HephaGiantElectrobikeFillari
Sivu 40 / 86 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 30 38 39 40 41 42 50 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.171 - 1.200 / 2574

Aihe: TREK Fatbikes Farley, Farley 6, Farley 8 and the rest :)

Lainaus Alkujaan tämän lähetti zeppo Katso viesti
    Etköhän ole hyvissä käsissä tuon kanssa, vahva veikkaus on että uuden rungon saat. Itse jos ostaisin hiilikuiturunkoisen niin Trekin hankkisin, eikös näissä ole runkojen osalta elinikäinen takuu. Kaveri oli ostanut hiilikuiturunkoisen maastopyörän 90-luvun alkupuolella Saksasta oltuaan siellä töissä, runko oli mennyt poikki ja pyörä jäänyt vintille. Näytti sitä tuossa taannoin ja sanoin että laitappa Trekille viestiä - tuli vastaus että jos alkuperäinen ostokuitti löytyy niin projektissa voidaan edetä. Ostokuittia ei koskaan löytynyt....
    Minkähänlaiset tapaukset tuo takuu kattaa?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti fättärix Katso viesti
    Minkähänlaiset tapaukset tuo takuu kattaa?
    Käsittääkseni kaikki rungon vauriot joissa sen aiheuttaja ei ole selkeästi ulkopuolelta tullut isku tai vastaava.
    Ja tietysti jos runkoa on rasitettu siihen kuulumattoman pituisella keulalla tai muulla osalla niin takuu voi raueta.
    Mutta kaikissa kuulemissani tapauksissa uusi runko on annettu takuuna.
    Ain kaipaan mä sinne missä olimme silloin kun olimme siellä missä mäkin olin - H. Hopo

Ja pitäis olla ensimmäinen omistaja kuitin kanssa. Tällasta kuitupyörää ei paljoo sit kannata käytettynä ostaa...? 😕🤔

Kuitenkin lienee Trekillä paras valmistajien takuu kuiturungolle vaikka pitää olla ensimmäinen omistaja. Itse kun läskiä olin hankkimassa niin päädyin kuitenkin lopulta alumiinirunkoon, nuo kuiturungot jotenkin vaan vaikuttaa 'herkiltä'. Pyörän kun hankin sillä tuntumalla että tällä mennään sitten hyyyyyyvin kauan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti zeppo Katso viesti
    Kuitenkin lienee Trekillä paras valmistajien takuu kuiturungolle vaikka pitää olla ensimmäinen omistaja. Itse kun läskiä olin hankkimassa niin päädyin kuitenkin lopulta alumiinirunkoon, nuo kuiturungot jotenkin vaan vaikuttaa 'herkiltä'. Pyörän kun hankin sillä tuntumalla että tällä mennään sitten hyyyyyyvin kauan.
    Kokeileppa kuiturunkoista joskus. Ainakin trekillä ajettavuudessa on yllättävän suuret erot, kuitusen hyväksi.

Onhan tuo kuiturunko varmasti ihan eri pyörä ajaa ja joskus miettiny hankintaa, mutta arvelluttaa myös tuo kestävyys. Jos sattuu kolhaseen kiveen tai kaatumaan niin että runko ottaa osumaa niin se on vissiin sitten entinen runko..

Ei ne helposti rikki mene. Tähän pitäisi laittaa kuvia hajonneesta santa cruz bronson kuiturungosta. Tuota runkoa on hierottu kiviin, kaduttu, maalit lähtenyt useammastakin paikasta ja kaiken se kesti. Sitten 5km/h otb, takahaarukan yläputki osui kiveen ja murtui. Viikossa jenkeistä tuli uusi runko.

Hienosti sportax/cruzi hoitivat pyörän kuntoon. Tuo ei mennyt takuuseen, mutta hinta oli erittäin kohtuullinen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti juho_u Katso viesti
    Kokeileppa kuiturunkoista joskus. Ainakin trekillä ajettavuudessa on yllättävän suuret erot, kuitusen hyväksi.
    Kävin silloin keväällä parkkipaikalla kokeilemassa ja hyvältähän tuo tuntui. Ongelma näissä pyöräkaupoissa on ettei niitä pääse kokeilemaan maastossa jotta erot tulisivat selville. Ja nyt en uskalla edes kokeilla, luulen että olet hyvinkin oikeassa . Tosin onni on etten tunne ketään jolla moinen pyörä olisi, voisi kokeilun jälkeen tulla ostoksestaan katumapäälle. Farley 9:llä mennään, mulle tuo oli sen luokan investointi että vaihtamaan en pystyisi vaikka haluttaisi.

zipo Guest
    Mä olen aloittanut uskomaan kuituun parempana materiaalina kuin metalli .
    Trek suurena valmistaja ei ole ikinä kiehtonut ,varsinkaan kun samanmerkkisiä fillareita näkee porukkalenkeillä jopa liikaakin riippuen päivästä.
    Jotenkin Trekit on alkanut sopimaan omaan ajoon hyvin ja niiltä on jopa malleja joille ei vastaavaa löydy muilta valmistajilta.Huono juttu sinänsä sillä hintakilpailutusta ei voi tehdä.Osta tai jätä.
    Jälkimarkkinoinnista:Joo Trek runkotakuu OK mutta sitten ne orkkiskomponettijutut ovat välillä syvemmältä.(Sram)
    Muutaman fillarin runkorikon kokeneena on todettava että mitä pienempi valmistaja niin sitä surkeemmin asiaa hoidetaan.

Blackborow Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti fättärix Katso viesti
    Onhan tuo kuiturunko varmasti ihan eri pyörä ajaa ja joskus miettiny hankintaa, mutta arvelluttaa myös tuo kestävyys. Jos sattuu kolhaseen kiveen tai kaatumaan niin että runko ottaa osumaa niin se on vissiin sitten entinen runko..
    No paskaksi se alurunkokin menee kun kunnolla kiveen jysäyttää. Ei se kuitukaan pienestä säry.

Ei kuiturunko kovin arka ole ja aika huono tuuri pitää olla että terävä kivi osuu kohdalle kun lippaa. Ja onhan noita kuiturunkoja mahdollista korjatakin. Onhan foorumillakin ollut kuvia hyvin tehdyistä korjauksista.
    Sanoisin että ei kuiturunkoa kannata jättää ostamatta siksi että pelkää sen rikkoutumista. Muita perusteita pitää löytyä.

Kuiteista puheenollen, pyörien ostopaperit kuitteineen kannattaa pistää omaan mappiin. Sieltä ne löytää kun vaikka konkelia on myymässä niin ostaja tietää ettei ole varastettua ostamassa. Ja tietysti takuutapauksissa.

Oliko jollain jo Farley EX 8 ajossa?

Lundberg:lla on, ainkin 18,5" rungolla

Kävin eilen kyselemässä siellä, ei ollut näytillä.
    Yhden ovat kuulemma jo myyneet.

Kruunu Guest
    Trek OCLV kuiturunkojen valmistuksesta ja testauksesta oleva video:

https://www.youtube.com/watch?v=WcqtJePE1Eo

Siinä kuva farley 9.8 ex

Ja tässä 150km myöhemmin

Voi hitto, pyysin kuvaa mutta en tommosta.... Eka kuvassa, pyörä on kyllä jäätävän hieno!

Ajoitko kiveen vai mitä sattui?

Näyttää tulleen kallis paukku.

Lähetetty minun B3-A30 laitteesta Tapatalkilla
    fillari10.blogspot.fi
    www.kareisenpyorakorjaamo.net
    Itse yrittäjä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Grandi66 Katso viesti
    Näyttää tulleen kallis paukku.

Lähetetty minun B3-A30 laitteesta Tapatalkilla
    Kallis? Onko tuossa muuta mennyt kuin kehä ja rengas. Kuitukehä, rengas, purku+kasaus ja rihtaus niin satasissa pysytään.

Blackborow Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti J.Kottenberg Katso viesti
    Kallis? Onko tuossa muuta mennyt kuin kehä ja rengas. Kuitukehä, rengas, purku+kasaus ja rihtaus niin satasissa pysytään.
    Kaikille saman hintainen, mutta köyhälle kallis.

Vahinkoja sattuu. Oivulla hieno pyörä.

Lähetetty minun SM-A700F laitteesta Tapatalkilla

ei se muuten harmita mutta kun syötteellä meni takavanne farley 9.6 . Kehä korjattiin. Sitten pääsin MTB green race:ssa 15km ja pamahti taas siitä kohtaa mistä oli jo korjattu. Sitten jouduin ostamaan uuden kehän. Että hyvin kestää

zipo Guest
    Mä ajelen suht kovilla paineilla(ei mittaria joten diy FackBerries suoja
    ) aina jos vanteen kehän leveys suhteessa renkaaseen on sama kuin Wampa/3,8 Hodag combossa.

Luultavasti uusi 27.5 Barbi on oikea rengas niille jotka haluavat ajella pehmeämillä renkailla.

Oivu: Mä kuvittelin että toi hajoaminen sattui tyyliin viittäkymppiä terävään kiveen ja tuurilla kuski säilyi vahingoitta. Mutta eihän toi mukavaa ole jos kuitukehät helposti rikkuu.

GPS:sän mukaan 28km/h ja terävää louhittua kiveä päin.

Kruunu Guest
    Oman pyörän (Farley 9.8) Wampan kiekot ovat ottaneet useita juurien ja kivien iskuja vastaan, eikä vanteen ulkokehällä näy kuin kivien kosketuksista syntyneitä naarmuja. Barbegazi renkaiden saavuttua, käyn kiekot läpi suurennuslasilla ja raportoin, miten nuo ovat kestäneet kolhuja.

Onko kokemuksia kuvan (iso suurennos) kaltaisesta halkeaman alusta pinnareiän juuressa, joka on ollut Wampan etuvanteessa alusta alkaen? Kysyin jälleenmyyjän mielipidettä ja vastaus oli, että seurataan halkeaman kehittymistä. Suurta muutosta ei ole n.500km matkalla tapahtunut.

Kruunu Guest
    Onko Barbegazi 27,5 x 4,5 renkaita alkanut saapumaan tilauksen tehneille? Juho u näytti sellaiset jo saaneen, toivon mukaan uusi runkokin tulee ripeästi.

Blackborow Guest
    Ei ole näkynyt. Kuulemma viivästystä ja pieni erä tulee ensi viikolla. Isommat sitten lokakuussa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti oivu Katso viesti
    GPS:sän mukaan 28km/h ja terävää louhittua kiveä päin.
    😊😊😊

Lähetetty minun SM-A700F laitteesta Tapatalkilla

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •