ElectrobikeFillariGiantHepha
Sivu 295 / 510 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 195 245 285 293 294 295 296 297 305 345 395 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 8.821 - 8.850 / 15287

Aihe: Avautumista vaikeasta elämästä kevyen liikenteen väylillä vol 2.0

Jyväskylän rantaraittihan kieltämättä on kohtuullisen lujaa ajettava pätkä tuon Vaajakosken moottoritien varrelta, koska näkyvyys on erinomainen ja liikennettä on verrattain vähän. Muut osat kyseistä reittiä ovatkin sitten paljon hitaammin ajettavia keskimäärin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Liivi Katso viesti
    Nuo pokezombit on vaarallisia.
    Tuossa lähistöllä on aika vilkas 1,5km pitkä kävely/pyörätie.
    Ennen Pokemon Go pelin tuloa sai ajaa ihan rauhassa oikeassa reunassa.
    Nyt tuolla matkalla vastaantulijoita noin 20 henkilöä ja yli puolet kännykät kädessä ja kävelevät ihan minne sattuu.
    Pari jannua tuli jopa pyörillä vastaan, tietystikkin kännyköitänsä tuijottaen.
    Poliisikin on tiedostanut asian:

Poliisi muistuttaa Pokemon Go -pelaajia pitämään katseen liikenteessä

https://www.poliisi.fi/tietoa_poliis...enteessa_49713

Tyypillinen väliaikaisen työmaan opastus taas jossain westendin suunnilla (taisi olla Intelin toimisto minkä takana): huomaan ajaneeni umpikujaan, jossa on joku klv:tä leveämpi nosturi. Joutui siinä hitusen verryttelemään suuntavaistoa kun kääntyi takaisin ja lähti etsimään kiertävää reittiä, kun muutenkaan mikään kovin selkeä tai opastettu reitti ole. No kaippa puolustukseksi voi sanoa että tuo sentään näytti melko todennäköisesti aika lyhytaikaiselta haitalta, että kiertotien kylttien pystyttämisessä olisi saattanut mennä enemmän aikaa kun itse työssä.

^ Siis helvetti sitä suota siellä Keilaniemen alueella. Merkinnät ovat huonommat kuin olen koskaan missään nähnyt. Ilman olisi parempi. Esim. Länärille Helsingin suuntaan Tapiolasta päin tullessa ohjataan ensin Itärantaan josta jotain käsittämätöntä kilometrin poikkeamaa jossa pitkä pätkä rakennussoratietä sen sijaan että ajaisi vain Itärannan päähän ja siitä 25 m hyvää kivituhkaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti rhubarb Katso viesti
    ^ Siis helvetti sitä suota siellä Keilaniemen alueella. Merkinnät ovat huonommat kuin olen koskaan missään nähnyt. Ilman olisi parempi. Esim. Länärille Helsingin suuntaan Tapiolasta päin tullessa ohjataan ensin Itärantaan josta jotain käsittämätöntä kilometrin poikkeamaa jossa pitkä pätkä rakennussoratietä sen sijaan että ajaisi vain Itärannan päähän ja siitä 25 m hyvää kivituhkaa.
    Joo, mä päädyin ajamaan pätkän Kehä ykköstä

Kehä-1:den remontti oli kohtuu helppo kun sitä samaa reittiä käyttänyt monta kertaa aiemminkin, eikä siihen siis tuo tuonut muutoksia. Toki pahin mahdollinen pyöräilijän virhe on uskoa opastettuja reittejä millään tasolla. Tapiolaa taas en ole ikinä ymmärtänyt oikein millään tasolla. Viimeksikin kun yritin joskus talvella ajella mankkaalta tapiolan läpi länsiväylän varrella olevalle klv:lle, niin uusi hieno pyörätie olikin suljettu työmaan syleilyyn, ja huomasin olevani ajoradalla sen sijaan että olisin imeytynyt tapiolan pyöräilijöitä imevään mustaan aukkoon (oikeasti vain missasin toiselle puolelle tietä, jalkakäytävälle ohjaavan opastimen, ja ajoin paljon suorempaa reittiä kuin opastettu).

On ne väistämissäännöt sitten niin vaikeita joillekin. Olin ajamassa yhdistettyä väylää pitkin aika rauhallisesti, samaan suuntaan ajoi auto vasemmalla ajoradalla. Olikin sitten kääntymässä oikealle pihaan ja katselin vähän että väistääkö. Ilmeisesti kuski huomasi minut kun jarrutti ja pysäytti autonsa, joten päätin sitten ajaa siitä edestä. Juuri kun olin auton keulan kohdalla, tööttäsi mulle. Jostain syystä alkoi kauheasti kiinnostaa että mikä nyt oli tämän töötin sanoma, koska ei sillä enää siinä hetkessä mitään vaaratilanteita ilmoiteltu. Keskustelu oli mielenkiintoinen:

Minä: Miksi tööttäsit mulle? Oliko sulla joku hätä?
    Kuski: No kun olit ajamassa siihen eteen.
    M: Niin, sähän olit kääntyvä ajoneuvo ja sun kuului väistää.
    K: Oliko siinä muka joku pyörätie?
    M: Kyllä on.
    K: Olkoon vaan.

En sitten jatkanut enempää, toivottelin vaan turvallisia kilometrejä. Olisi sitä kai voinut kehoittaa kertaamaan vielä kerran ne väistämissäännöt, kun ei ilmeisestikään ollut selvät tälle kuskille.

Alikulkutunneleissa tuli tänään lenkillä vastaan kaksi kertaa toinen pyöräilijä väärää puolta -siis ajaen tien vasentalaitaa tiukkaan mutkaan. Molemmat alitukset vielä sellaisia, että sinne mennään sen tiukan mutkan jälkeen eikä nää mitä tie tuo alituksessa tullessaan -eikä nää sieltä tulijakaan. Varovastihan tuonne toki mennään ja hissutellen, mutta vois sitä nyt jumalauta silti kulkea oikealla puolella tietä. Oikeanpuolinen liikenne se kait vielä alikuluissakin on. Ihmetyttää ja ärsyttää.

^ Mikä nolointa, näitä laajoja ajolinjoja valitsevia väärää puolta vastaantulevien joukossa on myös maantiepyöräilijöitä. Viimeksi sellaisen kohtasin viime viikolla ja vaikka tilanteesta ei mitään vaarallista syntynytkään (koska olemat väistivät oikealleen) olisi hyvä muistaa että joskus joku vastaantulija voikin väistää jotenkin vaistomaisesti vasemmalle ja sitten kolisee ja sattuu.

Viime viikolla kertyi ajokilometrejä tavallista enemmän ja koska valtaosa niistä oli hyvin rauhallisia kertyi kokemuksia vaikeasta elämästä kevyen liikenteen väylillä taas rutkasti. Kaikkia ei jaksaisi edes luetella, mutta kahdelta tömäykseltä (toinen kolmion takaa pyörätien jatkeen päälle hidastamatta ajavan, toinen golfkentän pysäköintialueelta "hyvään väliin ehtivän" auton kanssa) vältyttiin vain erinomaisen tilanteenlukutaitoni ja ennakoivan jarrutukseni ansiosta.

Kolmas olikin sitten se varsinainen läheltä piti -tilanne jolle en minäkään olisi voinut mitään:

Ajoin oikealla puolella kulkevaa kelviä jonkin pienteollisuusalueen kohdalla ja samaan suuntaan kulkeva pakettiauto oli jo kääntymässä eteeni kun ilmeisesti apumies hoksasi katsoa kelvillekin ja pakkari pysähtyi odottamaan. Olin varuuden vuoksi jo hidastanut joten kiihdytin vauhtiani - ja samassa vastaantulevalta kaistalta niinsanotusti heittämällä kääntynyt toinen pakkari ajaa eteen! Ehdin ehkä juuri ja juuri ajatella että jonkinlainen "escape route" löytyisi kääntämällä vasemmalle eli ajoradalle, mutta samassa olemme jo ohittaneet toisemme noin puolen metrin marginaalilla.

Siis itä ihmettä! Minä en voinut nähdä vastaantulevaa autoa ja vastaantulevan auton kuljettajalla oli vielä vähemmän mahdollisuuksia nähdä minua sen jo hieman kääntyneen ja paikallaan seisovan pakettiauton läpi, mutta tämä oman elämänsä sankari vaan kääntää rattia ja menee!

PS Joku toinen fillaristi olisi lähtenyt perään ja antanut adrenaliinin puhua, mutta mulla oli ainakin puolen minuutin ajan lähempänä sellainen järkytyshormonien aiheuttama tutina ja sen jälkeen katsoin parhaimmaksi rauhoitella itseäni jatkamalla matkaa.

Yhden sortin töhinää tuolla äsken. Vastaantuleva harmaahapsinen setä kaarsi Fiat Puntollaan vasemmalle kääntyen vesilaitoksen pihaan kelvin yli aivan edestäni. Suora katu eikä näköesteitä, mutta eihän se vilkaissutkaan eteensä vaan nyt oli katse koko ajan vasemmalle. Minä tietty joudun jarruttamaan suht reippaasti etten aja päin. Setä laittoi auton pihan reunaan parkkiin ja minä menen tivaamaan asian kulkua. Kävi ilmi, että ei ollut nähnyt mitään (koska katsoi koko ajan toiseen suuntaan), setä on ajanut tosi paljon polkupyörällä ja mitä tällä väliä kun ei mitään hätää edes ollut (tosi vankka argumentti mieheltä, joka ei edes nähnyt mitä tapahtui). Sitten setä päätti, että olen tyhmä ihminen, veti oven lukkoon ja lähti kääntämään Puntoaan. Minä olisin vielä vähän keskustellut väistämissäännöistä ja yritin mennä vierelle mutta totesin että paras väistää, koska setä tuli sen verran päättäväisesti että olisi luultavasti päälle ajanut jos olisin eteen jäänyt. Hieno mies kaikkiaan ja kyllä tässä nyt niiin pyöräily aktivisti viatonta autoilijaa kaltoin meni kohtelemaan, stna.

Edit: Alkaako tuolla helle pehmittämään kuuppia vai mitä tuolla oikein tapahtuu? Vähän tuon jälkeen lähdin autolla kauppareissulle, niin eikös joku hattupäinen setä tunge kolmion takaa vasemmalle kääntyen Primeransa peräkärryineen eteeni. Tässä taisi olla syynä se perinteinen eli "en nähnyt joten painoin kaasua" sillä eihän sieltä oikealle kääntyvän auton takaa oikein voi nähdä tuleeko oikealta ketään. Tai sitten olen vaihteeksi vaan näkymätön..
    Munarello muokkasi tätä : 27.07.2016 at 18.00

Meinattuani taas kerran jäädä kääntyvän auton yliajamaksi ja haukuttuani kuljettajan idiootiksi ynnä muuksi, kun tämä ei taaskaan osannut liikkennesääntöjä, vaan väitti pyöräilijää syylliseksi, ajattelin alkaa tulostamaan taajamalenkeille mukaan muutamia valittuja paloja tieliikennelaista.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Premnas Katso viesti
    On ne väistämissäännöt sitten niin vaikeita joillekin. Olin ajamassa yhdistettyä väylää pitkin aika rauhallisesti, samaan suuntaan ajoi auto vasemmalla ajoradalla. Olikin sitten kääntymässä oikealle pihaan ja katselin vähän että väistääkö. Ilmeisesti kuski huomasi minut kun jarrutti ja pysäytti autonsa, joten päätin sitten ajaa siitä edestä. Juuri kun olin auton keulan kohdalla, tööttäsi mulle. Jostain syystä alkoi kauheasti kiinnostaa että mikä nyt oli tämän töötin sanoma, koska ei sillä enää siinä hetkessä mitään vaaratilanteita ilmoiteltu. Keskustelu oli mielenkiintoinen:

Minä: Miksi tööttäsit mulle? Oliko sulla joku hätä?
    Kuski: No kun olit ajamassa siihen eteen.
    M: Niin, sähän olit kääntyvä ajoneuvo ja sun kuului väistää.
    K: Oliko siinä muka joku pyörätie?
    M: Kyllä on.
    K: Olkoon vaan.

En sitten jatkanut enempää, toivottelin vaan turvallisia kilometrejä. Olisi sitä kai voinut kehoittaa kertaamaan vielä kerran ne väistämissäännöt, kun ei ilmeisestikään ollut selvät tälle kuskille.
    Vaikka olisikin ollut jalkakäytävä, niin muuttaako se oleellisesti väistämisvelvollisuutta? Kenties pyöräilijä saattaisi olla "yllättävä elementti", mutta muuten en olisi varma että pyöräilijän päälle ajava auto olisi edes jalkakäytävällä kovin vahvoilla. Muutenkaan jos surin vaaratilanne paikassa on tuo tööttäys, niin kannattaako edes töötätä?

tempokisu Guest

Vihainen älä ny päälle aja!

Mitä sitten pitäisi sanoa tilanteessa, jossa huomaan että joku on päälle ajamassa? huudan "Varo", ja kun sama tilanne saman tyypin kanssa toistuu, niin "älä ny päälle aja".
    Siinä oli nimittäin pyöräilevä perhe ja koko pyörätien leveys käytössä, kääntyessään eivät näyttäneet suuntamerkkiä, minä näytin.
    Että "ei lapselle saa sanoa noin" ? Miten se sitten olisi pitäny ilmaista, kuitenkin pitää käyttää ääntä että kuuluu.
    Kerran olen joutunut toisen pyöräilijän konkreettisesti päälleajamaksi, niin ihan järkevää yrittää varoittaa tms. jollain tavalla. Mikä tahansa tapa ettei yhteentörmäystä tapahdu.

Perheellä kriisipalaverin paikka?

Klassinen fleksitapaus:

Kelvillä äijä naamaltaan bulldoggia muistuttavan koiran kanssa. Äijä tulosuunnastani katsoen aivan kelvin vasemmassa laidassa, koira oikeassa laidassa. Sikapitkä fleksi viistosti kelvin poikki yhdistämässä näitä kahta. Minä lähestymässä kaksikkoa maantiepyörällä.

Äijä näkee jo sadan metrin päästä, että olen tulossa (ja myös kaksi muuta pyöräilijää taaempana perässäni). Hän ei tee elettäkään fleksillä sulkemansa kelvin avaamiseksi. Jarrutan melkein pysähdyksiin ja huikkaan kohtuuneutraalisti "hoida se koiras johonkin siitä" tms. Äijä katsoo minua tympeän näköisenä, ei sano mitään, mutta siirtyy sitten samalle puolelle kuin koiransa.

Hieman teki mieli kommentoida lisääkin, mutta annoin olla ja jatkoin matkaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mkp Katso viesti
    Alikulkutunneleissa tuli tänään lenkillä vastaan kaksi kertaa toinen pyöräilijä väärää puolta -siis ajaen tien vasentalaitaa tiukkaan mutkaan. Molemmat alitukset vielä sellaisia, että sinne mennään sen tiukan mutkan jälkeen eikä nää mitä tie tuo alituksessa tullessaan -eikä nää sieltä tulijakaan. Varovastihan tuonne toki mennään ja hissutellen, mutta vois sitä nyt jumalauta silti kulkea oikealla puolella tietä. Oikeanpuolinen liikenne se kait vielä alikuluissakin on. Ihmetyttää ja ärsyttää.
    Tätäkin enemmän ihmetystä aiheuttavat sellaiset tapaukset, jotka ajavat suoralla kevarilla vasenta laitaa eivätkä tee elettäkään oikealle puolelle siirtyäkseen, vaikka näkisivät vastaantulevan suoraan edessä. Toki, näissä tapauksissa vaaramomentti ei ole nakemäongelmaisten paikkojen veroinen, kun tarvittaessa olen ärsytyksestä huolimatta valmis vaikka pysähtymään hetkeksi kokonaan, jos vastaantuleva ei suostu millään noudattamaan oikeanpuoleista liikennettä. Kaipa se on vain tulosta liikennekasvatuksesta, jonka mukaan pyörää ei mielletä ajoneuvoksi, vaan jalankulun jatkeeksi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Markku Liitiä Katso viesti
    Klassinen fleksitapaus:..
    Näistä tulee kyllä mieleen että voisi syyttää ansan virittämisestä väylälle ja eläinrääkkäyksestä.
    Ainakin siinä tapauksessa että hämärissä vedän jonkun näkymättömän siiman yli ja sieltä vastapuolen puskasta lentää rekkuparka..

Yksi kerta huomautin kävelyttäjälle että siima ei erotu, niin sain rumia sanoja ja että pitäähän ymmärtää että siinä koiran ja kävelyttäjän välissä on oltava talutin.
    Sen jälkeen on monta kertaa pysäyttänyt vauhdin kun olen etsinyt katseella olematonta talutinta..

Edit: Vielä kun ne siimat ovat jotain nailonia, polyesteriä tai vastaavaa, niin miksi niihin ei voida laittaa huomioväriä, vaan käytetään lähes näkymättömiä värejä?
    Marsusram muokkasi tätä : 28.07.2016 at 13.02

Blackborow Guest
    Itse kerran kysyin fleksiansan virittäjältä, että yrittääköhän tappaa jonkun. Hämärällä kelvillä musta koira toisella puolen kelviä ja taluttaja toisella. Musta fleksi naru väylän yli. Onneksi juuri ja juuri huomasin. Kuulin tuon jälkeen olevani kusipäinen kaahaava pyöräilijä.

Semoinen ohut metalliketju tai -vaijeri voi kirkkaassa päivänvalossakin todella kadota täysin näkymättömiin sopivaa taustaa vasten. Jos koira on pientä tai matalaa sorttia, sekin voi olla täysin näkymättömissä heinikossa tai pelkässä painanteessakin. Ja kun koiran ulkoiluttaja on täysin syventynyt älypuhelimeensa tai katselee aivan muualle selin koiraansa, on pyöräilijän mahdoton päätellä että kelvin poikki voi kulkea fleksiansa.

Viimeisin - en uskalla sanoa "viimeinen" - kelvikaatumiseni sattui reilu vuosi takaperin juuri tällaisessa tilanteessa jossa eläkeläisrouva oli ilmeisesti nähny jonkun tuttavansa tien toisella puolella ja nykäisi koiraansa pois kelvin toiselta puolelta ojanpohjia haistelemasta juuri kun olin ihan asiallisella vauhdilla ja turvavälillä ohittamassa häntä. Valitsin tilanteessa sen vaihtoehdon jossa sekä mummo että koira selviäisivät vähemällä ja jarrutin niin äkisti että vaikka vältyin OTB:lta en mitenkään kerinnyt irrottamaan jalkaani klossista vaan kaaduin kyljelleni.

PS Mummo oli sitä mieltä että tilanteessa oli "Herran varjelus mukana". No, en mennyt kieltämään...

PPS Miksi ihmeessä jatkuvasti puhun jalan irrottamisesta klossista kun tietenkin tarkoitan jalan s.o. kengän s.o. klossin irrottamista polkimesta?
    kuovipolku muokkasi tätä : 28.07.2016 at 20.28

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tapna Katso viesti
    Tätäkin enemmän ihmetystä aiheuttavat sellaiset tapaukset, jotka ajavat suoralla kevarilla vasenta laitaa eivätkä tee elettäkään oikealle puolelle siirtyäkseen, vaikka näkisivät vastaantulevan suoraan edessä.
    Jos on tilaa ja sopiva pyörä alla, niin näissä tilanteissa yleensä hidastan vauhtia ja kohtaan ja sivuutan vastaantulijan oikealta. Joskus joutuvat molemmat pysähtymään ja joskus menen nurmikon kautta. Oikeanpuolen ajolinja ei ole kaikille selvyys.

Eilen tuli ajettua kohtalaisen paljon yhdistettyjä jalkakäytäviä ja pyöräteitä. Havaintona jäi mieleen, että jalankulkijat mielellään kulkevat 2, 3 tai 4 rinnan. Ei siinä mitään, mutta jos edes mentäisiin jompaa kumpaa laitaa, niin pääsisi ohi joltakin puolelta. Koska minusta on sosiaalisesti täysin mahdotonta, että yhdessä kulkevat ihmiset kulkisivat peräkanaa jolloin keskustelu vaikeutuu tai estyy, niin tämän kanssa on vain elettävä. Vrt. rinnakkain ajavat pyöräilijät, vaikka tälle löytyy kyllä muitakin perusteita kuin että on helpompi jutella.

Jos omistaja ja koira näkyy, niin oletan että näitä yhdistää fleksi. Muutaman kerran reilun hidastuksen jälkeen vasta varmistunut että eipä siinä mitään siimaa olekkaan, mutta kaupunkialueella tuo vapaana oleva koira onneksi on jopa melko harvinainen. Sen verran usein taitaa mennä fillaristeja, muita koiran taluttajia ym ohitse ettei kovinkaan moni ulkoiluttaja ole niin kovaluinen että uskaltaisi luottaa täysin koiran käyttäytymiseen.

Voisko niille esim. sanoa asiasta? Ei sillä etten arvostaisi suomalaisen passiivis-aggressiivisuuden kultivoimista.

Toimisiko paremmin, jos sanoisi koiralle, että hinaa tuo zombie pois väylältä.

Voisi toimia kun tuntuu siltä että nykyisin koirat vie omistajiaan eikä niin kuin pitäisi. Tänään vain yksi koko klv:n leveydeltä kuulokkeet korvissa koiraa tien toisella puolella flexin päässä ulkoiluttava, mutta koukkaus nurtsin kautta onnistui tuossa kohtaa heleposti.
    Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora

Lainaus Alkujaan tämän lähetti rhubarb Katso viesti
    Voisko niille esim. sanoa asiasta? Ei sillä etten arvostaisi suomalaisen passiivis-aggressiivisuuden kultivoimista.
    Suomalainen passiivis-aggressiivisuus on lähes yhtä hieno taiteenlaji kuin englantilaisen ylemmän keskiluokan mahdollisiman töykeä vittuilu kohteliaisuuteen kätkettynä.

Mutta kyllä ainakin minä yritän valistaa ja levittää tietoa ja ymmärrystä, vieläpä siten ettei vastaanottaja tunne tarvetta puolustella ja ettei hänelle myöhemminkään tule tunnetta siitä että taisi se sittenkin vinoilla minulle. Yritän saada hänet ihmettelemään kanssani sitä miten vaikeaa on nähdä tai arvata tai ennakoida arvaamatonta ja saada hänet tuntemaan seuraavalla kerralla fiksuksi.kun hän osaa ottaa tämänkin seikan huomioon.

Patologisiin tapauksiin sekään ei auta ja varsin usein näkee jo päältä ettei tuolle kannata ruveta selittämään...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ilborg Katso viesti
    Jos omistaja ja koira näkyy
    Jos näkee ihmisen ja koiran klv:llä, niin mistä ihmisen ja koiren suhteen näkee?
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

^
    Jos fleksi on venytetty äärimmilleen, koira epäilemättä vieroksuu isäntäänsä/emäntäänsä. Ehkä jopa pelkää, kun haluaa mahdollisimman kauas.

^
    Silloin pitää nähdä myös fleksi - se on jo kolmiodraamaa.
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pätkä Katso viesti
    Toimisiko paremmin, jos sanoisi koiralle, että hinaa tuo zombie pois väylältä.
    Tätä pitää ehdottomasti kokeilla. Ja sitten kun sille koiralle puhuu ja narun toisessa päässä oleva rupeaa puhumaan, niin sanon, että ole sinä hiljaa, kun minä puhun teistä kahdesta tälle älykkäämmälle.

Teiskontiellä (aika liki teiskontien Nestettä) oli yks känniläinen uhoamassa, riehumassa ja nyrkkiään heiluttamassa pyöräilijöille (yhtä oli kuulemma kivellä heittänyt). Hetken katselin sen kuolaavan "herrasmiehen" käytöstä ja soitin poliisit keräämään "kaverin" talteen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JN75 Katso viesti
    ... sitten kun sille koiralle puhuu ja narun toisessa päässä oleva rupeaa puhumaan, niin sanon, että ole sinä hiljaa, kun minä puhun teistä kahdesta tälle älykkäämmälle.
    Tätä kannattaa käyttää myös silloin kun väylän (oli se sit pururata, kelvi tai rullaportaat) täyttää ne *piip* pikaisen jälkiabortin tarpeessa olevat ihmiskakarat. Joku prkl pääsykoe pitäis olla vanhemmiksi ja/tai koiranulkoiluttajaksi haluaville. Darwinismi kun ei ole riittävän nopea meidän sukupolvelle.
    Viimeksi tänään ihmettelin tsumbossa näitä vapaan kasvamisen helmiä.
    Asiaan:kaksi tunkkaajaa täyttivät koko prkl kelvin ja pitkähkön ylämäen siinä Veturitien laidassa tänä aamuna. Kilikuttelin kelloa 200, 150, 100 ja 50m ennen saavuttamista (ei mtn reaktiota kummaltakaan) ja sit kun puikkasin vasemmalta ohi alkoi mamma huutaa että mitä V*ttua. Liinat kii ja herttainen kysymys: oletteko pyöräilijoitä vai jalankulkijoita? Vastaus pyöräilijöitä. Tähän totesin että pysykää sitten siiinä oikeassa laidassa että teidät voi turvallisesti ohittaa vasemmalta. Mut kun me talutettiin oli vastaus. Kysyin miksi sitten pitää koko väylä blokkaa kahella fillarilla ja vastaus - ei jalankulkijan tartte välittää.
    Ach mein Gott. Tulis nyssse talvi.
    - vaikka kaikkeen on syynsä niin yleistäminen on aina vaarallista -

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •