Lainaus Alkujaan tämän lähetti huotah Katso viesti
Omat vetovuorot tuppasivat jäämään lyhyiksi, . . .
Tässä pieni näitä Mustavuoren porukkalenkkejä yleisemminkin koskeva huomio: mehän emme kilpaile vetovuorojen pituudesta, saati vauhdista. Itse toivoisin, että vetovuorot jätetään enimmäkseen suhteellisen lyhyiksi (nopeaan ajoon suositellaan jopa vain 15-20 sekunnin vetoja). Kun laskimme Hindbyn mäestä alas ja käännyimme vastatuuleen, minä jätin tarkoituksella vetovuoroni lyhyeksi, toivoen että esimerkkini rohkaisee muitakin vetämään lyhyempiä vetoja, varsinkin vastatuulessa. No, eihän siinä niin käynyt, vaan muut vetivät minuuttitolkulla omilla vuoroillaan. Ei siinä mitään, siellä tuulensuojassa oli ihan mukava nautiskella. Tarkoitushan ei ole vetäjän väsyttää itseään, eikä tarkotuksenmukaista mielestäni ole sekään, että lepotauot peesissä kasvavat hyvin pitkiksi. Nopeammat vaihdot tarjoavat ikään kuin luonnollista intervallitreeniä ja mahdollistavat myös tasaisesti reippaan vauhdin. Eikä ainakaan näillä lenkeillä ketään katsota hitaasti, vaikka olisi vuorollaan vain pistäytynyt kärjessä tai jättänyt työnteon kokonaan muille... minuakin edelleen tervehditään parkkipaikalla, vaikka olen viettänyt aikaani paljon aurinkokannella.