GiantHephaElectrobikeFillari
Sivu 297 / 510 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 197 247 287 295 296 297 298 299 307 347 397 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 8.881 - 8.910 / 15287

Aihe: Avautumista vaikeasta elämästä kevyen liikenteen väylillä vol 2.0

  1. #8881
    Blackborow Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nopsako Katso viesti
    Yannara: puhelimen käyttö autoilessa on laissa kiellettyä, pyöräilessä ei. Sama pätee vilkuun.
    Suuntamerkki

    Ajoneuvon kuljettajan, joka aikoo lähteä liikkeelle tien reunasta, kääntyä risteyksessä tai tiellä taikka vaihtaa ajokaistaa tai muuten siirtää ajoneuvoa sivusuunnassa, on muiden varoittamiseksi annettava merkki suunnanosoittimella tai, jollei ajoneuvossa ole sellaista, muulla näkyvällä tavalla.
    Merkki on annettava hyvissä ajoin ennen aiottua toimenpidettä, ja sen on oltava hyvin näkyvä ja ymmärrettävä. Merkinanto ei vapauta kuljettajaa velvollisuudesta varmistua siitä, ettei aiottu toimenpide aiheuta vaaraa tai tarpeetonta estettä.
    Täällähän on vaahdottu paljonkin sitä, että polkupyörä on ajoneuvo ja sitä pitää käsitellä sellaisena. 99,9% pyöräilijöistä ei anna suuntamerkkiä kääntyessään. En edes muista milloin olisin nähnyt.

  2. #8882
    Liittynyt
    04/2015
    Viestit
    346
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Blackborow Katso viesti
    Täällähän on vaahdottu paljonkin sitä, että polkupyörä on ajoneuvo ja sitä pitää käsitellä sellaisena. 99,9% pyöräilijöistä ei anna suuntamerkkiä kääntyessään. En edes muista milloin olisin nähnyt.
    Mut päteekö tämä kelvillä, vai vain ajoradalla? Itse näytän suuntamerkit, mikäli ajan ajoradalla, kelvillä en.

  3. #8883
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Mikkeli (Ristiina)
    Viestit
    675
    Taas on "asiantuntijoita" liikkeellä! Puhelimen käyttö on kielletty, jos se _voi_ haitata liikenteeseen keskittymistä.

    Ote Tieliikennelaista:
    "Radio- tai televisiovastaanotinta, muuta äänen- tai kuvantoistolaitetta taikka viestintälaitetta ei saa ajon aikana käyttää siten, että laitteen käyttö voi haitata ajoneuvon hallintalaitteiden käyttöä tai muuten häiritä kuljettajan keskittymistä liikenteeseen."

    Tämä koskee kaikkia ajoneuvoja, myös polkupyörää.

  4. #8884
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nopsako Katso viesti
    Mut päteekö tämä kelvillä, vai vain ajoradalla? Itse näytän suuntamerkit, mikäli ajan ajoradalla, kelvillä en.
    No miltä tämä lakiteksti näyttää?

    TLL 35 §

    Suuntamerkki

    «Ajoneuvon» kuljettajan, joka aikoo lähteä liikkeelle tien reunasta, kääntyä risteyksessä tai tiellä taikka vaihtaa ajokaistaa tai muuten siirtää ajoneuvoa sivusuunnassa, on muiden varoittamiseksi annettava merkki suunnanosoittimella tai, jollei ajoneuvossa ole sellaista, muulla näkyvällä tavalla.
    Merkki on annettava hyvissä ajoin ennen aiottua toimenpidettä, ja sen on oltava hyvin näkyvä ja ymmärrettävä. Merkinanto ei vapauta kuljettajaa velvollisuudesta varmistua siitä, ettei aiottu toimenpide aiheuta vaaraa tai tarpeetonta estettä.

  5. #8885
    Blackborow Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nopsako Katso viesti
    Mut päteekö tämä kelvillä, vai vain ajoradalla? Itse näytän suuntamerkit, mikäli ajan ajoradalla, kelvillä en.
    Tietenkin pätee. KLV on tieliikennelaissa määritelty liikenneväylä.

  6. #8886
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Mikkeli (Ristiina)
    Viestit
    675
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nopsako Katso viesti
    Mut päteekö tämä kelvillä, vai vain ajoradalla? Itse näytän suuntamerkit, mikäli ajan ajoradalla, kelvillä en.
    Suuntamerkistä on apua ajoit millä tahansa tai missä tahansa. Minä vilkutan jopa pysäköintiruudusta lähtiessäni.

  7. #8887
    Liittynyt
    04/2015
    Viestit
    346

    Avautumista vaikeasta elämästä kevyen liikenteen väylillä vol 2.0

    Ei tullu turha päivä tästäkään, sillä taas opin uutta

    Puhelinta en käytä pyöräilessä enkä autolla, mut kai noiden suuntamerkkien suhteen vois petrata.

  8. #8888
    Liittynyt
    09/2008
    Viestit
    226
    Melko yleinen suuntamerkki pyöräilijöillä on oikealle kääntyessään siirtyä vasemmalle ja vasemmalle kääntyessään siirtyä oikealle.

  9. #8889
    Liittynyt
    07/2006
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    629
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti rhubarb Katso viesti
    Ei. Auto on niin painava ja vaarallinen että sillä vähänkään vikaan meneminen on todella vaarallista. Muille, siis. Koslan sisällä tarvitsee mennä vähän enemmän jo vikaan. Fillarilla ajetaan ihan päin helvettiä, mutta huomattavasti pienemmillä riskeillä (liike-energia, havainnointi). Oikeasti ongelmallinen käytös keskittyy pahasti ratin taakse.
    Toki auto on vaarallinen muille tienliikkujille, mutta kyllähän kahden pyöräilijän yhteistörmäyksessä 30km/h vauhdilla, jolloi toisella ei ole vielä kypärääkään, voi tulla aika pahat henkilövahingot siinäkin...
    https://www.facebook.com/groups/110730039321174/ <- PK-seudun vapaamieliset pyöräilijät, joini mukaan!

  10. #8890
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    43
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vepa Katso viesti
    Suuntamerkistä on apua ajoit millä tahansa tai missä tahansa. Minä vilkutan jopa pysäköintiruudusta lähtiessäni.
    Itse koitan aina antaa suuntamerkit pyörällä, välillä lihasmuistista tulee kävellessäkin Tosin on kommentoitava, että ne voivat olla ongelmallisia pyörällä kokenemattomille polkijoille. Käsi lähtee tangosta ja monelle on yhdellä kädellä vaikea hallita pyörää ja esim. hätäjarrutus vaikeutuu.

  11. #8891
    Itse pyrin näyttämään aina suuntamerkkiä ihan senkin takia että selkärangassa ollessaan sen harvemmin unohtaa tärkeässä paikassa näyttää. Joskus jopa ihan hölmönä näyttää suuntamerkin missä sitä ei oikeasti tarvitsisi näyttää. Ongelma tosiaan tosin on että sitä vilkkua ei aina kykene pitämään kovin järkevästi päällä, jos aikoo myös olla valmiina jarruttamaan, eli monesti juuri ennen risteykseen saapumista on laitettava kädet kahvalle, ja näyttää vaikka uusiksi jos paikalle tulee uusia kulkijoita joille on oleellista näyttää se suuntamerkki. Kiertoliittymästä poistuessa on yleensä kyllä jotenkin yllättävän helppo näyttää kädellä se suuntamerkki, ja ihmettelenkin että miten se monelle autoa ajavalle kuitenkin lähes ylivoimaista.

    Liikennevaloja on oppinut ajan saatossa kyllä epäkunnioittamaan. Niitä ei ole yleisesti suunniteltu millekkään alle 100kg ajoneuvolle, ja käytännössä esimerkiksi mopolla (ajoradalla totta kai) ajaessa tietyistä valoista on oppinut ajamaan melkolailla tyyliin että katsoo ympärilleen ja jos ei muita tule, niin turha siihen on jäädä odottamaan perään tulevaa autoa, tai tuuria että 1/10 kerrasta liikennevalot rekisteröi sen mopon. Toki jos poliisi näkee, niin saattaa tulla rapsut, vaikka kuinka yrittäisi selittää että kuinka huonosti mopolla pääsee liikkumaan jos esim kotoa lähtiessä joutuu lähes aina ajamaan liikennevalojen kautta jotka eivät ikinä rekisteröi mopoa, eli pitää odottaa useita minuutteja josko tänään olisi ihme tapahtunut ja valot rekisteröisivät mopon. Samall tavalla myös fillarilla ajaessa voi miettiä että kuinka mukavaa olisi ajaa tapiolasta suomenojalle tuota merituulentietä yöllä kuin jokaisessa risteyksessä liikennevalot fillaristille on punaiset, ja vaihtumiseen tarvitaan napin painaminen. Liikennevaloja taitaa olla tuolla välillä noin 10 kpl noin viiden kilometrin matkalla. Melko sujuvaa ajamista tuollainen 500m välein pysähtyminen painamaan nappuloita.

  12. #8892
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ilborg Katso viesti
    Liikennevaloja on oppinut ajan saatossa kyllä epäkunnioittamaan.
    Eipä sitä jaksa autollakaan punaisia odotella, jos ketään ei näy missään. Opin tavan aikanaan jo kesätöissä kolmivuorotöissä käydessä, kun matkalla oli useammat 24h-valot, jotka vaihtuivat vasta kun oli ehtinyt pysähtyä.

    Nykyiselläkin työmatkalla on useammat valot, joissa ei jaksa odotella. Kun näkyvyyttä on tarpeeksi, niin ei vaan jaksa öisin pysäytellä valoihin ilman syytä.

  13. #8893
    Liittynyt
    02/2009
    Paikkakunta
    Kotka
    Viestit
    63
    Kyllä näitä riittää. Rekkakuski oli jättänyt perävaunun keskelle klv:tä jonka reunassa oli henkilöauto parkissa siten että juuri ja juuri mahduin taluttamalla niiden välistä. Näin kuskin ja kysyin eikö voi viedä kärryä muualle mutta ei kuulemma haittaa jos se siinä hetken seisoo. Ei varmaan kunnes joku esiteini vetää jopolla sokkona siitä välistä suoraan kuorma-auton alle. Silloin ehkä haittaa.

    Kolmion takaa syöksyviä autoja on saanut taas varoa lähipäivinä.

  14. #8894
    Kamalaltahan tuo kesäinen pyöräliikenne näyttää, mutta ymmärrän kyllä ongelman taustoja. Puritaaninen liikennöinti vaatii aikamoista kurinalaisuutta ja tietämystä sekä motivaatiota hidastaa omaa etenemistään. Moni on pyörän selässä satunnaisesti. Moottoriliikenteessä on helppoa. Liikennemerkit ovat omilla paikoillaan, ajorata ohjaa sijaintia ja suuntaa, väylät ovat selkeitä eikä tilaa säätämiselle oikein edes ole. Silti säädetään.

    Joskus kannattaa jäädä seuraamaan tilannetta suurella parkkipaikalla. Mielellään sellaisella kentällä, jossa ei ole merkintöjä, eikä minkäänlaista ohjausta. Tilanne muistuttaa hetkessä kevyenliikenteenväylien kaaosta.

    Tulisipa taas pian talvi.

  15. #8895
    Barracuda Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nopsako Katso viesti
    Lol!! Ihan oikeasti? 99,9% autoilijoista ajaa koko ajan ylinopeutta
    Hyvin sä vedät. Todetaan nyt kuitenkin että taajamassa sun esittämä 99,9% on jossakin luokkaa muutama % joka toki sekin on liikaa.
    Alla tilasto kiinteiden kameratolppien top 2.

    "Kiinteistä peltipoliiseista eniten kuvia otti yksi huoltotunnelin kameroista. Sen ohi ajaneista autoista 3,3 prosenttia joutui kameran tähtäimeen. Keskustan huoltotunneli ei ole avoinna yksityisautoilijoille. Toiseksi eniten kuvia otti Töölön kameratolppa, joka ylsi 2,8 prosentin kuvasaaliiseen."

  16. #8896
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TemMeke Katso viesti
    Nykyiselläkin työmatkalla on useammat valot, joissa ei jaksa odotella. Kun näkyvyyttä on tarpeeksi, niin ei vaan jaksa öisin pysäytellä valoihin ilman syytä.
    Alukesästä tuli elettyä (reaktiokyvyn ansiosta) viikko, jolloin olin jäädä kaksi kertaa autoilijan alle, joka ei viitsinyt jäädä "turhaan" odottelemaan. Tapahtui tosin päivän valossa ja uskon, että syy oli vilpittömästi havaintovirheessä. Toivottavasti.

  17. #8897
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Y.stava Katso viesti
    Alukesästä tuli elettyä (reaktiokyvyn ansiosta) viikko, jolloin olin jäädä kaksi kertaa autoilijan alle, joka ei viitsinyt jäädä "turhaan" odottelemaan. Tapahtui tosin päivän valossa ja uskon, että syy oli vilpittömästi havaintovirheessä. Toivottavasti.
    Päivisin sattuu ja tapahtuu, kun on enemmän ihmisiä liikenteessä. Korostan nyt vielä tekstistäni, että "kun näkyvyyttä on tarpeeksi". En sentään kenenkään yli yritä ajella, enkä riko sääntöjä, jos en näe.

  18. #8898
    Liittynyt
    04/2015
    Viestit
    346
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Barracuda Katso viesti
    Hyvin sä vedät. Todetaan nyt kuitenkin että taajamassa sun esittämä 99,9% on jossakin luokkaa muutama % joka toki sekin on liikaa.
    Alla tilasto kiinteiden kameratolppien top 2.

    "Kiinteistä peltipoliiseista eniten kuvia otti yksi huoltotunnelin kameroista. Sen ohi ajaneista autoista 3,3 prosenttia joutui kameran tähtäimeen. Keskustan huoltotunneli ei ole avoinna yksityisautoilijoille. Toiseksi eniten kuvia otti Töölön kameratolppa, joka ylsi 2,8 prosentin kuvasaaliiseen."
    Kyllä, muutama prosentti... Kokeileppa piruutta ajaa vakkarilla tasan sallitus max-nopeutta ja ihmettele ku jonoa alkaa kertyä ja edessä häviävät autot horisonttiin. Se, että onko vauhtia 2-15kmh yli ei oo merkitystä, koska kaikki on ylinopeutta. Tuo on höpöhöpö, että vaan muutama prosentti. Se ei toteudu edes koulujen edessä, muuta kuin hidastepateilla.

  19. #8899
    Barracuda Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nopsako Katso viesti
    Kyllä, muutama prosentti... Kokeileppa piruutta ajaa vakkarilla tasan sallitus max-nopeutta ja ihmettele ku jonoa alkaa kertyä ja edessä häviävät autot horisonttiin. Se, että onko vauhtia 2-15kmh yli ei oo merkitystä, koska kaikki on ylinopeutta. Tuo on höpöhöpö, että vaan muutama prosentti. Se ei toteudu edes koulujen edessä, muuta kuin hidastepateilla.
    Mutu vastaan tilasto. Tilastot kertoo toista kun sinun tarina.

    Yksi syy voi olla tietenkin se klassinen eli auton mittarivirhe. Mittarin mukaan kun ajaa tasan rajoituksen mukaan voi todellinen nopeus olla sen 2-5 km alle.
    Ja sittenhän tuntuu että muut menee aivan hirveää vauhtia.

  20. #8900
    Liittynyt
    05/2003
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    2.818
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nopsako Katso viesti
    Kyllä, muutama prosentti... Kokeileppa piruutta ajaa vakkarilla tasan sallitus max-nopeutta ja ihmettele ku jonoa alkaa kertyä ja edessä häviävät autot horisonttiin. Se, että onko vauhtia 2-15kmh yli ei oo merkitystä, koska kaikki on ylinopeutta. Tuo on höpöhöpö, että vaan muutama prosentti. Se ei toteudu edes koulujen edessä, muuta kuin hidastepateilla.
    En väitä, että sun kohdallasi olisi näin. Mutta silloin tällöin osuu kohdalle vakkarikuskeja, jotka ajaa tasan sallittua mittarinsa mukaan, eli joskus reilusti alle sallitun.

    Ei tuo 2-4% pidä paikkaansa, jos katsotaan ylinopeitta ajavia, tosin tuohan olikin kameran räpsimien kuvien määrä, eli reilummat ylinopeudet. Vaan vahvasti liioiteltu on myös 99,9%, koska moni kuitenkin ajaa varsin tarkasti rajoitusten mukaan, hieman paikasta riippuen tosin.

    nih..
    Miten niin tyhmä kysymys??

  21. #8901
    Liittynyt
    04/2015
    Viestit
    346
    Olihan tuo 99.9 kärjistetty, mutta yhtä kärjistetty on se, että puhutaan max muutamasta prosentista. Itse ajelen 5-10kmh överiä gps:n mukaan, eikä tarvi ku harvoin napsauttaa vakkari pois hitaamman takia.

    Kyllä, kaikki mutuillaan, sillä koskaan ei ole virkavalta vetänyt tutkimusta 0-toleranssilla. Jos mittari valehtee niin nollalla se jää sit x-määrän alle. Ihan huoletta saa ajaa poliiseja vastaan vakkarin ollessa 68kmh 60kmh alueella. 110kmh/100kmh alueella, sillä 18-v ollut kortti enkä ole koskaan saanut sakkoa ylinopeudesta. Tästähän johtuu myös se, että tolppien kohdalla tapahtuu aina jojoilua ku porukka joutuu jarruttamaan..

  22. #8902
    Liittynyt
    04/2015
    Viestit
    346

    Avautumista vaikeasta elämästä kevyen liikenteen väylillä vol 2.0

    Tupla! Hyvin toimii taas foorumi. Joka viestillä herjaa jtn.

  23. #8903
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.533
    Joku kameratolppatilasto on varmaan hyvä...mutuna vois heittää ylinopeutta 10-95% kellonajasta ja paikasta riippuen Kehä 1 sisäpuolella Kehä mukaanlukien

  24. #8904
    Tolppien tilastointi kuitenkin voi olla sikäli valheellista että yleisesti noissa on erilaisia varmuusvähennyksiä ja toleransseja että ylinopeutta pitää tulla se 5km/h+ ennen kuin napsahtaa. Lisäksi prosentteja laskee se, että jonon pää määrää nopeuden, eli jonossa on helposti useita jotka haluaisi ajaa ylinopeutta, mutta ei kykene. Lisäksi tolppien paikat tiedetään jo etukäteen, jolloin etenkin paikan entuudestaan tuntevat harvoin ajavat ylinopeudella tolpan ohitse.

  25. #8905
    mutanaama Guest
    Siellä on paljon ihmisiä, jotka ajavat erilailla. Hämmästyttävää varmasti.

  26. #8906
    Barracuda Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Smo Katso viesti
    Joku kameratolppatilasto on varmaan hyvä...mutuna vois heittää ylinopeutta 10-95% kellonajasta ja paikasta riippuen Kehä 1 sisäpuolella Kehä mukaanlukien
    Tehokkain kiinteä kameratolppa stadissa on Töölössä joka räpsyy 2.8% frekvenssillä.
    Siirrettävien kamera-autojen saldot pyörii 10 - 25 välillä. Niiden kohdalla pitää huomioida että kyseessä on myös fiskaalinen vekotin joka pyritään sijoittamaan mahdollisimman tuottoisasti. Muuten ne olisivat koulujen ym. lähistöllä jossa niitä ei juuri näe.

    Muutama % on siis tilastojen valossa paljon lähempänä totuutta kuin roteva 99,9%.

    Ja sitten vielä ylinopeuksien suuruuteen: "Noin 60 prosenttia peltipoliisilta postia saavista on ajanut 3–7 kilometrin ylinopeutta ja selviää huomautuksella."

    Omassa autossa 40 nopeudella mittari näyttää 44 - 45 joka on varsin yleinen mittarivirhe. Tosiasiassa liikennevirta ui hitaammin kuin oman auton mittariin katsomalla uskoisi juuri mittarivirheen takia. Keltainen lehdistö noita taannoin testasi ja pahimmat virheet luokkaa 10 km/h joka vaikuttaa jo liikenteen sujuvuuteen.

    http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000000259067.html

  27. #8907
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.533
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Barracuda Katso viesti
    Tehokkain kiinteä kameratolppa stadissa on Töölössä joka räpsyy 2.8% frekvenssillä.
    Siirrettävien kamera-autojen saldot pyörii 10 - 25 välillä. Niiden kohdalla pitää huomioida että kyseessä on myös fiskaalinen vekotin joka pyritään sijoittamaan mahdollisimman tuottoisasti. Muuten ne olisivat koulujen ym. lähistöllä jossa niitä ei juuri näe.

    Muutama % on siis tilastojen valossa paljon lähempänä totuutta kuin roteva 99,9%.

    Ja sitten vielä ylinopeuksien suuruuteen: "Noin 60 prosenttia peltipoliisilta postia saavista on ajanut 3–7 kilometrin ylinopeutta ja selviää huomautuksella."

    Omassa autossa 40 nopeudella mittari näyttää 44 - 45 joka on varsin yleinen mittarivirhe. Tosiasiassa liikennevirta ui hitaammin kuin oman auton mittariin katsomalla uskoisi juuri mittarivirheen takia. Keltainen lehdistö noita taannoin testasi ja pahimmat virheet luokkaa 10 km/h joka vaikuttaa jo liikenteen sujuvuuteen.

    http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000000259067.html
    Toi huomautusraja on todellisuudessa 6-10 km ylinopeus kun siinä on 3km mittausvirhemarginaali vähennettynä. Eli jos 10-25% ajaa yli 6km/h yli varmaan 30-70% voisi ajaa ylinopeutta? Noi autot näkee kyllä tuolla eli tuokaan ei kerro mitään liikennevirtojen normaaleista nopeuksista.

    2012 maanteillä 60-alueella liikennevirran keskinopeus 66.7km/h, 80-alueella 82.2 km/h. Kesäkaudella 2013 60-alueella 81% ajoi ylinopeutta, 29% yli 10km/h. 80-alueella 63% ylinopeutta ja 14% yli 10km/h yli.

    http://www.liikennevirasto.fi/docume...2-e736fc1b7211


    Länsiväylän tietyömailla ylinopeus% lähentelee sataa, muutenkin tuntuu nopeus varsinkin väljän ruuhkan aikana olemaan yli molemmilla kaistoilla. Myöäs Espoon asuinkaduilla tuntuu vallitsevan 10-yli käytäntö 30-alueesta lähtien. Nopeudet mittaan Sports-Trackerillä.

  28. #8908
    Tampereella Rajasalmen sillan alikulkutunnelissa oli tänään kylvetty nastoja. Ajoin klo 13:n aikoihin; sisurinvaihdolla selvisin. Viereisestä baarista löytyy harja tarvittaessa.

  29. #8909
    Barracuda Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Smo Katso viesti
    Toi huomautusraja on todellisuudessa 6-10 km ylinopeus kun siinä on 3km mittausvirhemarginaali vähennettynä. Eli jos 10-25% ajaa yli 6km/h yli varmaan 30-70% voisi ajaa ylinopeutta? Noi autot näkee kyllä tuolla eli tuokaan ei kerro mitään liikennevirtojen normaaleista nopeuksista.

    2012 maanteillä 60-alueella liikennevirran keskinopeus 66.7km/h, 80-alueella 82.2 km/h. Kesäkaudella 2013 60-alueella 81% ajoi ylinopeutta, 29% yli 10km/h. 80-alueella 63% ylinopeutta ja 14% yli 10km/h yli.

    http://www.liikennevirasto.fi/docume...2-e736fc1b7211


    Länsiväylän tietyömailla ylinopeus% lähentelee sataa, muutenkin tuntuu nopeus varsinkin väljän ruuhkan aikana olemaan yli molemmilla kaistoilla. Myöäs Espoon asuinkaduilla tuntuu vallitsevan 10-yli käytäntö 30-alueesta lähtien. Nopeudet mittaan Sports-Trackerillä.
    Oli tarkoitus kirjaila tuohon alkuperäiseen viestiin että kyse tässä taajama-ajosta. Jokainen voi todeta että nopeuskuri maanteillä on ilmeisesti valvonnan puutteessa höltynyt. Peltipoliisit ei tuohon auta kun niiden paikat on tiedossa. Itse en muista että aikoihin olisi ollut perinteistä tutkausta jossa huomautuksia jaetaan kaikista ylityksistä. Partiot eivät kykene puuttumaan kun todella reiluihin ylityksiin. Liikenneviraston tilaston perusteella tosin jostakin syystä vuosi 2014 on parempi kuin aikaisempi. Ja pieni yllätys että raska liikenne ajaa keskimäärin melkein rajoituksen mukaan.

    Mutta pyöräilyn kannalta taajamanopeudet ovat yleistäen vaarallisempia ja niissä tilanne on kyllä hiukan parempi.

  30. #8910
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.533
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Barracuda Katso viesti
    Oli tarkoitus kirjaila tuohon alkuperäiseen viestiin että kyse tässä taajama-ajosta.
    Eikö Kehä 1 sisäiseen alueeseen muka sisälly jonkunlaista taajamaa?

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •