ElectrobikeGiantGarmin
Sivu 50 / 83 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 40 48 49 50 51 52 60 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.471 - 1.500 / 2473

Aihe: Pyöräilyhousut

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Jouduin nakkaamaan nämä roskiin. Pehmuste on luokattoman huono, ainakin omalle ahterille.
    Mun mielestä niissä on yllättävän hyvä pehmuste, ei mikään liian lötkö ja pehmeä. Sen sijaan se on kyllä sijoitettu jotenkin oudon taakse, mutta ei sekään tunnu ajossa pahemmin haittaavan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ranttis Katso viesti
    Jeps, kuten paaton sanoo niin lyhyet olis monikäyttöisemmät irtolahkeiden kanssa.
    Itse kaipailen tuulensuojaa kulkusille jo jollain 17C keleillä ja jos free aerosta olis kulkuset tuulelta suojaava malli niin pitäisi varmaan 20C asti ainakin. Polveni taas on ihan ok vielä 15C kelissä ilman suojaa ja alemmaksikin saa hieman pudota.
    Mites nää -> https://www.assos.com/en_m/assos-roa...iburushorts-s7

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jaksu Katso viesti
    Näyttää lupaavalta. Hinta nyt räjähtää käsistä mutta niin kai se aina kun on liikaa vaatimuksia

Näyttää lupaavalta. Hinta nyt räjähtää käsistä mutta niin kai se aina kun on liikaa vaatimuksia
    XXLn on tullut castellin uutuutta.

https://www.xxl.fi/castelli-omloop-b...122155_1_style

Lainaus Alkujaan tämän lähetti frp Katso viesti
    Mun mielestä niissä on yllättävän hyvä pehmuste, ei mikään liian lötkö ja pehmeä. Sen sijaan se on kyllä sijoitettu jotenkin oudon taakse, mutta ei sekään tunnu ajossa pahemmin haittaavan.
    Puhutaan siis vuosimallin 2015/2016 Craft Shieldeistä, joissa on "Infinity Comfort Pad". (2016/2017 pehmusteet on nimetty uudelleen: Infinity C1, Infinity C2 ja Infinity C3 ja Shieldeissä on nyt tuo "huippumalli" C1, joka tosin ulkonäöltään ja spekseiltään on käytännössä sama kuin edellisvuotinen.)

Housuissa on kokoja vain tietty määrä mutta erikokoisia ja -muotoisia satulassa istujia on lähes rajaton määrä, joten lienee väistämätöntä ettei kaikkien kohdalle voi osua todella oikeankokoisia housuja joiden pehmuste sijoittuu juuri oikealle paikalle juuri oikean muotoisena.

Ja joillakin meistä on tietenkin vaativampi takapuoli tai takapuoli/satulakombinaatio. Tai jotkut eivät vain yksinkertaisesti tiedä miltä todella hyvä pehmuste - XXL:n kielellä "paras tyyny" - tuntuu. Sama juttu kuin satuloissa: arvosteluista ja muiden kokemuksista voi saada vihjeitä mitä kannattaisi kokeilla, mutta vasta elävä elämä kertoo totuuden - ja tässä oma subjektiivinen totuus on se ainoa oikea.

PS Kyllä mulle olisivat paattoman käytetytkin Shieldit kelvanneet...

PPS XXL näkyy nyt myyvän myös Craft Shield irtohihoja ja -lahkeita. Housuista voi mainita Castellin pitkät Nanoflexit (vaikka niiden pehmuste onkin "vain" KISS Air

Ainakin omalle persaukselle Assoksen tuotteet toimii. Onhan ne arvokkaita, mutta myös laadukkaita ja hyviä.

Miten Castelli miehet olette pesseet housunne. Mulla ei ole ollut mitään ongelmia niitten kanssa. Neljännet taitaa olla menossa ja kestää pari kesää per pökät ja kilometrejä tulee arviolta vajaat 20tkm. Mielestäni kesto riittävä. Lingota ei saa niitä kuin pienimmällä kierroksilla. Liian iso linkous irrottaa kyllä ompelet.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tunkkari Katso viesti
    Miten Castelli miehet olette pesseet housunne. Mulla ei ole ollut mitään ongelmia niitten kanssa. Neljännet taitaa olla menossa ja kestää pari kesää per pökät ja kilometrejä tulee arviolta vajaat 20tkm. Mielestäni kesto riittävä. Lingota ei saa niitä kuin pienimmällä kierroksilla. Liian iso linkous irrottaa kyllä ompelet.
    Aina käytön jälkeen 15 min pikapesu 30 asteessa samoin kuin muidenkin ajokamojen kanssa.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

Pesen 30C pikapesussa (15min/30min riippuen paljonko on muuta urheilusälää kaverina) ja linkous on 800 kierrosta. Nää on ekat Castellini ja muuten tosi tyytyväinen. Onhan tuo sauma voinu jäädä kiinni johonkin puutikkuun tms ja siitä revetä ekan kerran kun on istunut muualla kun satulalla kenkiä laittaessa tms.

Pesen 30C pikapesussa (15min/30min riippuen paljonko on muuta urheilusälää kaverina) ja linkous on 800 kierrosta. Nää on ekat Castellini ja muuten tosi tyytyväinen. Onhan tuo sauma voinu jäädä kiinni johonkin puutikkuun tms ja siitä revetä ekan kerran kun on istunut muualla kun satulalla kenkiä laittaessa tms.
    Näinkin on voinut käydä... Meidän pesumankelissa on onneksi pienin linko 400r/min pikapesussa 30ast ja kestää 30min...

Vanhemmatkin housut saumoista täysin ehjät, vaippa alkaa vain murenemaa ulkopinnaltaan kankaan välistä sen 20tkm jälkeen. Niilläkin vielä ajaa lyhkäsemmät lenkit pois tiehensä...

Näinkin on voinut käydä... Meidän pesumankelissa on onneksi pienin linko 400r/min pikapesussa 30ast ja kestää 30min...
    Pitänee pudotella linkousnopeus ittekkin sinne 400:aan. Defaulttina pikapesussa tosiaan toi 800.

^ Aina lingonnut ajokamat täysillä 1400 kierrosta lähtee, eikä mitää ongelmaa. Ratkaisu on käyttää hyttysverkkokankaasta tehtyjä pesupusseja, niin ei trikoitten henkselit mene solmuun muun pyykin kanssa. Toki yleensä pesen herkkää ajokamat vajaalla koneella, eikä ikinä mittään farkkuja tms. sekaan.

En usko omien Free Aerojen saumojen repeytymisen syynä olevan myöskään linkous, en tiedä tekeekö pyykkikone sitä edes tuolla ohjelmalla. Aiemmatkaan ajohousut ole revenneet mistään, tai mitkään muutkaan vermeet. XXL:ssä ei tuota mallia enää ole, joten sen 99 euroa noista takaisin saa ja halvimmat ovat tällä hetkellä Wigglessä ~115 eurolla, mutta kyllähän noilla ajaa. Ainakin toistaiseksi.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

Itte tikkailin sen pienen sauman repeämän kiinni jottei enempää purkautuisi niin saisi ajettua housut muuten loppuun, mihin onkin matkaa kun takana lienee noilla pökillä vaan tonni tms.

Jouduin nakkaamaan nämä roskiin. Pehmuste on luokattoman huono, ainakin omalle ahterille.
    Ite en nakannu roskiin, mutta ei nuilla mitään kovin pitkiä siivuja viiti ajella. Sen verran huono säämiskä.

Taas tämmönen näistä asioista mitään tietämätön kyselee, kummatko ostaisit itsellesi juuri nyt, vai jotkin ihan muut palttiarallaa tuohon hintahaarukkaan eli <200€?

Castelli
    Nanoflex 2long BIB w/pad 15/16, pyöräilyhousut
    https://www.xxl.fi/castelli-nanoflex-2-long-bib-w-pad-15-16-pyorailyhousut/p/1111568_1_style

Vai

Gore bikewear
    Oxygen WSSO Bibtights+ w/pad 1617
    https://www.xxl.fi/gore-bike-wear-ox...120385_1_style

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rapi Katso viesti
    Taas tämmönen näistä asioista mitään tietämätön kyselee, kummatko ostaisit itsellesi juuri nyt, vai jotkin ihan muut palttiarallaa tuohon hintahaarukkaan eli <200€?

Castelli
    Nanoflex 2long BIB w/pad 15/16, pyöräilyhousut
    https://www.xxl.fi/castelli-nanoflex-2-long-bib-w-pad-15-16-pyorailyhousut/p/1111568_1_style

Vai

Gore bikewear
    Oxygen WSSO Bibtights+ w/pad 1617
    https://www.xxl.fi/gore-bike-wear-ox...120385_1_style
    Castellit ovat aika viileät housut, joissa ei taida olla minkään valtakunnan tuulensuojausta. Aika kapea käyttöalue, 10c kohdalla alkaa tulla reisille kylmä.
    Sateella kylmä tulee jo aiemmin, eivätkä nämä pidä kyllä sadetta oikeastaan ollenkaan.

Vähän huti ostos ainakin itselleni, koska hivenen paksummilla bibseillä ja erillisillä lahkeilla kattaa nanoflexien alueen monipuolisemmin.

Goreista en osaa sanoa yhtään mitään. Windstopperin ja softshellin yhdistelmästä tulisi mieleen, että nämä ovat ainakin lämpimämmät.

Castellit ovat aika viileät housut, joissa ei taida olla minkään valtakunnan tuulensuojausta. Aika kapea käyttöalue, 10c kohdalla alkaa tulla reisille kylmä.
    Sateella kylmä tulee jo aiemmin, eivätkä nämä pidä kyllä sadetta oikeastaan ollenkaan.

Vähän huti ostos ainakin itselleni, koska hivenen paksummilla bibseillä ja erillisillä lahkeilla kattaa nanoflexien alueen monipuolisemmin.
    KIITOS! Luulen että tämä oli minulle se tärkein tieto. Omat ajelut aamuisin seiskan pintaan töihin, iltapäivällä takaisin + iltalenkki. Laitan noi Goret tilaukseen

KIITOS! Luulen että tämä oli minulle se tärkein tieto. Omat ajelut aamuisin seiskan pintaan töihin, iltapäivällä takaisin + iltalenkki. Laitan noi Goret tilaukseen
    Vähän veikkaan, että nämä ovat kuitenkin vielä pitkään liian kuumat. Ei oikein yksilliä housuilla ilman irtolahkeita tai kuorishortseja pärjää näillä keleillä.
    Aamulla alle 10 ja iltapäivällä 20.

Edit: Niin ja mitoitushan noilla on sitten aika valtavasti eri. Minulle castellin nanoflexit ovat pitkinä housuina xl koossa täsmälleen sopivat, kun taas gorelta kaikki M-koon housut ovat olleet käypäisiä.
    73kg/178cm

Goren Oxygen on liian lämmin n. +5C ylöspäin.

Vähän veikkaan, että nämä ovat kuitenkin vielä pitkään liian kuumat. Ei oikein yksilliä housuilla ilman irtolahkeita tai kuorishortseja pärjää näillä keleillä.
    Aamulla alle 10 ja iltapäivällä 20.

Edit: Niin ja mitoitushan noilla on sitten aika valtavasti eri. Minulle castellin nanoflexit ovat pitkinä housuina xl koossa täsmälleen sopivat, kun taas gorelta kaikki M-koon housut ovat olleet käypäisiä.
    73kg/178cm
    Apuuva . Millaista settiä suosittelet? Siis jotku shortsit ja niihin irtolahkeetko?
    Kävin koittamassa tota Castellin housua, koko L oli mielestäni sopiva (78/177).

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pätkä Katso viesti
    Goren Oxygen on liian lämmin n. +5C ylöspäin.
    Näin vähän arvelinkin.
    Aika hankala on löytää sopivia housuja summassa netin kautta. Nanoflexien paksuus olisi juuri passeli, jos etureiden kohdalla olisi edes ohut tuulensuojakalvo, no onneksi hyllystä löytyy yhdet kuorishortsit aamuja varten.

Apuuva . Millaista settiä suosittelet? Siis jotku shortsit ja niihin irtolahkeetko?
    Kävin koittamassa tota Castellin housua, koko L oli mielestäni sopiva (78/177).
    Ne kutistuu jostain syystä hieman pesussa. Ota XL koko. Itse olen saman mittainen ja painan 73kg ja housut ovat XL kokoa. Älläkin menisi kyllä itselleni.

Näillä keleillä pitkät housut ovat vielä iltapäivällä aivan liian kuumat ja alle 10c lämpötiloissa nämä nanoflexit ovat liian kylmät
    Hivenen lämpimämmät shortsit + irtolahkeet olisivat oikea valinta.
    Itse ostaisin nämä castellit ja nanoflex irtolahkeet.

Ne kutistuu jostain syystä hieman pesussa. Ota XL koko. Itse olen saman mittainen ja painan 73kg ja housut ovat XL kokoa. Älläkin menisi kyllä itselleni.

Näillä keleillä pitkät housut ovat vielä iltapäivällä aivan liian kuumat ja alle 10c lämpötiloissa nämä nanoflexit ovat liian kylmät
    Hivenen lämpimämmät shortsit + irtolahkeet olisivat oikea valinta.
    Itse ostaisin nämä castellit ja nanoflex irtolahkeet.

No nii, loppu se jahkailu, eli tilasin:
    Omloop BIB 16/17 BLACK/YELLOW F.REFLE L 1
    149€

Nanoflex Leggvarmer Black M
    1
    59,90€

Ongelmaksi tuli, ettei noita lahkeita ollut kuin M kokoa. Katsotaan mitä sieltä tulee ja jos ne on hyvät, tarjoan kakkulahvit, jos ne eivät ole hyvät niin tarjoat koko illan . Ei vaan, kiitokset arvokkaasta tiedosta, ettei tarvi ostella monia tuotteita mitkä osoittautuu toimimattomaksi. Olen pullakahvit velkaa

En usko M-koon lahkeiden mahtuvan, mutta muutamista XXLn tavarataloissa näyttää suurempia kyllä löytyvän.
    Ja noitahan nyt löytyy monista muistakin urheiluliikkeistä.

Itse 183cm/75kg ja M koon Castellin irtolahkeet/hihat on sopivat. Free Aero Race bibsit on L ja M menee jos haluaa olla kireimmillään ajossa

No nii, loppu se jahkailu, eli tilasin:
    Omloop BIB 16/17 BLACK/YELLOW F.REFLE L
    Nanoflex Leggvarmer Black M
    Ongelmaksi tuli, ettei noita lahkeita ollut kuin M kokoa.
    Noita irtolahkeita saa reilulla 40 egellä ulkomailta mitä kokoa haluaa jos suomesta ei löydy sopuhintaan. Tuli tilattua ne ja irtohihaversiot myös alkuviikosta.

Oliskohan toi Omloop ratkaisu omaankin aiempaan kyselyyni lämpösemmistä bibseistä kuin mitä free aerot on. Oma ahteri kun tuntuu tykkäävän tuosta Progetosta niin tuossahan se olisi. Onko kenelläkään kokemuksia onko tuo Omloop kuinka hyvin kulkusilta viiman poistava housu? Luulis jos reisille on tehty lämpösemmäksi että arat paikat myös suojattais hyvin.

jarit Guest
    Kesän aikana hankin kahdet Sportful Total Comfort-housut ja nämä ovat olleet aivan erinomaiset. Henkseli on leveä, pehmuste sopii paikalleen, kangas on napakkaa mutta ei kuumaa sekä kaikkein tärkein: satulaa vasten tulevat alueet ovat vahvistettua ja luistamatonta kangasta. Näillä istuu paikallaan hyvin. Löffler Hot Bondeja olen pitänyt tähän asti sopivimpana, mutta nyt on uusi suosikki.Yllättävin asia oli että Sportfulit löytyivät paikallisesta Skanssin Intersportista. (wink: Viimeiset kappeleet menevät siellä nyt puoleen hintaan)
    https://www.bike24.com/1.php?content...18,12;page=109

Mistähän löytäsi Fjällravenin Nils tyyppisiä reisitaskuhousuja leppoisaan pyörällä ajeluun, joissa olisi kapeat lahkeet?

Sade/kylmän kelin housut ostin jo, joissa on nepparit sitä varten, että lahkeet saa kapeaksi, mutta farkkuja ja reisitaskuhousuja en ole onnistunut löytämään sopivia.

Jos vaan ostat noi Fjällräven Nilsit, lyhennät lahkeet sopivan mittaisiksi ja jämäpaloista teet tarrasulkuiset kavennuslärpäkkeet lahkeeseen? Ja jos ei itseltä luonnistu, niin tuskin joku tuttu taituri kehtaa tuosta hommasta paljoa veloittaa. Ehkäpä jopa voi lahjetta kaventaa samalla, jos ei lärpäkkeet innosta.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •