GiantLostInLaplandElectrobikeBikeshop
Sivu 59 / 129 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 9 49 57 58 59 60 61 69 109 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.741 - 1.770 / 3848

Aihe: Canyon Läskipyörät

^Seitsemän. Oisko aika heittää sisurit kuuseen.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    ^Seitsemän. Oisko aika heittää sisurit kuuseen.
    ^No nyt on menny paremmin kun pidän takasessa 0.6 - 0.7 bar
    Arjen adventuristi joka luottaa hyrrävoimiin

Saako kysyä paljonko on kuskilla painoa? Vielä paljon paremmin tulee menemään kun tosiaan laitat tubelekset.
    Voit pitää niitä "maastopaineitakin", ei tartte kivikovalla kumilla ajella metässä.

Mulla painoa 72kg ja en 0.7bar pidä edes siirtymillä. Menee välilevyt rikki.

Ootteko vaihtanut jarrupaloja SLX jarruihin? Onko jotain erityisen hyviä mitä suosittelette?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Saako kysyä paljonko on kuskilla painoa? Vielä paljon paremmin tulee menemään kun tosiaan laitat tubelekset.
    Voit pitää niitä "maastopaineitakin", ei tartte kivikovalla kumilla ajella metässä.

Mulla painoa 72kg ja en 0.7bar pidä edes siirtymillä. Menee välilevyt rikki.
    Mulla painoa n. 87kg (nyt 85.7).
    Jotenkin kun tässä elämässä on niin paljon muutakin niin en edes ole ajatellu tubeleksiin siirtymistä.
    Ja tosiaan eka mtb-kisa 4.9. Fäbodaloppet. Olen miettinyt millä paineilla lähtisi kun siinä on jonkin verran metsätie siirtymiä. Laitan eteen 0.45 ja taakse varmaan tuo 0.7 bar ettei vaan mene puhki. Eli aika kovilla kumeilla vissiin. Täällä päin on paljon juurakoita jotka saattaa lyödä vanteelle.

Tällä hetkellä keskityn kuitenkin ekaan maantiekisaan Nykarlebyloppet 75km joka on nyt sunnuntaina (en polje sitä dudella;-)

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Einiö Katso viesti
    Ootteko vaihtanut jarrupaloja SLX jarruihin? Onko jotain erityisen hyviä mitä suosittelette?
    Shimpan Resiinit tuntuu lasittuvan turhan äkkiä vaikka palaa on jäljellä pito vähenee. Saahan niitä vaikka timantilla pikkasen hiomalla paranemaan, mutta ei uuden veroisiksi. Metalliset on odottamassa testiä toivon mukaan ei lasitu.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hiekkahentunen Katso viesti
    Mulla painoa n. 87kg (nyt 85.7).
    Jotenkin kun tässä elämässä on niin paljon muutakin niin en edes ole ajatellu tubeleksiin siirtymistä.
    Ja tosiaan eka mtb-kisa 4.9. Fäbodaloppet. Olen miettinyt millä paineilla lähtisi kun siinä on jonkin verran metsätie siirtymiä. Laitan eteen 0.45 ja taakse varmaan tuo 0.7 bar ettei vaan mene puhki. Eli aika kovilla kumeilla vissiin. Täällä päin on paljon juurakoita jotka saattaa lyödä vanteelle.

Tällä hetkellä keskityn kuitenkin ekaan maantiekisaan Nykarlebyloppet 75km joka on nyt sunnuntaina (en polje sitä dudella;-)
    Ihan normi kesä paineilta noi kuulostaa varsinkin 4". 4.8"JJ tulee ajettua etu 0.3-0.4 ja taka 0.6-0.7bar väliltä kesällä maastossa.

Dudeen tekisi nyt mieli kokeilla Blutoa keulille mutta tietääkö kukaan mikä tuon offset tuossa Duden rungossa/keulassa on/pitäisi olla? Blutoo kun saa kahdella eri offsetilla?

Selailin kyllä ketjun läpi ja hyvää asiaa täynnä mutten löytänyt ainakaan suoraa vastausta toimisivatko nämä Dudessa 1x10 kokoonpanossa jossa muuten vakiopalikat?:
    - http://www.hi5bikes.fi/~ID3Jx0000001...=RF-CK14TUR100 (Race Face Turbine30 fatbike-kammet 170 perälle)
    - http://www.hi5bikes.fi/~ID3Jx0000001...Y104=RF-RRSNDM (Race Face Cinch Direct mount Narrow/Wide eturatas 32t)
    Sori jos tämä jo jossain käyty läpi...

^Sopii. Ratas asennetaan käännettynä.

Suosittelen harkitsemaan 28 tai 30 eturatasta. Itse olen ajellut muutaman asfaltti reisunkin kovilla painella ja kunnon vauhdeilla 32 ovaalilla ja pakan 11 piikkistä ei voi sanoa tarvitsevan, jos ei alamäkeen polje yli 40km/h. 13 piikkinen riittää hyvin, joten 28 antaa 11 piikkisellä aika saman, kuin 32/13. Taas normi kymppipakalla löysän pään saat aika kivaksi 28/36 välityksillä suunilleen sama, minkä 32/42 välitys antaa.

Itsellä vaihtuu nyt 32 ovaali WolfThoothin 28 64bcd ovaaliin, kun kyllästyin AB rattaiden nopeaan kulumiseen ja meinaan Bashringin laitta 104bcd paikalle. Pakka XT11 11-42.

Onko e13 orkkis kammet rikki, kun vaihtaa meinaat? Niihin saa esimerkiksi tämän suoraan https://www.bike-components.de/en/e-...l-2016-p47088/

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    ^Sopii. Ratas asennetaan käännettynä.

Suosittelen harkitsemaan 28 tai 30 eturatasta. Itse olen ajellut muutaman asfaltti reisunkin kovilla painella ja kunnon vauhdeilla 32 ovaalilla ja pakan 11 piikkistä ei voi sanoa tarvitsevan, jos ei alamäkeen polje yli 40km/h. 13 piikkinen riittää hyvin, joten 28 antaa 11 piikkisellä aika saman, kuin 32/13. Taas normi kymppipakalla löysän pään saat aika kivaksi 28/36 välityksillä suunilleen sama, minkä 32/42 välitys antaa.

Itsellä vaihtuu nyt 32 ovaali WolfThoothin 28 64bcd ovaaliin, kun kyllästyin AB rattaiden nopeaan kulumiseen ja meinaan Bashringin laitta 104bcd paikalle. Pakka XT11 11-42.

Onko e13 orkkis kammet rikki, kun vaihtaa meinaat? Niihin saa esimerkiksi tämän suoraan https://www.bike-components.de/en/e-...l-2016-p47088/
    Ok, kiitos vinkistä, varmasti totta että pienemmällä kuin 32t pärjää paremmin läskipyöräilyssä. Liian nöösi vielä näihin pyöriin. Meinaan vaihtaa ihan huollon helpottamisen takia eli kyllä pyörästä pitää saada kammet irti ja päästä keskiöön käsiksi. Harkitaan nyt vielä josko ajaisi sitten nuo e13 loppuun, on ne aika hakatut jo mutta ei ole rikki ja saahan nuo irtikin (ainakin vielä viikonloppuna lähti ja laitoin rasvat laakereihin, akseliin ja kampiin). Käytettynä ostettu Dude joten päivittelen "omaksi" tässä ajan kuluessa.

Mulla nyt 28 ovaali ja 10-42 pakka. Riittää joka tilanteeseen. Tai no..joskus vois olla edessä vaikka 20t :P
    Aiemmin oli pyöreä 32t edessä mutta mulle liikaa, ja 32-10 välitystä ei juuri kyllä tarvinnu oikeasti ikinä.
    Polvet sai kipeäksi 32t:llä kylläkin runttaamalla liian kovalla välityksellä maastossa.

Canyon Läskipyörät

Minulla on ollut kuukauden verran nyt tuo 9.0 unlimited ajossa. Olen ollut tyytyväinen, ehkä oikeastaan ole vielä kaivannut joustokeulaakaan, mitä aluksi hieman ajattelin.
    Mutta yksi pieni asia harmittaa melkein joka kerta lenkillä, nimittäin tuo sramin x01 voimansiirto. Vaihtaa tarkasti ja toimii hienosti, mutta aika kovaa meteliä tuntuu pitävän.

Olen lukenut foorumeilta vastaavia ääniongelmia, mutta yleensä tuntuu olevan ongelmia kovaa runtatessa. Multa kuuluu takapakan keskivaiheilla polkiessa ärsyttävää ketjuropinaa/kihnutusta, poljen sitten kunnolla tai pyörittelen huoltotelineellä. Kahdella isoimmalla ja pienimmällä rattaalla ajettaessa on täysin äänetön.

Säätöjä olen muutellut, mutta en ole paremmaksi saanut. Onko kenelläkään mitään vinkkiä? Vai onko vain ominaisuus?

No niin, 2015 vuotisessa 9.0 Unlimitedissä (vaimikäseoli) keskiö narisee, mistä työkalut ja osat?
    Kiitos :-)

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rescue73 Katso viesti
    No niin, 2015 vuotisessa 9.0 Unlimitedissä (vaimikäseoli) keskiö narisee, mistä työkalut ja osat?
    Kiitos :-)
    Kiristähän ensin takakiekon läpiakseli ohjeen mukaiseen momenttiin... Momenttiavain riittää.

Jeps, tarkistellaanpas rasvan kera tämä, josko pääsis vähällä. Muistaakseni jossain vaiheessa jo kiristinkin mut saattoi olla toinen Rotkoistani.

Eli mistä työkalut ja osat Unlimitedin keskiöremppaan? Takakiekon akselin kiristin lisärasvan kanssa mutta ei muutosta. Narissut jo pidempään vetopuolelta mutta "syytin" äänestä kengän kiristintä. Nyt ääni tulee molemminpuolin selkeänä narinana vaikka lenkkarit jalassa, putkelta pyörittäen ja voimistuu kun isolla vaihteella väännättää. Kammissa ei klappia ja pyörii herkästi ilman ketjuakin, tosin laakerin jurina selkeä.

^Hyvinhän ne on kestänyt jos nyt vasta meni

minä laitoin nämä:
    Race Face Cinch BB92 fatbike keskiölaakeri, 41x124x30
    RF-BB4112430B15

Ei ollut mitään erikoistyökaluja käytössä, pois otin nätisti naputtelemalla vasaralla ja sopivan kokoisella tuurnalla. Takaisin meni sopivan kokoista hylsyä hyväksi käyttäen. Toki aina parempi jos on käytössä hommaan tarkoitetut välineet mutta onnistui noinkin.

Kiitos...e.13 kampien irroitukseen tark. työkalu myös hakusessa.

p.s. Dude ollut käytössä noin puolivuotta/1500km

Noin 1 vuosi 9300 km menty alkuperäinen laakeri paikoillaan. Viime ovaalia vaihtaessa olisin laittanut laakerin jos olisi ollut, eli n.300 km sitten. Jouduin elvyttämään uusin vaseliinein silloin. Jokatapauksessa hyvin on kestänyt ja on varmasti saanut kyytiä tämä dude

Löytyskö jostain kuva markettipyörämiehen tekemästä "kammenirroittajasta"?...jonkinmoista tuossa aloittelin jo, mutta hyvät ja valmiit ideat aina tervetulleita.
    Uuden vasemman kammen hintakin kiinnostaa ja siinäkin kierteet ilm. samanmittaiset.

Ajoin kesän edessä 4.8" JJ ja takana orkkis 4.0" JJ. Vaihdoin nyt taaksekin tuollaisen ison, ja samalla siirsin akselin taemmas. Sen jälkeen olen ajanut kolme lenkkiä, ja jostain syystä on ollut fiilis että pyörä on nyt kömpelömpi. Keula (jäykkä) tökkää herkemmin jolloin perä pomppaa ilmaan, ja toisena ongelmana on heikko vetopito jyrkissä lyhyissä töyräissä, esim. ojan ylitys pohjan kautta.

Sanokaa nyt, että on vain väärin ajettu ja korjaantuu kun opin taas ajamaan? Olen yrittänyt kehittää sellaista syy-seurausyhteyttä, että korkemman takarenkaan aiheuttama keulan jyrkentyminen johtaa tökkimiseen, ja pidentynyt perä heikentää pitoa - ylikeuliminen kun ylämäessä ei ole minulle ollut koskaan mikään ongelma. Laskeskelematta tuntuu kuitenkin siltä, että tehty muutos täytyy olla mittasuhteiltaan niin pieni, ettei siinä pyörän geometria miksikään muutu. Ja pulleamman renkaan painetta voisi laskea edelleen matalammaksi, jolloin kosketuspinta pitenee myös eteenpäin.

^ Väärin ajettu, opettelehan taas uudet tavat niin kyl se siitä. 😜👍

Chainstayn muutoksen huomannee helposti käsiteltävyydessä, mutta 1°:n keulakulmamuutos on ehkä enemmän korvien välissä kuin käytännössä havaittava ero, ei vaikuta otb-herkkyyteen ainakaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rescue73 Katso viesti
    Löytyskö jostain kuva markettipyörämiehen tekemästä "kammenirroittajasta"?...jonkinmoista tuossa aloittelin jo, mutta hyvät ja valmiit ideat aina tervetulleita.
    Uuden vasemman kammen hintakin kiinnostaa ja siinäkin kierteet ilm. samanmittaiset.
    Tein "veturin", irtosi, jatkan samoilla kampiloilla todennäköisesti.

^Pistäppä kuva työkalusta.

Eurobike lähestyy loppuaan eikä canyonin sivuilta löydy mitään uusia versioita läskipyöristä joten näillä malleilla mennään taas vuosi eteenpäin?

Sent from my iPhone using Tapatalk

zipo Guest
    Ne on varmaankin oppinut että ei kannata julkaista tai myydä tuotetta joka on jossakin määrin kesken,esim kieko,värit ,komponetit jne,
    Eurobike kohinaa hukkuu liian helposti ....

Blackborow Guest
    Canyonilla on ennenkin moni malli saattanut päivittyä sivuille vasta lokakuun alkupäivinä. Eipä Eurobiken aikaan tule läheskään kaikki.

Tai sitten samat Dudet jatkaa ja hinnat nousee ~100-200e. Onhan tuo kerran jo nähty 😊

Lähetetty minun D5503 laitteesta Tapatalkilla

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •