ElectrobikeGiantHephaGarmin
Sivu 29 / 515 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 19 27 28 29 30 31 39 79 129 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 841 - 870 / 15444

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

  1. #841
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.923
    ^TRP:n Disc Connect -kuoret, oli pyörässä valmiina ennen kuin purin vanhat osat pois. Esimerkiksi tuo varmaankin kelpaa: https://www.bike-components.de/en/Ja...KEB-SL-p34496/

  2. #842
    Liittynyt
    01/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    970
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti msh Katso viesti

    Tässä oma, XL-koon Pickenflick, Hunt:in Gravel-kiekot, Schwalbe G-One 40 mm. Ainoa mitä mahd. kaipaan olisi paksun alumiinisen satulaputken tilalle jotain vähän menoa pehmentävää. Putkeen menevä laukku toimii hyvänä lokarina. Hauskaa on, toimii kuin ompelukone
    Hieno onpelukone kertakaikkiaan. Saako tiedustella välityksiä ja kokemuksia (niiden) toiminnasta?

  3. #843
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki 28
    Viestit
    222
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aakoo Katso viesti
    ^TRP:n Disc Connect -kuoret, oli pyörässä valmiina ennen kuin purin vanhat osat pois. Esimerkiksi tuo varmaankin kelpaa: https://www.bike-components.de/en/Ja...KEB-SL-p34496/
    Mainiota, kiitoksia. Nyt on kaikki muu plakkarissa, mutta se runko vaan puuttuu. Parilta myyjältä löytyisi pikaisestikin, mutta se ainoa, joka lupasi tehdä rungolle valmistelut saa täydennystä vasta syyskuun puolella, prkl.
    Tai jos jostain saisi noita Schwalben G-one 40 mm -kumeja, niin vinkatkaa. Näyttävät olevan loppu kaikkialta.

  4. #844
    Liittynyt
    07/2002
    Viestit
    3.006
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti fob Katso viesti
    Tekisi mieli päivittää omaa sorapyörää. Suoran tangon tilalle käyrä. Mutta ymmärrys loppuu kesken. Mitä pitää ostaa?
    Tanko, jarru/vaihdevivut, jarrut, vaijereita ja kuoria, tankoteippiä..? Miten valitsen sopivan tangon?

    Nyt pyörässä vanhasta maasturirungosta ryövätyt osat: 2x9 XT-vaihteisto, XT-levyjarrut. Välitykset ovat nyt minulle sopivat.

    Siirtyminen mekaanisiin levyjarruihin ei ole ongelma.

    Onko suosituksia tarvittavista osista?

    pyörän kuva
    Alkaisi näyttää siltä, että
    - osasarjaksi tulee Sram Apex 1
    - kiekoiksi valmispaketti + Shutter Precision napadynamo
    - sopivat jarrulevyt
    - valoa maantielle
    - Race King 2.2
    - muutoin osat jo olemassa.

    Tanko ja teippi vielä hakusassa. Tavoitteena lyhyt reach ja pieni drop.
    Kyllä se on ihan ajettava polku...

  5. #845
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Jos tuo FSA oli liian halpamainen, niin tämä sitten
    http://www.wiggle.co.uk/3t-ergonova-...ium-handlebar/

  6. #846
    Mikä ois hyvä "gravel grinderi", pitäisi soveltua myös bikepackingiin elikkäs ainakin viikon reissuihin. Maantiepyörä ja läskipyörä löytyy jo. Mielellään teräsrunko. Olen miettinyt Kona Rove st:tä.

  7. #847
    Liittynyt
    03/2015
    Viestit
    42
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Takamisakari Katso viesti
    Hieno onpelukone kertakaikkiaan. Saako tiedustella välityksiä ja kokemuksia (niiden) toiminnasta?
    Kiitokset! Vaihteisto 1 x 11, edessä 42, takana 11-32. Todella harvoin joutuu pienimmällä tai suurimmalla, joten sanoisin että välitys just hyvin, välit sopivat. En nyt muista tähän hätään tarkat välilehtien speksit. Siirtyminen 2 x 11-> 1 x 11 on kyllä ollut mahtavaa, pyörä kaunistuu ja käyttökokemus paranee

  8. #848
    noniinno Guest
    Laitetaanpa oma taikamatto tännekin. Laitoin kuitucyclocrossin lihoiksi kun totesin tarvitsevani teräsrunkoa, isoja renkaita, tilaa Ice Spikereille, suoraa ohjaustankoa, kunnollisia loksukiinnikkeitä ja suht matalaa ajoasentoa. Tässä kaikki muut toteutuvat hienosti, mutta emäputki olisi saanut olla vähän matalampi. Pitkä satulatolppa osaltaan pehmentää menoa. Aika smoothia on matkanteko. Kyseessä siis Marin Muirwoods. Jarrut pitäisi vielä eurooppalaistaa, mutta ajeleehan sitä noinkin.

  9. #849
    Liittynyt
    06/2010
    Viestit
    1.615
    ^Toihan on hieno. Kompliitin sivuprofiilista ei oikein ilmennyt potentiaali, kun oli niin luiruilla kumeilla.

  10. #850
    Liittynyt
    02/2011
    Paikkakunta
    Julasto, Uantaa
    Viestit
    267
    Ja tuosta sit pikkurahalla menoa vielä pehmentävä kahveli. 42mm kehällä mahtuu 29 x 2,4 Ardent ihan komiasti ja tilaa jä hirmuryönälle.
    - vaikka kaikkeen on syynsä niin yleistäminen on aina vaarallista -

  11. #851
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.267
    ^ Sössiintyy Muirwoodsista geometria ja koko idea suspension corrected -29er-haarukalla. Joku 26-tuumaiselle kiekolle tarkoitettu voisi toimia. Eikä muuten ole taivaankappaleisiin kirjoitettu sekään, että muovihaarukka pehmentää menoa teräksistä enemmän. Voi olla myös päin vastoin.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  12. #852
    Liittynyt
    02/2011
    Paikkakunta
    Julasto, Uantaa
    Viestit
    267
    Stenu haastaa asiaa. Etukäteen ei voi tietää mitä juluma eläinkokeilu paljastaa
    - vaikka kaikkeen on syynsä niin yleistäminen on aina vaarallista -

  13. #853
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    ^ Sössiintyy Muirwoodsista geometria ja koko idea suspension corrected -29er-haarukalla. Joku 26-tuumaiselle kiekolle tarkoitettu voisi toimia. Eikä muuten ole taivaankappaleisiin kirjoitettu sekään, että muovihaarukka pehmentää menoa teräksistä enemmän. Voi olla myös päin vastoin.
    Minkä keulan sovitit runkoon? Äkkiä googlaamalla marinin mukana tulee nimeonomaan tuo joustokorjattu haarukka, joka on tosiaan helkkarin ruma.

    http://www.pedalroom.com/bike/marin-...9er-19th-19045

    Eikö ohjaus muutu liian äkkinäiseksi matalalla haarukalla?

  14. #854
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.267
    @jurpo: Ei voi ei ja silmämäärin Muirwoodsin forkkiloinen näyttää siltä, että ei ehkä ole maailman joustavin teräshaarukka, mutta se silmämäärinkin on ollut väärässä aina joskus

    Tuollainen täysjäykkä kaksysi ilman joustokeulageon vaatimaa korkeata etupäätä on kyllä monikäyttöpyöräksi järkipeli.

    E:^ Tarkkaa mittaa en tiedä, mutta silmämäärin 2016 Muirwoodsin haarukan a-c on n. 420-425 mm. Tosin voi se silmämäärin olla väärässä tässäkin asiassa

    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  15. #855
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Ai joo, marinia onkin tosiaan kahdella rungolla. Olisiko niin, ettei aiemmin ole ollut vielä saatavilla runkoa erikseen jäykälle keulalle.
    Tästä kuvasta näkee erot hyvin.



    Ostitko stenu rungon jostain vai täydellisen pyörän?

  16. #856
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.267
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Ostitko noniinno rungon jostain vai täydellisen pyörän?
    Sorry, korjailin vähän
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  17. #857
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.267
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  18. #858
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.114
    Kaverilla on muuten tommonen Pösö. Ei ole GG käytössä, vaan yleiskommuutterina, jolla klaarataan tarvittaessa melko isoja gäppejä. Hulluinta on, että haarukka kestää rankaisua.

    Hieno Marin Muirwoods muuten...
    6.7 WTF/kg


  19. #859
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.332
    Vaikka ei aluperin olekaan GG, mutta geometrialtaan ja tuntumaltaan lähelle sitä, on toi 2010 crosscomp oikein mukava vehje.
    Se oli ensimmäinen, johon istuin eikä jatkoistumiset tuoneet sen parempaa.

    Laitoin kaiken maailman GG-videoiden innoittamana 38" Paselat alle. Vehje muuttui astetta tyylikkäämäksi ja tämän päivän testiajo 85 maantietä ja 40 Hki-Talma-Pornainen -reittiä vahvisti vain käsitystä, että nyt on mukavat kumit alla.
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

  20. #860
    noniinno Guest
    Stenu on ytimessä, haarukka on, ja on oltava, ei-joustokorjattu. Noilla renkailla voi haarukka olla mitä vaan matskua, muovirämmälettä en tuohon kuitenkaan ripusta peraatteellisista syistä. Ostin kompliitin Rutland cyclingin alesta ja vaihdoin kammet, ohjaamon ja kiekot sekä satulan. Ihanan herkkä pyörä jopa ylämäessä ja kyyyti on sileätä². Tuolla ajaa gg:n lisäksi talvilenkit pikkuteillä. Onko se sitten Ice grinding vai mitä lienekään. Ice spikereiden vaatima tila oli lähtökohta, enkä pysty sormiamputaation takia ajamaan talviaikaan (paksut hanskat kädessä, pannumyssyjä en huoli ulkonäkösyistä..) käyrällä sarvella.

  21. #861
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti noniinno Katso viesti
    Stenu on ytimessä, haarukka on, ja on oltava, ei-joustokorjattu. Noilla renkailla voi haarukka olla mitä vaan matskua, muovirämmälettä en tuohon kuitenkaan ripusta peraatteellisista syistä. Ostin kompliitin Rutland cyclingin alesta ja vaihdoin kammet, ohjaamon ja kiekot sekä satulan. Ihanan herkkä pyörä jopa ylämäessä ja kyyyti on sileätä². Tuolla ajaa gg:n lisäksi talvilenkit pikkuteillä. Onko se sitten Ice grinding vai mitä lienekään. Ice spikereiden vaatima tila oli lähtökohta, enkä pysty sormiamputaation takia ajamaan talviaikaan (paksut hanskat kädessä, pannumyssyjä en huoli ulkonäkösyistä..) käyrällä sarvella.
    Taitaa olla 17" runko liian pieni 178cm pitkälle, vai menisiköhän tuo pidemmällä stemmillä?

  22. #862
    noniinno Guest
    ^ On liian pieni. Vaikka runko onkin riittävän pitkä, meinaa minulla 350mm tolpasta loppua nostovara 84cm haaramitalla.

  23. #863
    Liittynyt
    07/2002
    Viestit
    3.006
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti fob Katso viesti
    Alkaisi näyttää siltä, että
    - osasarjaksi tulee Sram Apex 1
    - kiekoiksi valmispaketti + Shutter Precision napadynamo
    - sopivat jarrulevyt
    - valoa maantielle
    - Race King 2.2
    - muutoin osat jo olemassa.

    Tanko ja teippi vielä hakusassa. Tavoitteena lyhyt reach ja pieni drop.
    Osat tilattu ja sorapyörä kokee parin viikon sisällä muodonmuutoksen. Toivottavasti mitään ei jäänyt hankkimatta. Edellisestä käyrätankoisesta on noin 30 vuotta.
    Kyllä se on ihan ajettava polku...

  24. #864
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.150
    Jostain joutavasta topicista bongasin tälläisen tulokkaan topicin genreen

    Otso Cycles Warakin



    Rosteria ja chainstayn pituus muunneltavissa GG/CX -mieltymysten mukaisesti.

    Itse en ole ihan varma olisko tuota hiilarihaarukkaa tarvinnut välttämättä maalata "rosterin näköiseksi".


  25. #865
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Jostain joutavasta topicista bongasin tälläisen tulokkaan topicin genreen.
    Firman nimi sai höristämään korvia, mutta vaikka voisi kuvitella että jollakin firman toimijoista on suomalaisia sukujuuria - asia ei ainakaan sukunimien perusteella varmistu suuntaan tai toiseen - on aivan yhtä mahdollista että on vain valittu sopiva vähän eksoottiselta ja originaalilta kuulostava nimi. https://otsocycles.com/pages/about-us

    http://theradavist.com/2016/08/otso-...th-components/

  26. #866
    Taitaa olla Minnesotassa majaileva firma eli amerikansuomalaisten sydänalueilta. Mutta joo, rosteri näyttää seksikkäältä (keula saisi olla musta tai terästä) ja pojankin nimi sattuu olemaan Otso...

  27. #867
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.267
    Aikamoinen hässäkkä toi karhuherra-Paddingtonin takapää. Taka-akselin siirtämistä varten joutuu käytännössä varmaan irroittamaan takakiekon ja samalla kun vetopuolen "Tuning Chipin" irroittaa, irtoaa takavaihtajakin korvakkeineen aika isolla todennäköisyydellä.. Mulle tuli vähän sellainen olo, että on lähdetty hakemaan ratkaisua ongelmaan, jota ei oikeastaan ole. Jos nyt välttämättä haluaa säädettävän takapään, niin oliskohan joku perinteisempi ratkaisu ollut jopa toimivampi? Itselleni en kyllä edes huolisi säädettävää takapäätä ellei olisi tarve käyttää myös 1-vaihteisena.

    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  28. #868
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki 28
    Viestit
    222
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti msh Katso viesti


    Tässä oma, XL-koon Pickenflick, Hunt:in Gravel-kiekot, Schwalbe G-One 40 mm. Ainoa mitä mahd. kaipaan olisi paksun alumiinisen satulaputken tilalle jotain vähän menoa pehmentävää. Putkeen menevä laukku toimii hyvänä lokarina. Hauskaa on, toimii kuin ompelukone
    Ootko muuten itte asentanut nuo g-onet huntin vanteille?
    Mulla on nyt tässä työn alla Huntin 4season dura & g-one 38mm sisureiden kanssa - ei p****le nouse tasaiseti palteet kehälle. Vaikein vanne/rengas -kombinaatio, johon olen törmännyt.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  29. #869
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.165
    Voi olla itsestäänselvyys, mutta kommentoin renkaan asennusta silti.

    Mulla tuli vastaava ongelma renkaan tasaisen asettumisen kanssa viime keväänä, kun talven ajan kesärenkaat oli ollut varastossa roikkumassa koukussa seinällä. Se ilmeisesti venytti niitä tai muuten vain teki niihin mutkan, eikä yksikään rengas asettunut heti kunnolla. Ratkaisuna oli asennuksen jälkeen maksimipaineet renkaisiin vähäksi aikaa, jonka jälkeen pudotus lopulliseen tasoon. Viimeistään pienen sisäänajon jälkeen kaikki alkoi pyöriä suoraan. Nyt on renkaiden kesä/talvisäilö varastossa tason päällä vaakasuorassa.

  30. #870
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Eikö kumpikaan rengas nouse? Voihan rengas olla viallinenkin. Minulla on yksi valuvikainen s-one.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •