Tuollaisen sähkökitin asennus on aika suoraviivainen homma. Omassa kitissäni kaikki liittimet oli suunniteltu niin, että vain yhteen liitettävät johdot oli mahdollista yhdistää. Jos haluaa mahdollisimman siistin asennuksen, kuluu jonkun verran aikaa sen miettimisessä miten johdot vetää ja piilottaa/naamioi mahdollisimman hyvin. Itse hankin pienen kolmion muotoisen runkolaukun, johon sijoitin ohjainyksikön ja ylimääräiset johdot.
Asennuksessa voi mahdollisesti olla haastavaa poljinanturin asennus. Itse jouduin tekemään vähän tee se itse -hommia omassa pyörässäni, koska kitin mukana tullut magneettikiekko oli tarkoitettu neliskanttikeskiölle ja minulla oli octalink-keskiö. Joidenkin antureiden kanssa keskiötä ei tarvitse irroittaa lainkaan, minun anturin kanssa keskiön irroittaminen on välttämätöntä.
Itselläni ei ole kaasukahvaa lainkaan. Minulla moottori on käynnissä ainoastaan polkiessa. En valitettavasti osaa suositella kaasukahvaa.
Käytin aluksi mukana tulleita jarrkahvoja, jotka sammuttavat moottorin aina jarruttaessa. Ne ovat kätevät. Ne soveltuvat kuitenkin vain vaijerivälitteisiin jarruihin. Nykyään minulla on hydrauliset jarrut, joten olen jättänyt nämä kahvat pois. Nyt moottori sammuu, kun lakkaan polkemasta. Tämä vaatii hiukan totuttelua. Etuna on siistimpi asennus, kun on vähemmän ylimääräisiä johtoja.
Jätän nuo muut renkaisiin ja vanteisiin liittyvät kysymykset muiden, paremmin näistä asioista perillä olevien vastattavaksi. Se kannattaa kuitenkin huomioida, että vanhoihin runkoihin ei välttämättä kovin leveät renkaat mahdu. 2.1" renkaat todennäköisesti vielä mahtuu vanhankin maasturin runkoon, mutta sitä leveämmät voi ottaa jo runkoon kiinni.
Jos päädyt takanapamoottoriin, selvitä huolella millainen ja kuinka monilehtinen takapakka napaan sopii ennen tilausta.

Lainaa viestiä vastauksessa
Kirjanmerkit