^ Hyvin olen noilla pärjännyt talvella(kin). Nastat varmaan auttaisi oikein jäisellä tiellä/polulla, mutta ilmankin on pärjätty mainiosti.
^ Hyvin olen noilla pärjännyt talvella(kin). Nastat varmaan auttaisi oikein jäisellä tiellä/polulla, mutta ilmankin on pärjätty mainiosti.
Komppaan vähäisellä kevätlumi/jää kokemuksella. Herkästi lähtee JJ edessä ollessaan sivusuuntaan vinolla pinnalla. Tosin paineeni saattoivat olla hieman liian kovat - aloittelijan virhe.
Huonosta ajoitaidostani ja vammojen pelosta johtuen ajan ensitalven Dillinger4:lla - makso mitä makso!
Mistähän tälle talvelle löytyisi dillinger 5 nastarenkaat halvimmalla?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Tulevaisuutta on paha ennustaa, mutta aikaisemmin on XXL:n tarjoukset olleet parhaat. Niistä vaan ei etukäteen paljon tiedä.
Dillinger 4/5:n lisäksi kannattaa harkita nastanakiksi 45NRTH Wrathchildiä: http://45nrth.com/products/tires/wrathchild
Hinnasta ja saatavuudesta ei kyllä ole mitään käsitystä.
Dillingerit ei ole ainakaan olleet tubeless ready renkaita. Toki ne kohtuudella tubeleksena toimii (itselläni D4:t tubeleksena), mutta onpa sellaisiakin yksilöitä nähty, ettei toimi. Sellaisenkin tapauksen olen nähnyt, että D5 hyppäs kesken ajon vanteelta kokonaan pois
edit: ainakin D4 on päivittynyt ja on nykyään tubeless ready: http://45nrth.com/products/fat-tires/dillinger-4
Vitosen spekseissä ei mainintaa näytä olevan.
Rule #6 // Free your mind and your legs will follow.
^Eiköhän tuo kumin hyppääminen ole enemmän vanteesta kiinni eikä kumista. Esim Mulefutilta ei varmasti kumi poistu ajossa, jos se on sinne joskus kunnolla nostettu.
BestGrip ruuvinasta on myös oiva keksintö läskiin.
Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...
Toki vanne vaikuttaa paljon, mutta ei se auta vaikka on hyvin tubeless yhteensopiva vanne, jos rengas on ylilöysä. Muistaakseni kaverin pyörässä oli tuolloin Bontrager Jackalope 26 TLR vanteet. Toisessa päässä Dillinger5 toimi tubeleksena ok, mutta toisessa ei kovin hyvin. Kyseli asiasta 45NRTH:lta ja vastasivat että laita sisuri, D5 ei ole tubeless rengas.
Rule #6 // Free your mind and your legs will follow.
[QUOTE=zander;2580264]Dillinger 4/5:n lisäksi kannattaa harkita nastanakiksi 45NRTH Wrathchildiä: http://45nrth.com/products/tires/wrathchild
Hinnasta ja saatavuudesta ei kyllä ole mitään käsitystä.
Saa nähdä juu paljonko tulee wrathchildille hinnaksi ja ehtiikö alkavalle talvelle vielä myyntiinkään.
Eiköhän se vähintään yhtä kallis ole kuin Dillingerikin.
Tiedä vaikka D5:n hinta hiukka laskisi, kun tulee uusi nastarengasmalli rinnalle myyntiin?
Lähetetty minun GT-I9506 laitteesta Tapatalkilla
^^45 onkin yleisesti niin edullisia, että sallitakoon niille pientä laatuvaihtelua.
Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...
Ei kait se renkaan löysyys mikään este tubelekselle ole, ainakaan mulefuteilla, hidaste vain. Kyllä ne löysätkin (esim D5) kumit on nousseet, kunhan saa painettua renkaan jotain (maata, seinää, jalkaa jne) vasten koko renkaan ympäri (eli sama tekniikka kuin liinoilla sitomisessa). Harjotus tekee mestarin tässäkin lajissa. Melkein sanoisin, että uusi bud on jopa hankalampia laittaa kun D5.
Wrathchild kyllä kiinnostaisi tai sitten vain 2XL snowshoe, alkoi lopputalvesta toinen D5 vuotamaan reunoista.
Mikä ei ole erikseen sallittu, on kiellettyä.
Wrathchild on liian leveä, ketjulinja tulee vastaan...
Erikiltä alhaiseen hintaan wrathchildia http://www.eriksbikeshop.com/45Nrth-...3E7367/Product. Ei liene euroissa paljoa halvempi tule olemaan.
Onkos kukaan saanut niitä 27,5" Barbegazeja? Paikallinen lupasi syyskuun alkuun, mutta eipä ole kuulunut.
Tuskin laskee, kun Dillingeritkin uusiutui, ainakin nastojen osalta. Hienoa olis kyllä jos hinnat vähän tulis alaspäin.. Saa nähdä mikä on Wrathchildin hinta Suomeen tullessa. Näyttää kyllä hyvältä, kuviota sohjoisempaankin lumeen ja uloimmat nastat todella reunassa, kunhan pysyvät paikoillaan..
Eikös Dillinger 4 vain uudistunut, 5:viitonen jäi ennalleen?
Oliko D5:ssa concave nasta jo aiemminkin? D4:sta sanotaan: "Riding your fatbike on ice just got even better with the redesigned Dillinger tread pattern and tubeless compatibility."
- 240 concave studs grip ice
- Taller side lugs improve cornering
- Improved center tread for rolling effeciency
- Tubeless ready
Laitetaan rengas-runko-sopivuus keskusteluun:
Beargrease carbon, 65mm kehä, Maxxis Minion FBF 4,8 tubeless toimii hyvin.
that's life, tough but unfair
https://www.tawastcc.com
https://twitter.com/evarjus
Onko Maxxis Minion FBF ja FBR 4.8" (120tpi) kumeista vielä kokemusta syksyn liukkailla? Suht edullisesti saisi setin (=puoleen hintaan) verrattuna B&L tai Flow&Dunder samanmoisella kuvioinnilla.
Ei ole leveimmät 4.8", mutta omaan käyttööni ainakin riittävän leveät. Pehmeässä mudassa takapää pitää todella hyvin. Hinta/laatusuhde paras mitä on ollut tähän asti alla omissa läskeissä. Aikaisemmin alla olleita:
On-One Floaterit, Maxxis Mammothit, Jumbo Jimit 4.8"(molemmat versiot), Surly Knardit 4.8" ja bud/lou.
Itse ainakin annan vahvan suosituksen minioneille. Talvelta ei ole kokemuksia, mutta epäilen toimivaksi kuvion perusteella. Joku näillä oli ajellut jo talvellakin viime vuonna ja väitti toimiviksi.
Anteeksi laiskuuteni, kun en koko ketjua lukenut läpi ja "nopealla silmailyllä" en löytänyt järkevää vastausta. Ilkeyttäni kysyn kumminkin:
907 menee taakse 4.6" kumi ja Ground Control on tällä hetkellä sivunappulat viilattuna. Talveksi meinasin taakse jonkun saman levyisen nastoilla, ellen tuota alla olevaa nastoita itse. Tuo 4.6" on aika hämyinen koko, eli tarjontaa ei ole liikoja, kuten ei 4.4" myöskään. 4.0 meinasin karttaa, koska haluan hankikeleille kantavuutta. Kuskin kuivapaino siis 130kg.
45NRTH näkyy olevan tarjolla Flowbeist ja Dunderbeist 4.6" levyisinä. En ole kyseistä rengasta käynyt hyväilemässä ja mietin, että onko nappulat sellaisia, että niihin saa esimerkiksi tuon ISP:n nastan asennettua vai halkeaako tai tippuuko heti kättelyssä pois?
Tai mitä muuta ratkaisua porukalla on ehdottaa taakse, jotta saan pitoa ja kantavuutta.
Viime talven ajelin Klaukkalan jäisiä spooreja ISP:t alla ja koen, että nasta on hyvä olla tuomassa lisäpitoa noilla kotipoluilla myös takana.
Olipahan pyllistely, että sai tuon 2xln kestämään vanteilla. Nyt kuitenkin homma valmis
Sent from my iPhone using Tapatalk
Kahteen riviin meinasin kanssa. En mitään 500 nastan sorvia.
Valmistajan ilmoittamiin leveyksiin ei ole luottamista, pääsääntöisesti suurin osa ilmoitettua kapoisempia eli kovin tarkkaan ei voi specsata pelkkien numeroiden valossa.
Kirjanmerkit