GiantHephaElectrobikeFillari
Sivu 247 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 147 197 237 245 246 247 248 249 257 297 347 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 7.381 - 7.410 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ithra Katso viesti
    Kukahan Oulussa tekisi tubeles asennuksia ? Renkaat JJ 4.4" ja kiekot MF80sl ? Jos jollakin ylimääräistä aikaa ja tietoa niin viestiä tulemaan. Toki maksan menetetystä vapaa-ajasta
    Tässähän voisi pitää jotkut tubeless talkoot, tuossa yhdel kaverilla pitäs tubeless viritellä myös (sekä itsellä jos pyörä nyt sattuis tulemaan tässä lähiaikoina). Jos itseä kiinnostaa taikinoida ja oppia laittaa ite niin mukaan vain. Jos gorilla-teippi viritys kelpaa. Tosta vakuumiviritelmästä ei ole tietoa niin se pitäs opiskella.

Itehän ne on tehtävä. Jos kunnolliset haluaa.
    Itselle kun tekee niin hyvää tulee.

Blackborow Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ithra Katso viesti
    Kukahan Oulussa tekisi tubeles asennuksia ? Renkaat JJ 4.4" ja kiekot MF80sl ? Jos jollakin ylimääräistä aikaa ja tietoa niin viestiä tulemaan. Toki maksan menetetystä vapaa-ajasta
    Rohkeasti vaan opettelemaan niin ei jää pulaan, jos rengas hajoaa ja pitää tehdä uusiksi. Mulefut on vielä niin helppo vanne tubeleksen suhteen, että onnistuu kyllä aloittelijaltakin kun rauhassa tekee.

Täältäkin puolto tee-se-itse vaihtoehdolle. Ei ole erityisen vaikeaa eivätkä tarvikkeet ole kalliita joten epäonnistumistapauksessakin vahinko on pieni.

Mieluummin olisin myös itse mukana ja minulla olisi illalla käytössä linja-autohalli mistä löytynee tarvittavat kompurat ym. työkalut.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mokka Katso viesti
    Tässähän voisi pitää jotkut tubeless talkoot, tuossa yhdel kaverilla pitäs tubeless viritellä myös (sekä itsellä jos pyörä nyt sattuis tulemaan tässä lähiaikoina). Jos itseä kiinnostaa taikinoida ja oppia laittaa ite niin mukaan vain. Jos gorilla-teippi viritys kelpaa. Tosta vakuumiviritelmästä ei ole tietoa niin se pitäs opiskella.

Onko muilla ollut ongelmia Hodag 27,5" renkaiden keston kanssa? Itse olen saanut jo kahdesta kyljen auki kolmen viikon aikana. 26" Hodageilla tuli ajettua ilman ongelmia aika paljon.
    Tai sitten vain on ajotaidot tuotteessa!

Lähetetty minun H60-L04 laitteesta Tapatalkilla

^On, niissä kyljet pullistuvat hieman kuviota leveämmäksi eli vaurioita tulee helposti. Ekalla lenkillä aikanaan sain sellaisen kyljestä puhki, sen jälkeen on varottu niin ei ole toiste hajonnut.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PK1 Katso viesti
    ^On, niissä kyljet pullistuvat hieman kuviota leveämmäksi eli vaurioita tulee helposti. Ekalla lenkillä aikanaan sain sellaisen kyljestä puhki, sen jälkeen on varottu niin ei ole toiste hajonnut.
    Hah, kohtalotoveri!

Kilometrilukemalla n.6km meni ensimmäinen ja 130km toinen. Ihanan kallista!

Talvi alkaa lähestymään, onko Dillinger 5 näkynyt "halvalla" missään? Aika monessa paikassa loppu.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti a-o Katso viesti
    Hah, kohtalotoveri!

Kilometrilukemalla n.6km meni ensimmäinen ja 130km toinen. Ihanan kallista!
    Mä olen saanut paikkaamalla toimimaan niin ei ole tarvinnut uusia ostella. Nyt on vuoden kestänyt sen vähän mitä noilla 27.5 kumeilla olen ajellut.

Tarviikohan 4.8" JJ LS:n tupeloimiseen kompuran tapaista?
    (Riippuu tietty vanteestakin mutta noin yleisesti.)

Uutena en meinaa yrittää vaan ensin tarkotus möyriä sisurin kanssa.

Helpompi olis vastata jos kertoisit vanteen etkä rengasta. Siitä ja mahdollisista teipeistä tms. Renkaan nouseminen on enemmän kiinni.

Kyllä sen pitäs ainaki patjan kans nousta iha helposti.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bässi Katso viesti
    Helpompi olis vastata jos kertoisit vanteen etkä rengasta. Siitä ja mahdollisista teipeistä tms. Renkaan nouseminen on enemmän kiinni.
    No sanotaan vaik BR2250.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Japateus Katso viesti
    Ostin vähän käytetyn Mongoosen. Ajellessa kummatkin renkaat pitävät melko kovaa narinaa. Mistä tämä voisi johtua ? Sen mitä olen fatbikejen ohipyyhältessä kuullut niin ei tuollaista kuivakkaa narinaa ole ollut kuultavissa. Renkaat ovat ihan uudenveroiset eikä halkeamiakaan tai värivaihtelua tms näy. Ääni on jotakuinkin ärsyttävä. Eipä tullut numeron poistoa ennen soiteltua alkuperäiselle omistajallekaan että oliko ääni jo uudesta pitäen renkaissa.
    Sama ilmiö JJ ja 13J sisureilla nyt kun laskin renkaista paineita luovutushuollon jälkeen. Tasasella ei kuulu mutta juurakkoajelussa natisee kovasti. Noh, jospa sitä tubelointitarvikkeet sais tilattua jossainvaiheessa

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jumbojussi Katso viesti
    No sanotaan vaik BR2250.
    Sehän on tubeless-ready kiekko. Mää laitoin eilen JJ SS 4,8" tuohon omaan felttiin ja siinä ei oo tubeless-ready kiekkoja ja pistin patjan vanteeseen ja nostin pumpulla vanteelle.

Sanokaas tietäjät kun en löytänyt suoraa vastausta kokemuksen perusteella mistään eli onko Jumbo Jimin rullaavuudessa eroja kokojen 4" ja 4.8" välillä. Haen äärimmäisen rullaavaa ja kuitenkin pitävää rengasta ja nuiden hinnassa ei ole juurikaan eroa joten jos löytyy kokemuksen perusteella tietoa ni haluaisin kuulla kumman valitsisin.

Varmaan se 4" liteskinit rullaa paremmin, kun on pienempi pinta-ala ja kevyempi rengas (pois pyörivistä massoista) niin kiihtyy paremmin. Jos äärimmäisyyksiä haetaan niin tuo 4" ja vielä liteskin versiona.

http://www.bicyclerollingresistance....t-bike-reviews

Lähetetty minun MotoE2(4G-LTE) laitteesta Tapatalkilla

Varmaan se 4" liteskinit rullaa paremmin, kun on pienempi pinta-ala ja kevyempi rengas (pois pyörivistä massoista) niin kiihtyy paremmin. Jos äärimmäisyyksiä haetaan niin tuo 4" ja vielä liteskin versiona.

http://www.bicyclerollingresistance....t-bike-reviews

Lähetetty minun MotoE2(4G-LTE) laitteesta Tapatalkilla
    Juu ton huomasinkin aiemmin ja unohdin mainita että kestävyyden kannalta nyt haettavat renkaat on snakeskin versiot ehdottomasti

Täsmennän vielä sen että arvatenkin 4" rullaa paremmin mutta onko merkittävää eroa 4.8".

^Jos et aja kelloa vastaan ero ei ole merkittävä. Ero on yllättävän pieni. 4" nopeille alustoille neulaspoluille/hiekalle ja 4.8" oikeaan maasto-ajoon tosin nekin toimii edellä mainitulla alustoilla. Lite Skinit riittää minulla ainakin vaikka en kivikkoja välttelekkään.
    Dude ainakin on 4" XC henkinen ja 4.8" päin ja yli tyyppinen. 4.8" on minun valinta 100kg ajo massalla.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

JJ 4,8" Liteskinien kestävyydestä ollaan montaa mieltä, mulla nyt niillä takana ajoa keväästä asti, sisältäen myös yhden endurokisan reeneineen (12 laskua) ja yhen päivän bikeparkissa.. Renkaissa ei mitään havaintoja hajoilusta tahi vuodoista..

Kun taas toisaalta Plussapyörän RoRo LS 2,8" kesti melkein kaksi lenkkiä, ennen kuin halkesi kyljestä ~2,5cm..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti RadonJussi Katso viesti
    Sehän on tubeless-ready kiekko. Mää laitoin eilen JJ SS 4,8" tuohon omaan felttiin ja siinä ei oo tubeless-ready kiekkoja ja pistin patjan vanteeseen ja nostin pumpulla vanteelle.
    Ei ainakaan valmistajan mukaan ja puhe oli nimenomaan liteskineistä...

En kyllä huomannu rullaavuudessa kauheena eroa nuilla JJ 4,8" snakeskineillä verrattuna 4,0" liteskineihi. Huomattavasti painavemmathan nuo tuntu olevan mut ei ainakaan mun menoa hidastanut. Pitoa tuli lisää taas ja suolla kulki vähä paremmi

Helpommalla pääsee, kun ajelee huoltoaseman pihaan ja sylkee kompuran ilmoilla vanteelle. Säilyy retkipatjatkin ehjänä... Aika vetelät ovat liteskinin kyljet.

BR2250 taitaa olla TLR, vaikka valmistaja ei sitä sellaisena aktiivisesti markkinoi.

Yhtä helppo oli tehdä tubeless mitä esim. Mulefütille oli. Renkaana siis 4.4 JJ Liteskin. Kompuraa toki tarvi nostossa. Hyvin on sen jälkeen ilmoja pidellyt.

Varmaan se 4" liteskinit rullaa paremmin, kun on pienempi pinta-ala ja kevyempi rengas
    Molemmissa renkaissa näyttäisi olevan saman verran nappuloita (leveys suunnassa) ja saman kokoisia nappuloita. Kovalla alustalla ja vähän kovemmilla paineilla osuu vain nappulat maahan. Samalla paineella pienempi rengas lytistyy enemmän pituus suunnassa, jolloin pinta-ala on siinä pikkusen isompi ja se rullaa huonommin. Vai olenko väärässä?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kemizti Katso viesti
    JJ 4,8" Liteskinien kestävyydestä ollaan montaa mieltä, mulla nyt niillä takana ajoa keväästä asti, sisältäen myös yhden endurokisan reeneineen (12 laskua) ja yhen päivän bikeparkissa.. Renkaissa ei mitään havaintoja hajoilusta tahi vuodoista..

Kun taas toisaalta Plussapyörän RoRo LS 2,8" kesti melkein kaksi lenkkiä, ennen kuin halkesi kyljestä ~2,5cm..
    Kyllä noiden Liteskinien kyljet varsin nopeasti aika pahan näköiseksi menee jos kivikoissa ajelee ja tästä itse(luultavasti moni muukin) teki sen johtopäätöksen etteivät ole kovemmassa käytössä pitkäikäisiä. Mutta tosiaan eihän ne herkästi hajoa tai vuotamaan ala vaikka ovat pahan näköiset kun tilanteen paheneminen ikäänkuin näyttää pysähtyvän. Joten ajokelpoisena kestämisestä tuli vedettyä vähän väärä johtopäätös.

Hyvä rengas 4.8 Liteskin on.

Juttelin paikallisen pyörämekaanikon kanssa sisuri/tubeless-asioista ja jossain kohtaa kevennyssisureista puhuessa mentiin aiheeseen jos laittaisi 27,5 plussasisurin 26 läskikumin sisälle. Olisikohan edes teoriassa mahdollista ja mikä jää erotukseksi painossa. Onko kenelläkään täällä ko. ajatus pälkähtänyt päähän ja onko siinä mitään järkeä. Tubeless-uskovaisen mielestä ei tietenkään😂

Jotenkin mun ajatukset kääntyy siihen, että tuohan voisi jopa toimia🤔

Onko plussasisureita olemassa? Ite laitoin plussakumiin 29 sisurin ja hyvin toiminu. Toki vasta muutaman lenkin ajanut että kestävyydestä en osaa sanoa.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •