Näissä momenttiavaimissa on tärkeää että joko itse tarkistaa että avaimen momentit pitää paikkansa, tai sitten hankkii sellaisen jossa kalibrointi on suoritettu jo tehtaalla valmiiksi (toki varman päälle pelatessa silloinkin kannattaisi itse varmistaa, mutta ainakaan itse en sitä tehnyt). Luottamusta herättää myös jos virhemarginaali kerrotaan. Tämän ko. työkalun kohdalta en niitä kuvauksesta löytänyt, ja mitä arvosteluja kattelin, aika monet antoi täysiä pisteitä yleisen fiiliksen pohjalta kertomatta onko heillä mitään käsitystä meneekö ruuvit oikeaan kireyteen. Ja momenttiavaimen tärkein tehtävä on kuitenkin kiristää oikeaan momenttiin, muuten voi käyttää ihan vain räikkää.
Tuo voi olla hyvinkin hyvä työkalu, mutta ilman lisätietoa muualta, henk. koht. jättäisin ostamatta tuon myynti-ilmoituksen perusteella. Taannoin TM testasi auton renkaan pulttien kiristykseen sopivia momenttiavaimia ja silloin Bilteman avain voitti. Toki eri työkalu ja eri aika, joten siitä testistä ei voi suoria päätelmiä tehdä tähän keskusteluun.
Ja jouseen perustuvat momenttiavaimet (=kuluttajahintaluokka) pitää sitten aina muistaa löysätä nolla-asentoon käytön jälkeen. Muuten jousi väsyy eikä avain hetken päästä enää näytä oikein.
Sent from my iPhone using Tapatalk

Lainaa viestiä vastauksessa
Kirjanmerkit