Omani pääsi tänään toimitukseen saakka, eli saa siis ensi viikkoon venailla.
Olen todella amatööri näissä jutuissa, ja tuo paketin koko vähän huolestuttaa, ei voi olla kai renkaita paikallaan boxissa jos on tohon mahtunut? Paljonko pitää itse kasata ja kuinka väärin se on mahdollista tehdä?![]()
Kannattaa vilkaista tämä: https://www.xxl.fi/polkupyoran-kasaaminen-ja-saataminen
Eturengas ja ohjaustanko ovat paketissa irti, mutta kyllä ne yrityksen ja erehdyksen kautta hyvin saa laitettua.Jos joku kohta askarruttaa niin ota kuva siitä ja postaa tänne, varmasti saat äkkiä apua.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Mikä on 3 Fat Litessä vakiokampiin sopiva pienin eturiesta mikä menee isomman eturattaan tilalle 104 pulttijaolla, 28 vai 30?
2fat4u
Tänään tuli pro postissa. Voipi olla, että kaipaa tuo 28 hampainen päivitystä 32 hampaiseen. Vielä en ole tutkaillut tuota takapakkaa, että onko se 100% varmasti se mistä maksoin. Erittäin mukava ajaa, mutta stonga taitaa vaihtua cubeen hankkimaani raceface turbineen, sekä kannatin taitaa pyörähtää ylösalaisin. Pitää kokeilla onko paha ajaa, kun tuo raceface stonga on 3,5cm molemmista päistä lyhyempi.
Torstakena tuli ilmotus että (Norjasta?) lähtee ja lasku eilen, mutta mutta, siinä lukoo mallin perässä 17. Onkohan tuo koko vai vuosmalli?
19"/L tilasin eikä aspa oo vielä vastannu hämmennykseeni.
No joo, rupesin itsekkin katsoo mitä on tulossa niin:
Tilausvahvistus:
Ja Klarnan meilissä : 4 Fat Lite 17 / 4 Fat Lite 17
Täytyy nyt vaan toivoa et Klarna heittelee mitä sattuu meileihin...
1
Eikös nuo nyt ole vuosimalleja? 17 mallit tais tulla pari viikkoa sitten julki.
Onko ollut ihan säädöissään teillä nämä uudet 4sarjan pyörät?
Kävi tuossa mun pajalla äsken pohjanoteeraus kasauksen osalta...vaihtajan korvakko oli solmussa reilusti --> ketju otti kiinni renkaaseen (ks.kuva), laitoin uuden. Vaihtajan ylin rissa otti kiinni jo toiseksi "isoimpaan" rattaaseen fyysisesti, liekkö "etäisyys" säätöruuviin koskettukaan. Ylä ja alarajat oli säätämättä, kuin myös ketjulinja. Kaiken lisäksi ketjut oli liian pitkät eikä vaihtaja kiristänyt ollenkaan pienimmällä rattaalla ketjua. Alhaalla muutama kuva
![]()
Oma liikkeestä haettu Fat 4 Pro tuntuu olevan säädöissään, mutta renkaat vippaa aika paljon vaikka kyllä näyttävät nousseen vanteelle kunnolla. Varmistin vielä fairyseoksella ja kovemmalla paineella, mutta takarengas hankaa vipatessaan haarukkaan, kun ei siinä kovin paljon tilaa muutenkaan ole. Meinasin jo muutamaa reunanappulaa viistää hieman puukolla.
Takaisin liikkeeseen käymään, kyllä ne sen varmasti samantien hoitaa kuntoon. Kannattaa muuten muidenkin jo varata se ensihuolto. Itse varasin äsken liikkeessä käydessäni ja seuraavan ajan sain ohituskaistaa pitkin 1kk aiemmin, kuin olisi aikoja ja sekin on vasta ensi kuun lopussa.
Olisiko jollakin muuten vinkkiä, että mistä ja millaiset lokasuojat tuohon kannattaa hommata. XXL myy eioota, joka on kummallista. Ohjasivat kysymään toisesta liikkeestä![]()
Ite ostin taakke prismasta sellasen tolppaan kiinnitettävän. Eteen kyhäilin ohuesta muovista ~ tällaisen http://fat-bike.com/wp-content/uploa...-guard-425.jpg
Edit. Prismaloksu oli tällainen, mutta eri värinen. Hyvin itsellä kestänyt ja sopii myös täpäriin. http://m.eriksbikeshop.com/assets/pr.../PR3C14361.jpg
Lähetetty minun A0001 laitteesta Tapatalkilla
Näissä huoltotöissä tietysti kannattaa viedä pyörä xxl:n huoltoon ensisijaisesti, mutta täältäkin joensuun seudulta taitaa lähimpään kauppaan olla 500km. Hyvinpä nuo on antaneet käyttää paikallisia huoltofirmoja, tai lähettäneet edes osat ilmaiseksi että saa ajoon. Täällä tosin ei järjellisiä "isompia" fillariliikkeitä ole enää jäljellä mihin viedä...kuoleva kylä.
Mulla on vastaava lokasuoja, ja minusta se toimii hyvin leveämmällä kumillakin.
Mikäs ois tolle JJ 4.8:lle paras sisuri? Venyykö 13F tarpeeks? 13J painaa melkein tuplat edellä mainittuun verrattuna.
Lähetetty minun A0001 laitteesta Tapatalkilla
Tubless tai Salsalla taitaa olla vielä kevyempi mut kalliimpi sisuri.
Tuli päivitettyä voimansiirto hyväksi todettuun 1x9, edessä 32 nw ovaali ja takana 12-36 pakka. Vielä pitäs päivittää tanko ja tolppa kuitu versioihin ja tehä renkaista tubelekset.
![]()
Tuli päivitettyä voimansiirto hyväksi todettuun 1x9, edessä 32 nw ovaali ja takana 12-36 pakka. Vielä pitäs päivittää tanko ja tolppa kuitu versioihin ja tehä renkaista tubelekset.
![]()
Tuli laitettua 4.8 JJ:t, 13J sisurit ja litra litkua tilaukseen. Ajattelin yrittää eka kokeilla kuitenkin 13F sisureilla, meni syteen taikka saveen.
Lähetetty minun A0001 laitteesta Tapatalkilla
Näyttää noissa Snowshoe XL renkaissa olevan pientä heittoa, liikkeessä laittoivat vielä uudelleen vanteelle ja samat kohdat renkaassa vipattaa, vaikka laittaa eri kohtaan vanteellekin. Viistin hieman reunanappuloita jotka ottivat runkoon.
Huomasin että omassa pyörässäkin on ketju laitettu lyhentämättä, mutta hyvin kyllä pysyi paikallaan. Pitänee silti hieman lyhentää jossain välissä.
Oisit pyytäny uuden renkaan. Läskirenkaat kyl hyvin useasti vipattaa mutta ei se ny niin paljon saa että runkoon ottas. Ei edes lähelle
Tullut näitä whiten fättiksiä tässä tiirailtua kun pitäisi tuota kuntoilua ruveta harrastamaan, niin kuinka hyvin/huonosti nämä fätbiket soveltuu hieman fätimmälle kuskille (190cm ja 140kg+), lähinnä meinaan sitä että onko kumit liian lytyssä sillä ymmärtääkseni nuo kumet ei mitään hirmupaineita kestä, ja asvaltilla joutuu kuitenkin jonkun verran ajamaan joten olisi mukava että pyörä rullaisi edes jonkun verran?
Muita varteenotettavia vaihtoehtoja ei taida tuon fat liten hintaluokassa pahemmin olla myynnissä suomessa?
Ei tuo renkaan kantavuus tule esteeksi, mutta joillain komponenteilla ( esim. satulaputket, varsinkin kuituiset ) lienee olevan kuljettajan maksimipaino merkkaava tekijä
....Läskipyöräilijä vai läski pyöräilijä....
Kirjanmerkit