ElectrobikeGiantFillariHepha
Sivu 185 / 239 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 85 135 175 183 184 185 186 187 195 235 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 5.521 - 5.550 / 7160

Aihe: Pyöräprojekti

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Ei kai tuolla hiilaria juoteta?
    Ai jaa! Kaulakin hiilaria? No sitten ...
    Entäpä hiilarinen tukiputki epoksilla kiinni, ja korotettu tapaturma/henkivakuutus itselle?

Voin ostaa LJL:n väärin katkaiseman keulan, varsinkin jos katkaistu pala on tallella. Käytän oman crossarin kehittelyyn.

Sisällä sorvataan reilun mittainen jatkoputki ja koko komeus "juotetaan" kaksikomponentti epoksiliimalla kiinni. Jos huolettaa niin tapitetaan vielä mekaanisesti. Jos keula katkeaa jostain niin ei taatusti jatkon kohdalta. Toki tuosta tulee painoa lisää eikä muutenkaan ole "ammattimiehen" korjaus mutta itelle riittävä.

Marinista sitte tosiaa tuli tälläne "fixi" vielä pitäs jostai löytää spacerit vapaarattaan pualelle ja vähä ehkä viilata droppeja ja jotain näpertää.

Lähetetty minun hipasuluurista

Mikä on "fixi"?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Gibsy Katso viesti
    Mikä on "fixi"?
    Fixi on 1-vaihteinen polkupyörä jossa ei ole vapaaratasta eli kammet pyörii niin kauan kunnes pyörä pysähtyy.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jami2003 Katso viesti
    Voin ostaa LJL:n väärin katkaiseman keulan, varsinkin jos katkaistu pala on tallella. Käytän oman crossarin kehittelyyn.
    Katkaistu pala on tallella, putkea jäljellä 14cm. Jos uskallusta riittää niin laita yksäriä
    -L.

Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Gibsy Katso viesti
    Mikä on "fixi"?
    Eikös toi ollut se missä kuolemaa ja muotipoliisia halveksuen oli vedetty 6-pulttiseen levyjarrukiinnikkeeseen ratas kiinni ja sehän on silloin fiksi mitä suurimmassa määrin ja ilman lainausmerkkejä
    -L.

Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

Kaisse sitten näin on! Pidän tota ratasta vaan senverta kyseenalasena, että oli pakko laittaa lainausmerkkeihi.. 😅
    Lienee mun nyssi poistettava lainausmerkit. 😂

Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Eikös toi ollut se missä kuolemaa ja muotipoliisia halveksuen oli vedetty 6-pulttiseen levyjarrukiinnikkeeseen ratas kiinni ja sehän on silloin fiksi mitä suurimmassa määrin ja ilman lainausmerkkejä
    Pelottavan näköinen tommonen loppuun ajettu rampillinen ratas tuohon käyttöön. Tuohon olisi ihan kaupallisiakin 6-bolt ratkaisuja. Onneksi on hätäjarru pyörässä.

^ onhan se vähän, mutta eniten pelkään, että navasta korkkaa kiärteet tai pultti ottaa ja katkee...
    Ja nollabudjetilla, omaks iloks ja kokeilun kannaltahan tua on tehty 😅
    Tulevaisuudessa mahdollisesti velosololta ratas tilauksee.. vai liekö niitä muualla jossai?

Ajattelin talvivanteiden lookkia siistiä, tuli kliinimpi ilme. Vielä päälle surauttaa ispit tubeliksina niin jo kelpaa 26erida

Tarroja Poleen. Valitettavasti värisävy ei ihan natsaa! Pitääkö nyt romuttaa koko proggis?!

Lähetetty Tapatalkista, pahoittelen kirotusvirheitä.
    Trek Rail | Camino Al | Taiga | Team Tuska

Tuli hommatuu parkprehen tollanen kuulemma crescentinhybridissä aikoinaan ollut, joku sunrise merkkinen kiinanalukeula.. kait toiny kevyehköä polkuajoa luulis kestävän, josei kestä niin ei kestä.
    Pitäis alkaa tähän ny suunnitteleen vaakadroppeja ja levyjarrukorvaketta taakse.. Heitelkääs vähän vinkkejä tähän! Mites kai toiny iha migillä onnistuu, kun ei muutakaa ole?

Käyttöpyörä projun runko saapui. Voimalinjaksi suunnitelmissa olis 2x11 ultegra, jotku kivat hydrolevyt, riseri/suora tanko ja putkiosat hiilaria.

Ainoa ikävä seikkä tuossa on, että runko ei tosiaan ole mikään keijukainen, kuvan kokoonpanossa aika tarkkaan 2kg. Muttakun nää teräsraamit on niin kivoja ajaa ja niin mukavan näköisiä

Niin ja jos jollakulla on tiedossa suht kevyet levyjarrukiekot, johon menisi n 32-40c kumi ja shimano 11 speed yhteensopivat niin saa vinkata
    Entä jos sataa?

Tämöinen Farley kasaantunut pikkuhiljaa. Kai tän vielä voi tänne projektiosioon laittaa, kun on letkut lyhentämättä ja muutakin pikkusäätöä tekemättä. On se vaan fillarin kasaaminen osista mahtava harrastus.

Hommasin parkpreehen 2.0 racekingit tuli aika ahasta talvee aatellen kyllä seny just mahtuu karvoja hipoen pyäriin.

Vaimon työmatkapyörä vihdoin ja viimein kunnossa. Runkona toimii Trek Crockett cyclocross-runkoAinoa vaatimnus vaimolla oli "Pitää olla KUNNON lokasuojat". Minä sain muuten toteuttaa laitteen.

^Mitkäs jarruletkut tuos trekissä? On muute kivannäköne!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tonik Katso viesti
    ^Mitkäs jarruletkut tuos trekissä? On muute kivannäköne!
    Ihan Avidin omaa letkua yläfemmasta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ansis Katso viesti
    Vaimon työmatkapyörä vihdoin ja viimein kunnossa. Runkona toimii Trek Crockett cyclocross-runkoAinoa vaatimnus vaimolla oli "Pitää olla KUNNON lokasuojat". Minä sain muuten toteuttaa laitteen.
    Nyt on kaunis kokonaisuus. Voisin itsekin ajella ❤️

Pyöräprojekti

Pole Taival 27,5+ loppuraportti luettavissa:
    http://teamtuska.sohva.org/site/

Mulla on nyt myös tangerine yellow-keulatarrat! Mutta ei raski vielä vaihtaa!
    Trek Rail | Camino Al | Taiga | Team Tuska

http://www.schillerbikes.com/

Vesipyörät ei ehkä (vielä) ansaitse omaa lankaansa mutta onkos joku törmännyt vastaaviin livenä? Mennyt kesä kului itsellä maantien sijasta veneen kannella ja olen "kautta rantain" etsiskellyt jostain aihiota / ponttooneita joist voisi alottaa projektin.. Kaikki muuhan on "helppoa" paitsi vetolaite ja nuo ponttoonit jotka esim Schillerissä ovat kumivenematskua ja ilmatäytteiset. Schiller on hieno mutta aivan törkeän hintainen johtuen tuon vetolaitteen rakenteesta..

Turun aurajoessa joskus muinoin ajeli joku hyvinkin omatekoisen näköisellä vesipyörävekottimella. Muistaakseni siinä oli siipiratas takapyörän tilalla, jotkut lasikuituisen näköiset ponttoonit ja eturenkaan tilalla evä.

Schillerin ensimmäinen versio oli potkurilla etupäässä eli ohjaus tapahtui vaan rattia kääntämällä, nykysysteemissähän ohjaus ja veto on takapäästä melko monimutkaisesti, tosin kuvamateriaalia on tarjolla aika kitsaasti.. Jotta tuollaisen saisi oikeasti liikkuvaksi pitää ponttoonit olla kevyet ja ilmatäytteiset, voimansiirto hihnalla takapäästä jonkunlaiseen vetolaitteeseen ja potkuri/potkureita veteen. Itse runkopuoli ja muut on tällaisessa projektissa pala kakkua kun vaan saisi ponttoonit valmistutettua ja vetolaitteesta kevyen mutta toimivan..

Vetolaitteeseen harkitsisin raivaussahan/trimmerin akseli/kulmavaihdesettiä ja yläpäähän rälläkän kulmavaihdetta. Ainakin protoiluvaiheessa käytetty romu on budjetitiystävällistä.
    Siitä polkijaanpäin olisikin perusfillaria. Raivurin pään tiivistystä joutuu varmaan jalostamaan, mutta eiköhän se onnistu.
    Sähköperämoottoreista voisi löytyä sopivaa propellia.
    Välityksiä ja potkurinnousuja joutuu vähän kalkuloimaan.
    Nopealla silmäyksellä saattaa kyllä vaatia lisävälitystä että saa sähköprutkun potkuriin tarpeeksi jenkaa. Kulmavaihteiden keston kannaltakin olisi kyllä hyvä välittää kierrokset ylös (=momentti alas) ennen kulmavaihteita.

Juuri näin. Vetolaitepuoli menee "pelle-peloton-hommiksi" ja tuo välitys on just se mitä itsekin mietin. Ponttooneita ei kannata -eikä voi itse tehdä (no ehkä joku mutta en minä..) eli ne on teetettävä kyllä ammattimiehillä.

Tuommone tuli, budjetti ketjussa enemmän avautumista.

Cannondale Super V projekti alkaa olla loppusuoralla.

Vasta tänä kesänä ruvennut harrastamaan maastopyöräilyä ja tuli eteen tämmöinen runko kun piti kunnon pyörää saada alle. Edellinen (yhtä vanha) Cannondale F500 varsin maltillisella P Bone M keulalla tarjosi ihan kivan (ja paikotellen vähän rankan) tutustumisen lajiin mutta onhan se vähän uuden pyörän odottelua ollut koko kesä.

Kesän mittaan tätä kasaillut, alkuperäistä on runko ja takaiskari, johon siihenkin vaihdettu tiivisteet & litkut. Rungon vuosimalli taitaa olla -98 tai -99. Alussa vähän jännitti miten uudet osat vanhaan runkoon sopii mutta eipä tuossa juuri ongelmia tullut, takahaarukastakin löytyi levyjarrulle paikka.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti rainyday Katso viesti

Tässä on jo asennetta on törky makia!

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •