ElectrobikeGiantHephaFillari
Sivu 32 / 55 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 22 30 31 32 33 34 42 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 931 - 960 / 1631

Aihe: Taistelu tappajasepeliä vastaan

  1. #931
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    648
    Marathon Wintereillä pari talvea ajanut ilman yhtään rengasrikkoa, mutta nyt nekin antautu sepelille.

  2. #932
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Töyrynummi
    Viestit
    4.233
    Kyllä prestan sielu pitää toisinaan kiristää ihan pihdeillä runkoon. Ei siis tietenkään sitä ruuvia, joka avataan pumppaamista varten.
    10k-kerhon jäsen

  3. #933
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    284
    Pienet sepelisirut syövät itseään aika tehokkaasti välillä kumin sisään ja olen yrittänyt niitä aina tasaisin väliajoin kaivella pois renkaasta.
    Vinkkinä hyvä työkalu sirujen kaivamiseen renkaasta: http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...lu-2000016971/

  4. #934
    Jos irrotettava sielu on jäänyt löysälle, painetta karkaa yön aikana hyvin tyypillisesti juuri sen verran että sen huomaa. Sen kiristämiseen ei tarvita näppivoimia kummempia, mutta semmoinen muovinen työkalu on kätevä.

    Tarkoitatko kiristysruuvilla sitä jota pitää kiertää auki jotta venttiilin tappi voisi painua alaspäin (ja renkaiseen menisi pumpattaessa ilmaa)? On mahdollista että tappi, etenkin hiukan vääntynyt, voi kiristäessä jäädä ala-asentoon jolloin painetta karkaa hitaasti, Muutenhan prestaventtiili pitää ymmärrykseni ja kokemukseni mukaan yleensä ilmaa vaikka tappia ei kiristäisikään.

  5. #935
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.142
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti timpe Katso viesti
    Pienet sepelisirut syövät itseään aika tehokkaasti välillä kumin sisään ja olen yrittänyt niitä aina tasaisin väliajoin kaivella pois renkaasta.
    Vinkkinä hyvä työkalu sirujen kaivamiseen renkaasta: http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...lu-2000016971/
    Tuo on loistava ja monipuolinen työkalu! Must have!
    Still rides with 26er

  6. #936
    Liittynyt
    10/2015
    Viestit
    196
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuovipolku Katso viesti
    Jos irrotettava sielu on jäänyt löysälle, painetta karkaa yön aikana hyvin tyypillisesti juuri sen verran että sen huomaa. Sen kiristämiseen ei tarvita näppivoimia kummempia, mutta semmoinen muovinen työkalu on kätevä.

    Tarkoitatko kiristysruuvilla sitä jota pitää kiertää auki jotta venttiilin tappi voisi painua alaspäin (ja renkaiseen menisi pumpattaessa ilmaa)? On mahdollista että tappi, etenkin hiukan vääntynyt, voi kiristäessä jäädä ala-asentoon jolloin painetta karkaa hitaasti, Muutenhan prestaventtiili pitää ymmärrykseni ja kokemukseni mukaan yleensä ilmaa vaikka tappia ei kiristäisikään.
    Tarkoitin sitä venttiilin runkoa, en vain ilman pihtejä saanut nakki sormilla sitä liikuteltua..
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti timpe Katso viesti
    Pienet sepelisirut syövät itseään aika tehokkaasti välillä kumin sisään ja olen yrittänyt niitä aina tasaisin väliajoin kaivella pois renkaasta.
    Vinkkinä hyvä työkalu sirujen kaivamiseen renkaasta: http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...lu-2000016971/
    Näyttää kätevältä, täytyykin ostaa seuraavaksi kun käy biltemassa.. vaikka heti iski hammaslääkäri muistot!

  7. #937
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    4.685
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuovipolku Katso viesti
    Sen kiristämiseen ei tarvita näppivoimia kummempia, mutta semmoinen muovinen työkalu on kätevä.
    Työkalu on siis tämä (oikealla alhaalla):


  8. #938
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkanmaa
    Viestit
    436
    Otin Kuovipolku:n vinkistä vaarin ja hommasin testattavaksi Tannus renkaat, jotka eivät sepeliä kaihda: https://www.youtube.com/watch?v=o9Lq...fOVHbnr17iZ2Lx
    Pyöräilyvideoita * Vuoden pyöräilyteko 2015 * www.velogi.com * www.youtube.com/velogi

  9. #939
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Hyvä video! Ei tosiaan näyttänyt helpolta asentaminen. Vaihtokiekotkin voi olla hyvät, epäilemättä eivät sovinnolla irtoa.

    Mutta jos vaikkapa työmatkoille haluaa varmuutta niin ihan ajattelemisen arvoinen vaihtoehto.

  10. #940
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.332
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti plr Katso viesti
    Työkalu on siis tämä (oikealla alhaalla):
    Se täytyy varoittaa, tai ainakin mulla käy niin, että jos käyttää adapteria, jolla saa täytettyä huoltoasemalla kompurasta, adapteria irrottaessa lähtee myös sielu helposti kiertymään auki.
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

  11. #941
    Liittynyt
    06/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    11
    Yhden lenkin kerkesin ajaa Panracerin RIBMOilla ja takarengas puhki, kivi oli pureutunut kylkeen ja ilmat sihisi pikkuhiljaa pois, huomenna uusi kokeilu

  12. #942
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Töyrynummi
    Viestit
    4.233
    Marathon Supreme ja pistosuojanauha, mutta niin vain sisuri tyhjeni viisi kilometriä ennen duuniin pääsyä. Kilometrin verran pystyin ajamaan putkelta, mutta CaadX:n vanne ja Mara eivät suostuneet yhteistyöhön, vaan piti kopata fillari olalle. Vaikea enää paikantaa mistä meni.

    "Mennään bussilla"
    10k-kerhon jäsen

  13. #943
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fuuga Katso viesti
    Se täytyy varoittaa, tai ainakin mulla käy niin, että jos käyttää adapteria, jolla saa täytettyä huoltoasemalla kompurasta, adapteria irrottaessa lähtee myös sielu helposti kiertymään auki.
    Aivan pienen pieni tippa keskitehoista ruuvilukitetta auttaa tuohon vaivaan.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  14. #944
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkanmaa
    Viestit
    436
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti fiber Katso viesti
    Marathon Supreme ja pistosuojanauha, mutta niin vain sisuri tyhjeni viisi kilometriä ennen duuniin pääsyä. Kilometrin verran pystyin ajamaan putkelta, mutta CaadX:n vanne ja Mara eivät suostuneet yhteistyöhön, vaan piti kopata fillari olalle. Vaikea enää paikantaa mistä meni.

    "Mennään bussilla"
    Itsellä kävi syksyllä sama - pistosuojanauhan sauma oli syönyt sisurin puhki. Tästä(kin) löytyy video: https://www.youtube.com/watch?v=IR70...7iZ2Lx&index=6
    Pyöräilyvideoita * Vuoden pyöräilyteko 2015 * www.velogi.com * www.youtube.com/velogi

  15. #945
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Töyrynummi
    Viestit
    4.233
    Niin kävi minullekin kuukausi sitten. Sen jälkeen ohensin päät hiekkapaperilla.

    Saattaa myös olla, että sisään oli päässyt hiekanjyviä, mutta kuten kuvasta näkyy, nyt on vaikea enää sanoa mikä jälki johti puhkeamiseen ja mikä tuli ajosta sen jälkeen.
    10k-kerhon jäsen

  16. #946
    Reilun kilometrin päästelin uuden tien pohjaa pitkin, semmosta nyrkin kokosta teräväreunaista sepeliä. Juuri senverran suurta että ajaa pystyi mutta kovaa rymistelyä oli. Rocket Ron EVO TLR 29x2.25" saattoi ottaa hieman itseensä kun puskee sealantia ulos 5cm välein, paineet sentään pysyy vielä sisällä mutta ei tuolla oikein kauaksi uskalla enää lähteä. Keulassa Racing Ralph selvisi paremmin, luultavasti vain pienemmän kuormituksen takia, seos on sama kuin rocketissa. Painetta taisi olla parisen baaria (115kg kuski). Oisko se Maxxis sitten seuraava rengasvalinta? Välillä tulee ajettua kurakoissakin ja vielä hieman rocket ronia karkeampaa kumia tekisi mieli. DHR II ja DHF TR EXO 3C MaxxTerrat tilaukseen?


  17. #947
    [QUOTE=Divi;2537228]Oisko se Maxxis sitten seuraava rengasvalinta? Välillä tulee ajettua kurakoissakin ja vielä hieman rocket ronia karkeampaa kumia tekisi mieli. DHR II ja DHF TR EXO 3C MaxxTerrat tilaukseen?[QUOTE]

    Hyvät renkaat, mutta vierintävastus (leveälläkin vanteella) eri luokkaa.

  18. #948
    Työmatkakulkineeseen tartteis lähes pelkästään pyörätielle 35-42mm kumit tappajasepeliä vastaan. Contin Top Contact II ja Schwalben Marathon Plus olis tällä hetkellä loppusuoralla, onko muita ehdotuksia ja onko tuosta Contista kokemuksia?

  19. #949
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    4.685
    Testi Top Contact II:sta: http://www.bicyclerollingresistance....ontact-ii-2015

    Tuosta Contista ei ole omaa kokemusta. Schwalbe Marathon Plus on kestänyt kaiken mitä eteen on heittänyt. Ei rengasrikkoja tappajasepelillä eikä muualla.

  20. #950
    Liittynyt
    12/2002
    Paikkakunta
    Lauttasaari
    Viestit
    2.654
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Patterson Katso viesti
    Työmatkakulkineeseen tartteis lähes pelkästään pyörätielle 35-42mm kumit tappajasepeliä vastaan. Contin Top Contact II ja Schwalben Marathon Plus olis tällä hetkellä loppusuoralla, onko muita ehdotuksia ja onko tuosta Contista kokemuksia?
    Panaracer tourguard+ Laadullisesti huomattavasti parempi kuin tuo Marathon ja edullisempi.
    Pyöräsi paras ystävä asuu Lauttasaaressa. www.ibike.fi

  21. #951
    Uusi tuttavuus tuo tourquard+, painaa samoja lukemia kuin Marathon plus. Marathon mondial pitää nostaa myös harkittavaksi, 50mm versio kestäny toisessa pyörässä ilman flättejä pari vuotta.

  22. #952
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.421
    Jaha, se on taas aika siirtyä kommutterissakin talvitubelessiin.
    Oli silloille levitetty sellaista sirua, että ei yhtään yllättänyt kun rengas alkoi tyhjentyä. Onneksi oli varasisuri mukana, mutta saisi noin märällä olla joku riepukin, jolla pyyhkii ulkorenkaan+kädet kuivaksi jotta voi paremmin käsin tunnustella sirpaleita. Vaihdokki kesti sentään kotiin asti. Vaan niinpä se kesäaikakin loppuu kohta, talvikalusto esille siis. Muistaakseni ei nastoja ole valmiiksi yksissäkään kiekoissa.

  23. #953
    Moro,

    Niin allekirjoitan tämän tekstin, että pyöräteille ei pitäisi levittää enää sepeliä -> http://www.hs.fi/paakirjoitukset/a1480053371137 . Ajan Helsingin ja Espoon väliä noin 15 kilsan työmatkan kesät talvet. Tänä vuonna Pääkaupunkiseudun sepeli on ollut erityisen terävää, joka hajottannut melkein joka päivä päivä sisäkumit, vaikka Schwalben nastarenkaissa pitäisi olla kohtuullisen hyvä pistosuojaus.

    Onkohan Pääkaupunkiseudulla jotain virastoa, jonne voisi yrittää puhua järkeä?

  24. #954
    Liittynyt
    05/2000
    Paikkakunta
    Esponia
    Viestit
    2.025
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha74 Katso viesti
    Moro,

    Niin allekirjoitan tämän tekstin, että pyöräteille ei pitäisi levittää enää sepeliä -> http://www.hs.fi/paakirjoitukset/a1480053371137 . Ajan Helsingin ja Espoon väliä noin 15 kilsan työmatkan kesät talvet. Tänä vuonna Pääkaupunkiseudun sepeli on ollut erityisen terävää, joka hajottannut melkein joka päivä päivä sisäkumit, vaikka Schwalben nastarenkaissa pitäisi olla kohtuullisen hyvä pistosuojaus.

    Onkohan Pääkaupunkiseudulla jotain virastoa, jonne voisi yrittää puhua järkeä?
    Viime talvena ajoin runsaasti Espoo Helsinki väliä ja kollegat valitti rengasrikkoja. Minulle ei tullut yhtään. Ero mikä havaittiin oli se, että mulla oli matalat paineet cyclossa. Siellä 2 barin hujakoilla 33 tai 35mm. Alla joko Challengen Grifot tai 45nrth Gravdalit. Kummassakaan ei pistosjuojaa tietääkseni. Kollegoilla kivikovat kumit. Mene ja tiedä ilman empiirisiä tutkimuksia, mutta minä epäilen matalapaineisemman kumin antavan periksi terävän päällä ja estäen penetraation.....
    ”Mitä enemmän somessa seuraa muiden elämää, sitä vähemmän ehtii elää omaansa…..”

  25. #955
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    East Bay City
    Viestit
    1.260
    Pidin tappajasepeliä kaupunkilegendana, mutta samalla reissulla neljän rengasrikon jälkeen alan uskoa sellaiseen enemmän kuin Jetiin ja Loch Nessin hirviöön...

    Renkaina oli jo 5000km ajetut ja sinkulaan eläkkeelle siirretyt Continental Cyclocross Speedit, jotka kommenttien mukaan eivät ole mitään sepelinvastustajia. Painetta oli 3...3.5bar ja renkaat ovat cyclossa kestäneet kesällä kaikenlaisen maaston, mutta ei märkää talvista sepeliä.

    Nyt on sinkulassa alla Specialized Infinity FlakJacket ja tuntuu olevan tunnoton sepelille. Verstaalla oli lisäksi odottamassa Michelin Protek Max ja Schwalbe Marathon HS 420, jos ei Spessukaan kestä. Painavia, mutta jospa kestää.
    Polje vaan poika, ketjua kyllä riittää...

  26. #956
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MacKonte Katso viesti
    Pidin tappajasepeliä kaupunkilegendana, mutta samalla reissulla neljän rengasrikon jälkeen alan uskoa sellaiseen enemmän kuin Jetiin ja Loch Nessin hirviöön...

    Renkaina oli jo 5000km ajetut ja sinkulaan eläkkeelle siirretyt Continental Cyclocross Speedit, jotka kommenttien mukaan eivät ole mitään sepelinvastustajia. Painetta oli 3...3.5bar ja renkaat ovat cyclossa kestäneet kesällä kaikenlaisen maaston, mutta ei märkää talvista sepeliä.

    Nyt on sinkulassa alla Specialized Infinity FlakJacket ja tuntuu olevan tunnoton sepelille. Verstaalla oli lisäksi odottamassa Michelin Protek Max ja Schwalbe Marathon HS 420, jos ei Spessukaan kestä. Painavia, mutta jospa kestää.
    Sepelin tappavuus taitaa olla paljolti kiinni kunnasta. Pääkaupunkiseudulla käytettävä on ainakin luettujen kommenttien perusteella paskinta mahdollista, kun taas esimerkiksi Keski-Suomen miinoituspulveri on (kai) säyseämpää. Itselläni on noissa mennyt ainoastaan yksi onnettoman heikko ulkorengas riekaleiksi. Lahden seudun sepelin laadusta en osaa sanoa mitään.

  27. #957
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.332
    Moni vertaa sepelinvastustuskykyä siihen, että kesäisin tulee ajettua 'monenlaisessa' maastossa ja renkaat kestää. Tuossa mainitussa maastossa pohja on kuitenkin useimmiten pehmeä, jolloin terävänkään sepelin vaikutus ei ole sama kuin sepelin, jolla on asfaltti alustana. Kumiseoksella on toki vaikutuksensa samoin kuin kuvion korkeudella. Litkutus näyttää olevan ainoa toimiva konsti kunnes rengas on niin hatara, ettei pidä enää litkua sisällä riittävillä paineilla.
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

  28. #958
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    East Bay City
    Viestit
    1.260
    Lahden seudulla osa sepelistä varmaan samaa sapelihammasta kuin pääkaupunkiseudulla, osa on enemmän hiekanomaista ja keskusta-alueella kokeillaan tänä talvena pyöristettyä sepeliä. Siinä voi sitten arpoa reitin, missä ajelee...

    Miten toimii sisärenkaan litkutus? Katselin XXL:ssä Continentalin litkua, jonka pitäisi toimia sisurin kanssa. Kokemuksia?
    Polje vaan poika, ketjua kyllä riittää...

  29. #959
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478
    Fuugan kommenttiin lisäisin sen, että myös tubelesosastolla kannattaa käyttää suht järeää gummikalustoa. Kahdella eri renkaalla on tullut havaittua, että se nestekin loppuu jossain vaiheessa lenkkiä kun on paikattava alituiseen syntyviä reikiä. Tapaan lisäksi laittaa näihin aikoihin vuodesta sitä litkua kosolti renkaan sisuksiin.

  30. #960
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.332
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MacKonte Katso viesti
    Lahden seudulla osa sepelistä varmaan samaa sapelihammasta kuin pääkaupunkiseudulla, osa on enemmän hiekanomaista ja keskusta-alueella kokeillaan tänä talvena pyöristettyä sepeliä. Siinä voi sitten arpoa reitin, missä ajelee...

    Miten toimii sisärenkaan litkutus? Katselin XXL:ssä Continentalin litkua, jonka pitäisi toimia sisurin kanssa. Kokemuksia?
    Olen maantievehkeessä käyttänyt varsinkin breveteillä itse litkutettuja sisureja 28mm ja 25mm renkaissa ja voin suositella. Brevet-kauden lopettajaisissa 200 km Tuopinjäljet -lenkuralla takaisin tullessa vähän ennen Nummelaa alkoi renkaasta kuulua ikävä suhina ja ajattelin että ainako se olen minä, jonka takia pysähdellään näillä lenkeillä. En edes muistanut, että mulla on litkut sisällä, mutta niin se vain paikkaantui ja perillä oli vielä paineita 5 barin paikkeilla l. aivan ajokuntoisena. Myös 2013 (vai 2014) fleche meinasi pysähtyä heti alkumetreille Otalammelle, mutta silloinkin litkutettu 28 conti toimi niin kuin odotukset olivat.

    Vähänhän noista painoa tulee ehkä lisää, mutta en ole antanut sen häiritä. Litkuna on aina ollut joku stanin maito.
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

Samanlaisia aiheita

  1. Suojateippaus kiveniskemiä vastaan
    By walesi in forum Varusteet
    Vastaukset: 69
    Viimeinen viesti: 05.05.2025, 21.58

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •