Täällä ja käsi ylhäällä: CycleCenterin Ridley X-Bow10 tarjous talvella tarttui haaviin. Nyt sama pyörä 30% kalliimpi. 105 osat, ettei nyt ihan kuraa ole. Kyllä tällä rospuutto kauden menee ja kesällä sorarännit...
 Vakiovieras
					
					
						Vakiovieras
					
					
                                        
					
					
						Täällä ja käsi ylhäällä: CycleCenterin Ridley X-Bow10 tarjous talvella tarttui haaviin. Nyt sama pyörä 30% kalliimpi. 105 osat, ettei nyt ihan kuraa ole. Kyllä tällä rospuutto kauden menee ja kesällä sorarännit...
Hmm. Ostin myös X -bowin alkutalvesta kun sopivasti sain ja mielestäni se on aivan erinomainen yleispeli vaikkei olekaan kaikkein kevyin. Kesäkiekoiksi tuli hommattua Huntit, joilla kelpaa makustella sorateitä ja työmatkaa pidennettynäkin ilman loksuja ja nastoja. Jotain hyvn toimivaa noissa Ridleyssä on.
Sent from my iPad using Tapatalk
 Vakiovieras
					
					
						Vakiovieras
					
					
                                        
					
					
						Meneekö liikaa ohi otsikon: kevyemmin rullaavaa rengasta haetaan. Tehdasasenteisena Challenge Grifo pro 32 mm. Asvaltilla ja kovilla sorateillä kelpaisi rullaavampikin.
 Nöösi
					
					
						Nöösi
					
					
                                        
					
					
						Nyt kiinnostaa tuo rullaavampi rengas itseäkin (vaikka muutama rengas-aiheinen ketju tällä jo onkin...). Contin Cyclocross Speed testattu: kevyesti kulkee, mutta muutama rengasrikko liikaa viime kesänä aiheutti epäluottamuksen...
 Vakiovieras
					
					
						Vakiovieras
					
					
                                        
					
					
						Tässä ketjussahan noita spekuloidaan joten se lienee oikeampi ketju rengaskeskustelulle:
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...maantierenkaat
 Nöösi
					
					
						Nöösi
					
					
                                        
					
					
						Ei täysin nyt cyclocrossia ole tämä viesti, mutta kysyn vinkkiä kuitenkin. Haussa siis työmatkoille ja todennäköisesti maantielle/asfaltille lenkkeilylle menopeli. Olen 170cm pitkä, jalan mittaa en tähän hätään keksi mutta se ei olekkaan viestin merkitys. Budjetti pyörinee 1000-1400 euron paikkeilla. Tarkoitus liikkua keväästä syksyyn, isolla ehkällä myös talviaikaan.
Mitä mielä näistä?
http://www.suomenurheilupyora.fi/crescent-maxa-vm-2015
http://www.suomenurheilupyora.fi/sup-x-mud-disc-ultegra
http://www.nummenpyora.fi/tuotteet/c...015/?j=halpuus
Muitakin vaihtoehtoja saa budjettiin ja käyttötarkoitukseen sopien heitellä.
Mulla on samanlaisessa käytössä Planet X London Road. Olen 178cm, lyhyehköt jalat ja pitkät kädet, ja L-koko on hyvä.
www.ajokoiralaika.blogspot.com
Kävin paikallisessa pyöräliikkeessä toissapäivänä ja joku oli ovenpieleen parkkeerannut Kona Roven. Noh siihen oli laitettu WTB Nanot jotka ovat aika tarkkaan sen 40 milliä leveät. Tietty piti kattoo vähän rengastiloja ja muuta sellaista, ja voi hyvänen aika: taakse olisi kyllä mahtunut isompikin kumi, mut edessä oltiin ihan rajoilla. Näytti siltä että hyvä jos 35-millinen mikkihiirinakki olisi mahtunut siihen keulaan lokarin kanssa.
Ei jatkoon
Ja ennen kuin joku sanoo että eihän nyt cyclocrossarissa mitään lokareita tarvita niin tilaa oli sen verran nihkeästi että varmaan jo kura ja muu ryönä tukkii koko keulan tositoimissa.
Spessun CruXeissa se SCS-akselisekoilu jäi onneksi yhden vuosimallin murheeksi. Näköjään vuoden 2017 malleissa hiilikuiturungot on 142mm leveällä läpiakseliperällä ja alumiiniset perinteisellä 135mm pikalinkkuperällä.
"Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15
En käsitä miten tuollaisia aivopieruja pääsee ikinä edes tuotantoon asti. Vaikka systeemi oli kuinka hyvä niin kyllä harrastaja on kiinnostunut vara-osa saatavuudesta jne. Onhan tuossa tällä hetkelläkin liikaa valittavia akselivaihtoehtoja : 15x100 12x100 9x100 15x110, Takana: 10x135 12x135 12x142 12x148...
Kaks pyörää ja Black&Decker! Paras ja halvin pyörän hankinta tapahtuu foorumin palstalla. Loputtomia unelmia ja ostoksia käymättä edes nettipankissa.
Tuo Spessun Crux Expert 2017 olisi kyllä hieno laite !
Sent from my iPhone using Tapatalk
 Nöösi
					
					
						Nöösi
					
					
                                        
					
					
						 Vakiovieras
					
					
						Vakiovieras
					
					
                                        
					
					
						 Vakiovieras
					
					
						Vakiovieras
					
					
                                        
					
					
						Suosituksia alle 2000€ cycloihin? Katsellut Canyonin Infinite 9.0 S (1899€). Vanha cyclo Biachin zurico ja tuossa olevaan Sram Apex DoubleTab Controls ei miellytä. Onko muilla kokemuksia Shimanon RS685 Hydraulic Dual-Controlleista, jotka tuossa Canyonissa ja useimmissa 2000€ hintaluokan pyöräissä näyttää Shimanolta Sramilta Rival1.
Alussa täysiä ja lopussa kiristää.
Pohdin tässä Infinite AL 9.0 S ja Infinite AL SLX 8.0 Pro Racen välillä. Toisessa juuri tuo yksi eturatas Quarq Prime, 11s ja toisessa Ultegran 52 | 36. Pyörä ei ole muuhun kuin reenipyöräilyyn alkuvuodesta/loppuvuodesta ja kesällä pyöräilen sillä mökillä. Suurimmat kilometrimäärät poljen juurikin tällä pyörällä vuodessa. n.3000km vuodessa. Joten helpommalla pääsisi jos ostaisi Quarq Prime niin ei tarvitsisi edessä vaihdella. Takana Sramin XG-1150 pakka.
Alussa täysiä ja lopussa kiristää.
Cycloon Sram Rival1 osasarja yhdellä eturattaalla Quarq Prime 11s, kiekot DT Swiss R 24 Spline DB vai Ultegra 11s kahdella (Ultegran osasarja, takana vain 105 pakka ja kiekot DT Swiss R 24 Spline DB ?
Alussa täysiä ja lopussa kiristää.
 Aktiivijäsen
					
					
						Aktiivijäsen
					
					
                                        
					
					
						^Jos ne Sramin doubletapit ei miellytä nykyisessä pyörässä, niin mikä saa uskomaan että ne uudessa pyörässä olisivat yhtään sen paremmat?
 Vakiovieras
					
					
						Vakiovieras
					
					
                                        
					
					
						Hieman aiheen vierestä. Olin kaverin kaverina fillariostoksilla ja tuli pikaisesti koeajettua tuo Merida. Se on kyllä hämmentävä homma kuinka kaksi paperilla samankaltaista pyörää samanlaisilla osilla voi tuntua niin täysin erilaisilta. Sitten vielä se, että vaikka valmistajien geometriataulukoiden perusteella fillareissa on vain millimetriluokan eroja, niin tosielämässä voidaan näköjään puhua useammasta senttimetristä. Johtuneeko eri valmistajien tavasta mitata asioita? verrokkina oma krossarini. Kyynärvarsisormimittarilla mitattuna Merida oli useamman sentin lyhempi kuin oma pyöräni vaikka taulukon mukaan eroa piti olla 0mm. Jne. Jake the snakeen tottuneena ensivaikutelma meridasta oli lyhyt, pysty ja tuntuma oli kaikin puolin erilainen.
Speksivetoisena kaverina katsoisin mielelläni itselleni sopivan pyörän suoraan taulukosta, mutta ei näköjään pysty
 Palstajyrä
					
					
						Palstajyrä
					
					
                                        
					
					
						Taulukon geometria ei ota huomioon stemmin pituutta tai ohjaustangon reachia. Mutta toki mittaustavatkin vaikuttaa, samoin korkeussuhteet.
Ajettavuus on taas niin monen tekijän summa, ettei sitä voi paperitietojen perusteella arvioida.
 Vakiovieras
					
					
						Vakiovieras
					
					
                                        
					
					
						Taas pari ehdotusta.
Haussa max 2500€ crossari/gg. Alurunko käy myös. Ajatuksissa 1x11 systeemit.
Tarkoitus ajaa talven seuralenkit maantiellä, helpot polut, hiekkatiet ja työmatkat. Lokareille ei tarvetta.
Tässä pari ajatusta. Onko mielipiteitä?
http://www.bmc-switzerland.com/int-e...e-cxa01-105-1/
https://www.specialized.com/us/en/bi...x-e5-x1/107049
http://www.biker-boarder.de/shopware...94087_474.html
Geometriat noissa kaikissa on melko erilaiset.
Spessun Crux on hieno cyclo, mutta näissä 2016-17 versiossa tuo akseli standardi tekee mahdottomaksi käyttää muita kuin Spessun/Rovalin kiekkoja.
Minulla oli 2015 malli joka oli vielä pikalinkuilla (annoin sen pojalleni) ja sen mitoitus oli oikein sopivan matala & maantiepyörämäinen. Pienenä miinuksena oli että takarenkaan max leveys oli 39-40mm, mutta GG fillarina ihan huippu. Jos tulee vastaan käytetty (pre-2016) kuituinen 54cm rungolla fillaritorilla, niin pakko on ostaa uudestaan Cruxi
"Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15
 Vakiovieras
					
					
						Vakiovieras
					
					
                                        
					
					
						Eli vaikka kuvan perusteella tuossa Spessussa on normi pikalinkku, niin se on silti eri levyinen kuin standardi?
 Jäsen
					
					
						Jäsen
					
					
                                        
					
					
						Mulla on ollut nyt kuukauden päivät ajossa toi linkin SuperX. Pelkällä perstuntumalla, ilman faktapohjaa sanoisin että keula on melko kova vrt. perä. Mahdolliset kestopäällysteen poikkisaumat kyllä tuntuu käsiin muttei perskannikoihin huolimatta jälkiasennetusta täyshiilari-penkistä. Toisaalta, vaihdoin myös toplan titskuversioon. Miinuksena 9mm linkut. Välitykset on kyllä minulle liia pitkät, mutta voimansiirtoahan joutuu muutenkin päivittämään. Renkaat painavat, ne menevät vaihtoon. Kiekkoja en ole punninnut. Kyllähän tuo herkästi kiihtyy maantiepyöränkin mittapuilla, kääntyy ketterästi. Oletin että geo olisi ollut vähän "junamaisempi" mutta yllätyin ajokäytöksestä positiivisesti.
Peikkomainen flaksi
https://www.specialized.com/fi/en/bi...elitex1/115167 Tämän vuoden malleissa Spessu luopui tuosta omasta standardistaan. Hopean värinen crux on jenkki-malli ja eurooppalainen versio löytyy yllä olevasta linkistä.
 Vakiovieras
					
					
						Vakiovieras
					
					
                                        
					
					
						Niinpä onkin, sori! Mutta Spessun Suomen sivuilta tuota hopean väristä ei löydy ja noita jenkki-malleja ei ole tainnut Suomesta saada. Suosituksia noista linkkaamistasi en osaa antaa, hyviä varmaan kaikki.
"Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15
Kirjanmerkit