GiantElectrobikeFillariHepha
Sivu 252 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 152 202 242 250 251 252 253 254 262 302 352 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 7.531 - 7.560 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

Aaah 4.4" JJ olis kyl just hyvä mun iänkaikkiseen 2013 nallevassuun, vaikka yksikään lenkki ei oo mennyt takana pyörivän BFL:n takia piloille.
    Toisaalta Budin pitäis mennä taaksekin 65 mm vanteella, mutta kumpikohan voittais takarenkaana JJ vai BUD jos vetopito/rullaavuus/kestävyys lasketaan. JJ tullee huokeampi ainakin olemaan?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    Ei sillä ole väliä, isoo pitää olla
    Juurikin näin, olet nähnyt valon..! :-)

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Volvospede Katso viesti
    Juurikin näin, olet nähnyt valon..! :-)
    Peukimo tälle.

-AiPhonella Tapatalkista-

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tank Driver Katso viesti
    Mitäs niitä runkoja olikaan, mihin tuo mahtuu...
    Eipä taida sarjatuotantona olla ensimmäistäkään. Jostain käsittämättömästä syystä ei nyt edes oikein jaksa kiinnostaa ko. kumes, vaikka 2XL:stä tykkäänkin, eikä oo tosiaan sitä runkookaan keksitty. 60TPI haiskahtaa vähän painavaltakin, taitaa mennä yli 2 kg:n että heilahtaa.

Näköjään kietastu 80 mm DT Swissin kehälle:

Ei hiitanan hiitana, ei onnistu tämä proggis. Siirsin ongelmani tuonne tubeless-ongelma-topikkiin.
    Trek Rail | Camino Al | Taiga | Team Tuska

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mahead Katso viesti
    Minä tilasin tällä viikolla, renkaat lähti eilen matkaan. Snowshoe XL:t nastoineen. Hintaa toistaiseksi 180 e kahdelle renkaalle posteineen, mutta tullissa hinta toki voi vielä nousta. Pidän hintaa silti edullisena.
    Noniin, meikäläisen tuurilla jos on mahdollista että paketin hinta Tullissa nousee, niin toki niin sitten käy. 43,74 e tuli hintaa lisää; itse renkaat olivat ilmeisesti tullivapaat, joten summa koostuu puhtaasti alvista. Mieltä lämmittävästi myös niistä 40 euron postikuluista piti maksaa alvia. Kahden renkaan kokonaishinnaksi tuli näin ollen 226,02 e postikuluineen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jani Mahonen Katso viesti
    Tänä aamuna Fattystripper ja felt dd 30 orkkiskehä oli antautunut, eturengas makasi lysyssä varastossa. Takana pari testilenkkiä ja yksi pitkä lenkki. Rengas toimii maastossa ihan mahtavasti, pyörä kiihtyy kevyesti ja on herkkä, ja rullaa hiekkatiellä hieman paremmin kuin verrokkina ollut enskapyörä 26" x 2,35" kumeilla. Ero sisäkumien kanssa ajamiseen on todella iso.

Illalla pitää lasauttaa lisää litkua etukumin sisään; laitoin asennusvaiheessa eteen hieman vähemmän litkua kuin taakse. Tarkastan tällä kertaa samalla saippuaveden avulla, vuotaako mistään. Saa nähdä tuleeko tuosta toimivaa, vai meneekö kiekot vaihtoon prkl, koska tykkäisin ajaa enkä säätää.
    Kolmisen viikkoa ollut nyt JJ tubelekset dd30 orkkisvanteilla sisurivirityksellä (+telttapatja/sokkelikaista, jotta saa nousemaan) ja viime viikonloppuna Saariselkä MTB Stages kolme päivää suossa ja kunnon kivikoissa eikä ongelmia. Sisurin olisi noiden 3 päivän ajojen aikana joutunut vaihtamaan ehkä 5 kertaa.. sen verran mukavasti pamautteli vanteille ja aiempien kokemusten perusteella olis mennyt sisuria vaihtoon..
    Nyt perjantaina paineet edelleen kohdillaan sunnuntain jäljiltä.

Noniin, meikäläisen tuurilla jos on mahdollista että paketin hinta Tullissa nousee, niin toki niin sitten käy. 43,74 e tuli hintaa lisää; itse renkaat olivat ilmeisesti tullivapaat, joten summa koostuu puhtaasti alvista. Mieltä lämmittävästi myös niistä 40 euron postikuluista piti maksaa alvia. Kahden renkaan kokonaishinnaksi tuli näin ollen 226,02 e postikuluineen.
    No eipä se ole tuokaan vielä paha hinta. Harmi kun en itse kerennyt tilata tuolla hintaa.

Noniin, meikäläisen tuurilla jos on mahdollista että paketin hinta Tullissa nousee, niin toki niin sitten käy. 43,74 e tuli hintaa lisää; itse renkaat olivat ilmeisesti tullivapaat, joten summa koostuu puhtaasti alvista.
    Ei se tuurista ole kiinni. Kyllä ne ameriikanpaketit tuppaa nykyään aina jäämään tulliin. Kiinasta päin sujahtelee läpi toisinaan, etenkin pienempikokoiset.

Tullivapaat? Ei ole, mutta et joudu maksamaan tullia jos sen osuus on alle 10€.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Läskimasa Katso viesti
    Ei se tuurista ole kiinni. Kyllä ne ameriikanpaketit tuppaa nykyään aina jäämään tulliin. Kiinasta päin sujahtelee läpi toisinaan, etenkin pienempikokoiset.
    Ok. Aika harvoin tulee mitään jenkkilästä tilailtua, joten ei kauheasti ole siitä kokemusta. Kiinanpaketit ovat ainakin aiemmin päässeet tullin ohi melko hyvällä prosentilla.

Tullivapaat? Ei ole, mutta et joudu maksamaan tullia jos sen osuus on alle 10€.
    Niin joo, itse tullia koski tuo sääntö.

Pienemmistä tilauksista ei vissiin mene tullimaksua mutta jos yli 150€ niin tulee tullimaksu.

Vähät mitättömästä tullista mutta 24% alv harmittaa jo muutaman kympin jenkkitilauksessa.

Spessun Ground Control on ollut mainio tuttavuus. Nopeiden testien perusteella pito on vähintäänkin hyvä ja itseohjautuvuutta käännyttäessä ei ole lainkaan.

Ja kuva renkaasta aiheen elävöittämiseksi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TuriMaas Katso viesti
    Spessun Ground Control on ollut mainio tuttavuus. Nopeiden testien perusteella pito on vähintäänkin hyvä ja itseohjautuvuutta käännyttäessä ei ole lainkaan.
    Nää solvattiin foorumilla aika alakastiin -15 kesällä, scrollaile taaksepäin ketjua niin juttua löytyy. GC tempoo kyllä pienemmillä paineilla melkoisesti, kyljet on melko jäykät ja pito ei märemmällä ole kummoinen. Noi omia kokemuksia.

Nää solvattiin foorumilla aika alakastiin -15 kesällä, scrollaile taaksepäin ketjua niin juttua löytyy. GC tempoo kyllä pienemmillä paineilla melkoisesti, kyljet on melko jäykät ja pito ei märemmällä ole kummoinen. Noi omia kokemuksia.
    Syy niiden hyvyyteen omassa päässäni lienee siinä, että edelliset renkaat olivat todella kuluneet. Ja toisessa läskissä olleet renkaat olivat jotkut halpikset, jotka eivät vakuuttaneet.

Ainakin uusi rengas tuntuu paremmalta kuin vanha

Toivottavasti riittävät mun ajoihin.

Kyllä nuo GC:t on paljon paremmat ku bulldozerit. Ite laitoin kans eteen moisen. Ei itse ohjaa läheskään niin paljon. Ja ilmatilaakin on enemmän. Alle 4psi alkaa ohjaamaan ku bulldozeri alkaa jo 7psi. Rullaus vähä heikompi. Jarrulevy resonoi aika kovasti 30km/h nopeudessa noitten kuviosta.
    En toki uuden hintaa maksais kuitenkaan noista

Blackborow Guest
    Mulla oli edellisessä läskissä GC:t tai on ne siinä vieläkin, mutta se on siirtynyt kakkosfläsäksi mökille. Aivan kelvot yleiskumit ympärivuotiseen käyttöönkin. Ei se tietenkään limajuurakossa mikään Bud ole kuten joidenkin mielestä pitäisi olla, mutta ei sillä myöskään ole Budin vierintävastusta. Jotenkin vaan tuntuu, että jos rengas kerran lenkin aikana lipsahtaa niin se tullaan haukkumaan lenkin jälkeen foorumilla täysin paskaksi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Blackborow Katso viesti
    Jotenkin vaan tuntuu, että jos rengas kerran lenkin aikana lipsahtaa niin se tullaan haukkumaan lenkin jälkeen foorumilla täysin paskaksi.
    Kyllä! Renkaan vika! :-)

mutanaama Guest
    Taisin mä sillä kuitenkin muutaman lenkin ajella ennen lyttäystä. Märällä viistolla kalliolla sysipaska, nappulat taittu alle ja sitten lähettiin. Muuten ihan asiallinen, ja varmaan silläkin olisi oppinut ajelemaan ja väistelemään niitä paikkoja, missä rengas ei toimi. Esim petikkoa, klaukkalaa ja askistoa... Tai muita kalliobaanoja

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Blackborow Katso viesti
    Ei se tietenkään limajuurakossa mikään Bud ole kuten joidenkin mielestä pitäisi olla, mutta ei sillä myöskään ole Budin vierintävastusta.
    Ei niin. Se rullaa huonommin.

Blackborow Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    Taisin mä sillä kuitenkin muutaman lenkin ajella ennen lyttäystä. Märällä viistolla kalliolla sysipaska, nappulat taittu alle ja sitten lähettiin. Muuten ihan asiallinen, ja varmaan silläkin olisi oppinut ajelemaan ja väistelemään niitä paikkoja, missä rengas ei toimi. Esim petikkoa, klaukkalaa ja askistoa... Tai muita kalliobaanoja
    No se ei sopinut sinun ajeluusi, mutta se ei tee renkaasta sysipaskaa kaikkien muiden käyttöön. Itse en kalliobaanoilla ajele kun niitä ei täällä ole.

mutanaama Guest
    Älä! Sen takia on hyvä perustella oma arvionsa renkaasta. Kaikille renkaille löytyy olosuhde missä ne ei toimi tai kuski, joka niillä ei osaa ajaa.
    Ja sitten löytyy kuskeja, jotka ajaa missä vaan ja millä vaan.

Komppaan monien ajatuksia GC:stä, pehmeässä moreenissa vallan toimiva kumi mutta kovalla liukkaalla pinnalla nappulat taittuu alle eikä nappula pure kiinni, kuivalla kovalla ei ole ongelma koska kitka. Pikkunappuloisista leveistä renkaista suosin Knardia sekä Barbegazzia, isonappuloisista tykkään Budista sekä Juggernautista.
    Pinna löystyy kun ketju kiristyy.

Renkaat jakavat mielipiteitä pyörissä ihan kuten autoissa. Ilman kunnollista testiä, kaikki arviot ovat enemmän tai vähemmän subjektiivisiä. Joku tykkää jostain ja joku taas toisesta.

Mutta hienoa, että asiasta keskustellaan. Itse en aio rynnätä vaihtamaan omia. Ne ovat mulle just hyvät. Ainakin tällä hetkellä

Renkaat jakavat mielipiteitä pyörissä ihan kuten autoissa. Ilman kunnollista testiä, kaikki arviot ovat enemmän tai vähemmän subjektiivisiä. Joku tykkää jostain ja joku taas toisesta.

Mutta hienoa, että asiasta keskustellaan. Itse en aio rynnätä vaihtamaan omia. Ne ovat mulle just hyvät. Ainakin tällä hetkellä
    Jep, juuri noin.

. Ilman kunnollista testiä, kaikki arviot ovat enemmän tai vähemmän subjektiivisiä. Joku tykkää jostain ja joku taas toisesta.
    Kunnollinen testi on tietysti hyvä.

Todellisuudessa on vain melko vaikeaa tietää testin "kunnollisuudesta". Testien käyttökelpoisuudessa kuluttajan kannalta katsottuna on varsin paljon vaihtelua.

^Mutta kun. Eihän sä voi ostaa kuin sitä testivoittajaa. Vai mitä?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    Osaako joku täällä vastata, mahtuuko Jumbo Jim 4.8" pyörimään On One Fattyn takahaarukassa? Vastaus varmaan löytyy tästä ketjusta, mutten jaksa alkaa selata kymmeniä sivuja...
    Kysymyksestä on hetki kulunut, mutta siltä varalta ettet ole vastausta vielä saanut niin...
    Mulla on OnOnen Fattyssä 4.8 LS JumboJimit edessä ja takana.
    Edessä (OnOnen kuitu keula) sopii hyvin ja takana nippanappa. Rengas rallattaa hiukan ketjuun kun on käytössä kevein vaihde.

Hieman ongelmia aiheutti litkutus onOnen kehille, mutta vakumiRinkula ja soirot telttapatjaa kehin reunossa (vakumiRinkulan alapuolella) auttoi.

Tuleva talvi on ensimmäinen mulla fätin tangossa ja katseet on kääntynyt renkaisiin. Nyt keväästä saakka ajellut 4,8 jumbojimeillä ja niistä kyllä tykännyt.

Eli onko kokemuksia onko nuo hyvät renkaat talvella, ja jos ei niin mitä suosittelette talveksi? Nastat toki pitää jäällä, mutta tuskin pahimmilla pääkallokeleillä ajelen niin nastattomat ensisijaisesti haussa

Sent from my iPhone using Tapatalk

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •