Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jyri K Katso viesti
Olen näihin trainereihin yrittänyt nyt tutustua pari viikkoa ja olen ehkä vaan enempi pihalla kun aloittaessa. Ehdotelkaas nyt jotain järkevää jos käytössä on noin 500€ ja iphone sekä ipad. Erillistä tietokonetta en ehkä viitsisi viritellä kun vain firman läppäri käytössä mihin ei saisi kovin paljoa viritellä omia ohjelmia. Käytössä on myös Polar m400 sykevyöllä. Siihen kyllä saa PolarFlow kautta syötettyä sitten ajan ja sykkeen lisäksi muutakin tietoa harjoituksesta web selaimen kautta. En tiedä saisko jonkun trainerin juttelemaan sen Polarin kanssa suoraakin.

Sellaiset simuloidut ajot joltain ipadin näytöltä saattaisi olla plussaa, mutta ehkä se kuntoiluhetki menee myös Netfliksiä katsellessa.

Auttakaa nyt miestä mäessä, ettei ihan summassa tartte alkaa tilaamaan.

Nyt jo niin sateista keliä säätiedoissa, että voisin laittaa jo tilausta liikkeelle kun vain tietäisi mitä tilaa.

Jyri
Itse metsästän suurinpiirtein samoilla spekseillä. Turbo muin suoravedolla 400e varmaan aika hyvä hintalaatusuhde misuro blu + lähettimen kanssa n.(50e, jolla saa siis kadenssit, vauhdin ja watit? . Mutta tässä laitteessa taas ei ole FE-C tukea että ajo-ohjelma(swift, trainerroad yms) säätäisi vastusta automaattisesti. Kiinnostaisi kuulla muilta kenellä tuo FE-c ominaisuus on että miten kätevä se on?
Jos FC-C tukea haluaa 500e hintaluokassa, täytyy ostaa magneettivastus. Näitä on muutamia, esim tacx vortex smart, josta vähän ristiriitaista kommenttia. Tacx softat tuntuu olevan aivan paskoja, tosin eihän niitä ole pakko käyttää. Elitellä myynnissä Smart versioita, joissa kaikissa ei kuitenkaan ole täyttä tukea.

Tällä hetkellä tuntuu olevan vaikea eroittaa, mitä laitteet tukevat, täytyy vaan penkoa ja kysellä. Esime Elite uudistaa mallistoa, sieltä elite qubo digital smart b+ oisi sitten ohjattava, tosin eliten softissa taas watit on ihan päin persettä, liekkö niitä saavat parannettua tämän vuoden mallistoon. Itse en tähän watti hommaan ole perehtynyt, en tiedä mitenkä vannoutunut kuntoilija olla että wateista saa lisäarvoa kuntoiluun, joku varmaan osa kommentoida.

Ilmeisesti turbomuinissa softalla ajaessa itse säädettävä se vastus? ITsellä cyclo(Merida3d), niin haittaakohan se levyjarru sitä kiinnittämistä?

Tuolla hyvää tekstiä http://www.dcrainmaker.com/2016/07/e...-trainers.html
Jäi vähän epäselväksi että vaatiiko tuo vastuksen automaattinen säätö vielä Garmin edge laitteen? Vai onko se pelkästään trainerin kontrollointia?
Olin sokea "
Do I need an Edge to control my trainer for Zwift/TrainerRoad/etc with FE-C?
Nope. Zwift will use FE-C to control the trainer directly, no Edge needed."

Itellä on garmin 610, mutta ei ihan pyöräilyn osalta taida täyttyä vaatimukset.