FillariHephaGiantElectrobike
Sivu 25 / 47 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 15 23 24 25 26 27 35 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 721 - 750 / 1409

Aihe: 29+ semi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Blackborow Katso viesti
    29+ kumin syövän ja säädettävillä dropeilla olevan? Ei hemmets.
    Elä ny liiottele, tuota nostettua chainstayta tarkotin.

Lähetetty minun D6603 laitteesta Tapatalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pipo Katso viesti
    Sama juttu täällä. Rengasrikkoja nolla.
    Kertoilehan sitten miten nuo Extralightit on toimineet..
    No ainakin tämän muutaman viikon ajan oikein hyvin. Ajelu on ollut ajoittain ryskäämistä eikä puhkeamista ole tapahtunut. Kevennys tuntuu kiihtyvyydessä selvästi, mikä on tietenkin plussapyörässä suhteellista. Sisärengas painaa tosiaan sen 140 grammaa ja mietin, mitä lisäarvoa saisin korvaamalla sen litkuttamalla? Kummassakin on omat epävarmuustekijänsä ohuen sisurin pettäessä tai litkutetun renkaan vuotaessa.

Bikeradar testaillut jäykkää Stachea.

http://www.bikeradar.com/mtb/gear/ca...-review-50613/

Ei kai nyt sentään....?
    Jos samalla hinnalla saa jostain vielä paremman Ison Plussan niin heti mulle yksi sellainen, kiitos

Tämä oli huojentava tieto
    Voin siis edelleen uskotella itselleni ajavani parhaalla mahdollisella budjettiluokan jäykällä Plussalla

Vertailut on ihan hauskoja ja parhaassa tapauksessa antavat hyödyllistäkin tietoa löytämään omaan tarkoitukseen sopivimman pelin. Itse satun pitämään täysjäykästä mutta eihän se kuitenkaan suurimmalle osalle kuskeista ole se mieluisin peli.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tommi2 Katso viesti
    toi oli siis ainoa iso plussa ja ainoa fillari muistaakseni missä oli jäykkä nenä. mutta silti toimittajien mielestä monet muut pyörät olivat parempia
    Stache sai kuitenkin neljä tähteä eli "very good". Eli ei sitä tämäkään toimittaja siis huonona pitänyt. Ja kun tällaiset yhden toimittajan näkemykset on kuitenkin aina jossain määrin makuasioita niin ei tällä perusteella vielä Stache 5:n omistajien tarvi fillariaan Sorttiasemalle viedä;-)

Demokratiassa enemmistön mielipide ratkaisee ja testit kertoo aina absoluuttisen totuuden joten myönnän olevani väärässä
    Stache (= 29+) ei ole siis lähellekään paras mutta kaikista ajamistani fillareista kuitenkin hauskin

zipo Guest
    Mikä sen testin mukaan oli huonompaa Stachessa kuin niissä paremmin sijoittuneissa fillarissa?

zipo Guest
    Olikohan näillä saman julkaisun kavereilla jotenkin erilaiset renkaat pyörissä kun on niin arviot pidosta menee ilmeisesti ristiin.
    Mä voisin kanssa ajella erilaisilla testifillareilla antaa 4 tähteä lähes jokaiselle,Vähän kehuisi /hakkuisi osasarjoja,sitten vähän kommenteja geosta tms ja lopuksi pisteet trendikyydestä/väristä.
    Ei kai kukaan tosissaan ota minkään fillarijulkaisun juttuja ota?
    http://www.bikeradar.com/mtb/gear/ca...he-9-15-49633/

Oikeesti,Hinta joustokeulallisesta jäykkäperä Trekistä tuntui selvästi ylihinnoiteltulta mutta ei noilla spekseillä ollut muita vaihtoehtoja tarjolla reilu vuosi sitten kun oman 7:n ostin.
    Formulan takanapa,boost standardit ,Sram osasarja,Manitou keula ,hirvee lila väri siis wtf,Ei tollasta voi ostaa jos vähänkin järkeä päässä ainakaan ovh:lla.
    Ostin kuitenkin heti kun rahat oli kasassa ja pelkästään koska demolla kurvailtu päivä tutuilla poluilla toi omaan ajamiseen jotain uutta ja kivaa.
    Joo ja oma Stache rakennettu uusiksi komponettien osalta,nyt alkaa olla "valmis".Orkkista etunapa,keula,jarrulevy,kampisetti.
    Ei noin 29+ ole kaikille sopivia eikä näytä ainakaan vielä sytyttäneet valmistajia ja suurta yleisöä kuten 650+.

Farley 9.8 meinasin tehdä 29+;n kesäkeleille mutta pari välityksiin liittyvää juttu estää järkevän rakentelun toiselle kiekkosetille.

Ovatko nuo tosiaan varsinaisia testejä. Ehkä ennemmin subjektiivisia kuvauksia koeajon tuomien vaikutelmien pohjalta. Minulle on aivan sama, onko neljä tai viisi tähteä. Tai ainakin melkein sama

Stache 7:sta ei taida testejä löytyä, kun on eräänlainen "välimalli". Itse olen maastopyöräilyn vasta-alkaja ja iältäni 50+. Stachella on turvallista päästellä möykkyisistä mäistä menemään. Olen myös nyt uskaltautunut ajamaan kivikoissa ja haastavimmilla poluilla. Motivaatio maastoajeluun on korkealla.
    Ei puhettakaan, että olisin päivittänyt yhtään osaa. Minun ajoillani siihen ei ole toivottavasti tarvetta. Keulaa vähän pelkäsin, mutta sehän toimii mainiosti. Tulevat huollot mietityttävät, mistähän löytyy osaamista?

zipo Guest
    Magnum malliin öljynvaihto helppo tehdä itse,Tiivisteitä ei ole ollut tarpeen uusia.
    4 krt vuoden aikana vaihtanut öljyt ja thats it.Tuskin se kalliimpi Pro malli Doradon vaimenninpalikoilla on sen hankalampi kunhan ei sössi säätönuppien kanssa.
    Jos OTB:t on kroonisia niin paranuksena suosittelen Stachea,se on sellanen lifesafer/confidence buider.imo
    Kuvassa DIY työkalu ruotojen irrotukseen liukuputkista.
    Kandee myös muistaa että 29+ Maniskoissa on alajaloissa vääräkätiset jengat.

http://reviews.mtbr.com/just-in-maxx...2-8-plus-tires

Hmpfh, hetken jo ehdin iloita, että nyt saatiin järeämpää nappulaa mutta taitaakin olla vain 27,5+:lle
    Aikoinaan ihmiset olivat läheisempiä - aseet eivät kantaneet niin kauas...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti zipo Katso viesti
    Oikeesti,Hinta joustokeulallisesta jäykkäperä Trekistä tuntui selvästi ylihinnoiteltulta mutta ei noilla spekseillä ollut muita vaihtoehtoja tarjolla reilu vuosi sitten kun oman 7:n ostin.
    Formulan takanapa,boost standardit ,Sram osasarja,Manitou keula ,hirvee lila väri siis wtf,Ei tollasta voi ostaa jos vähänkin järkeä päässä ainakaan ovh:lla.
    Ostin kuitenkin heti kun rahat oli kasassa ja pelkästään koska demolla kurvailtu päivä tutuilla poluilla toi omaan ajamiseen jotain uutta ja kivaa.
    .
    Noi kolme viimestä sanaa on mun mielestä ratkaisevia.

Jos ihan samoin speksein olisi ollut monta muuta yhtä hyvää vaihtoehtoa tarjolla paljon halvemmalla niin silloin hankintaa voisi mahdollisesti arvostella. Jäsen PaH sanoi toisessa topikissa jotenkin näin:"hintaan en ota kantaa, se maksetaan rahalla jota tehdään koko ajan teollisesti jossain päin." Hyvin sanottu.

Ja paljon hauskoja hetkiä ton Stachen kanssa on ainakin minun ymmärtääkseni zipolla ollut. Ja luultavasti lisää samanlaista jatkossakin. Jotenka ainakin minusta nappiin mennyt ostos.

(jos joku ostaa jonkun ylivoimaisen testivoittajafillarin sikahalvalla jostain konkurssipesän polkumyynnistä, ja osoittautuu ettei koko konkeli tunnu tippaakaan kiinnostavalta, niin onko hyvä kauppa? Ei minusta. Siis jos on tarkoitus nauttia ajamisesta eikä tehdä voittoa myymällä)

Samaa mieltä J.Kottenbergin kanssa.
    Kiitokset Zipolle keulanhuolto-ohjeesta oikein kuva kanssa!

zipo Guest
    Jeah Maxxis Minion DHF oli 27,5 kokoisena todella hyvät viime syksyn märälllä alustalla ja nyt näyttäisi vihdoin myös tulossa Maxxis Minion DHF 29 x 3

Toi 7 on itselläkin tähtäimessä. Sinähän zipo olet melkoisesti vaihtanut Stacheen osia, mutta ei kai juurikaan hajoamisen takia? Eli varsin hyvin on kestänyt?

Ainakin Maxxiksen mukaan tulossa on 27.5x2.8 Minion DHF, DHR II, and High Roller II -renkuloille.. mistä löytyy tieto 29-koolle?

Jeah Maxxis Minion DHF oli 27,5 kokoisena todella hyvät viime syksyn märälllä alustalla ja nyt näyttäisi vihdoin myös tulossa Maxxis Minion DHF 29 x 3

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tirsintarsi Katso viesti
    Ainakin Maxxiksen mukaan tulossa on 27.5x2.8 Minion DHF, DHR II, and High Roller II -renkuloille.. mistä löytyy tieto 29-koolle?
    Siis ilmeisesti Sea otterissa on esitelty..."Both the DHF and DHRII are now offered in 29x3.00 and the High Roller II was shown in its 27.5x2.8 size.". Tuntuisi melko kiven alla olevan tieto noista.

Kun noi Maxxiksen uutuudet tulee saataville niin taitaa ihan riittävä olla 29+ rengasvalikoima. Nastarengas tai nastoitukseen sopiva jos vielä ilmestyy niin ei ihan heti kumeista ole ajot kiinni.

Tuli rakennettua Stache kun Manitou Magnum Pro keula oli ilman käyttöä:

On se vaan erinomainen peli. Tällä kun on ajettu muutama lenkki, niin 27+ BadHabitilla ei meinannut enää päästä mistään esteestä yli. 27+ ”pikkurenkaat” eivät vaan mene esteiden yli yhtä helposti, kuin 29+, en olisi ikinä uskonut, että eroa voi olla niin paljon.

Hardtail ei ole minun juttu, mutta tuo Stache on käsittämättömän hauska laite niin kauan, kun jaksaa pysyä pois satulasta.

29+ kunnollista täysjoustoa olen jo pitkään odottanut, mutta ei sitä taida olla vielä tulossa ensivuodellekaan…

Näkyy olevan takana Surly Knard? Ja edessä Maxxis Chronicle, onko hyvä yhdistelmä?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ealex Katso viesti
    29+ kunnollista täysjoustoa olen jo pitkään odottanut, mutta ei sitä taida olla vielä tulossa ensivuodellekaan…
    To ride, shoot straight and speak the truth

^ Tuo Lenz on tiedossa, niitä ei ole kuin yksittäiskappaleita, tai ei ainakaan ollut, kun viimeksi tutkin. Siksi kirjoitin ”kunnollista”.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti J.Kottenberg Katso viesti
    Näkyy olevan takana Surly Knard? Ja edessä Maxxis Chronicle, onko hyvä yhdistelmä?
    29+ Knardia täällä on kovasti haukuttu, mutta kun on omaa kokemusta 41mm ja 4,8” Knardeista ja molemmat toimivat erinomaisesti niin päätin kokeilla. Onhan se sentään paksuin 3.0” rengas.

Oikein hyvin se toimii takana 3” koossakin, runko on erittäin pehmeä ja tiheät nappulat toimivat yhtä hyvin kuin 4,8” Knardissakin. Chronicle on jo aikoja sitten ostettu ja siinä ei ole hirveästi kehumista. Runko on pilattu Exo rakenteella, se on todella paksu ja jäykkä. Litteä kulutuspinta on plussaa.

Chupacabrasta olen unelmoinut vielä vuosi sitten, mutta perustuen kokemukseen Hodageista (niissäkin Exo-tapainen runko), en oikein uskaltanut Bontragerin renkaaseen sijoittaa.

zipo Guest
    Ai täpärinä pitäisi löytyä?No jaa kai tällasellakin muovi 29+ voisi ajaa.Meikän pappatyylin kruisailuihin Stachella Chronicle 120 tpi exot just hyvät.

^ Eikö tuokin ole läskipyörä, mihin on tungettu 29+ renkaat?

Meikän pappatyylin kruisailuihin Stachella Chronicle 120 tpi exot just hyvät.
    Joopa joo, ja taisi olla Ski, joka on kehunut Hodagien erinomaista rullaavuutta. Toisilla vaan on sitä voimaa ja kestävyyttä tuntitolkulla muovata tietä vasten näitä paksuja ja jäykkiä Exo-tyyppisiä renkaan runkoja, toisilla taas ei ole.

zipo Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ealex Katso viesti
    ^ Eikö tuokin ole läskipyörä, mihin on tungettu 29+ renkaat?
    No jos vaikka ajattelis toisinpäin että se onkin 29+ johon voi laittaa läskirenkaat,niin voisko sen sitten ostaa?
    Mä en usko että isot pajat tulee rakentamaan pelkästään 29+ täpäriä,liian vaikeeta ja kapea markkina alue.Ei se kapeampi qfactor ole ostokynnys maastokuskeille.
    Rengasvalikoima ja kiekkokoko tärkeämmässä roolissa=Multikiekkokoko rungot on jo tätäpäivää.

Höh,onko tollasta termiä kuin multikiekkokoko?Tavailee....

Btw.Mitä siinä kunnollisessa täpäri 29+ pitää olla?

Kai toi Stache on hyvä kun jo toista vuotta käytössä,Mä en ole keksinyt mitään uutta mielenkiintoisempaa fillaria johon vaihtaa.Paitsi: sähköläski

Kunnollinen 29+ on tietenkin 29+ renkaille suunniteltu, lisäksi sen pitäisi herättää ostohaluja ja olla oikeasti ostettavissa. Rungon pitäisi olla samassa ”sarjassa” haarukan kanssa, ei niin, että on esim. 140mm perä, mutta 120mm haarukka.

Tuo multikiekkokoko yleensä toimii harvinaisen huonosti. Esim. 27+ ja 29 ovat läpimitaltaan erilaisia, mutta kuinka monessa multikiekkorungossa bb drop on säädettävissä? Tähän läski ja 29+ tapaukseen, läskissä olisi todennäköisesti liian vähän tilaa isommille 29+ renkaille korkeussuunnassa. Lisäksi takahaarukat ovat liian leveitä ja q-factor leveä.

Tosin näyttäisi, että tuosta Lameresta olisi olemassa oikeakin 29+ versio:
    "Also we have interchangeable rear triangles so you can run either 170/177 or 190/197 or the third option of a Boost 12x148 rear."

Tuo ehkä selittää, miksi Lamerella on 29+ optio:
    "Every bike we build is custom built for our rider customer"

Kustomina saa varmasti ainaski Nicolailta speksit täyttävää euroopastakin jos tuo Lenz menee liika eksoottiseksi.

Lähetetty minun SM-A310F laitteesta Tapatalkilla
    "Yrittäminen on ensimmäinen askel kohti epäonnistumista." - Homer J. Simpson

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •