ElectrobikeGiantHephaFillari
Sivu 4 / 20 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2 3 4 5 6 14 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 91 - 120 / 593

Aihe: Hengittävä takki pyöräilyyn

[
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuovipolku Katso viesti
    Jos et olisi mennyt paljastamaan takin kelvottomuutta täällä, olisit ehkä saanut sen myytyä Fillaritorilla jopa hankintahintaa kalliimmalla!

Gabbaa en jostain syystä saanut hankituksi vaikka sen perään kuolasinkin. Niinpä kysyn ihan vilpittömässä mielessä eikö se (sopivalla alusasulla - vai eikö tekniikka toimi jos alla on liian paksu tai muuten vääränlainen vaate tai useampia vaatekerroksia?) riitä aina siihen asti kun tarvitaan takki jota ei ole suunniteltu pelkästään etelä- tai keskieurooppalaista talvea varten?
    Mieluummin kerron paskasta takista muille, kuin laitan sontakasan kiertoon...

Gabba on loistava, tämä mavic ei.
    Nyt 6c aamuilla takkia voisi muuten käyttää, mutta hikoilun jälkeen tulee kylmä. Ei ne välikerrokset sitä muovipussia poista, eikä tämän alle mahtuisikaan kuin ohut lämmike alle.

^K-Polku varmaan tarkoitti kysymän että eikö se Gabba riitä kenties välikerroksilla höystettynä suoraan niille keleille asti milloin voi/täytyy pitää ihan kunnon talviajotakkia päällä?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti VesaP Katso viesti
    ^K-Polku varmaan tarkoitti kysymän että eikö se Gabba riitä kenties välikerroksilla höystettynä suoraan niille keleille asti milloin voi/täytyy pitää ihan kunnon talviajotakkia päällä?
    Joo, riittää hyvin. Kovasti vaan olisi halu keksiä käyttöä tälle mavicillekkin, mutta ehkäpä tuo LJL:n ehdottama hohtokeilaus on ainoa järjkevä vaihtoehto.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti VesaP Katso viesti
    Juu, niin luulin kirjoittaneeni. Eli ääneen sitä lausumatta uskalsin pikkaisen ihmetellä mihin välikeleihin ja mihin käyttöön koettiin olevan tarvetta ja Mavicin niissä toimivan paremmin. Vai oliko kyseessä heräteostos klassiseen "näin halvalla kannattaa ostaa" -tyyliin (jollaisia olen itse vähän liian innokas tekemään kun luulen tehneeni hyvänkin löydön).

Ja ensimmäisen kappaleen sisältö oli lempeän ironiseksi huumoriksi tai joksikin sellaiseksi tarkoitettua. Mutta vakavammin: takki voi olla ihan hyvä jollekulle viileämpien kelien rauhallisempaan ajoon. Fiksumpi se on myydä mihin tahansa hintaan kuin seisottaa henkarissa kaapissa tai pahvilaatikossa varastossa.

Itse asiassa ostin mavicin ja castellin gabban kesällä alennusmyynneistä. En edes muista kumpi tuli ensin hankuttua. Mavicci olsi kaikkien muiden seikkojen puolesta mieluisempi, mutta kun se ei vaan toimi hikoillessa. Se kai tässä eniten harmittaa...
    No, eivät nuo maksaneet yhteensäkkään kuin sen 129e.

THE syys takki/paita on vielä tulossa evansilta helsinkiä kohti. Kun lämpötila nousee aamusta reippaasti yli 10c niin kumpaakaan näistä aiemmista takeista ei voi käyttää varsinkaan maastossa.
    Elän vakaassa uskossa, että goren lyhythihainen paita kattaa irtohihojen ja tuulitakin kanssa 0-18c lämpötilat, ilman että mukana tarvitsee kuljettaa jossain vaiheessa lenkkiä törkeän paljon vaatetta.

Onko kellään kokemusta tästä?
    https://www.xxl.fi/craft-tech-lt-jac...106477_1_style

Lähinnä siis tarttisin jonkun sadetakin joka kulkee hyvin takin taskussa mukana. Eikä tarvetta ole pitkiä aikoja olla sateen armoilla.

Onko tuollaisesta mihinkään syyskelejä ajatellen? -> https://www.merlincycles.com/lusso-l...ket-86694.html

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    Minulla on tuo Goren Element WINDSTOPPER® Active Shells takki https://www.bike24.com/1.php?content...0,18,64;page=2 ja se on aivan loistava. Takki on ohut kuori ympäriinsä tuulenpitävä, mutta silti hengittävä ja sopii hikiliikuntaan. Nyt aamusin 10-12 lämmintä ja takki on juuri hyvä teknisen T-paidan kanssa ja tarkenee kylmemmälläkin noin. Ilta päivisin +15 olen ajanut ilman hioja tuuliliivinä. Talvella tarkenee fleesipaita ja alupaidalla pakkasellakin. Ohut takki kuivaa nopeasti ja ei vie tilaa, jos laittaa reppuun varoiksi. Olen kova hikoomaan totta alupaita kastuu, mutta niin se kastuu ilman takkiakin. 10+ arvosanaksi. Alkuun epäilin hengittävyyden toimivuutta, mutta onneksi olin väärässä. Kangas hylkii vettä eli ei kastu heti pikku sateella. Katkolahje housut löytyy samaa sarjaa. Parhaimpia vaatehankintoja ikinä ja joka € arvoiset.
    Löytyy myös kiinteillä hiolla https://www.bike24.com/1.php?content...18,64;page=132 ja pelkkää tuuliliiviä monissa eri väreissä. Tarkkana Elementiä on myös Shoft shell versiona.

XL koko on passeli molemmissa tälläselle 180cm/90-95kg haara 87. Takista menee L, jos paino 80kg huitteilla. Lahje voikin jo L olla lyhyt, jos haaraa 86/87.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Viltro Katso viesti
    Hei tämä näyttäisi juuri siltä mitä etsin! Kiitos kovasti, hyvästä tuotteesta vähän extraa voi maksaa Irrotettavat hihat iso +
    177cm/92kg varmaan kannattaa ottaa tuo XL suoraan..
    Täytyy miettiä vielä mitä muuta tuolta tarvitsee kun 15e näemmä joka tapauksessa postit
    Nyt yli kk jokapäiväisessä työmatka ajossa+lenkeillä ollut tämä takki ja alla vain tekninen t-paita lämpötilan ollen +5 - +15 ja olihan se omasta mielestäni vähän kallis mutta jokaisen käytetyn € arvoinen!

XL koko hieman pläskille oli oikein hyvä.

Varsinkin nyt kun aamulla on tuo ehkä +5 ja päivällä taas aurinko jo porottaa niin olen tyytyväinen että otin hihat irrotettavan mallin koska nyt vain hihat pois ja selkä taskuun eikä tarvitse hikoilla kuin hullu

Ei takkia turhaan täällä kehuttu, kiitos vielä kerran!

https://www.xxl.fi/gore-bike-wear-el...115975_1_style edellä kehuttu takki tarjouksessa

Mä tilasin tuon takin jokunen hetki sitten TGStoresta kun siellä oli tarjolla muitakin värejä (noh, mustan mä kuitenkin otin, ilman noita huomiovärikaistaleita).

Laadukas kapistus kyllä, niinkuin GBW aina.

Olen yhden lenkin ajanut sillä enkä ihan täysin vielä vakuuttunut tuosta hengittävyydestä. Hikoilin kuin sika. Paremmin toimi kun lämpö laski kymmenen tuntumaan lähtölämpötilasta joka oli viidentoista luokkaa. Alla oli pitkähihainen tekninen paita, ilmeisesti lyhythihainenkin olisi riittänyt.

Takataskusssa harmittaa kun ei ole vetoketjua.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Mä tilasin tuon takin jokunen hetki sitten TGStoresta kun siellä oli tarjolla muitakin värejä (noh, mustan mä kuitenkin otin, ilman noita huomiovärikaistaleita).

Olen yhden lenkin ajanut sillä enkä ihan täysin vielä vakuuttunut tuosta hengittävyydestä. Hikoilin kuin sika. Paremmin toimi kun lämpö laski kymmenen tuntumaan lähtölämpötilasta joka oli viidentoista luokkaa. Alla oli pitkähihainen tekninen paita, ilmeisesti lyhythihainenkin olisi riittänyt.

Sama homma, ei mitään toivoa ajella yli +5 keleillä maastossa. Fiilis oli, että hiki lentää, mutta paita oli kuitenkin semikuiva 3 tunnin jälkeen, koska takkia joutuu pitämään auki koko lenkin ajan. Itse maksoin 79€, mutta silti lievä pettymys hintaan nähden. Saa nähdä olisiko pakkasilla parempi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti

Itselläni ainakin rinta sekä takataskussa vetoketju.

Tuo XXL tarjous näyttäisi olevan kiinteillä hihoilla ja tuo kehumani irtohihoilla niin johtuisiko ero takataskussa sittenkin vain tästä...

Uskokaa jo, ei se hengitä. Olen nyt ajanut 30min työmatkaa gaballa, alla ohuin merino paita. Juuri sopiva. Ohuen tuulitakin tai liivin kanssa mennään ainakin -5c pakkasille ilman ongelmia. Hengittää.

Tuosta goresta maksoin viime syksynä 50e, johon hintaan se on ok sadetakiksi.

Näinähän se menee, jos takista ei pysty puhaltamaan läpi, takki ei hengitä ja se on kelvoton hikiliikuntaan. Näin itse ainakin määrittelen takin hengittävyyden ja teen puhallunkokeen takeille. Tuskimpa tuota Goren takkia olisi tullut ostettua, jos olisi päässyt hipelöimään ennen ostoa.

Äsken maantielenkillä Castelli Gabba + Castelli flanders warm aluspaita. Ilma 7°C ja tuulta 6-7ms koillisesta. Ei tullut kuuma eikä kylmä eikä vaatteet keränneet kosteutta.
    Kohtuu reipas vauhti n. 28km/h avg.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pätkä Katso viesti
    Äsken maantielenkillä Castelli Gabba + Castelli flanders warm aluspaita. Ilma 7°C ja tuulta 6-7ms koillisesta. Ei tullut kuuma eikä kylmä eikä vaatteet keränneet kosteutta.
    Kohtuu reipas vauhti n. 28km/h avg.
    Millaista materiaalia tämä flanders on? Onko sopivan liukasta gaban kanssa, vai pureeko kiinni samanlailla kuin normaalit merinot?
    Oma devoldin merino on sellainen väljä oloasu, jossa on liian iso kaula-aukko.

http://www.castellicafe.co.uk/castel...nders-warm-zip

Tätä korkeammalla kauluksella olevaa olen katsellut. Voisi avata gaban vetoketjua tarvittaessa, eikä alle aina tarvitsisi survoa buffia.

Flanders on hyvinkin ohutta harsomaista ilmakerrosta muodostavaa ja joustavaa materiaalia. Täysin huomaamaton päällä, mitään kiinni tarttumista en ole huomannut. Kaulus on kuitenkin melko matala ja tänäänkin pidin kaulassa putkihuivia estämässä kylmän ilman pääsyn kauluksesta kun hartiat jumii helposti. Juuri tuo linkin malli flandersista oli päällä.

Joskus pidän vielä tuon alla Castellin Core Mesh aluspaitaa lisäämässä eristävää ilmakerrosta. https://www.bike24.com/1.php?content...;mid%5B89%5D=1

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pätkä Katso viesti
    Flanders on hyvinkin ohutta harsomaista ilmakerrosta muodostavaa ja joustavaa materiaalia. Täysin huomaamaton päällä, mitään kiinni tarttumista en ole huomannut. Kaulus on kuitenkin melko matala ja tänäänkin pidin kaulassa putkihuivia estämässä kylmän ilman pääsyn kauluksesta kun hartiat jumii helposti. Juuri tuo linkin malli flandersista oli päällä.

Joskus pidän vielä tuon alla Castellin Core Mesh aluspaitaa lisäämässä eristävää ilmakerrosta. https://www.bike24.com/1.php?content...;mid%5B89%5D=1
    Lueskelinkin materiaalin olevan jotain fleecen kaltaista keinokuitua, joka olisi vielä mukavaa ihoa vasten.
    Toimii varmastikkin merinoa paremmin tiukan jerseyn alla. Miten venyvää kamaa tuo on? Minulla on L-kokoinen gabba hivenen väljä. Uskaltaisikohan tuon ottaa M-koossa? 178cm/72kg

Muitakin päteviä pitkähihaisia aluspaitoja saa ehdotella. Acliman woolnet paita on myöskin harkinnassa, mutta Castelli saattaisi olla vielä pykälää lämpimämpi ja ainakin leikkauksen luulisi olevan passeli pyöräilyhousujen kanssa.

Tuo vetoketjullinen malli Flandersista on varmaan järkevä. Tavallisella kauluksella ei mennyt rikkomatta 58,5 kokoiseen päähän. Tämä siis Flandersin perusmalli, ei warm.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Krabba Katso viesti
    Tuo vetoketjullinen malli Flandersista on varmaan järkevä. Tavallisella kauluksella ei mennyt rikkomatta 58,5 kokoiseen päähän. Tämä siis Flandersin perusmalli, ei warm.
    Näin sen olen ajatellut. Nyt paksumpana paitana on devolvin huppari, jossa on sellainen taittuva V-kaulus. Ei oikein toimi pyöräilyssä. Kaula jää liaan avonaiseksi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Minulla on L-kokoinen gabba hivenen väljä. Uskaltaisikohan tuon ottaa M-koossa? 178cm/72kg
    Uskaltaa, minä 176cm/71kg käytän jopa S-kokoista. Istuu tosi hyvin, M-koko on liian pitkä näin lyhytselkäiselle (inseam 86cm)

Jep, kannattaa ottaa mahdollisimman pienenä kokona, jotta saa ilmakerroksen tiukasti ihoa vasten. Materiaali joustaa kokotaulukon koon ylitsekin. Oma mitta/paita on juuri taulukon XXL eikä ole yhtään liian tiukka.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Privileged Katso viesti
    Uskaltaa, minä 176cm/71kg käytän jopa S-kokoista. Istuu tosi hyvin, M-koko on liian pitkä näin lyhytselkäiselle (inseam 86cm)
    Ok, Minulla inseam 84cm 178 pituudella, eli M-on varmaankin passeli. Myykö näitä muuten mikään liike helsingissä?
    Hinnoissa ei taida suurta eroa tähän aikaan olla. Aina kirpaisee.

Kallis mutta hyvä hengittävä vedenpitävä palttoo:

http://road.cc/content/review/142767...-active-jacket

Paksuhan tuo ei ole, eli tarvitsee alle lämmöneristävät kerrokset. Takataskujen puute myös vähän jurppii.

Nostetaas vähän ketjua. Minullakin haussa hengittävä, ei-vedenpitävä takki 0...+15 keleille. Pakkasilla käytössä on Craftin Siberian -muovipussi, jota käytän kun jotenkin sen kanssa on oppinut elämään. Mutta plussan puolella se on liian kuuma. Hiljattain löysin Lundhagsin Traverse -housut (aika samat kuin Avhu), ja ne on ihan täydelliset. Hengittää sen mitä tarvitsee ja alle voi lisätä merinovillaa kylmillä ilmoilla. Jos jostain löytäisi kohtuu hinnalla takin joka on samasta materiaalista. Ei tarvitse olla erityisesti pyöräilyyn tarkoitettu, kuten ei nuo housutkaan ole. En pidä erityisen ihonmyötäisistä malleista, tosin ei nyt mikään lepattava telttakaan ole kiikarissa. Vinkkejä?

https://www.xxl.fi/lundhags-traverse...061090_1_style

Tänään hain xxl:n tarjouksesta tämän, mutta taidan viedä takaisin kun aluspaita löytyy jo eikä tästä takin korvikkeeksi ole: https://www.xxl.fi/craft-core-seamle...n-treenipaita/

Sent from my ZTE A2017G using Tapatalk

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mahead Katso viesti
    Nostetaas vähän ketjua. Minullakin haussa hengittävä, ei-vedenpitävä takki 0...+15 keleille. Pakkasilla käytössä on Craftin Siberian -muovipussi, jota käytän kun jotenkin sen kanssa on oppinut elämään. Mutta plussan puolella se on liian kuuma. Hiljattain löysin Lundhagsin Traverse -housut (aika samat kuin Avhu), ja ne on ihan täydelliset. Hengittää sen mitä tarvitsee ja alle voi lisätä merinovillaa kylmillä ilmoilla. Jos jostain löytäisi kohtuu hinnalla takin joka on samasta materiaalista. Ei tarvitse olla erityisesti pyöräilyyn tarkoitettu, kuten ei nuo housutkaan ole. En pidä erityisen ihonmyötäisistä malleista, tosin ei nyt mikään lepattava telttakaan ole kiikarissa. Vinkkejä?

https://www.xxl.fi/lundhags-traverse...061090_1_style

Tänään hain xxl:n tarjouksesta tämän, mutta taidan viedä takaisin kun aluspaita löytyy jo eikä tästä takin korvikkeeksi ole: https://www.xxl.fi/craft-core-seamle...n-treenipaita/

Joku on saattanut tämän mainita aiemminkin
    Castellin gabba. Avain loistava noille lämpötiloille. Alle 4ast olen itse vaihtanut gaban mortiroloon, koska sellainen nyt sattuu olemaan. Mutta esimerkiksi äsken reippaammin ajaessa menin gaballa. Takataskussa mukana todella ohut tuulitakki ja fawesome liivi. Molemmille on käyttöä illan viiletessä pakkasen puolelle.

Housuista normaalit nanoflexit ovat yllättäneet. Vaikka ne ovat ohkaiset ja läpihengittävät, niin varsinkin reippaammin ajaessa lämmittävät tosi hyvin ja ovat päällä huomattavasti mukavammat, mitä izumin amfib elitet.

Edit: Äh, pitäisi lukea tarkemmin. Gabba on ihonmyötäinen. Tosin minusta mikään takki ei voi lepattavana toimiakkaan kunnolla.

Joo kyllähän tuosta Gabbasta on juttua säikeessä ollut.

Minulla kuitenkin haussa lähinnä metsässä ajeluun ja läskillä työmatkojen polkemiseen sopiva takki. Ajoa tulee 30-60 min/sivu vähän riippuen miten tulee kierreltyä, mutta hikihän siinä tulee ja hengittävyyttä tarvitsisin. Useimmiten reppu on mukana. Oman kokemuksen mukaan nuo ihonmyötäiset ei kuitenkaan tarvittaessa lämmitä juuri lainkaan, kun eristävä ilmakerros puuttuu. Mulla on siis joku Craftin pitkähihainen takki, joka hengittää hyvin, mutta se taas tulee ihan ihoon kiinni eikä tarjoa mitään lämpöä nollan tuntumassa. Toimii kyllä hyvin sitten taas jostain +15 ylöspäin pilvisillä ilmoilla (musta).

Minulla kuitenkin haussa lähinnä metsässä ajeluun ja läskillä työmatkojen polkemiseen sopiva takki. Ajoa tulee 30-60 min/sivu vähän riippuen miten tulee kierreltyä, mutta hikihän siinä tulee ja hengittävyyttä tarvitsisin. Useimmiten reppu on mukana. Oman kokemuksen mukaan nuo ihonmyötäiset ei kuitenkaan tarvittaessa lämmitä juuri lainkaan, kun eristävä ilmakerros puuttuu. Mulla on siis joku Craftin pitkähihainen takki, joka hengittää hyvin, mutta se taas tulee ihan ihoon kiinni eikä tarjoa mitään lämpöä nollan tuntumassa. Toimii kyllä hyvin sitten taas jostain +15 ylöspäin pilvisillä ilmoilla (musta).

Enpä osaa sanoa. Minusta ihonmyötäiset vaan toimivat parhaiten maastossakin, mutta takin valinta riippuu tosiaan paljon siitä ajosta. Rauhallisemmassa ajossa jokin muu voi toimia paremmin. Minulla on yksi väljempi goren tools softshell, mutta se on jäänyt täysin käyttämättä. Omasta mielestäni se ei tuon väliin jäävän ilmakerroksen vuoksi hengitä juuri ollenkaan.

Castellin mortirolo on tosiaan gabbaa hivenen paksumpi. Maastoon sopiva pienillä pakkasilla ja maantielle +4 alapuolella.
    Merlinillä hyvässä alessa. L-koko sopiva 178/72kiloiselle, jolla ei ole hartioita.
    https://www.merlincycles.com/castell...016-94204.html

Puuvilla-polyester -sekoitus on aika pistämätön materiaali, kunnhaetaan hyvää vaatetta ulkoiluun. Hengittää, pitää tuulta kohtuudella, kuivuu nopeasti, voi vahata/kyllästää jos haluaa vedenpitävämpää esim. reisiin tai hartioille. Mainitut Lundhagsin housut ovat myös perusmateriaaliltaan tätä. On myös kestävää, eikä sula ensimmäisestä kipinästä. Kannattaa tutustua mm. Fjällrävenin, Sastan tai Lundhagsin valikoimiin. Fjellulta esim. Keb, Skogsjö tai Abisko Shade olisivat minua kiinnostavia jos takkia etsisin noilla kriteereillä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Merlinillä hyvässä alessa. L-koko sopiva 178/72kiloiselle, jolla ei ole hartioita.
    https://www.merlincycles.com/castell...016-94204.html
    Kiitos vinkistä ja linkistä – nyt siellä on hyllyssä yhtä kappaletta vähemmän L-kokoa.
    Trollberga: 'troll, v. [...] to ramble, saunter, stroll, ‘roll’ [...] also, to turn round and round; to spin, whirl' (OED) + bergauf, bergab.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •