Nyt on muutaman metsälenkin verran kokemusta. Rullaa kuvioon nähden ihan riittävän hyvin omasta mielestäni(nämähän on aina makuasioita), mudassa toimivuus 5/5, hinta/laatusuhde hyvä(170€/pari). Selkeästi kuitenkin maastorengascombo, eli jos ajaa paljon siirtymiä/työmatkaa, niin ottaisin alle ehkä jotain muuta. Ainoa mistä nyt jotain valitettavaa löytyy, niin onhan noi aika painavat, mutta eipä toi grammanviilaus itsellä ole läskissä oleellista, kun runkokin on terästä. Edessä paineita 0.5/takana 0.6 ja painoa n.80kg. Veikkaisin olevan hyvä kombo talveenkin, mutta se selviää sitten aikanaan.
Saariselällä 3 päivää varsin haastavassa kivikossa edessä JJ 4.4 Liteskin ja takana Spessun Fatrak 4.0 toimi hyvin.
Mudassa tietenkin JJ hieman pluikas mutta overall loistava kombinaatio.
Ja tietenkin 65 MCarbonit kehinä.
Lähetetty minun SM-A700F laitteesta Tapatalkilla
Jaa näköjään sitä vaan mennään läskipyörillä kovempaa ku maastopyörillä. Ainaki saariselällä
Toiset ne menee millä haluaa
Itsellä meno hidastui kun vaihdoin 27,5" koon Hodaggiin. Kahdessa kisassa on jo mennyt rengas ja pumppuhommissa aika rientää.. Joko niistä Maxxis 27,5 x 3,80 renkaista on jollain kokemuksia?
Tänä aamuna Fattystripper ja felt dd 30 orkkiskehä oli antautunut, eturengas makasi lysyssä varastossa. Takana pari testilenkkiä ja yksi pitkä lenkki. Rengas toimii maastossa ihan mahtavasti, pyörä kiihtyy kevyesti ja on herkkä, ja rullaa hiekkatiellä hieman paremmin kuin verrokkina ollut enskapyörä 26" x 2,35" kumeilla. Ero sisäkumien kanssa ajamiseen on todella iso.
Illalla pitää lasauttaa lisää litkua etukumin sisään; laitoin asennusvaiheessa eteen hieman vähemmän litkua kuin taakse. Tarkastan tällä kertaa samalla saippuaveden avulla, vuotaako mistään. Saa nähdä tuleeko tuosta toimivaa, vai meneekö kiekot vaihtoon prkl, koska tykkäisin ajaa enkä säätää.
brilleaux muokkasi tätä : 31.08.2016 at 13.42
Schwalbe lisännyt 4.4 mallit sivuilleen.
Nyt siis tarjolla myös Snakeskin versio.
http://www.schwalbe.com/de/offroad-r...jumbo-jim.html
Pieniä vuotoja, jotka tyhjentää renkaan esim. parissa kolmessa päivässä, ei oikein tahdo nähdä litkulla. Saippuavesi tekee kuplia, ja niistä sellaiset pienet ärsyttävät vuotokohdat huomaa helpommin. Enpäs ehtinyt eilen illalla rengastaistoihin, katsotaan jos tänään...
Olet oikeassa, niin oikeassa!...toisaalta eihän se carbon siinä tee autuaaksi, myös hiilarikehän muodon on oltava sellainen että siinä on kunnon hyllyt. Vai?
Tottahan toki. Katsoin noita sun kiekon kuvia ja kuvassa ainakin näyttää kiekko siltä että heivaisin kyllä vaikka verkonpainoksi.
Eihän siinä ole hyllyä ollenkaan.
Esim. tuosta tilalle:
https://www.bike24.com/p2140016.html
http://www.actionsports.de/en/dt-swi...atz-26er-15605
Tietääkö joku miten eroaa 710 ja 2250 kehät?
No ei ole ollenkaan, tubelessituksen kannalta ne ovat toivottomat, ja olihan tuo kyllä tiedossa jo alunperin. Siksi panostin fattystripperiin ennenkuin edes yritin mitään muuta. Vaahtomuovirenkulat kompensoivat, mutta tokihan ne antavat vähän periksi ja eivät korvaa kunnon hyllyä.
Hiiri on hoveroinut BR 2250:n osta-napin yllä useita kuukausia, mutta taidan kallistua mcarbon-settiin "vähän myöhemmin". Sitten kun päivittää kiekot, niin kannattaa päivittää kunnolla.
^^Ei mitään. https://www.bike-components.de/en/DT...26-Rim-p42990/ Pelkkä kehä on nimetty 710 ja kokonainen kiekko 2250
https://www.bike-components.de/en/DT...z-2016-p45152/
Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...
Ei tietääkseni mitenkään, eikös tuo 710 ole vanteen nummero ja 2250 kulkee vannesetin nummerona. Tais olla juttua jossain aiemmin.
Voin puhua läpiä päähäni, mutta katselkaa nuo BR2250 vannesettien sisältö, niissä on eroja. Osassa tulee XD-driver mukana ja vissiin adapterit 6-pulttisille jarrulaikoille, osassa ei
Edit: Antzalla oli nopeammat sormet tai järki...
....Läskipyöräilijä vai läski pyöräilijä....
Ok, kiitos nopeista vastauksista.
Aika marginaalisesti on esim. Nextien 80mm hiilarikehä kevyempi (45g) verrattuna DT Swiss 710 kehään. Lisäksi tuossa DT Swissin br2250 setissä tulee suht laadukkaat ja kevyet navat sekä pinnat mukana, joten aika killeri hinta/laatu/paino-suhde 640€:n hintaan.
^ Toki hiukan helpompi tubelesointi, kun ei ole kevennysreikiä, mutta mielestäni nuo DT:t yhtä helppo tubelesoida mitä Mulefütit.
Toki hiilikuitu on tosi pro, mutta monesti vaan laadukas alumiini pääsee lähelle (ellei jopa tasoihin) verrattuna bulkkikuituun, oli kyse sitten rungoista tai muista komponenteista.
5.5" läskirengas Chaoyangilta:
https://www.instagram.com/p/BJ0Dkm1ByTi/
Mitäs niitä runkoja olikaan, mihin tuo mahtuu...
#1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja
There can be only one.
Ei sillä ole väliä, isoo pitää olla
Nä ei kinosta kun se ei ole 29"
Tätäpä sitä on ootellukki, tai sitä että ne tulis vielä myyntiin. Beargrease saa nuo molempii päihin ja Muklukki siitä ison Knardin keulaan.
...siitäpä tulikin ääliö kysymys mieleen kun litkutetty rengas otetaan sisurikäyttöön: Saako niitä litkujämiä pois mitenkään tai haittaako ne mitään kunhan on kuivanutta? Vois kuvitella että sisuri saattas talkin kanssa liimaantua litkujämiin ja tehdä jäynää. Onpa mulla kyllä nytkin kerran litkutettu BFL muklukissa sisurilla jotenkuten huuhdeltuna enkä vielä mitään ole huomannut.
Cycling El Burro
Hitaasti mutta epävarmasti.
Kirjanmerkit