Alkujaan tämän lähetti
JackOja
Ja tuo on pidemmän päälle paska juttu kaikille. Luultavasti he antavat tietä koska luulevat, että siinä tilanteessa kuuluu tehdä niin kun eivät tunne sääntöjä.
Olisi paljon selkeämpää kun väistämissääntöjä noudatettaisiin johdonmukaisesti ja yhdenmukaisesti. Autoilijat sekä pyöräilijät.
Yhdenmukainen käyttäytyminen - ikävä kyllä - on utopiaa. Tässä on sellainen näköharha, jota olen joskus itseksenikin omalla kohdalla miettinyt, että kun autoilija tai kävelijä ei toimi 'oikein', se on autoilijat tai kävelijät eikä yksi autoilija tai eräs kävelijä. Samoin autoilijoille ja kävelijöille toiset liikenteessä kulkijat näkyvät yhtenäisenä massana eikä yksittäisinä toimijoina.
Minä olen ollut huomaavinani samanlaista polarisoitumista, mutta luulen - tai ajattelen ainakin, että nämä pysähtelijät pysähtelevät ihan vain kohteliaisuuttaan kun näkevät, että toisella olisi vauhti päällä eivätkä viitsi keskeyttää toisen matkantekoa. Joskus tekisi mieli mennä tekemään galluppia kysymyksellä 'mitkä olivat syyt pysähtymiseesi?'.
"Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."
Kirjanmerkit