GiantGarminElectrobikeHepha
Sivu 24 / 44 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 14 22 23 24 25 26 34 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 691 - 720 / 1317

Aihe: Cyclocross VOL. II

  1. #691
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    savo
    Viestit
    1.105
    Crux Expert olisi kyllä loistava laite ..

  2. #692
    Liittynyt
    11/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    0
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jarit Katso viesti
    No mutta se on hieno juttu. Pitääkö kulkea fillarikaupan kautta kotiin tänään ?
    Tulipas itse hätäisesti ja pitkillä piuhoilla katsottua noita Spessun tietoja. Eli tuo Sellon pyörässä oleva malli on vuoden 2016 malli, jossa siis on tuo Spessun oma standardi. Eli käy ainoastaan Rovalin/Spessun omat kiekot. Näillä spekseillä jättäisin hankkimatta. Uudet 2017 tulossa myyntiin myöhemmin, niissä taas yhdellä eturattaalla on ainoastaan tuo aikaisemmin linkkaamaani hiilikuiturunkoinen.

  3. #693
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    espoo
    Viestit
    316
    Päädyin kuitenkin tuohon Spessun Crux E5 X1. Tuntui koeajolla todella omalta, eli hyvin maantiepyörämainen ja kevyen kulkuinen maastossa verrattuna teräs -cycloon. Ajoin tuolla jo läpi reitti2000 ja kivalta tuntui. On toi 1x11 systeemi mainio, ketju pysyi paikallansa eikä hakannut alaputkeen. Välitykset riittää ainakin itselle sekä poluille että maantielle. Kokeilin myös kavereiden alumiinisen Ridleyn ja BMC:n, mutta todella eri fiilis.

    Tuossa versiossa on tosiaan pikalinkku, kokemusten mukaan pitäisi onnistua myös standardikiekkojen käyttö joko suoraan tai sitten vaihtajankorvakkeen vaihdolla non-scs malliin. Tämän varmistin Spessun maahantuojalta. Läpiakselihommat on vaikeampia.

  4. #694
    Liittynyt
    11/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    0
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Punkku Katso viesti
    Päädyin kuitenkin tuohon Spessun Crux E5 X1. Tuntui koeajolla todella omalta, eli hyvin maantiepyörämainen ja kevyen kulkuinen maastossa verrattuna teräs -cycloon. Ajoin tuolla jo läpi reitti2000 ja kivalta tuntui. On toi 1x11 systeemi mainio, ketju pysyi paikallansa eikä hakannut alaputkeen. Välitykset riittää ainakin itselle sekä poluille että maantielle. Kokeilin myös kavereiden alumiinisen Ridleyn ja BMC:n, mutta todella eri fiilis.

    Tuossa versiossa on tosiaan pikalinkku, kokemusten mukaan pitäisi onnistua myös standardikiekkojen käyttö joko suoraan tai sitten vaihtajankorvakkeen vaihdolla non-scs malliin. Tämän varmistin Spessun maahantuojalta. Läpiakselihommat on vaikeampia.
    Kuulosta järkihankinnalta.

  5. #695
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Ylöjärvi
    Viestit
    1.125
    Täällä oli jollakin kokemusta Planet X:n London roadista. Olisin hankkimassa kyseistä runkosettiä mutta mietin onko tuo L koko sopiva. Pituuteni on 179cm ja inseam 83cm. Olisin aivan alarajalla valmistajan mittataulukossa. Lähinnä mietityttää tuo yläputken pituus, meneekö 100mm stemmillä liian pitkäks vai tulisiko parempi 90mm stemmillä.

  6. #696
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.897
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Markkoo Katso viesti
    Merida cc500 cyclocenterissä vajaalla tonnilla. Osien puolesta kelpo peli, lokarit saa kiinni vaivatta. Ainoa että tarakalle ei ole omia kiinnityspisteitä. Hintaan nähden hyvä paketti.
    Itse nappasin viime viikolla tarjouksesta 799€ hintaan ja nyt kun on reilut 100km takana, niin hyvältä tuntuu. Otin S/M kokoisena, vaikka olen vain 171cm, mutta taulukon perusteella ei ollut paljon eroa S-kokoiseen Focus Mares AX 2.0:aan millä ajoin ennen tuota. Ei mennyt rahat hukkaan kyllä ja focuksestakin pääsin suht vaivattomasti eroon, joten nyt vain kovaa ajoa lumia odotellessa.

    Edit. Jotain huonoakin pyörästä löytyy. Rungon väritys, vakiosatula oli aivan hirveä ajaa ilman pehmustetta ja sitten noi typerät lisäjarrukahvat, käyttääkö joku oikeesti niitä ?

  7. #697
    Olisin uutta pyörää vailla ja olin jo päätynyt 105- osilla olevaan cycloon, jota en kuitenkaan saanut. Sramin osista ei ole kokemusta, mutta nyt olisi paikka ostaa "tarjouksella";

    https://www.xxl.fi/white-white-cx-ki...121893_1_style 1049 €.

    https://www.xxl.fi/merida-cx-600-1x1...122811_1_style 1049 €

    https://www.xxl.fi/white-white-cx-ul...121894_1_style 1399 €

    Kannattaisiko noista valita jokin, vai onko jotain parempaa saatavilla suurin piirein samalla rahalla?

  8. #698
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275

    Cyclocross VOL. II

    Kaikki kolme näyttää aika fiksuilta. Jos kokee saavansa hiilikuiturungosta lisäarvoa, se lienee perustelluin valinta noilla hinnoilla. Tosin se kannattaa muistaa että tässä tapauksessa hiilikuiturungossa on pressfit-keskiö, alumiinirunkoisissa on kierteelliset.

    Merida taitaa olla ainoa jossa on läpiakseli edessä. Kalliimmassa Whitessä on kuvan perusteella jonkinlainen kahvaton pikalinkku? Muuten onkin sitten ihan makuasia minkä valitsee. Vaijerivienneissä on pieniä eroja ym. Jos ostaa "kilohinnalla", hiilikuitu-White on aika ohittamattomassa tarjouksessa. Hydrauliset jarrut ja muutenkin hyvä osasarja hiilariraamissa, siinä ei jää kamalasti hintaa kiekoille, putkiosille ja hiluille.

    En ota kantaa geometrioihin.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  9. #699
    Liittynyt
    03/2014
    Viestit
    2.128
    Miten minulle on tarjolla aivan eri hinnat noiden linkkien kautta (1499, 1499, 1999)?

  10. #700
    Liittynyt
    07/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    178
    Tarjouksia tulossa?

  11. #701
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Saanen ystävällisesti huomauttaa että vaikka 1x on kuuminta hottia niin nää 2xkammenrattaat ei aivan idiotismia kuiten ole.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  12. #702
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Saanen ystävällisesti huomauttaa että vaikka 1x on kuuminta hottia niin nää 2xkammenrattaat ei aivan idiotismia kuiten ole.
    Ihan täysin en saanut kiinni kenelle huomautit tai minkä takia, mutta otetaan huomioon.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  13. #703
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Saanen ystävällisesti huomauttaa että vaikka 1x on kuuminta hottia niin nää 2xkammenrattaat ei aivan idiotismia kuiten ole.
    Tätä asiaa olen itsekin miettinyt. Alunperin olisin tosiaan ostanut 105- osilla olevan Cyclon, jossa olisi ollut 2x kammenrattaita.
    Onko tuo toisen kammenrattaan puuttuminen miten vakava puute?

    Noihin hintoihin laitoin "tarjoukset", koska sivuilla on tosiaan eri hinnat. Lahjakortti XXL:ään puoltaisi pyöränhankintaa ko. kaupasta. Mutta muualtakin pyörän voisin ostaa, jos samalla rahalla saa muualta parempaa.
    Noiden linkkien pyörien osasarjoista ei ole kokemusta, miten nuo vertautuvat 105- osiin. Onko Shimanot huomattavasti parempia?
    Onko tuo Whiten kuiturunko mistään kotoisin? Kannataisiko enemmin katsella alumiinisia? Onko kellään kokemusta White CX Ultimate pyörästä?
    Ei viitsisi ostaa tuota "pirkka" pyörää vain sen takia että "halvalla saa", kun tuolla tuolla rahalla alkaa saamaan jo brändättyjäkin tuotteita. Toisaalta ei viitseisi maksaa pelkästä brändäyksestäkään ylimääräistä..

  14. #704
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti KymppiR Katso viesti
    Tätä asiaa olen itsekin miettinyt. Alunperin olisin tosiaan ostanut 105- osilla olevan Cyclon, jossa olisi ollut 2x kammenrattaita.
    Onko tuo toisen kammenrattaan puuttuminen miten vakava puute?
    Riippuu ajotottumuksista ja -maastoista. 10-42- ja melkein samaan tapaan myös 11-40-pakka antavat sellaisen välitysalueen, että sopivalla eturattaalla voi pysytellä mopon peesissä maantienlaidassa ja toisaalta möyriä aika hitaasti polkua ylämäkeen. Isoin ajamiseen vaikuttava tekijä on välityksien suuret erot - jos on tottunut tiheisiin väleihin maantiepyörällä, laajan pakan isot välit voivat tuntua aika rajuilta. Jos on tottunut maastopyörämäisiin välityksiin, yhden eturattaan ja laajan pakan kanssa pääsee nopeasti sinuiksi.

    Noiden linkkien pyörien osasarjoista ei ole kokemusta, miten nuo vertautuvat 105- osiin. Onko Shimanot huomattavasti parempia?
    SRAM Rival/Apex -sarjat on laadullisesti verrannollisia Shimanon 105:een. Paremmuus on makuasia, mutta erilaisia ne on jokaisen mielestä. Itse arvostan SRAM:n tuntumaa Shimanoa enemmän ihan osasarjaan nimeen katsomatta, joku toinen voi ajatella täysin päinvastoin.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  15. #705
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti KymppiR Katso viesti
    Noihin hintoihin laitoin "tarjoukset", koska sivuilla on tosiaan eri hinnat.
    Siis onko liikkeissä jotkin alennukset päällä? Vai mitä tämä meinaa?

  16. #706
    Breakbeat Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pee Katso viesti
    Siis onko liikkeissä jotkin alennukset päällä? Vai mitä tämä meinaa?
    Kysyjällä lahjakortti ko. liikkeeseen.

  17. #707
    pee muokkasi tätä : 11.09.2016 at 19.54

  18. #708
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.165
    Merida 600 onkin erikoinen, kun Meridan suomenkieliset sivut ei pyörää tunne. Muualla sitä myydään eli XXL:n hankintaketju on loistavan tehokas ohittaessaan paikallisen maahantuojan. Pyörä muutenkin vaikuttaa varsin kiinnostavalta.

  19. #709
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.165
    Uusimmassa Pyöräily + Triathlon-lehdessä on 12 krossaria testissä. Rovekin on päässyt mukaan, vaikka tiukkapipoisemman tulkinnan mukaan onkin pikemminkin gg kuin cc.

  20. #710
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Raasepori
    Viestit
    3.312
    Onko jollain varmaaa tietoa mikä akseli Giant TCX Advanced cyclocrossareissa on edessä, kun Giantin omillakin sivuilla puhutaan sekä 12mm (USA) että 15mm (Saksa) ja joidenkin jälleenmyyjien sivuilla puhutaan vielä molemmista. Se lienee kuitenkin selvää että takana on 12x142. Sen takia kiinnostaa että onko yhteensopiva maastokiekkojeni kanssa, joissa siis 15x100/12x142.
    Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora


  21. #711
    Muistelisin omassa 2016 mallissa olevan 15x100 edessä.
    Löysin taannoin tälläisen artikkelin
    http://www.bikerumor.com/2016/09/12/...espoir-lineup/

  22. #712
    Liittynyt
    05/2011
    Paikkakunta
    Kivistö, Vantaa
    Viestit
    36
    Vaikuttaisi siltä, että USA-sivuilla olevissa vm. 2017 pyörissä on 12x100-akseli ja Saksa-sivujen vm. 2016 pyörissä 15x100. Tämä ei kylläkään ole tietoa, vaan vahva veikkaus. EDIT: hidas.

  23. #713
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Raasepori
    Viestit
    3.312
    Tämän käsityksen minäkin vähän sain että 2017 mallit olisi 12mm eli yhteensopivia maantiepyörien akseleiden suuntaan. USAn pdf-tiedostossakin kuitenkin puhutaaan ristiin tekstissä 15mm ja listassa 12mm:https://www.giant-bicycles.com/_pdf/...dvanced.sx.pdf
    Ja joissain kuvissa 17-mallissa lukee haarukassa TA15. Liekö siis esituotanto/demot olleet vielä 15mm?
    Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora


  24. #714
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti KymppiR Katso viesti
    Tätä asiaa olen itsekin miettinyt. Alunperin olisin tosiaan ostanut 105- osilla olevan Cyclon, jossa olisi ollut 2x kammenrattaita.
    Onko tuo toisen kammenrattaan puuttuminen miten vakava puute?

    Noihin hintoihin laitoin "tarjoukset", koska sivuilla on tosiaan eri hinnat. Lahjakortti XXL:ään puoltaisi pyöränhankintaa ko. kaupasta. Mutta muualtakin pyörän voisin ostaa, jos samalla rahalla saa muualta parempaa.
    Noiden linkkien pyörien osasarjoista ei ole kokemusta, miten nuo vertautuvat 105- osiin. Onko Shimanot huomattavasti parempia?
    Onko tuo Whiten kuiturunko mistään kotoisin? Kannataisiko enemmin katsella alumiinisia? Onko kellään kokemusta White CX Ultimate pyörästä?
    Ei viitsisi ostaa tuota "pirkka" pyörää vain sen takia että "halvalla saa", kun tuolla tuolla rahalla alkaa saamaan jo brändättyjäkin tuotteita. Toisaalta ei viitseisi maksaa pelkästä brändäyksestäkään ylimääräistä..
    Tuollaiseen nyt lopulta päädyn. Toivottavasti huomenna ehtisi testaamaan.
    http://i10.aijaa.com/b/00453/14263217.jpg?2016-09-30%2023:01:10


  25. #715
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    savo
    Viestit
    1.105
    Mitäs raati on tuosta mieltä ? https://www.focus-bikes.com/de_en/18...s-rival-1.html
    Ensimmäinen cyclo itselle sillä ajatukselle että menee useampi vuosi tuolla. Riittääkö 60 cm jos nykyinen maantie Tarmac on 61cm? Stack 58 vs. 61. Reach melkolailla sama.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  26. #716
    Liittynyt
    07/2015
    Viestit
    253
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti leecher Katso viesti
    Mitäs raati on tuosta mieltä ? https://www.focus-bikes.com/de_en/18...s-rival-1.html
    Ensimmäinen cyclo itselle sillä ajatukselle että menee useampi vuosi tuolla. Riittääkö 60 cm jos nykyinen maantie Tarmac on 61cm? Stack 58 vs. 61. Reach melkolailla sama.
    Kyllähän tuo XXL/60cm:kin Mares matalalta vaikuttaa vrt. 61cm Tarmac, 579mm vs. 612mm. Et riittääköhän spacerit kompensoimaan tuon 33mm eron ja tarvittaessa vielä ajoasennon säätöön.

    Edit: Tietysti emäputkien kulmat vaikuttavat myös osaltaan. Niistä johtuen laskennallisesti tuo 33mm ero stackissa on kompensoitu 26mm spaceripinolla, kannattimen pituuden ja kulman ollessa samat.

    Muutenhan tuo vaikuttaa oikeen hyvältä ainakin omaan makuun; 1x11, 12mm läpiakselit, nestelevyt, sopivat kiekot rapakelin lenkeille ja Focusmaisen asialliset grafiikat.
    JiiÄm muokkasi tätä : 16.10.2016 at 01.15 Syy: Lisäys.

  27. #717
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    savo
    Viestit
    1.105
    Kyllä tuon tosiaan vaikuttaisi aika järkevältä hinta/laatusuhteeltaan. Saahan tuossa vielä käännettyä stemmin vaikka väärinpäin, jos tuo stack tuntuu liian matalalta kunhan satulatolpassa riittää pituus

  28. #718
    Liittynyt
    07/2015
    Viestit
    253
    Niin on, ja suuremmalla kulmalla viimeistään. Sovittamaan melkein pitäisi päästä.

    BMC:n 61cm CXA01:ssa sattuisi stack (613mm) aikalailla samaksi reachin (398mm) ollessa sentin pienempi, 60cm CX01 vastaavasti stack 601mm/ reach 405mm. Srammin 1x ja nestelevyjarrut löytyis noistankin, tosin navat perinteistä mallia. Pompsahtaa vaan tuo hinta alurunkoisesta muoviseen siirtyessä. Jos se sattuu olemaan yksi kriteeri.

    http://www.bmc-switzerland.com/bx-en...x01-force_cx1/
    http://www.bmc-switzerland.com/bx-en...e-cxa01-rival/

  29. #719
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    savo
    Viestit
    1.105
    Kyllähän tuota BMC on tullut katsottua mutta hinta karkaa turhan korkeaksi. Olisi varmasti myös hyvä pyörä.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  30. #720
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.127
    Tai sitten Giantin TCX? XL-kokoisena 603mm stack ja 406mm reach. Jos pitaa saada lokaria tms. kiinni, niin alumiiniversio on parempi koska hiilarissa ei ole reikia millekaan muulle kuin kahdelle pullotelineelle. Giant ei toki ole mikaan seksikkain merkki, mutta hinnat noin yleisesti ottaen varsin OK. Ja 2017 malleissa on paikallisen diilerin mukaan 12mm akselit edessa ja takana.
    6.7 WTF/kg


Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •