Tuo bembölentie kauniaisista jorvin viereen on kyllä fillarin kanssa ihan mielenkiintoinen. Tänäänkin joku raksamies puski 40-alueella mutkassa ohitse kun taisi meikäläisellä hetkeksi tipahtaa vauhti tuonne 45 alapuolelle. Juuri ennen tuota jorvin uutta taksiaseman kohdalla olevaa kiertoliittymää jossa olisin kuitenkin mennyt pois edestä. Paikassa on kyllä klv, mutta alamäessä on helppo ylläpitää 40km/h+ nopeutta, jolloin ainoa ongelma onkin autolla ylinopeutta ajavat kuskit, jotka selvästi vain rullaavat tuon jyrkän mäen alas, ja vauhti kiihtynee maksimissaan jonnekkin 60km/h+ tienoille. Eihän siinä mitään jos ohitse vetää hyvässä paikassa, mutta jos toinen ajaa suurinta sallittua, niin mikä pakko on mennä siinä huonossa paikassa ohitse? Ehkä nuo pelkää että ajan turuntielle asti, ja ohitse on päästävä hinnalla millä hyvänsä.
Onpa tuota klv:tä tullut kokeiltua tuossa paikassa, mutta käytännössä heti jos pätkällä on ketään muuta, pitää tiputtaa vauhdit monttuisella kelvillä (etenkin tuo alamäki on ajonopeuteen nähden huonossa kunnossa) ja varoa risteyksissä reilusti enemmän autoja kuin ajoradan puolella. Lisäksi tuo jorvin päässä oleva ratkaisu jolla päästään glimsin puolelle, on melko härdelli väylän jatkuvuuden kannalta, eli houdini-tunneli, josta vain simbsala bim saattaa tai saattaa olla ilmestymättä esteitä, ja toki sinnekkin pääsemiseen on pitänyt oikein tekemällä tehdä jyrkkä mäki, sekä jättää valot asentamatta. Kaiken kruunaa se, että tunnelin suulle on pistetty viheraitaa näköesteeksi. No, tätä ei toki autoa ajaessa näe, tai saa edes tuntumaa, koska tuollaisia ratkaisuita ajoradan puolella ei vain yksinerktaisesti sallita kuin enintään yksittäisenä pihaliittymänä.
Kirjanmerkit