HephaGiantFillariElectrobike
Sivu 184 / 239 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 84 134 174 182 183 184 185 186 194 234 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 5.491 - 5.520 / 7160

Aihe: Pyöräprojekti

On tosi hieno tuo ritchey, kuvaa valmiista odotellessa..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti LauriA Katso viesti
    Ensimmäinen täysin alusta rakennettu fillari valmistui, käytetyistä osista mahdollisimman halvalla haalittu kasaan talvi/hupailufillariksi.
    Suosittelen vetämään nuo jarruvaijerit vähän fiksummin ettei mene pannuttaessa kuoret heti paskaksi. Eli etujarrun vaijeri keulan sisäkautta ja takana tuohon vikaan rungon klipsiin kiinni ettei roiku takahaarukan ulkopuolella. Muuten kyllä todella asiallisen näköinen peli!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Laitetaan muutamia pikaisesti räpsäistyjä kuvia teräskrossariprojektista...
    Todella kuumottavan eroottinen paketti tulossa vaikka en noista kippuratankoisista niin välitäkään. Peukku!
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

Pyöräprojekti

Pole Taival 27,5+ kokeilun alkuaskelet.

http://teamtuska.sohva.org/site/?p=3413

Törkeä etikettivirhe on valkotekstinen eturengas mutta tämä onkin vaiheessa
    Trek Rail | Camino Al | Taiga | Team Tuska

Laitetaan muutamia pikaisesti räpsäistyjä kuvia teräskrossariprojektista...
    Kuumottava laite! Mietinkin tässä yhtenä päivänä, koska tästä tulee juttua. Itsellä suunnitteilla ensimmäinen kippurasarviprojekti samaan runkoon syksyn ja talven aikana, en ole vielä vaan päättänyt levyjarrujen ja vannejarrujen välillä ja moni muukin asia mietinnässä, kun aikaisempaa kokemusta ei ole yhtään kippurasarvisista.

Mistä hommasit rungon? Laitat tähän 29" kiekot? Laita tosiaan kokemuksia, kun saat pyörän ajoon.

Ottamatta ÄlJiiÄllältä mitään pois, Mahonen löi nyt luun kurkkuun.

Kerropa lisää.
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

There can be only one.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti S.S Katso viesti
    Mistä hommasit rungon? Laitat tähän 29" kiekot?
    Runko on Saksasta r2-bike.de:stä joka pystyi toimittamaan rungon suht nopeasti (vähän liiankin nopeasti näköjään, kun se on maannut reilun kuukauden tuossa pahvilaatikossa ), olikos se Suomen alveilla joku 1080 € kun tilasin. Runkosetti sisältää rungon, keulan, expanderin kaulaputkeen ja ohjainlaakerin.

Kiekot on tässä kohtaa edellisestä Canyonin krossarista DT Swissin jotkut 29" bulkkimaastokiekot, taisivat olla jotain reilut 1800g/pari eli aika painavat. Justiinsa katsoin että koskaan ei ole n. 10tkm kuluessa rihdattu ja edelleen aivan luotisuorat. Budjetti ei tässä kohtaa riittänyt kiekkopäivitykseen, positiivisesti ajateltuna on hyvä olla jotain projektia jatkossakin... Oon miettinyt joko custom-kiekkoja kiinankuitukehillä tai sitten Mavicin uusia 29" Crossmax SL:iä.
    -L.

Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

Projekti lykkääntyi pikku kardinaalivirheen johdosta Avautumista toisessa ketjussa: http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...72#post2559972

Positiivisesti ajateltuna nyt tulee sitten lisää sitä UD-kuidun väristä, kun tuota SwissCrossin mustaa haarukkaa ei tietenkään saa mistään erikseen. Tämmöinen siis tilalle: http://ritcheylogic.com/wcs-carbon-disc-cross-bike-fork

Voi perhanan perhana.
    -L.

No d'uh sentään LJL:lle huonon kohdistuksen johdosta!

Pole jatkaa tarinaa kesäloman jälkeen. Pitäisi löytää sopivat kiekot. Renkaiksi tullevat Schwalben tai WTB:n mallistosta 2,8" renkulat..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jani Mahonen Katso viesti
    No d'uh sentään LJL:lle huonon kohdistuksen johdosta!
    En lähde ollenkaan selittelemään/laittamaan muiden piikkiin omia virheitä, mutta sen sanon että kaulaputken katkaisua ei kannata tehdä kun on kahdestaan kolmevuotiaan kanssa kotona, vaan säästää se sellaiseen hetkeen kun saa olla aivan rauhassa.

Huono keskittyminen = pankkitilillä kuuluu "hyrsk hyrsk" ja valitettavasti me ei olla jo eellä
    -L.

Hieno pole Janila! kerranki..

...pankkitilillä kuuluu "hyrsk hyrsk"
    Ååh. Ei kuulunutkaan kuin kotivakuutuksen omavastuun osalta. Pahoittelen että kirjoitan samoja juttuja eri ketjuihin mutta MÄÄ OON NIIN ONNELLINEN
    -L.

Itse en olisi varmaan edes tajunnut laittaa tuollaista vahinkoa kotivakuutukseen.

Kysyitkö muuten Ritcheyltä olisiko heidän kauttaan saanut tilattua pelkkää haarukkaa?

Tuon takia katkaisen aina keulaputken paikallaan.

Pyöräprojekti

Minä juostessa.

Anteex

Ååh. Ei kuulunutkaan kuin kotivakuutuksen omavastuun osalta. Pahoittelen että kirjoitan samoja juttuja eri ketjuihin mutta MÄÄ OON NIIN ONNELLINEN
    Mä en ole tuntenut elämäni aikana kuin yhden ainoan henkilön jolla kaikki mihin ryhtyi meni aina täysin tuubiin. Hänen tarinoitaan oli mukava kuunnella. Tosin tämä täydellinen onnistuminen perustui vain ao:n omaan kertomaan.

Itse uskon että jos tekee ja touhuaa kaikenlaista niin aivan varmasti sattuu aina joskus jotain. Vixxxxaahan ne mokat mutta useimmiten lopulta aika pikku juttuja.

Nonni nyt on taas fiilattu ja höylätty oikeen railakkaasti!
    Saanko esitellä "ghettopulttinapa":

Vielku pääsis räkii hitsillä nua prikat kiinni/yhteen niin tulis vähän vahvempi! Kestää minkä kestää!
    Joo ois ton voinu paremminki tehä mut ei oikee ollu tyävälineitä.
    Tosiaan eihä siinä mennykku yks viila ja vähä tuli pintanaarmua..

Lähetetty minun PLK-L01 laitteesta

Olis kai tuohon pienemmätkin prikat välttäny, varsinkin kun mahtaa kantaa ketju osaan nuista prikoista.
    Ei riemulla rajaa kun SuperMörrillä ajaa!

Tuli viilattua nua reijät hätäsesti niin isoiks, että löyttiksen prikkavalikoimasta nua oli ainoat hyvät ja mielestäni istuu tohon hyvin.
    Eikä nua ny hirveesti näytä kantavan.

EDIT: Ja ainahan niitä voi viilata.

Jess, äijämeininkiä. Ja tuntematta kuskia luulen että kestää vallan hyvin.
    "Kaikista seksuaalisista poikkeavuuksista siveys on kaikkein omituisin"
    Anatole France

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kmw Katso viesti
    Jess, äijämeininkiä. Ja tuntematta kuskia luulen että kestää vallan hyvin.
    Juuu eitässä niipaljoo oo jerkkua reisissä (vielä ) et ainakaan ekalla polkasulla hajoo

Aah, elämä on taas raiteillaan

-L.

Anna lyhennyshomma kolmevuotiaalle.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jone1 Katso viesti
    Anna lyhennyshomma kolmevuotiaalle.
    Se muuten varmaan onnistuisi tässä paremmin kuin isänsä, ainut vaan että hän vetää sikeitä... Olisko se tuosta poikki (stemmin alareuna lepää kahden 2,5mm spacerin päällä ja yksi tulee joko stemmin alle tai päälle)??

-L.

Nyt sen on poikki... Toinen kerta meni jo paremmin! Ei katastrofeja. Tulee mieleen, miksi elämässä ei voi tehdä silleen kun tietokonepeleissä, että kun kuolee tai asiat muuten menee persiilleen, voi palata edelliseen tallentamiskohtaan (?)

Keulat olivat täysin identtiset, ainoastaan maali ja decalsit hieman erilaiset. Mielestäni molemmat ovat omalla tavallaan hienoja, sydän sykkii ehkä enemmän UD-cuidulle kun olen asiaa makustellut. Samaa hienoa viimeistelyä kuin satulatolppa.

-L.

Nyt sen on poikki... Toinen kerta meni jo paremmin! Ei katastrofeja. Tulee mieleen, miksi elämässä ei voi tehdä silleen kun tietokonepeleissä, että kun kuolee tai asiat muuten menee persiilleen, voi palata edelliseen tallentamiskohtaan (?)

Keulat olivat täysin identtiset, ainoastaan maali ja decalsit hieman erilaiset. Mielestäni molemmat ovat omalla tavallaan hienoja, sydän sykkii ehkä enemmän UD-cuidulle kun olen asiaa makustellut. Samaa hienoa viimeistelyä kuin satulatolppa.
    Käykö se tärvätty johonkin pienempään runkoon, vai oliko alapäästä runkokokoja?
    Head tube length 100mm 115mm 130mm 150mm 170mm 190mm

Ai tuolla olikin 55cm eli 150mm on mitta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Marsusram Katso viesti
    Käykö se tärvätty johonkin pienempään runkoon, vai oliko alapäästä runkokokoja?
    Head tube length 100mm 115mm 130mm 150mm 170mm 190mm

Ai tuolla olikin 55cm eli 150mm on mitta.
    Tärvätty tuskin käy mihinkään runkoon, tai mistä sen tietää... Voin mitata sen, mutta epäilen että siitä voi tehdä ritsan.
    -L.

Tärvätty tuskin käy mihinkään runkoon, tai mistä sen tietää...
    Mikä estää laittamasta sisäpuolelle tukiputkea? Se, ja pala alkuperäistä putkea voidaan juottaa kiinni vaikkapa tällä:

http://www.motonet.fi/fi/tuote/78100...uspuikot-10kpl

Ei kai tuolla hiilaria juoteta?

Jostain toisesta yhteydestä joskus lueskelin, että joku oli kysellyt Signature-Samulta hiilarikaulaputken jatkamisesta. Vastaus oli ollut muistaakseni jotain sen sorttista, että itselleen ehkä varauksin saattaisi yrittää, mutta asiakkaalle ei.

Mä hakisin Decoväristä kiiltävänmustaa kakskomponenttikilikolia ja spreijaisin keulan. Keväällä hetken aikaa mietiskelin Ritsin ostamista Rosthairsin seuraajaksi ja suunnittelin vastaavaa operaatiota orkkiskeulallekin, koska siinä rungossa on mainoksia ihan riittävästi jo muutenkin ja keulan tekstit ei todellakaan kaunista sitä.

Norosthairs-projektikin alkaa saada muotoa. Vaikka geossa ei ole kuin ihan pieniä, muutaman millin ja puolen asteen muutoksia Gunnariin nähden, eikä tuossa muutenkaan ole mitään erikoista, meni suunnilleen pari kuukautta ekasta emailista tähän pisteeseen pääsemiseen. Ainostaan yhden asian kanssa joudun tekemään kompromissin: seatstay bridgen olisin halunnut ohuemmasta putkesta, mutta sellaista sopivaa pätkää ei ollut rosterisena tarjolla ja joudun tyytymään tuohon seatstayn paksuiseen. Käytännön merkitystä ei ole, mutta ulkonäöllistä on.

Tässä siis mun ajatus mulle täydellisestä hiekkatiecyclokrossimonikäyttöpyörästä. Luddiittipyörä, koska syyt. Eli vannejarrut, kaksi eturatasta, alikokoemäputki eikä läpipulttiakseleita missään. Kaikki muutkin optiot olisi ollut mahdollisia, mutta pitkän +/- -pohdinnan jälkeen tähän päädyin.

https://drive.google.com/open?id=0B1...JpWmp2MGtUNERZ

https://drive.google.com/open?id=0B1...hqaUwzM2NRN1FV
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jouko_T Katso viesti
    Mikä estää laittamasta sisäpuolelle tukiputkea? Se, ja pala alkuperäistä putkea voidaan juottaa kiinni vaikkapa tällä:

http://www.motonet.fi/fi/tuote/78100...uspuikot-10kpl
    Se on kuulemma hengenvaarallista, niin ei ehkä kannata Tarkempia perusteluita voi kysyä Signaturesta. Mutta ne olivat erittäin uskottavia.
    -L.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •