ElectrobikeHephaFillariGiant
Sivu 23 / 24 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 13 21 22 23 24 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 661 - 690 / 713

Aihe: Sähköpyörä/ sähkö kitin hankinta.

Itte rakentelin tämmösen fillarin

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Arska80 Katso viesti
    Itte rakentelin tämmösen fillarin
    https://1drv.ms/i/s!AvCbgxadreS8mjAMpIblXN3IVRQS

Tyrkätääs tämmönen s-pyörä kuva tänne. Kreetalla bongattu.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Arska80 Katso viesti
    Lisää kuvia kiitos!

Specialized Turbo uudistuu ens vuodelle kokonaan, uuden mallin nimi on Turbo Vado:

Runko on suunniteltu uusiksi ja samalla Go Swiss Drive -takamoottori vaihtuu Spessun omaan keskiömoottoriin, samaan joka niiden sähkömaastopyörissa. Samalla 45km/h huippumallin hinta putoo 5000€:stä 3999€:hen. Halvempi 25km/h malli on ilmeisesti 2999€.

Kiinnostais sähköpyörän hankinta ja paria vaihtoehtoa on tullut pyöriteltyä mielessä. Olen fillaroinnissa aika noviisi ja kokeneempien apua vähän kaipaisin. Kahta eri vaihtoehtoa ole pyöritellyt mielessä, osaiskos joku kommentoida kumpaa reittiä kannattaisi lähteä etenemään?

Alkutilanne: Ikää on jo 36v ja haussa sähköpyörä jota olisi tarkoitus käyttää lenkkeilyyn ja kunnon kohottamiseen ympärivuotiseen käyttöön. Ajamisen mukavuus ja innostavuus on tärkeitä ominaisuuksia. Ajelisin varmasti 60% asfaltilla, 30% hiekkatiellä ja mahdollisesti 10% satunnaisesti poluilla. Ryteiköihin ei ole tarkoitus mennä. Tällä hetkellä pihassa 90-luvun GT Tempest joka vaatisi välttämättä jo ainakin renkaiden uusimisen, lisäksi poljin kammet olisi pakko vaihtaa. Vaihteet ja jarrutkin vaatisi vähintään huoltoa. Runko on ihan hyvässä kunnossa. Retrohenkinen ulkonäkö tässä miellyttää! Levyjarrun haluaisin myös ainakin etupyörään. Sähkösysteemi pitäis olla sellanen että pois kytkettäessä ei tuota kitkaa polkemiseen, tarkoitus olisi kuitenkin kuntoilla myös.

Budjetti: Tämä on vähän auki vielä, mutta tarvetta ei ole millekään aivan pro laitteelle vaan sellaista kestävää laadukasta hyvää hinta-laatusuhdetta tavoitellaan. Mielummin lähempänä 1500€ kuin 3000€.

Vaihtoehto 1: Päivittää tuota GT:n runkoa hankkimalla siihen uudet renkaat ja mielellään myös uudet vanteet (kestääköhän orginaalivanteet sähkömoottorin kanssa?) Etu haarukan haluaisin vaihtaa ehkä joustukeulaksi. GT:n rungossa ei ole kiinnityspaikkoja levyjarruille. Sähköistyksen olin ajatellut tehdä Greencyclen jollain valmiilla setillä. (Tällä hetkellä tuntuis tuo 500W setti kinnostavimmalta) joku muukin käy jos on suositella.

Vaihtoehto 2: Täysin uusi sähköpyörä. Esim Cube SUV Hybrid Pro 500 vaikuttaisi kiinnostavalta Hinta ~2800€ on vähän yläkanttiin http://www.bikester.fi/467778.html

Vaihtoehto 3: Uusi peruspyörä ja siihen greencyclen setti sitten kiinni. Esim. Cube Hyde Pro vaikuttaa kiinnostavalta + Greencycle muunnossarja. Hintaa tälle kertyisi 1500€ - 1750€ (riippuen asentaako sähköt itse)
    http://www.rtechsuspension.fi/pyorat...-pro-2014.html
    http://www.greencycle.fi/product/231/500w-36v-gc-muunnossarja--36v-litiumakku

Lainaus Alkujaan tämän lähetti cryscythe Katso viesti
    Kiinnostais sähköpyörän hankinta ja paria vaihtoehtoa on tullut pyöriteltyä mielessä. Olen fillaroinnissa aika noviisi ja kokeneempien apua vähän kaipaisin. Kahta eri vaihtoehtoa ole pyöritellyt mielessä, osaiskos joku kommentoida kumpaa reittiä kannattaisi lähteä etenemään?

Alkutilanne: Ikää on jo 36v ja haussa sähköpyörä jota olisi tarkoitus käyttää lenkkeilyyn ja kunnon kohottamiseen ympärivuotiseen käyttöön. Ajamisen mukavuus ja innostavuus on tärkeitä ominaisuuksia. Ajelisin varmasti 60% asfaltilla, 30% hiekkatiellä ja mahdollisesti 10% satunnaisesti poluilla. Ryteiköihin ei ole tarkoitus mennä. Tällä hetkellä pihassa 90-luvun GT Tempest joka vaatisi välttämättä jo ainakin renkaiden uusimisen, lisäksi poljin kammet olisi pakko vaihtaa. Vaihteet ja jarrutkin vaatisi vähintään huoltoa. Runko on ihan hyvässä kunnossa. Retrohenkinen ulkonäkö tässä miellyttää! Levyjarrun haluaisin myös ainakin etupyörään. Sähkösysteemi pitäis olla sellanen että pois kytkettäessä ei tuota kitkaa polkemiseen, tarkoitus olisi kuitenkin kuntoilla myös.

Budjetti: Tämä on vähän auki vielä, mutta tarvetta ei ole millekään aivan pro laitteelle vaan sellaista kestävää laadukasta hyvää hinta-laatusuhdetta tavoitellaan. Mielummin lähempänä 1500€ kuin 3000€.

Vaihtoehto 1: Päivittää tuota GT:n runkoa hankkimalla siihen uudet renkaat ja mielellään myös uudet vanteet (kestääköhän orginaalivanteet sähkömoottorin kanssa?) Etu haarukan haluaisin vaihtaa ehkä joustukeulaksi. GT:n rungossa ei ole kiinnityspaikkoja levyjarruille. Sähköistyksen olin ajatellut tehdä Greencyclen jollain valmiilla setillä. (Tällä hetkellä tuntuis tuo 500W setti kinnostavimmalta) joku muukin käy jos on suositella.

Vaihtoehto 2: Täysin uusi sähköpyörä. Esim Cube SUV Hybrid Pro 500 vaikuttaisi kiinnostavalta Hinta ~2800€ on vähän yläkanttiin http://www.bikester.fi/467778.html

Vaihtoehto 3: Uusi peruspyörä ja siihen greencyclen setti sitten kiinni. Esim. Cube Hyde Pro vaikuttaa kiinnostavalta + Greencycle muunnossarja. Hintaa tälle kertyisi 1500€ - 1750€ (riippuen asentaako sähköt itse)
    http://www.rtechsuspension.fi/pyorat...-pro-2014.html
    http://www.greencycle.fi/product/231/500w-36v-gc-muunnossarja--36v-litiumakku

Laita GT:hen Ciklotekin 250 tai 500W napamoottori takavanteeseen. Kitin mukana tulee kokonainen takavanne jarrupinnalla, joten sinun tarvitsee vain uusia etuvanne erikseen. Näin saat halutessasi myös eteen joustohaarukan ja levyjarrun.

Esimerkiksi tämä setti voisi olla hyvä:http://www.ciclotekstore.eu/b2c/m/pr...-ah-gp-battery

Tuolla pääset jo hulppeasti ja kevyesti 28-30km/h tasaisella.

Itselläni on marraskuussa hankittu vastaava setti mutta etunapamoottorilla. Mittarissa on 3000km ilman yhtään ongelmaa toistaiseksi. Ajoin läpi talven, jopa -29 asteessa. Se ei ollut mukavaa mutta halusin testata kestävätkö sähköt sen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tomy Katso viesti
    Laita GT:hen Ciklotekin 250 tai 500W napamoottori takavanteeseen. Kitin mukana tulee kokonainen takavanne jarrupinnalla, joten sinun tarvitsee vain uusia etuvanne erikseen. Näin saat halutessasi myös eteen joustohaarukan ja levyjarrun.

Esimerkiksi tämä setti voisi olla hyvä:http://www.ciclotekstore.eu/b2c/m/pr...-ah-gp-battery

Tuolla pääset jo hulppeasti ja kevyesti 28-30km/h tasaisella.

Itselläni on marraskuussa hankittu vastaava setti mutta etunapamoottorilla. Mittarissa on 3000km ilman yhtään ongelmaa toistaiseksi. Ajoin läpi talven, jopa -29 asteessa. Se ei ollut mukavaa mutta halusin testata kestävätkö sähköt sen.
    Kiitos vastauksesta. Onko tuo setti "helposti" itse asennettavissa ja kaikki tarvittavat kiinnikkeet, johtosarjat ja panelit tulevat mukaan? Toi vanteen mukana tulo on positiivinen homma kyllä. Onko se oleellista että etu vanne on ihan samanlainen vai riittäkö että koko täsmää? Vanteille saa ilmeisesti eri levyisiä renkaita, vähän normia leveämpiä olin ajatellut silmällä pitäen mahdollista talviajoa. Onko suosituksia?

Minkälaista säädintä suosittelet tuohon, oisko tuollanen kahvakaasu vai peukalokaasu käytännöllisempi? "half fist throttle, fist throttle vai throttle trigger"?

Paljonko etuhaarukkaan pitää sijoittaa että saa kelvollisen? Onko käytettyjen ostamisessa järkeä vai kannattaako ottaa suosiolla uusi?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti cryscythe Katso viesti
    Kiitos vastauksesta. Onko tuo setti "helposti" itse asennettavissa ja kaikki tarvittavat kiinnikkeet, johtosarjat ja panelit tulevat mukaan? Toi vanteen mukana tulo on positiivinen homma kyllä. Onko se oleellista että etu vanne on ihan samanlainen vai riittäkö että koko täsmää? Vanteille saa ilmeisesti eri levyisiä renkaita, vähän normia leveämpiä olin ajatellut silmällä pitäen mahdollista talviajoa. Onko suosituksia? Minkälaista säädintä suosittelet tuohon, oisko tuollanen kahvakaasu vai peukalokaasu käytännöllisempi? "half fist throttle, fist throttle vai throttle trigger"? Paljonko etuhaarukkaan pitää sijoittaa että saa kelvollisen? Onko käytettyjen ostamisessa järkeä vai kannattaako ottaa suosiolla uusi?
    Tuollaisen sähkökitin asennus on aika suoraviivainen homma. Omassa kitissäni kaikki liittimet oli suunniteltu niin, että vain yhteen liitettävät johdot oli mahdollista yhdistää. Jos haluaa mahdollisimman siistin asennuksen, kuluu jonkun verran aikaa sen miettimisessä miten johdot vetää ja piilottaa/naamioi mahdollisimman hyvin. Itse hankin pienen kolmion muotoisen runkolaukun, johon sijoitin ohjainyksikön ja ylimääräiset johdot.

Asennuksessa voi mahdollisesti olla haastavaa poljinanturin asennus. Itse jouduin tekemään vähän tee se itse -hommia omassa pyörässäni, koska kitin mukana tullut magneettikiekko oli tarkoitettu neliskanttikeskiölle ja minulla oli octalink-keskiö. Joidenkin antureiden kanssa keskiötä ei tarvitse irroittaa lainkaan, minun anturin kanssa keskiön irroittaminen on välttämätöntä.

Itselläni ei ole kaasukahvaa lainkaan. Minulla moottori on käynnissä ainoastaan polkiessa. En valitettavasti osaa suositella kaasukahvaa.

Käytin aluksi mukana tulleita jarrkahvoja, jotka sammuttavat moottorin aina jarruttaessa. Ne ovat kätevät. Ne soveltuvat kuitenkin vain vaijerivälitteisiin jarruihin. Nykyään minulla on hydrauliset jarrut, joten olen jättänyt nämä kahvat pois. Nyt moottori sammuu, kun lakkaan polkemasta. Tämä vaatii hiukan totuttelua. Etuna on siistimpi asennus, kun on vähemmän ylimääräisiä johtoja.

Jätän nuo muut renkaisiin ja vanteisiin liittyvät kysymykset muiden, paremmin näistä asioista perillä olevien vastattavaksi. Se kannattaa kuitenkin huomioida, että vanhoihin runkoihin ei välttämättä kovin leveät renkaat mahdu. 2.1" renkaat todennäköisesti vielä mahtuu vanhankin maasturin runkoon, mutta sitä leveämmät voi ottaa jo runkoon kiinni.

Jos päädyt takanapamoottoriin, selvitä huolella millainen ja kuinka monilehtinen takapakka napaan sopii ennen tilausta.

Tekisi mieli aloitella taas jotain projektia ja mielessä on ollut aurinkosähkön lisääminen tavarafillariin. Ajatuksena olisi tehdä laatikko, jonka kansi olisi paneelia. Motonetissä näkyi ainakin silmämääräisesti kohtuu sopivan kokoinen edullinen paneeli. Ongelmaksi muodostuu kuitenkin, että miten tuon pystyy liittämään järkevästi akkuun. Jenkeistä olen löytänyt yhden yli kiloeuron maksavan setin joka on tarkoitettu fillarin lataamiseen, mutta tuo menee reilusti yli budjetin. Toinen vaihtoehto olisi invertteri+230V laturi, mutta tuo DC->AC->DC ketju ei kuulosta kovin fiksulta koon tai hyötysuhteen puolesta. Eihän kenellekään ole tullut vastaan mitään sopivaa laturia joka toimisi 12V tai 24V jännitteellä tai jotain ihan dedikoitua liitäntälaitetta tuohon väliin. Fillarissa on 36V LiFePo paketti.

Tehoa tuosta ei varmastikaan hirveästi tule, mutta uskoisin että kesäpäivisin systeemi riittäisi tuottamaan sen noin 8h työpäivän aikana sen verran energiaa että sillä sen aamun työmatkan avustukset olisi kuitattu. Ja kun kyseessä on harrasteprojekti, niin ei tätä tarvitse järjellä täydellisesti perustellakaan ��

Osaatteko sanoa jotain hyvää (mielellään itse käyttämäänne) sivua josta vois ostella virityssiruja yamahan järjestelmään? Välillä himottais painaa nimittäin vhä yli sen 25kmh kun pidempää matkaa ajaa taajaman ulkopuolella

Tässä valikoimaa, ite laitoin boschilaiseen ASA-tsydeemin, tyytyväinen olen, jammuun ei ilm. juuri tuota tarjolla,
    http://www.ebiketuning.com/compariso...ha-tuning.html

Ok kiitti! Pitää katella noita

Eikös ainakin muutamissa tarjolla olevissa tsydeemeissä tuo 25km/h raja ole vain asetuksissa, jotka pienellä ohjeiden lukemisella ole poiskytkettävissä

^Ei ainakaan Boschissa ja jammussa, vaativat viripalikan.

Eikö niissä pysty asettamaan renkaan kokoa?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha_H Katso viesti
    Jenkeistä olen löytänyt yhden yli kiloeuron maksavan setin joka on tarkoitettu fillarin lataamiseen, mutta tuo menee reilusti yli budjetin. Toinen vaihtoehto olisi invertteri+230V laturi, mutta tuo DC->AC->DC ketju ei kuulosta kovin fiksulta koon tai hyötysuhteen puolesta. Eihän kenellekään ole tullut vastaan mitään sopivaa laturia joka toimisi 12V tai 24V jännitteellä tai jotain ihan dedikoitua liitäntälaitetta tuohon väliin. Fillarissa on 36V LiFePo paketti.
    Mulla on tämmönen (robottiruohonleikkuriprojektissa):
    http://www.ebay.com/itm/181916501819

Noita on kasapäin erilaisia, eri jännitteille, eri virroille, eri ominaisuuksilla ja eri logiikoilla. Klikkaile tosta "samanlaisia" eteenpäin, tai haeskele noilla hakusanoilla, ni luulis löytyvän sopivaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti YT Katso viesti
    Eikö niissä pysty asettamaan renkaan kokoa?
    Vain hienosäätämään, olikohan +-5% moottoriin ohjelmoituun kokoon.

Sillä ei ole niin hauskaa ohittaa toisia pyöräilijöitä vastamäessä....

Moi! Mikä olisi paras mahdollinen keskiömoottori jossa tehoa 250W, 3-vaihteiseen ja ns. kaupunkipyörään? Jalkajarru olisi tässä hyvä myös pelittää.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti juuj Katso viesti
    Moi! Mikä olisi paras mahdollinen keskiömoottori jossa tehoa 250W, 3-vaihteiseen ja ns. kaupunkipyörään? Jalkajarru olisi tässä hyvä myös pelittää.
    Jos ei vuoteen pariin jälkiasennussarjojen saralla ole ihmeitä tapahtunut niin bafang taitaa edelleen olla kilpailukykyinen vehje.
    Esim siis: http://www.greencycle.fi/product/219...-keskimoottori

Jalkajarrua ei kyllä saa tuon kanssa pelaamaan sillä tossa on myös kammissa ns. vapaaratas feature.

Oikeastaan niin kauan kuin keskimoottorissa on sellanen ominaisuus, että voi ottaa moottorilta tehoja ja pitää kammet paikallaan niin eipä taida jalkajarrut toimia. Vahva veikkaus jopa, että kaikki varteen otettavat keskimoottori vaihtoehdot toimii juurikin noin. Toivotaan että olen väärässä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tomy Katso viesti
    Itselläni ei ole kaasukahvaa lainkaan. Minulla moottori on käynnissä ainoastaan polkiessa. En valitettavasti osaa suositella kaasukahvaa.
    Kaasukahvalla juuri saa sen max ulos ja oikein käytettynä oiva väline.

Katsellaanpa vaikka tämä vid ja huomio hemmon vasen käsi.

Itse tykkään enemmän poljinanturista. Kun on hyvä ohjelma, niin anturin kanssa on nautinto polkea. Kaasu on hyvä lähinnä backuppina jos jotakin hajoaa ja ylämäkilähdoissä kinnerillä kun anturi ei käynnistä moottoria heti. Vuosi sitten murtui keskiö irti Klaukkalassa, 30km päässä kotoa. Kaasu oli tosi kiva olla varalla.
    Ehkä eniten tykkään sähköilyssä juuri siitä polkemiskokemuksesta, kun polkiessa tuntuu kuin olisi olympiavoittajan voimat. Se on hieno tunne.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Gulliver Katso viesti
    Kaasukahvalla juuri saa sen max ulos ja oikein käytettynä oiva väline.

Katsellaanpa vaikka tämä vid ja huomio hemmon vasen käsi.
    R*nkkari ajelee pitkin jalkakäytäviä kiinnitti kyllä huomiota...kaasukahvan taas olisi voinut sovittaa..
    Die Kanonen von Kauppi
    |ex 10k-kerho|
    "ajelee takana, porukan perällä vaan ja syö patukkaa siellä koko ajan" E. Lummelampi

nyt työmatkaa ei em kirjotttajan harrastusta itsekseen.

Tästä voi päätellä sopiiko omaan ajoon 750W

verokki muuta hieman ero 500w takapyörässä

sopiiiko pareeemin ...oma vastaus minulle kyllä

suosittelen muuten fasebook: sähköpyörät

ja tulee tietoa ilman että pyöräilyhousut kiristää palleja ja paljon tuleekin

Sulla taitaa kiristää sähköpyörä palleja.

Vai onko otti päällä taas?

Mahtaako kellään olla kokemuksia tästä sähköpyörä setistä. Ainakin paperilla vaikuttaa hyvältä. Halpa, tehokas ja nopea. https://www.aliexpress.com/item/Pass...2657f4dc&tpp=1

tietääkö joku noista moottoreiden kontrollereista? Nykyisen vehkeen kontrolleri päästi savut ulos, haisee palaneelta ja näytössä lukee erro 99. Käykö periaatteessa mikä vaan vai pitäisikö löytää just tuollaiseen moottoriin tarkoitettu versio?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •