HephaFillariGiantElectrobike
Sivu 17 / 25 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 7 15 16 17 18 19 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 481 - 510 / 739

Aihe: Felt Double Double

  1. #481
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti maapaa Katso viesti
    Dt:n vannenauha + Gorilla + Zeroflats lateksi on kaverin mukaan helppo ja toimiva yhdistelmä.
    Kuulemma vanne on sellainen että rengas ei pysy vanteella ilman painetta. Herää epäilys burppausherkkyydestä ja akuutista sisäkumin tarpeesta...


    Lähetetty Tapatalkista, pahoittelen kirotusvirheitä.
    Trek Rail | Camino Al | Taiga | Team Tuska

  2. #482
    Liittynyt
    10/2012
    Viestit
    193
    Kaverin Felttiin kanssa tässä mietitään tubeless-hommia. Scooppiin homma kävi kuin tanssi, mutta tämän kehän kanssa ilmeisesti juurikin tuo renkaan reunan pysyminen on ongelma? Olis kiva kuulla toimivista virityksistä kokemuksia. 😁

    Lähetetty minun E5823 laitteesta Tapatalkilla

  3. #483
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    Helsinki/Haaga
    Viestit
    105
    Tämän ketujun alkupäässä on minun tubeless virityksen kuvia. Mitään ongelmia ei Feltin aikana renkaissa ollut.

  4. #484
    Liittynyt
    10/2012
    Viestit
    193
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Landy Katso viesti
    Tämän ketujun alkupäässä on minun tubeless virityksen kuvia. Mitään ongelmia ei Feltin aikana renkaissa ollut.
    Eli ghetto-tubeless ilmeisesti? 20" halkaistu sissari ja telttapatjaa alle? Eli periaatteessa gorillan kanssa voisi toimia kanssa, sitä kun löytyisi jo kaapistakin. Renkaan pysyminen vanteella kyllä mietityttää, vaihdoin kaverille sissarin, niin tuo 4" JJ lähti kyllä pelottavan helposti vanteelta. Omia 4.8" JJ saa polkea huolella irti Blizzerkeistä.

  5. #485

    Felt Double Double

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Landy Katso viesti
    Tämän ketujun alkupäässä on minun tubeless virityksen kuvia. Mitään ongelmia ei Feltin aikana renkaissa ollut.
    Kaipaisin kuvia ja selostusta retkipatjavirityksestä... Mitä patjaa, kuinka leveelle laitetaan, laitetaanko gorillaa ja mihin väliin, mihin sisäkumiviritys tulee, mikä 20" sisäkumi... Ei viitsisi tilailla kaikkea ja sitten todeta että väärät kamat.
    Trek Rail | Camino Al | Taiga | Team Tuska

  6. #486
    Liittynyt
    01/2013
    Viestit
    119
    Aika yksilöitä ovat nuo ei-tubeless renkaat/vanteet... Toinen identtinen setti voi onnistua helposti ja toinen ei. Lehmän hermot on hyvä lisävaruste noita väkertäessä.
    www.ibike.fi

  7. #487
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti maapaa Katso viesti
    Dt:n vannenauha + Gorilla + Zeroflats lateksi on kaverin mukaan helppo ja toimiva yhdistelmä.
    Lisätään vielä, että vanteiden reunoille on vedetty kierrokset ikkunoissa ja ovissa käytettävää pölytiivistenauhaa, joka on kasteltu lateksilitkulla. Renkaat nousee kuulemma helposti vanteille ja pitävät laakista.

    Seuraavaksi aikoo kokeilla monitoimitiivistettä, jolla voinee tuon lateksilla kastelun jättää pois.

  8. #488
    Kuvia sitten
    Trek Rail | Camino Al | Taiga | Team Tuska

  9. #489
    Tietääkö kukaan saako DD30 vapaaratteeseen pelkkiä kynsiä? Oli 1 kynsi mennyt poikki...

  10. #490
    Olisiko kellään ylimääräistä vapaarattaan kynttä?

  11. #491
    Jeah, maahantuojalta uusi vapaaratas alle vuorokaudessa kotiin toimitettuna. Homma toimii 5/5.

  12. #492
    Noniin, mitenkäs vapaaratasrunko irtoaa rataspakasta?

  13. #493
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Rauma
    Viestit
    645
    Eihän siitä tarvi ottaa rattaita pois jos kynnen vaihtaa, akseli vaan pois niin vapaaratas on rattaineen kädessä. Kynnet näkyykin tässä vaiheessa, pesu ja rasvaus öljyllä, ei vaseliinia.

  14. #494
    Ei niin, olisin huvikseen ottanut pois, mutta vaihdoin lopulta vaan kynnen.

  15. #495
    Liittynyt
    07/2005
    Paikkakunta
    Ankka - Ankans
    Viestit
    3.491
    DD:lle oli omakin säie näköjään. Jos joku on vaille, on ibikella myymälässä yksi M-koko ja alennuksessa, jos näin oikein tänään.

    http://ibike.fi/tuote/felt-dd-30/
    A Gentleman will walk but never run

  16. #496
    DD10:sta murtui vapaarattaan kierteet, johon lukkomutteri kiristetään, 160 km ajon jälkeen. Vapaarattaan piti olla terästä uudessa mallissa, mutta alumiininen näytti olevan. Maahantuojan mukaan vastaavia tapauksia tullut useita vastaan. Takuuhuolto pelasi kuitenkin mallikkaasti, toivottavasti nyt kestää.

  17. #497
    Tahko MTB 120km toisella kierroksella paukkui vapaaratas siihen kuntoon, ettei pystynyt enää polkemaan ollenkaan, kammet löi täysin läpi... pikku tunkkaus huoltoon ja apujoukot toi kaverin takakiekon tilalle. Reissun jälkeen yhteys Huntteriin ja takuuseen uutta vapaaratasta tilalle. Hetken joutui odottamaan, kun Saksasta tuli kuulemma kolmatta sukupolvea vapaarattaasta. Osa tuli ja huollosta ilmoitettiin, että navan pää on myös aivan päreinä.. olivat huollosta yhteydessä Huntteriin ja sieltä tuli takuuna myös uusi napa ja se on nyt kiinan veljen mallia Novatec.. mikä lienee Kung-Po oli alkuperäinen. Hyvin toimi takuuasiat tässä tapauksessa. Katsotaan miten uusi kokoonpano kestää.

    Kuvassa 1x10 muutoksen jälkeen. Eteen vaihdettu Racefacen kampisarja ja 28t cinchillä, takana SunRacen 11-42.

  18. #498
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    4.393
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti SimoS Katso viesti
    Kuvassa 1x10 muutoksen jälkeen. Eteen vaihdettu Racefacen kampisarja ja 28t cinchillä, takana SunRacen 11-42.
    Oli ideana scooppiin pistää vähä samanlainen setti. Riittääkö tossa välityksiä esim suolla tunkkaamiseen tai jyrkkiin nousuihin? Enpä sitte maantiellä?

  19. #499
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hcfreak Katso viesti
    Oli ideana scooppiin pistää vähä samanlainen setti. Riittääkö tossa välityksiä esim suolla tunkkaamiseen tai jyrkkiin nousuihin? Enpä sitte maantiellä?
    Hyvin riittää välitykset jyrkkiin nousuihin, esim. Tahkolla Kinahmi II alkuosa tai Finlandia MTB Tiirismaan nousut. Maantiellä pystyy sotkemaan sen 35km/h mikä riittänee

  20. #500
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    101
    Hyvin pelannut DD30 ja ollut ilo ajaa noin kaksi kuukautta. Funcornerilta tuli viidessä päivässä ja maksoi posteineen 1240e. Ghettotubelessit tuli laitettua tolla patjavirityksellä ja eilen meni jumbo jim kylestä puhki. Ei muuta ku sisuri paikalleen maastossa ja samalla tuli tarkistettua se patja niin oli mennyt ihan lyttyyn. En kyllä uskalla laittaa tuota takas tubelesseksi ennen ku keksin jotain muuta ton patjan tilalle.

  21. #501
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    Helsinki/Haaga
    Viestit
    105
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti RadonJussi Katso viesti
    Hyvin pelannut DD30 ja ollut ilo ajaa noin kaksi kuukautta. Funcornerilta tuli viidessä päivässä ja maksoi posteineen 1240e. Ghettotubelessit tuli laitettua tolla patjavirityksellä ja eilen meni jumbo jim kylestä puhki. Ei muuta ku sisuri paikalleen maastossa ja samalla tuli tarkistettua se patja niin oli mennyt ihan lyttyyn. En kyllä uskalla laittaa tuota takas tubelesseksi ennen ku keksin jotain muuta ton patjan tilalle.
    Patjan tarkoitus on helpottaa renkaan napsauttamista vanteelle. Sillä ei ole muuta tarkoitusta. Jos rengas nousee ilman patjaa niin hyvä niin.

  22. #502
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    101
    Kiitos tästä tiedosta! Pitänee siis paikata vaan tuo ulkokumi ja takasin tubeless. Edit:

    RadonJussi muokkasi tätä : 04.08.2016 at 11.11

  23. #503
    Tuli eilen myös testattua tubeless DD30 orkkis vanteilla ja Jimboilla eli Jumbo Jimeillä pienten testailujen ja säätöjen jälkeen kumi nousi loppujen lopuksi helposti paikoilleen. Tein homman halki leikatulla 20" Schwalbe AV7 (20x1.5-2.50) sisurilla, joka oli aavistuksen turhan kapea, riitti juuri ja juuri reunoille, näytti kuitenkin jääneen kauttaaltaan ulkokumin ja vanteen väliin.
    DD30 vanne on sen verran korkea, että vaatii vanteen pohjalle sen telttapatjan tai itse laitoin lopulta kaksi kierrosta 3mm paksua putkieristysteippiä, kun ei yksi alkuun riittänyt eli vaati sen 6mm paksuutta ja sen päälle halkaistu sisuri. Reunoille ehdin jo ensikokeilussa laittaa 6mm pölytiivistenauhan, jonka jätin myös paikoilleen. Pölynauha tuli tuonne "hyllyn" päälle madaltamaan hahloa, josko pysyy paremmin kumi paikoillaan... mutta sopivan paksuinen ja levyinen telttapatja on hyvä.
    Näillä korotuksilla ulkokumi ei enää liikkunut/pyörinyt vapaasti vanteen ympärillä. Kostutin erittäin märällä rätillä ulkokumin ja sisurin välin ja sitten kompuralla ilma sisään ja nousi kerralla paikoilleen. Mitään litkuja ei vielä tässä vaiheessa ollut, kun testasin vaan miten saa nousemaan paikoilleen. Laitoin reippaasti ilmaa 1,5-2bar ja tutkailin vuotaako mistään, ei mitään selvää pihinää mistään. Otin taas erittäin märän rätin ja vetelin vanteen ja kumin välin, josko jostain pulputtais. Välistä ei vuotanut, MUTTA.. ulkokumin sivut on niin hapoilla, että pulputti kauttaaltaan kankaiden raoista... uutta kumia tilaukseen tai reippaasti litkua sisään.

    Lopputuloksena voi todeta, että tubeleksen saa tehtyä DD30 vanteelle loppujen lopuksi suht helposti, jos ei ole niin pudotettujen grammojen perään putkieristysteippi+pölytiivistenauha n. 40g ja 20" sisuri 145g, jonka voi tietenkin korvata vakuumimuovilla ja venttiilillä (eri kaverit tekee näitä ). Sisurivirityksellä ei ainakaan ole venttiilin vuoto-ongelmia. Joitain grammoja katoaa kuitenkin verrattuna Schwalben 13J fätti sisuriin, joka on n. 390g.

    Kuvassa ei siis vielä mitään virityksiä, näkyy vain vanteen profiili.

  24. #504

    Felt Double Double

    Kuvatus ei näy! Googlen linkit vanhenee tosi nopeasti.
    Trek Rail | Camino Al | Taiga | Team Tuska

  25. #505
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    101
    Ei tunnu nuo Jumbo jim liteskinit kestävän mulla ajossa. Toinen reikä jo tällä viikolla kyljessä. Melko märkää ollu lenkeillä ja liukkaat kivet tekee tuhoja. Tänään lähtee tilaukseen jumbo jim 4,8" snakeskinit nii jos ne kestäs paremmi.


  26. #506
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    101
    Nyt on uudet JJ:t snakeskinillä. Takaa jäi joku kaks milliä tilaa ja piti alkaa kiekkoa rihtaileen että mahtu pyörimään. Tänään koeajolle. Tässä on vanha ja uus vierekkäin.
    Ja sivusta kokonaisuus.

  27. #507
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jani Mahonen Katso viesti
    Kuulemma vanne on sellainen että rengas ei pysy vanteella ilman painetta. Herää epäilys burppausherkkyydestä ja akuutista sisäkumin tarpeesta...
    Nyt haksahdin itse tähän ja fattystripperin virityksellä tein tubelessit orkkisvanteilla. Seuraavaksi testilenkille... kuvia fatbikerengastopikissa.
    Trek Rail | Camino Al | Taiga | Team Tuska

  28. #508
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jani Mahonen Katso viesti
    Nyt haksahdin itse tähän ja fattystripperin virityksellä tein tubelessit orkkisvanteilla. Seuraavaksi testilenkille... kuvia fatbikerengastopikissa.
    Kolmisen viikkoa ollut nyt JJ tubelekset dd30 orkkisvanteilla sisurivirityksellä (+telttapatja/sokkelikaista, jotta saa nousemaan) ja viime viikonloppuna Saariselkä MTB Stages kolme päivää suossa ja kunnon kivikoissa eikä ongelmia. Sisurin olisi noiden 3 päivän ajojen aikana joutunut vaihtamaan ehkä 5 kertaa.. sen verran mukavasti pamautteli vanteille ja aiempien kokemusten perusteella olis mennyt sisuria vaihtoon..
    Nyt perjantaina paineet edelleen kohdillaan sunnuntain jäljiltä
    SimoS muokkasi tätä : 02.09.2016 at 17.52

  29. #509
    Liittynyt
    12/2008
    Viestit
    405
    Onko kukaan laittanut tarakkaa DeeDee-paksukaiseen (DD 30 vm. 2016)? Mikähän tarakka siihen käy - Tubuksen Fat ei kuulemma käy. Tarttis löytää semmonen tarakka, joka kävisi siihen ilman että sitä tarvitsee modata hitsauskoneella ja pajavasaralla. Satulatolppaan kiinnitettävä tarkka ei kiinnosta.

    Edit: S-koon DeeDee-paksukaiseen tarakka haussa.
    Kuutio muokkasi tätä : 05.09.2016 at 18.29

  30. #510
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    101
    http://www.fillaritori.com/topic/688...ntaa-laskettu/ siitä löytys ainaki heti sopiva tarakka

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •