ElectrobikeGarminGiant
Sivu 6 / 13 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4 5 6 7 8 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 151 - 180 / 389

Aihe: GT Grade

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bensakeuhko Katso viesti
    Kerroppas sitten kokemuksia kun saapuu.
    Itsekkin olen miettinyt kyseisen sykkelin tilaamista kun on niin halpa tuolla. Itseä lähinnä mietityttää nuo kiekot, sillä ihan hirveästi niistä en tietoa löytänyt.
    Mulla on tosiaan tällä hetkellä alla Toi GT Grade AL Claris ja runko on itselle liian iso kun aivan sairaan halvalla sain . Mutta tosiaan pyöränä olen pitänyt todella paljon.
    Negatiivista:
    Claris ihan susi.
    Noi kiekot (ja myös tuon X:n kiekot) on aika kuraa. Pinnoja saattaa taas mennä poikki ja 2200g kiekkosetin paino. Mutta näistähän saa hyvät talvikiekot ja toimitetaan kyllä laadukkailla Clementin MXP:n crossirenkailla.
    Mekaaniset jarrut myös aika huonot kun on hydraulisiin mtb jarruihin tottunut ja saa säätää harva se viikko.
    QR haarukka flexaa kun 95kg kuski jarruttelee tiellä ja poluilla ( X:ssä läpiakseli )

Näistä voimansiirto, jarrut, flexaus ja koko ongelma korjaantuu tuolla X:n ostolla ja kiekot sitten erikseen ostettava. Ne Rivalin kahvat kauhistuttaa aluksi silmää, mutta sopii oikeastaan aika hyvin käteen.

Huomion arvoista tosiaan että noilla kurakiekoilla GT Grade X painaa 8,8kg. Eli aika pienellä budjetilla (350€) pystyy hankkimaan toisenkiekkosetin DT Swiss R24, kasetin, levyt ja GP 4k II 28mm:t ja tiputtamaan ton painon alle 8kg:n, joka on kyllä jo todella kevyt alu cycloksi. Kun tilalle vaihtaa vaikka DT Swiss RR21 Dicutit ja kuitutolpan ja Force 1x11 kammet (1000€) niin painon saisi 7,3kg paikkeille. Tarkoittaa aika pitkälti sitä, että tuo GT:n runko ei paina alumiinisenakaan paljon yli kiloa ja on aika tasoissa esim Cannondalen Caad 12 kanssa. Ja paketin hinta siis 2500€.

Vertailuarvoksi vaikka Cuben Attain carbon SL 9,1kg punnittuna kivijalassa kuiturungolla ja ultegralla. Ei lokarikiinnikeitä. 2400€. Ja edelleen ne ST505 kahvat shimanolta, jotka sopivat käteen kuin käsi sirkkeliin... Ja painavatkin vielä melkoisesti.
    Kaks pyörää ja Black&Decker! Paras ja halvin pyörän hankinta tapahtuu foorumin palstalla. Loputtomia unelmia ja ostoksia käymättä edes nettipankissa.

^Oolrait, kiitoksia vastauksesta! Ois kyllä muuten ihan pätevä paketti tuo Grade Al X mutta ei huvittaisi ihan heti alkaa uutta kiekkosettiä hommaamaan uuteen pyörään, vaikka kyllä tuolla Evans Cyclesin ale-hinnan erotuksella alkuperäiseen hintaan kiekkoja osteleekin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bensakeuhko Katso viesti
    ^Oolrait, kiitoksia vastauksesta! Ois kyllä muuten ihan pätevä paketti tuo Grade Al X mutta ei huvittaisi ihan heti alkaa uutta kiekkosettiä hommaamaan uuteen pyörään, vaikka kyllä tuolla Evans Cyclesin ale-hinnan erotuksella alkuperäiseen hintaan kiekkoja osteleekin.
    Olen tässä pari kuukautta kytännyt vaihtoehtoja, enkä usko että parempaa tarjousta tulee vastaan ainakaan ennen syksyn kurakelejä. Jos tosiaan miettii niin saat Pyörän kotiin kaksilla kiekoilla ja sekä krossi että maantie käyttöön yht noin 1800. Edelleen 300€ halvempi kuin pelkkä pyörä paikallisesta kivijalasta.

Voi tietty myös ajella tyytyväisenä noilla peruskiekoilla. Saattaa kestää ihan hyvin ja onhan niissä joku formulan napakin. Ja pyörän hinta jää luvattoman alhaalle.

Jos haluat vahvan paketin ilman kompromisseja niin Canyon on käytännössä ainoa vaihtoehto. Esim 2500€ maksavassa Giantin kuitukrossarissakin on vielä jotkut giantin omat ankkurikiekot. Lähes kaikki valmistajat toimivat samoin. Myös esim Cannondale Caadx ultegra +2k€ ja edelleen sitä samaa nonamekurakiekkoa.

Ei niissä oman merkin kiekoissa välttämättä ole mitään suurempaa vikaa. Voivat kestää kauan tavallista käyttöä, kunhan tiedostaa että ovat painavia ja kasauslaatu vaihtelee. Riippuu niin käyttötarkoituksesta onko nuo sopivat itselle. Nuo huonot kiekot on kyllä itselle se mieluisin kompromissi jos pitää joku valita.
    Kaks pyörää ja Black&Decker! Paras ja halvin pyörän hankinta tapahtuu foorumin palstalla. Loputtomia unelmia ja ostoksia käymättä edes nettipankissa.

Evanssilta tilattaessa taitaa vaihtajat olla "väärin" päin. Näin peukalo keskellä kämmentä olevana mekaanikkona kysyisin, miten kova jumppa on vaihtaa ne "oikein" päin?

Vaihteenvaihto on kaikkialla samoin päin. Jarrut on Britanniassa kytketty yleensä takajarru vasemmalle ja etujarru oikealle kädelle. Käytännössä joudut avaamaan (vaihtamaan) tankonauhat, vaihtamaan jarruvaijerit ja -kuoret (voi ehkä saada käytettyä vanhat, mutta ei välttämättä onnistu) ja säätämään jarrut. Sitten tankonauhat paikoilleen. Ei kovin paha homma, mutta ekalla kerralla menee jonkin aikaa. Kannattaa kysyä myyjältä voidaanko pyörä koota täkäläisellä tavalla, niin säästyy aikaa ja vaivaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jani_P Katso viesti
    Oiskohan koko 53 sopiva mulle? 180 pitkä ja sisämitta 81..
    Mulla 175cm pitkänä ja 83,5cm jalkaisena (suhteessa pitkät jalat?) on juuri tuo koko 53. Myyjä varovasti suositteli seuraavaa kokoa 55, mutta vain 53 oli kokeiltavissa ja se omaan kokemattomuuteeni tuntui hyvältä enkä ole katunut.
    Aikaisempi fillarointikokemus on tosin jokusen vuoden takaa dirtiltä ja BMX puolelta, joten ehkä sitten pieneen pyörään on tottunut.

Asiasta toiseen. Täälläkin on takavanteesta pinna katkennut sillä hetkellä verrattaen kevyessä työmatka-ajossa. Mitenkä myyjät yleensä suhtautuvat tälläseen asiaan?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jorge J. Sombrero Katso viesti
    Täälläkin on takavanteesta pinna katkennut sillä hetkellä verrattaen kevyessä työmatka-ajossa. Mitenkä myyjät yleensä suhtautuvat tälläseen asiaan?
    Olen vaihtanut saksasta tilaamani GT Graden myyjän kanssa sähköposteja katkenneesta takakiekon pinnasta. He halusivat kuvia pyörästä ja tarjoutuivat korvaamaan 40 € kertaluonteisesti. Syynä tähän lienee se, että heille kiekon takuukorjaus maksaa postitusten kanssa luultavasti enemmän. En ole vielä vastannut tuohon tarjoukseen, koska mietin miten olisi järkevää toimia. Sinänsä takuukäsittely on ollut asiallista biker-boarder.de:llä.

Mulla on 55 kokoinen Grade. Mittaa 181 ja jalan sisämitta 88cm (lyhyt selkä). 0 offsetin tolpan olen vaihtanut ja stemmi 11cm (originaalimitta)

Sent from my iPad using Tapatalk

Himottaisi Carbon Ultegra kovasti, mutta koko askarruttaa. Omilla mitoilla (178/86) suurin osa laskureista tarjoaa 56:a, jotkut jopa 58:a, mikä ei ole kovinkaan hyvin linjassa tässä säikeessä raportoidun kanssa. Olisko 55 passeli vai pitäiskö mennä jopa tuohon 53:een? Työmatka-ajot noin 60% asfalttia ja 40% soraa ja sitten satunnaista pidempää lenkkiä asfaltilla ja soralla fiiliksen mukaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mrmyst Katso viesti
    Himottaisi Carbon Ultegra kovasti, mutta koko askarruttaa. Omilla mitoilla (178/86) suurin osa laskureista tarjoaa 56:a, jotkut jopa 58:a, mikä ei ole kovinkaan hyvin linjassa tässä säikeessä raportoidun kanssa. Olisko 55 passeli vai pitäiskö mennä jopa tuohon 53:een? Työmatka-ajot noin 60% asfalttia ja 40% soraa ja sitten satunnaista pidempää lenkkiä asfaltilla ja soralla fiiliksen mukaan.
    Mitä laskureita olet käyttänyt?

Itsellä kyseinen pyörä vakiokokoonpanossa. Miehellä mittaa 183/66 ja runko 55cm. Sopivalta tuntuu, enkä isompaa ainakaan ottaisi...

Minä oon saman mittainen kun sinä, mutta jalka on 83 ja pyöräni on 56cm pitkä/100 mm stemmi, eli mulla on noin kolme cm pitempi selkä kun sinulla. Onko 53 koko kuinka pitkä?

Lähetetty minun D6603 laitteesta Tapatalkilla

Vähän ehkä off-topic mutta ajattelin tänään tilata tuon Grade Al-X:n niin kumpaa putiikkia suosittelette, Evans Cyclesiä vai Wiggleä?

noniinno Guest
    Noista mainitsemistasi ehdottomasti Wiggle.
    noniinno muokkasi tätä : 25.07.2016 at 23.09

Lainaus Alkujaan tämän lähetti noniinno Katso viesti
    ^Winstanleytä http://www.winstanleysbikes.co.uk/pr...agra_2016_Bike

Noista mainitsemistasi ehdottomasti Wiggle.
    Miten tuo liittyy kysyjän viestiin, kun kaupasta ei edes saa kysyjän haluamaa pyörää?

noniinno Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tukkasotka Katso viesti
    Miten tuo liittyy kysyjän viestiin, kun kaupasta ei edes saa kysyjän haluamaa pyörää?
    Pahoittelen, tein virheen. Nöyrimmät anteeksipyyntöni.

Juu, Wigglestä lähti tosiaan sit pyörä tulemaan, mutta onko aivan tavatonta kyseiselle liikkeelle että tilausta käsitellään se kaksi päivää?

Tilasin pyöräkomponentteja ja muuta sälää Wigglestä sunnuntaina. Tänään tuli ilmoitus lähetyksestä, joten pari päivää meni tässäkin.

Olisi kyllä hienoa, jos joku Grade Alloy X:n omistaja voisi laittaa ensituntumia ja varsinkin kuvia. Nimim. lähellä tilausta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tukkasotka Katso viesti
    Olisi kyllä hienoa, jos joku Grade Alloy X:n omistaja voisi laittaa ensituntumia ja varsinkin kuvia. Nimim. lähellä tilausta.

Kyllähän toi ihan kivasti kulkee. Väri ei vastaa kuvia, on huomattavasti tummemman sininen. Huomioi että ei ole myöskään forcen kuitukampia niinkuin kaikissa kuvissa. Tanko ei ole flair mallinen levenevä vaan normi crossitanko. Kiekot ovat todella jäykät, mutta aika painavat (2200g). Itse ostin evancyclesiltä.

TetedeCourse Guest
    No niin - nyt meni omastakin Gradesta takavanteesta ensin pari pinnaa poikki ja sitten kohta myöhemmin löytyi vanteesta noin 15 murtumaa pinnojen kohdilla. Ajettu runsaat 3K kilometriä. Täytyypä kysyä myyjäliikkeen Oliverilta Saksasta, voisiko mennä kuitenkin takuuseen taikka valmistusvirheen piikkiin ?

TetedeCourse muokkasi tätä : 04.08.2016 at 19.16

Oliko tuossakin Stan's Notubes -kehät? Minulla on nyt mennyt kaksi pinnaa poikki omasta takakiekostani. Tämän perusteella pitääkin tutkia onko kehä haljennut.

TetedeCourse Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti plr Katso viesti
    Oliko tuossakin Stan's Notubes -kehät? Minulla on nyt mennyt kaksi pinnaa poikki omasta takakiekostani. Tämän perusteella pitääkin tutkia onko kehä haljennut.

Joo - oli!

Luulisi tuon menevän valmistajan virhevastuun piikkiin. Minulla on mennyt kolme kiekkoa (jokin halpisalukiekko, Mavic Ksyrium Equipe ja Mavic Cosmic Carbone) aivan samalla tavalla rikki. Tuosta Cosmicista otin yhteyttä myyjäliike Bike-Discountiin, joka lähetti kiekon Mavicille. Sieltä tuli uusi takakiekko ilman kustannuksia. Eli toivoa on. Saksalaiset firmat ovat hoitaneet kokemukseni mukaan takuuasiat yleensä hyvin.

Olen käsittänyt, että Stan's Notubes Grail -kehä pitäisi olla periaatteessa ok. Ainakin nettiarvosteluissa ne ovat saaneet hyviä arvosteluita. Harmi, että GT:ssä kiekot on koottu huonosti ja sen seurauksena pinnoja menee poikki.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jonttu. Katso viesti
    Kyllähän toi ihan kivasti kulkee. Väri ei vastaa kuvia, on huomattavasti tummemman sininen. Huomioi että ei ole myöskään forcen kuitukampia niinkuin kaikissa kuvissa. Tanko ei ole flair mallinen levenevä vaan normi crossitanko. Kiekot ovat todella jäykät, mutta aika painavat (2200g). Itse ostin evancyclesiltä.

Wiggleltä tilattu viikko sitten, matkalla on vielä pyörä. Jännä tosiaan miten rungon väri vaihtelee kuvissa ja joissain esittelykuvissa on ne Forcen kammet. Saas nähdä mitä sieltä tulee. Reiluun tuhanteen näyttää irtoavan Euroopasta, kun Suomessa kivijalassa sen 2100€. Siinä on jo eroa.

Wigglellä on vielä se hienous, että tilattaessa (ainakin itseltä) tiedustellaan miten päin haluaa jarrukahvat asennettavaksi. Vähentää kummasti askartelua

Hurjia tarinoita noista kiekosta. Mulla vielä kaikki ehjää ��

TetedeCourse Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TetedeCourse Katso viesti
    No niin - nyt meni omastakin Gradesta takavanteesta ensin pari pinnaa poikki ja sitten kohta myöhemmin löytyi vanteesta noin 15 murtumaa pinnojen kohdilla. Ajettu runsaat 3K kilometriä. Täytyypä kysyä myyjäliikkeen Oliverilta Saksasta, voisiko mennä kuitenkin takuuseen taikka valmistusvirheen piikkiin ?
    Uusi kiekko tuli takuuna Saksasta parissa vkossa - halusivat kuvia rikkoutuneesta kiekosta ja koko pyörästä. Erinomaisen laadukasta toimintaa

Heippa foorumille. Noin kuukausi sitten kotiutui Wiggleltä tilattu Al 105 Grade, eikä ostos ole kaduttanut. Aiempi pyöräilykokemus rajoittuu suurimmalta osin 26" jäykkäperiin, joten aluksi ajoasentoon tottumiseen meni pari lenkkiä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ask0 Katso viesti
    .. ajoasentoon tottumiseen meni pari lenkkiä.
    Miltä tuntuu alhaalta levenevä tanko? Olen itse ajanut tänä vuonna noin neljä tonnia GT:llä eikä yläote kahvoilta tunnu oikein luontevalta. Alaote on ok.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti plr Katso viesti
    Miltä tuntuu alhaalta levenevä tanko? Olen itse ajanut tänä vuonna noin neljä tonnia GT:llä eikä yläote kahvoilta tunnu oikein luontevalta. Alaote on ok.
    Kokemusta eri mallisista kippurasarvista ei ole, joten olen tähän ihan tyytyväinen. Yläotteella ajan yleensä, alaote tuntuu vähemmän luontevalta.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •