Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuovipolku Katso viesti
Huomisen sääennusteet näyttävät ikävän samanlaisilta: hajanainen sadealue etenee lounaasta ja saapuu meidän pyöräilymestoille siinä kymmenen-yhdentoista hujakoilla. En halua viedä keneltäkään kesäsadelenkin iloja, mutta mulla tuli jo viikon pyöränpesukiintiö täyteen eli lähden jos lähden lenkille vasta iltapäivästä tai alkuillasta kunhan tiet ovat ensin kuivuneet.
Tämähän vaikuttaa melkein siltä, että saattaisin saada seuraa työpäivän iltapäivä- tai iltalenkille. Itsekkäästi voisinkin nyt tanssia pienen sadetanssin, jotta päivän sadekiintiö täyttyisi hyvissä ajoin ennen iltapäivää. Epäitsekkäästi jätän tanssin kuitenkin väliin, vaikka kukaan ei olekaan näkemässä, ja toivotan kaikille parasta mahdollista lenkkisäätä. Itse pääsen hyppäämään satulaan aikaisintaan noin 16:30-17:00.

Tosin minun pitäisi oikeastaan ennen lenkkiä tutkia, mistä torstain sadelenkin aikana ilmaantunut voimansiirron rutina johtuu; kaikki relevantit (takanavan, vapaarattaan ja keskiön) laakerit on uusittu äskettäin, samoin rattaat ja ketju, mutta jostain tuolta Olmon peräpäästä kantautuu ikävää jurnutusta.