GiantElectrobikeHephaFillari
Sivu 126 / 181 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 26 76 116 124 125 126 127 128 136 176 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.751 - 3.780 / 5421

Aihe: Uudet kiekot maantiepyörään

  1. #3751
    Liittynyt
    03/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    427
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Faucon Katso viesti
    Tässä olisi kiekot samoilla vanteilla kuin nuo Huntit, mutta eri navoilla hintaan 250 puntaa + toimitus:http://www.superstarcomponents.com/e...e-wheelset.htm Tuossa on minusta jo parempi hinta-laatusuhde. Kinlinin vanteiden kanssa kannattaa kuuleman mukaan käyttää Kool Stopin punaisia(salmon) jarrupaloja, sillä muiden palojen kanssa ne kuluvat nopeasti.
    Ei pitäny tilata ennen ku talvella mutta on niin hyvät tarjoukset syksyn alkaessa että tilausnapin kiusaus vei voiton. Päädyin näihin kun olivat samaa hintaa kuin ylempänä mainittu mutta kaiketi parempi ku ovh on korkeampi (erona lienee vain navat):
    http://www.superstarcomponents.com/e...ance-dealx.htm

    £259 hinnasta lähti vielä 20% GETEXTRA20 koodilla ja päälle £5 toimitusmaksu. Kokonaishintaa £212.20 en pidä pahana. Jos eivät ole niin hyvät ku toivon maantiepyörässä ens kesäks niin lyödään cyclon ensiasennuskiekkojen tilalle sitten ja ostetaan paremmat maantiepyörään Tuo on pläni 1-2 vuoden aikajänteellä kuitenkin...

  2. #3752
    Liittynyt
    03/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    427
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hannupulkkinen Katso viesti
    Kukas käskee ajaa shimanolla. No eivät nuo painot navalla merkitse mitään. Ehkä sekunnin tuhannesosien merkitys parin tunnin ajossa ja ehkä ei sitäkään.
    Vapaaratas tuo 44g painoa lisää eli ei nuo Zondat vielä hunttien painoon pääse kampan vapaarattaallakaan...

  3. #3753
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti serveelo Katso viesti
    Moi!
    Tarkoituksenani on hankkia viime syksynä ostettuun Cervelo P2:een parempaa kiekkoa Shimanon RS 010 harjoituskiekkojen tilalle, mutta kohtuullisella budjetilla (max.1500 e. Alunperin olin miettinyt tonnia, mutta ei taida tuolla budjetilla juuri löytyä).
    Mitenkäs tuo kiekkojen profiili: kannattaako valita 80mm vai hiukkasen matalampi n.50 mm? Tällä pyörällä teen päänsääntöisesti lenkit kesäisin ja jokuseen triathlonkisaan tulee osallistuttua. Lisäksi tulee joskus ajeltua cyclocrossarilla.

    Tossa kattelin alustavasti FSA Vision Metron 81:stä ja toisaalta FSA Vision Metron 55:stä, kun näistä näyttäisi löytyvän kohtuullista alennusta.
    Myös Fulcrumilla on Red Wind 80 XLR siedettävissä hinnoissa. Osaako kukaan sanoa mitään näistä, miten vertautuu esim. ilmeisen paljon käytettyihin Zipp 404:iin?
    Paino ei ilmeisesti näissä korkeaprofiilisissa kiekoissa ole niin merkitsevä tekijä kuin aero-ominaisuudet (kuten muutenkaan triathlonpyörissä), mutta hieman hämmentää se, ettei taida olla juurikaan kevyempiä kuin nykyiset harjoituskiekot (Harjoituskiekko-Shimanot on 1848g ja FSA Vision Metron 81 on 1790g). Kannattaako tuon painoisiin investoida vaiko etsiä vielä kevyempää, mikä yleensä on ilmeisesti maantiefillarien kiekkojen päivityksessä yksi tärkeimmistä seikoista? Kiekot saisi olla avorenkaille.

    Mun pari senttiä tähän. Itse tyytyisin avokiekoissa n.50mm profiiliin. Ei ole niin sivutuuliherkkä ja paino on kohtuullinen. Näitä nyt sitten tietty on ns. merkkikiekkoja (esim. Zipp) ja sitten ei merkkikiekkoja. Hintaeroa on about 50%.

    Esim:
    https://www.mantel.com/de/mantel-carbon-laufradsatz

  4. #3754
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    2.358
    Uudet pyöreämmät ja leveät vanteet ovat usein matalammallakin profiililla yhtä aerot kuin vanhemmat, kapeat ja korkeammalla profiililla varustetut vanteet.
    Rule #1: Obey The Rules

  5. #3755
    jarit Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ranttis Katso viesti
    Vapaaratas tuo 44g painoa lisää eli ei nuo Zondat vielä hunttien painoon pääse kampan vapaarattaallakaan...
    Noin parikymmentä sivua taaksepäin laitoin linkin artikkeliin Huntista. Siinä todettiin Huntin napojen olevan Novatecit. Just nyt on itsellänikin alukiekkojen tarve ja olen katsellut paluuta Campan / Fulcrumin 2way fit kiekkoihin. Edellinen perus-mallin Zonda oli navalleen oikein hyvä mutta kapea vanne ilman kehän kunnollista kynnystä renkaalle ei miellyttänyt.

  6. #3756
    Liittynyt
    02/2002
    Paikkakunta
    turku
    Viestit
    924
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kervelo Katso viesti
    Uudet pyöreämmät ja leveät vanteet ovat usein matalammallakin profiililla yhtä aerot kuin vanhemmat, kapeat ja korkeammalla profiililla varustetut vanteet.
    Mielenkiintoinen kommentti, ja antamassa lisäpontta siirtyä vanhemmista 50 mm. kiekoista uusiin 40 mm. 'muhkuihin'.
    I'm a member of a A(prilia) & A(udi) Club

  7. #3757
    Liittynyt
    08/2008
    Paikkakunta
    Tuusula
    Viestit
    214
    Tein huvikseni pienen tilastollisen analyysin ja vertasin lenkin keskisykkeen ja keskinopeuden muutosta ennen ja jälkeen kiekkosetin vaihdon ja ero oli noin 10% uusien kiekkojen hyväksi.

    Vanhat Bontrager Race Scwalben One renkailla. Uudet Shimano RS81-C24 Contin 4000;lla

    Osa selittyy varmaan kunnon paranemisella, mutta joku prosentti menee kiekkojenkin piikkiin.

    Otos on reilu 50 lenkkiä tältä kesältä. Näisä 29 vanhoilla kiekoilla ja 24 uusilla.

    Lähetetty minun SM-G925F laitteesta Tapatalkilla

  8. #3758
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jartsu01 Katso viesti
    Tein huvikseni pienen tilastollisen analyysin ja vertasin lenkin keskisykkeen ja keskinopeuden muutosta ennen ja jälkeen kiekkosetin vaihdon ja ero oli noin 10% uusien kiekkojen hyväksi.

    Vanhat Bontrager Race Scwalben One renkailla. Uudet Shimano RS81-C24 Contin 4000;lla

    Osa selittyy varmaan kunnon paranemisella, mutta joku prosentti menee kiekkojenkin piikkiin.

    Otos on reilu 50 lenkkiä tältä kesältä. Näisä 29 vanhoilla kiekoilla ja 24 uusilla.

    Lähetetty minun SM-G925F laitteesta Tapatalkilla
    Aikamoinen ero. Vaikka tuon eron vielä puolittaisi niin eikö siltikin saada esim 30km/h keskinopeuesta nousu 31,5km/h.

  9. #3759
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jartsu01 Katso viesti
    Tein huvikseni pienen tilastollisen analyysin ja vertasin lenkin keskisykkeen ja keskinopeuden muutosta ennen ja jälkeen kiekkosetin vaihdon ja ero oli noin 10% uusien kiekkojen hyväksi.
    Tarkentaisitko hieman? Tippuiko keskisyke 10% ja keskinopeus nousi 10%, vai miten tuo pitää ymmärtää?

    Minkä verran nuo muuttuivat samoilla kiekoilla ajettuna ja minkä verran juuri vaihtokohdassa?

  10. #3760
    Liittynyt
    08/2008
    Paikkakunta
    Tuusula
    Viestit
    214
    Tarkennetaan hieman:

    Eli otin Polarin M400:lla kellottamieni lenkkien keskinopeudet ja keskisykkeet kesän ajalta exceliin.

    Seuraavaksi laskin suhdeluvun syke/nopeus jokaiselta lenkiltä. Esim. 134 bpm/25,6 km/h = 5.23

    Laskin noiden suhdelukujen keskiarvot ennen ja jälkeen muutoksen (kiekkojen ja renkaiden vaihto).

    Lopuksi vertasin keskiarvoja ja huomasin mainitsemani eron.

    Kuten sanoin tuossa on selkeä trendi ilman kiekkojen vaihtoakin (kunto noussut), mutta osa erosta selittynee kiekko/rengas setin vaihdolla.

    Ajan tuolle datalle jossain välissä pari tilastollista tarkastusta (Normaalianalyysin ja ANOVAn ainakin) ja katson jos siitä saa kaivettua kunnon paranemisen laskennallisen vaikutuksen.

    Sinällään tämä on luotettavuudeltaan aika heikko kun en voi toistaa testiä. Lähinnä halusin katsoa näkyykö tälläisellä simppelillä tavalla mitään eroa ja tämä sykkeen ja nopeuden suhdeluku tuntui helpolta tavalta jolla pystyi ymppäämään erityyppiset treenit samaan taulukkoon.

    Lähetetty minun SM-G925F laitteesta Tapatalkilla

  11. #3761
    Laita ne reilut 50 suhdelukua käyräks ja näytille?

  12. #3762
    Liittynyt
    08/2008
    Paikkakunta
    Tuusula
    Viestit
    214
    Yritän

    Lähetetty minun SM-G925F laitteesta Tapatalkilla

  13. #3763
    Liittynyt
    08/2008
    Paikkakunta
    Tuusula
    Viestit
    214

  14. #3764
    Linkit toimii. Näkyyhän siinä selvä pudotus vanteiden vaihdosta.

  15. #3765
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.506
    Eihän tää päättely ihan aukoton ole, koska suhdeluvussa on tuo syke. Etenkin kun renkaatkin vaihtui tuossa matkalla. Onko myös lenkit pysyneet samanlaisessa maastossa? Jos sulla olisi wattimittari ja olisi samat renkaat, niin sitten saisi jo luotetettavampaa kuvaa. Silloin suhdeluku jättäisi tuon mahdollisen kunnon nousun pois eli W/nopeus. Silloin saisi kuvan, paljonko "ilmaista" kyytiä uusilla kiekoilla saa.

    En oikein näe, mitä muuta eroa noissa kiekoissa on ... siis painon lisäksi? Mäessä tuo noin 200g varmaan tuntuu, mutta muuten? Saako noista Shimanoista jotain aerohyötyä?

  16. #3766
    jarit Guest
    Mun mielestä ei ole häpeä myöntää että kalliimmilla kiekoilla saa parhemmat fiilikset polkea. Ei sitä ostosta tarvitse enää itselle todistella sen jälkeen kun pahvilaatikon on aukaissut

  17. #3767
    Liittynyt
    08/2008
    Paikkakunta
    Tuusula
    Viestit
    214
    Juurikin näin 😀

    Ymmärtääkseni sanoin heti aluksi että tämä ei ole tieteellisesti luotettava testi.

    Reitit ovat kuitenkin kaikki samoja ja tapahtuneet Tuusulassa ja sen ympäristössä.

    Lähetetty minun SM-G925F laitteesta Tapatalkilla

  18. #3768
    Katoin noita renkaita jo tuossa aiemmin, ni renkaathan näkyy vaihtuneen raskaammin rullaaviin.
    (vaikka se ero olematon onkin)

    http://www.bicyclerollingresistance....-clincher-2014
    http://www.bicyclerollingresistance....-4000s-ii-2014



    Minusta ainakin ihan mielenkiintosta dataa, kiitosta vaan, että jaksoit heittää nuo näytille. Ilman muuta jättää tulkinnanvaraa, mut jäädään odottelemaan, että joku tekee saman testin wattikammilla ja renkaita vaihtamatta.

  19. #3769
    Liittynyt
    02/2002
    Paikkakunta
    turku
    Viestit
    924
    Tuli sitten päivitettyä ikämiestriathlonistin kisakiekotkin kun käsiini lävähti uudet FSA Vision Metron 40 avoversioina, jännä nähdä miten ne rullaavat, vielä jännempi se miten vaikuttaa tuo puolienkin väheneminen n. 20% edellisiin kiekkoihini verrattuna.

    Tein huomion että takavanteen vetopuolen 2 ristiin ovat myös ns. suorapuolauksiset, eli eivät kierrä sitä risteävää puolaa ( if you know what I mean :-) ), tekee vanteen jäykemmäksi ?? Onko hyvä juttu ?
    steelmän muokkasi tätä : 09.09.2016 at 13.37
    I'm a member of a A(prilia) & A(udi) Club

  20. #3770
    jarit Guest
    Samaa ihmettelin itsekin. Reilun viikon on ollut käytössä Vision 35 Trimaxit, kun pitäähän tallissa olla kaiken varalle yhdet avokiekotkin Vähän ritinää oli ekalla lenkillä, mutta täytyy ajella lisää ja katsoa mihin tuo lähtee kehittymään. Nuo on vähän "kakkos-kiekot syksyyn ja kevääseen" (kosteat kelit =alumiinen jarrupinta) joten ei ole maailman vakavin juttu.

  21. #3771
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jarith70 Katso viesti
    Mites ? Kiekot edelleen suorat ? Vai onko pettäneet painon 100 + alla ?
    Ei tainnu tähän ikinä kuulua kokemuksia mutta ehdottakaas vanteita, kevyet, nopeat + painoa kestävät 105+ kg...
    Vanhat jäis syksyn, kevään ja talven ajeluun paremmin suojatuilla ja hiukka leveämmillä kumeilla. Toiveena siis toiset vanteet renkaineen. Eli kesällä täysillä omaa kovaa

  22. #3772
    Liittynyt
    02/2002
    Paikkakunta
    turku
    Viestit
    924
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jarit Katso viesti
    Samaa ihmettelin itsekin. Reilun viikon on ollut käytössä Vision 35 Trimaxit, kun pitäähän tallissa olla kaiken varalle yhdet avokiekotkin Vähän ritinää oli ekalla lenkillä, mutta täytyy ajella lisää ja katsoa mihin tuo lähtee kehittymään.
    Äsken tuli hipelöityä noita vähän enemmänkin vapaarattaan vaihdon merkeissä, tuntuvat jokseenkin laadukkailta, ja takanapakin saatiin yhtä herkkäliikkeiseksi kuin etunen, tehdasasetus oli inan liian kireä.
    I'm a member of a A(prilia) & A(udi) Club

  23. #3773
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    322
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JaniM Katso viesti
    Mun pari senttiä tähän. Itse tyytyisin avokiekoissa n.50mm profiiliin. Ei ole niin sivutuuliherkkä ja paino on kohtuullinen. Näitä nyt sitten tietty on ns. merkkikiekkoja (esim. Zipp) ja sitten ei merkkikiekkoja. Hintaeroa on about 50%.

    Esim:
    https://www.mantel.com/de/mantel-carbon-laufradsatz
    40 vs 60 mm ero aerodynaamisuudessa on älyttömän pieni.
    Suomessa varmaan pärjää kiinakiekoilla hyvin, mutta Tour:n aerokiekkotestissä useat merkittömät ja yhdet merkilliset täyshiilikuituiset kiekot kokivat pahan romahduksen. Jarrukehä keitti.

    Toki hinnassa säästää ja jos tasamaata ajaa vain niin ero on pieni.
    Eivät niin hyviä kun Zipp, mutta hintaero niin suuri, että harkitsisin kahdesti.


    Sent from my SM-G935F using Tapatalk

  24. #3774
    jarit Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jarit Katso viesti
    Vähän ritinää oli ekalla lenkillä, mutta täytyy ajella lisää ja katsoa mihin tuo lähtee kehittymään.
    Taisi selvitä tämäkin. Yksi pinna ritisee ja siinä on nippeli hieman vinossa. Olisiko porauslastuja kuidusta kehän sisällä tai jotain vastaavaa joka painaa nippeliä vinoon? Täytyy käyttää asiat osaavalla kiekon tekijällä selvitettävänä.

  25. #3775
    Liittynyt
    02/2002
    Paikkakunta
    turku
    Viestit
    924
    Jos vaikka muhkummat vanteet ovatkin 'muodissa' niin yllätyin noiden Vision Metrojen todellisesta leveydestä, ilmoitettu leveys 25,5 mm. ja tönärillä sain arvoja 27 mm. molemmilta puolilta, tuohon istuu se Contin 25 mm. ( jonka ilmoitetaan olevan todellisuudessa 27 mm.) jokseenkin saumattomasti ?? No sen näen ehkä loppuviikosta.
    I'm a member of a A(prilia) & A(udi) Club

  26. #3776
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    2.358
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti steelmän Katso viesti
    Jos vaikka muhkummat vanteet ovatkin 'muodissa' niin yllätyin noiden Vision Metrojen todellisesta leveydestä, ilmoitettu leveys 25,5 mm. ja tönärillä sain arvoja 27 mm. molemmilta puolilta, tuohon istuu se Contin 25 mm. ( jonka ilmoitetaan olevan todellisuudessa 27 mm.) jokseenkin saumattomasti ?? No sen näen ehkä loppuviikosta.
    Vanteen isompi sisäleveys - esim.17mm tai 19mm - leventää rengasta entisestään. Joskus saattaa käydä jo niin, ettei iso rengas mahdu kaikissa rungoissa pyörimään. Jopa perinteinen 23mm rengas muotoutuu leveällä vanteella "riittävän" leveäksi, varsinkin jos rengas on hiukan ilmoitettua mittaa leveämpi jo kapealla vanteella.
    Rule #1: Obey The Rules

  27. #3777
    Liittynyt
    02/2002
    Paikkakunta
    turku
    Viestit
    924
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kervelo Katso viesti
    Joskus saattaa käydä jo niin, ettei iso rengas mahdu kaikissa rungoissa pyörimään.
    Tätä tässä vähän jännitetäänkin, vakkari 23 mm. avo ( tönärillä mitattuna 24 mm.) jättää tilaa vähän sinne sun tänne, tuo 27 mm. tulee täyttämään tilan ja ehkä liiankin täydellisesti, ei salli vanteeseen heiton heittoa.
    I'm a member of a A(prilia) & A(udi) Club

  28. #3778
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jeijei Katso viesti
    40 vs 60 mm ero aerodynaamisuudessa on älyttömän pieni.
    Suomessa varmaan pärjää kiinakiekoilla hyvin, mutta Tour:n aerokiekkotestissä useat merkittömät ja yhdet merkilliset täyshiilikuituiset kiekot kokivat pahan romahduksen. Jarrukehä keitti.

    Toki hinnassa säästää ja jos tasamaata ajaa vain niin ero on pieni.
    Eivät niin hyviä kun Zipp, mutta hintaero niin suuri, että harkitsisin kahdesti.


    Sent from my SM-G935F using Tapatalk
    Ei taida jarrukehiä saada Suomessa keittämään vaikka yrittäisi. En ottaisi minkään merkkisiä hiilikuituvanteita Alppien valloitukseen.

  29. #3779
    Liittynyt
    03/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    427
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kervelo Katso viesti
    Vanteen isompi sisäleveys - esim.17mm tai 19mm - leventää rengasta entisestään. Joskus saattaa käydä jo niin, ettei iso rengas mahdu kaikissa rungoissa pyörimään. Jopa perinteinen 23mm rengas muotoutuu leveällä vanteella "riittävän" leveäksi, varsinkin jos rengas on hiukan ilmoitettua mittaa leveämpi jo kapealla vanteella.
    Mulla kävi superstarin "ARC CX-RAY Probuild Volta EVO 11Speed" kiekoilla niin ettei 25mm Schwalbe One V-Guard mahdu enää pyörimään takahaarukassa. Leveydessä jäi juuri reilu milli molemmille puolille (mittasin renkaan jonnekin 27,4mm leveyteen) mutta korkeuden suhteen tuli Bianchi ViaNirone7:n takahaarukka liian ahtaaksi. Pyörii vapaasti osan kierrosta ja osassa ei kun renkaan korkeudessa on joku millin heitto parissa kohtaa. Vaikka sitä vois koittaa muljata siihen paremmin niin totesin että liian ahdas ja kiekko odottaa uuden 23mm renkaan tuloa ennen koeajoa.

    Edit: Eturengas pyörii tuossa ihan ok 25mm versiona.

  30. #3780
    Liittynyt
    03/2010
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    531
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ranttis Katso viesti
    Mulla kävi superstarin "ARC CX-RAY Probuild Volta EVO 11Speed" kiekoilla niin ettei 25mm Schwalbe One V-Guard mahdu enää pyörimään takahaarukassa. Leveydessä jäi juuri reilu milli molemmille puolille (mittasin renkaan jonnekin 27,4mm leveyteen) mutta korkeuden suhteen tuli Bianchi ViaNirone7:n takahaarukka liian ahtaaksi. Pyörii vapaasti osan kierrosta ja osassa ei kun renkaan korkeudessa on joku millin heitto parissa kohtaa. Vaikka sitä vois koittaa muljata siihen paremmin niin totesin että liian ahdas ja kiekko odottaa uuden 23mm renkaan tuloa ennen koeajoa.

    Edit: Eturengas pyörii tuossa ihan ok 25mm versiona.
    Ja jos väliä jää esim. millin niin sadekelillä holvaa schaibaa siihen ja sitten se ilo urkeaa....


    Sent from my iPad using Tapatalk

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •