ElectrobikeFillariHephaGiant
Sivu 18 / 25 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 8 16 17 18 19 20 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 511 - 540 / 739

Aihe: Felt Double Double

  1. #511
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kuutio Katso viesti
    Onko kukaan laittanut tarakkaa DeeDee-paksukaiseen (DD 30 vm. 2016)? Mikähän tarakka siihen käy - Tubuksen Fat ei kuulemma käy. Tarttis löytää semmonen tarakka, joka kävisi siihen ilman että sitä tarvitsee modata hitsauskoneella ja pajavasaralla. Satulatolppaan kiinnitettävä tarkka ei kiinnosta.
    Tuommoisen linkin kuvan mukaisen saa ilmeisesti Järvenpään Fillarihuollosta:
    https://www.facebook.com/photo.php?f...type=3&theater

  2. #512
    Liittynyt
    12/2008
    Viestit
    405
    Kiitos, vinkistä SimoS! Pitääpä laittaa kyselyä tuonne Fillarihuoltoon, jos siellä vieläkin olisi 29 euron tarakkaa tarjolla. Yhä saa ehdotuksia laittaa, jos vaan on tietoa mikä tuohon paksuttimeen käy. Itsellä siis S-koon DD-paksu.

  3. #513
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    101
    Oli kaverin kuukauden vanhasta DD:sta keulan laakerit ihan ruosteessa toivottavasti lähettävät uudet. Putsattiin nuo ja laitettiin uudet vaseliinit mut ei siitä uuden veronen tullu.

  4. #514
    Juuh kannattaa rasvailla ohjainlaakerit, itsellä oli samannäköiset vuoden jälkeen.

  5. #515
    Bilteman tarakan saa purettua ja levitettyä helposti.

  6. #516
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Laerppi Katso viesti
    Bilteman tarakan saa purettua ja levitettyä helposti.
    Ääni tälle. Ainakin Fatboyhin mahtui hyvin. Ja maksaa 14.99e
    Ja ihan tukevan oloinen peli oli.

    http://www.biltema.fi/fi/Vapaa-aika/...ia-2000019090/

  7. #517
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Laerppi Katso viesti
    Juuh kannattaa rasvailla ohjainlaakerit, itsellä oli samannäköiset vuoden jälkeen.
    Vinkeistä viisastuneena purin keulan ja tsekkasin laakerit. Olihan sinne kosteutta päässyt ja ruskeaa väriä syntynyt kuulat pyöri kuitenkin vielä. Mitähän mallia ja kokoa nuo laakerit on, jos niitä joskus vaihtaisi? Ja olisiko jotain suosituksia kohtuuhintaisista..

  8. #518
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    101
    Kaverille olivat funcornerilta pistäny uudet laakerit tulemaan ku oli sinne ollu yhteydessä. Uudet menee sit kunnolla rasvattuna takas.

  9. #519
    Liittynyt
    12/2008
    Viestit
    405
    Oho, pitääpä itekin tässä paremmalla ajalla tutkia missä kunnossa omassa läskissä on ohjainlaakerit. Satulatolpan yläpään kiristysruuvi oli ainakin tanakasti ruosteisen värinen - ensimmäinen yli tonnin pyörä, josta ko ruuvi rusehtuu alle vuodessa. Sinänsä täysin merkityksetön asia.

    Hain Biltemasta tarakan - ongelmaksi tuli se, että ne takahaarukan yläpäähän tulevat "kapulat" eivät yltäneen niihin kiinnikereikiin. Jos laittaisin satulatolpan clampin tilalle Salsan Rack-Lock clampin, niin sitten yltää. Onkohan kenelläkään muulla valmistajalla vastaavaa clampiä (halvemmalla)?

  10. #520
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kuutio Katso viesti
    Onko kukaan laittanut tarakkaa DeeDee-paksukaiseen (DD 30 vm. 2016)? Mikähän tarakka siihen käy - Tubuksen Fat ei kuulemma käy. Tarttis löytää semmonen tarakka, joka kävisi siihen ilman että sitä tarvitsee modata hitsauskoneella ja pajavasaralla. Satulatolppaan kiinnitettävä tarkka ei kiinnosta.

    Edit: S-koon DeeDee-paksukaiseen tarakka haussa.
    Mulla on XXL:n perustarakka L-koon DD 30:ssa, ei tarvinnu muokata ihmeemmin, ihan käsipelillä taivuttelin vähän noita sankoja ja ruuvasin kiinni.

    https://www.xxl.fi/bits-tavarateline...096523_1_style

  11. #521
    Liittynyt
    07/2015
    Paikkakunta
    Espoon erityistalousalue
    Viestit
    2.081
    Pari kommenttia. n

    1) Eikös tuon tavaratelineen saa tuollaisella "standardilla" rautakaupan / Bilteman / Motonetin "reikänauhalla" (sellainen rei'itetty peltinauha) saa kiinni / sovitettua jos tarvike-tarakan raudat ovat liian lyhyet. Pienellä askartelu-paskartelulla myö muu hieman paksumpi pelti käy tarkoitukseen.

    2) Pääseekös nuo ohjauspylvään laakerit tarkastamaan miten paikallaan? Keula irti ja fikkarilla & peilillä?

  12. #522
    Liittynyt
    12/2008
    Viestit
    405
    Joo, reikänauha kävi mielessä, mutta joku Rack-Lock clamp olis tietysti lopputulokseltaan siistimpi.

    Mä mietin, että jos oman DeeDeen laakerit on yhtä kurassa kuin ylempänä kuvassa olevat, niin ei varmaan tarvii kauheesti haarukkaa irrotella, koska kurahan tunnetusti valuu alaspäin kuten kuvassa näkyy crown racelle valuneen.

  13. #523
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Laerppi Katso viesti
    http://www.actionsports.de/en/dt-swi...atz-26er-15605

    Onkohan noi miten hyvät tubelesointiin? Ehkä kuitenkin hankin hiilikuitukehät, jos jotain ostaa...
    Käykö noi suoraan Felttiin ja tuleeko centerlock IS adapterit mukaan? Joku kirjoitteli jostain ylikoon centerlock lukirenkaasta, mikä ei kerro minulle mitään. Mikä se edes on?

  14. #524
    Liittynyt
    03/2013
    Paikkakunta
    Nokia
    Viestit
    172
    Normaali centerlock rengas ei sovi 15 mm akselin kanssa

    Itse tilailin tuon:

    https://www.bike24.com/1.php?content...=1000,2,140,17

    Siellä tuli mukana myös XD-napa
    ....Läskipyöräilijä vai läski pyöräilijä....

  15. #525
    Liittynyt
    12/2002
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    193
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Laerppi Katso viesti
    Käykö noi suoraan Felttiin ja tuleeko centerlock IS adapterit mukaan? Joku kirjoitteli jostain ylikoon centerlock lukirenkaasta, mikä ei kerro minulle mitään. Mikä se edes on?
    Ostin Actionsportista Felttiin keväällä DT Swissin kiekot ja nää adapterit http://www.actionsports.de/en/dt-swi...k-adapter-1507

    Enpä tiedä mitään mistään ylikoon centerlockeista, mutta noi ainakin oli sopivat.

  16. #526
    Liittynyt
    03/2013
    Paikkakunta
    Nokia
    Viestit
    172
    Juu, vannesarjan mukana tuli noi oikeat centerlock-mutterit, mutta pelkkien napojen kanssa ei.
    Lisäksi tosiaan tuolta Bike24:stä tuli mukana myös tuo XD-driver norminavan lisäksi

    Perinteisempään pikalinkkuakseliin tarkoitettu centerlock-rengas kiristys tapahtuu sisäreiästä ja 15 mm akselin kiristys tapahtuu ulkokehältä
    ....Läskipyöräilijä vai läski pyöräilijä....

  17. #527
    Liittynyt
    10/2012
    Viestit
    193
    Mites isoo rengasta DD30 mahtuu? Kaverin tubeless-hommia vieläkin arvotaan, ja samallahan vois rengastusta päivittää.

  18. #528
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lanssi Katso viesti
    Mites isoo rengasta DD30 mahtuu? Kaverin tubeless-hommia vieläkin arvotaan, ja samallahan vois rengastusta päivittää.
    Dd70 nielee eteen xl2 joka on 5,05 ja taakse menee xl snowshoe joka on 4,8

    Lähetetty minun ONEPLUS A3003 laitteesta Tapatalkilla

  19. #529
    Liittynyt
    03/2013
    Paikkakunta
    Nokia
    Viestit
    172
    S-kokoiseen runkoon menee varmuudella eteen BUD ( ja varmaan tuo XL2:kin ) ja taakse on kokeiltu myös LOU ja IsoKnardi.
    Viisaammat kertokoon kumpi on renkaana isompi, tuo XL-Snowshoe vai LOU. Renkaat 80 mm vanteella.
    ....Läskipyöräilijä vai läski pyöräilijä....

  20. #530
    Liittynyt
    10/2012
    Viestit
    193
    Jees, kiitos vastauksista. Mikähän tuo paras tubeless-hässäkkä tuohon orkkiskehälle nyt on paras? Oman pyörän muunnoksesta olis Gorillaa reilusti jäljellä. Kiinnostaa myös kuvat noista tiivistesuikaleista, mitä jengi on käyttänyt.

  21. #531
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lanssi Katso viesti
    Jees, kiitos vastauksista. Mikähän tuo paras tubeless-hässäkkä tuohon orkkiskehälle nyt on paras? Oman pyörän muunnoksesta olis Gorillaa reilusti jäljellä. Kiinnostaa myös kuvat noista tiivistesuikaleista, mitä jengi on käyttänyt.
    Kokeilin ghettotubelesta makuualustalla, rengas nousi lopulta kompuralla. Näytti niin epävarmalta, että en jättänyt kuitenkaan, kun tulee kuitenkin tehtyä pidempiä reissuja. Kerran pompsahti rengas kehältäkin, kun täytin rengasta. Vanteet on onnettomat tubeless hommiin, rengas ei pysy yhtään hyllyllä. Makuualustaviritykselläkin renkaan täyttäminen aikamoista säätämistä, joten jätän sillensä homman vaikka olisi ehkä saattanut pysyäkin paineet renkaassa.

  22. #532
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lanssi Katso viesti
    Jees, kiitos vastauksista. Mikähän tuo paras tubeless-hässäkkä tuohon orkkiskehälle nyt on paras? Oman pyörän muunnoksesta olis Gorillaa reilusti jäljellä. Kiinnostaa myös kuvat noista tiivistesuikaleista, mitä jengi on käyttänyt.
    Samaa asiaa ihmetelty aiemminkin, mutta itse tein ekan virityksen 3mm putkieristysteipillä, jota tarvi kaksi kerrosta, että tuli riittävästi koroketta vanteen pohjalle ja halkaistu 20" sisuri. Putkieristysteippi oli vaan turhan kapea ja tarvi pölytiivistenauhat lisäksi reunoille. Kumien vaihdon yhteydessä laitoin soiron 8mm sokkelikaistaa, jolla vanteesta tuli todella tiukka ja kumi ei liukunut kehällä enää yhtään. Halkaistu sisuri sokkelikaistan päälle, ulkokumi paikoilleen ja ilmat sisään, alkuun se max. 2 bar, niin nousee kunnolla paikoilleen ja siitä kyljen viivasta näkee, että on kohdillaan. Venttiilin sielu pois, litkut sisään ja ilmat perään. Homma ajoa vaille valmis. Pari kuukautta ollut nyt ja toimii loistavasti. Eilen oli reilusti alle 0,5bar paineet. Kumeina ei edes Tubeless readyt JJ LS 4.0".

    Kuvassa sinisen sokkelikaistan lisäksi valkoiset 6mm pölytiivistenauhat (Clas Ohlson). Painoa noista ei montaa grammaa tule.


  23. #533
    Liittynyt
    02/2015
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    62
    Mahtukos Bud ja Lou sekä iso knardi pyörimään vaivattomasti Feltissä? Mitenkäs bluto keulan kanssa

  24. #534
    Liittynyt
    03/2013
    Paikkakunta
    Nokia
    Viestit
    172
    Neljä viestiä ylös ja Blutossa sopii olemaan Bud. Tilan määrästä en tiedä

  25. #535
    Liittynyt
    12/2008
    Viestit
    405
    Kurkkasin oman DD:n ohjaamoon - löydöksenä ulkopinnoillaan ruosteen ruskea alalaakeri ja yläpinnoiltaan ruosteen ruskea ylälaakeri. Satulatolpan yläpään pultin ruosteen ruskeuskaan ei ole kadonnut. En irrottanut ylälaakeria, joten en tiedä kuinka pahasti se on ruosteessa, mutta alalaakeri ei ollut ihan niin pahan näköinen kuin pari viestiä sitten täällä olleessa kuvassa. Laitoin kuvien kanssa myyjäliikkeeseen varovaisen vihjailun, että uudet laakerit kelpais...
    Kuutio muokkasi tätä : 24.10.2016 at 10.20

  26. #536
    Liittynyt
    12/2008
    Viestit
    405
    Ei auttanut varovainen vihjailu eli vastaus oli, että pyörän pitäis olla 200 euroa kalliimpi, ettei synny tämän näköisiä laakereita, ja ruoste lähtee rasvalla. Kokeilin tuota toki, kun se alalaakeri kerran irti oli ja käsisissäni, mutta ei siitä kyllä ruoste rasvalla tai ilman rasvaa irronnut. Noh, ei kait siinä kuin rasvaa lisää ja antaa mennä.

  27. #537
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    579
    ^ tommoselle kauppiaalle voi todeta että kantaa tulevaisuudessa kaikki eurot muualle. Samanlailla ne kalliimmissakin ruostuu jos rasvat vettyy tai puuttuu.
    Se miten kauppias asian käsittelee asian on tavoite ilmeisesti tehdä kerta luonteista kauppaa..

  28. #538
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    3
    onko joku testannut orkkisvanteella snowshoe 2xl kumia takahaarukkaan? meneekö viereenkään? talvi tulee ja jos kerran aletaan rengasta isompaan vaihtamaan, niin eiköhän mennä sitten limiteille.

  29. #539
    Liittynyt
    03/2013
    Paikkakunta
    Nokia
    Viestit
    172
    En usko että menee, kuvassa iso Knard ( runko s-koko )

    ....Läskipyöräilijä vai läski pyöräilijä....

  30. #540
    Kertokaahan vielä miksi juuri kannattasi ostaa Felt DD10 (2016)? Kun kovasti arvon tuon ja Cuben Nutrailin välillä...

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •