuvoni olisi tällainen.
    Samanlaisen vastauksen sain toistakin kautta 😀

    Lähetetty minun MotoG3 laitteesta Tapatalkilla

  18. #3108
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ealex Katso viesti
    Miten uusissa Rock Shox Solo Air keuloisa voi vähentää negatiivisen puolen painetta, kun ei niissä mitään venttiiliä alajalassa enää ole?: https://sram-cdn-pull-zone-gsdesign....bluto_rct3.pdf

    Samalla tavalla niissä paineet karkaavat negatiiviselle puolelle, kuin vanhoissakin keuloissa.

    Omassa Solo Air Pikessä olen ensin tyhjentänyt ilman putkesta. Jos tuntunut pohjassa ollessa "jousimaiselta" eikä mene kokonaan kasaan, olen pari kertaa ensin joutunut blurpauttamaan stefan välistä ylimääräiset paineet pois pienellä pyöreäreunaisella nippusiteen päällä. Tämän jälkeen kohtuullisen reippaalla voimalla vetää keulan suoraksi, kuuluu pihaus ja neg/pos puolien paine tasautuu (pos-puolen alipaine imasee negapuolelta). Helpoiten olen huomannut tämän suoritettavan ottamalla eturengas irti, akseli paikalleen ja siihen sitten asettaa jalan). Tämän toistanut pari kertaa. Eli keula takas pohjaan ja painaa taas paineet pois kun keula on täysin pohjassa. Sitten taas suoraksi, ja pihaus varmaan huomattavasti pienempi tai jopa olematon. Kun pihausta ei kuulu enää, alkavat paineet olla tasaantuneet.

  19. #3109
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki 28
    Viestit
    222
    Paljonko mielestänne on normaali määrä välystä/klappia linkuissa?
    Minulla on vuoden vanhassa fillarissa kelluva takaiskari (BMCn APS-linkku, fox float ctd), jossa on pieni mutta sitäkin ärsyttävämpi klappi; jostain takaiskarin suunnalta kuuluu kolahdus, kun takaiskari vapautetaan nopeasti kovasta prässistä - esim. Bunny hop tai isojen juurien ylitys perse penkissä. Etenkin tuon huomaa kun iskari on firm-asennossa. Välys on niin pieni, ettei sitä tunne persauksissa taikka sormilla jos yrittää käsikopelolla paikkaa etsiä.

    Kuuluuko teidän mielestänne ehjästä iskarista/linkuista kuulua pientä kolinaa? Naksumiset ja narinat kuuluu kuvaan...


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  20. #3110
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MJH Katso viesti
    Kuuluuko teidän mielestänne ehjästä iskarista/linkuista kuulua pientä kolinaa? Naksumiset ja narinat kuuluu kuvaan...
    No ei kuulu ei
    The end of the road is just the beginning...

  21. #3111
    Liittynyt
    06/2002
    Viestit
    482
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MJH Katso viesti
    Paljonko mielestänne on normaali määrä välystä/klappia linkuissa?
    Nolla.

  22. #3112
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki 28
    Viestit
    222
    Itse asiassa äänilähde lieneekin iskari ja foxin ominaisuus/tyyppivika. Löytyy lisää keskusteluja googlaamalla vaikka "fox dps shock knock"
    https://m.youtube.com/watch?v=ftWnXOD-i3g


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  23. #3113
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.667
    Mitäs nyt, alkoi damperpuolen yläpää hieman hikoilee talvisella lenkillä

    Muuten kyllä tuntu keula erittäin hyvältä ja herkältä ym. Mitenhän tuon yläpään saa edes auki/kiristettyä kun ei käryäkään miten tuon lukitusnapin sais pois tieltä.. Samalla ois voinu yläkautta vähä lisää ölppää mitä jäi viime huollossa vajaaks.

  24. #3114
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.667
    Nii ja en löydä mistään ohjeita, ainoostaa semmone ohje missä tuo punane reboundnappi pois ja sen alla kolmella ruuvilla lukitusnappi irti, mutta mun keulassa sielä ei ole yhtäkään ruuvia enää eikä tuo lukitusnappi liiku mihinkää. Siitä onki kuva josain tuola aiemmilla sivuilla.

  25. #3115
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sambolo Katso viesti
    Nii ja en löydä mistään ohjeita, ainoostaa semmone ohje missä tuo punane reboundnappi pois ja sen alla kolmella ruuvilla lukitusnappi irti, mutta mun keulassa sielä ei ole yhtäkään ruuvia enää eikä tuo lukitusnappi liiku mihinkää. Siitä onki kuva josain tuola aiemmilla sivuilla.


    Kuvan perusteella sanoisin, että ihan vaan suoraan ylöspäin nostamalla. RLC keulassa tuo lukitusvipu on kolmella ruuvilla, koska sen alla on indeksoitu hitaan kompression säätörulla.

  26. #3116
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.667
    Ehkä en käyttänyt tarpeeksi väkivaltaa, pitänee yrittää vielä.

  27. #3117
    Liittynyt
    06/2001
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    885
    Mikähän voisi olla pojan Tora SL-keulassa vikana, kun se pakkautuu kasaan. Välillä tuntuu toimivan ihan ok, mutta kun pomputtelee pyörän päällä, niin keula jää alas. Kevyesti vetämällä taas saa täyteen mittaan. Ilmanpaineella ei tunnu olevan tohon suurempaa merkitystä ( nyt n. 80 PSI, kokeilin jopa 140PSI ja sama homma). Ilmapuolen huolsin tossa jokun kuukausi sitten, kun ei ilmat pysynyeet sisällä (Kaikki tiivisteet uusiksi + washerit ja liukuputken tiivisteet). Lukitus ei toiminut ja sen korjasin viime viikolla. En sen kummemmin purkanut. Vedin vain yläpäästä vaimentimen irti, vanhat öljynjämät pois ja uudet sisäään. Lukitus korjautui tuolla.

  28. #3118
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sambolo Katso viesti
    Ehkä en käyttänyt tarpeeksi väkivaltaa, pitänee yrittää vielä.
    Proseduuri on kerrottu myös Foxin huolto-ohjeissa: http://service.foxracingshox.com/con...erviceProc.htm

  29. #3119
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Dude Katso viesti
    Mikähän voisi olla pojan Tora SL-keulassa vikana, kun se pakkautuu kasaan. Välillä tuntuu toimivan ihan ok, mutta kun pomputtelee pyörän päällä, niin keula jää alas. Kevyesti vetämällä taas saa täyteen mittaan. Ilmanpaineella ei tunnu olevan tohon suurempaa merkitystä ( nyt n. 80 PSI, kokeilin jopa 140PSI ja sama homma). Ilmapuolen huolsin tossa jokun kuukausi sitten, kun ei ilmat pysynyeet sisällä (Kaikki tiivisteet uusiksi + washerit ja liukuputken tiivisteet). Lukitus ei toiminut ja sen korjasin viime viikolla. En sen kummemmin purkanut. Vedin vain yläpäästä vaimentimen irti, vanhat öljynjämät pois ja uudet sisäään. Lukitus korjautui tuolla.
    Kuulostaa siltä että ongelma voisi olla poistiivi-/negatiivipaineen tasauksessa. Ilmajousi auki, purku, putsaus ja uudelleen kasaan.
    The end of the road is just the beginning...

  30. #3120
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.667
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti otski Katso viesti
    Proseduuri on kerrottu myös Foxin huolto-ohjeissa: http://service.foxracingshox.com/con...erviceProc.htm
    Kiitos tuollaista en ollut löytänytkään, kaikissa ohjeissa ollu erilaisia ratkaisuja, ainakin omaa mallia vastaavissa.

    Sitten semmone kyssäri, voiko tuon yläpään avata avaamatta alapäätä, vai lävähtääkö damperi naamalle eikä saa enää taka tjsp?? jos avais ja kattois miltä näyttää ja lisäis vähä öljyä samalla..

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •