FillariHephaGiantElectrobike
Sivu 183 / 239 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 83 133 173 181 182 183 184 185 193 233 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 5.461 - 5.490 / 7160

Aihe: Pyöräprojekti

Eipä näy...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Avokid Katso viesti
    Eipä näy...
    Höh, eilen illalla tapatalkilla näkyi, mutta nyt ei näy läppärillä.

Googlen kuvien linkit happanee nykyisin tunneissa ja ainakaan minä en ole löytänyt sellaista vipua jolla ne saa pysymään julkisina, näkyvissä. Muitakin palveluita on, esimerkiksi tämä toimii hyvin:
    http://pic.useful.fi/

Lainaus Alkujaan tämän lähetti YocceT Katso viesti
    Googlen kuvien linkit happanee nykyisin tunneissa ja ainakaan minä en ole löytänyt sellaista vipua jolla ne saa pysymään julkisina, näkyvissä. Muitakin palveluita on, esimerkiksi tämä toimii hyvin:
    http://pic.useful.fi/
    Itsekkin yritin käyttää googlekuvia, mutta jakaminen on tehty mahdottomaksi. Ilmeisesti tarkoituksena on mainostaa googlen palvelua ja saadaa kaikki ihmiset liittymään tähän.

Flickr toimii puhelimella kuten google, eli toimii kuvapankkina. Kuvien jakaminen ja lataaminen halutussa koossa on helppoa.
    Saa suoraa bb-koodia tai pelkän kuvalinkin.

Eipä näy...
    Jaahas, että linkki vanhenee no pitänee sitten käyttää vanhaa kunnon imguria. Hypridi:
    The Adventures of the Solitary Cyclist with Laufey, Twostroke, Occam, PlanetX, Goldsprint, Gain & Fuji

Mites tota takahaarukkaa vois vähä levitellä ku ei meinaa rengas istuu oikeen kunnolla... taitaa vaatii rälläkällä parit viillot ja umpeen hitsamisen? Vai saisko tota mitenkään paukuteltua ilman? Onko kellään kokemusta?

Lähetetty minun PLK-L01 laitteesta

Lainaus Alkujaan tämän lähetti crcm Katso viesti
    Jaahas, että linkki vanhenee no pitänee sitten käyttää vanhaa kunnon imguria. Hypridi:
    ^ Tuo spacer-pino on aika hilpeä
    10k-kerhon jäsen - #kilometrikisa 2016

^Se on rektaaliankkuri tangolla istuvan matkustajan paikoillaan pitämiseksi. STM:n asetus määrää sellaisen pakolliseksi yli 30 km/h noupeudella kyyditsemistä varten.

Rektaaliankkuri

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tonik Katso viesti
    Mites tota takahaarukkaa vois vähä levitellä ku ei meinaa rengas istuu oikeen kunnolla... taitaa vaatii rälläkällä parit viillot ja umpeen hitsamisen? Vai saisko tota mitenkään paukuteltua ilman? Onko kellään kokemusta?
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tonik Katso viesti

Ruuvipenkissä tuo luttaantuu mukavasti. Toiselle puolelle vaan suunnilleen putken halkaisijalta lovettu puupalikka niin ei litisty kuin sisäpuolelta puristaessa. Lopuksi takahaarukan suoruuden tarkistus Sheldon Brownin neuvojen mukaan ja tarvittaessa oikaisu esimerkiksi kakkosnelosta vipuvartena käyttäen. Yksinkertaista, mutta helppoa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti xxx Katso viesti

Ruuvipenkissä tuo luttaantuu mukavasti. Toiselle puolelle vaan suunnilleen putken halkaisijalta lovettu puupalikka niin ei litisty kuin sisäpuolelta puristaessa. Lopuksi takahaarukan suoruuden tarkistus Sheldon Brownin neuvojen mukaan ja tarvittaessa oikaisu esimerkiksi kakkosnelosta vipuvartena käyttäen. Yksinkertaista, mutta helppoa.

Kiitos vinkistä!

Uusi satula tuli, joten ensi kesän häröin triathlonpyörä on valmis harjoitteluun
    Eturatas vaihtuu vielä 38t rieskaan ja kiekot mahdollisesti 622-kiekkoihin kesäksi.

Tämä jonkin verran huomiota ( http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...32#post2475332 ) saanut pyörä oli lauantaina ekassa tulikasteessaan Säkylän triathlonin olympiamatkalla, joka oli myös minulle ensimmäinen triathlon.
    Ohjaustanko oli monen kuukauden säätämisen jälkeen vaihdettava droppitankoon, koska aerotankoa ei vain saanut luotettavasti suoraan tankoon kiinni. Eturatas vaihtui isompaan ja jarrut droppitangon vuoksi mekaanisiin. Droppitanko on pyörän luonteeseen sopiva Salsan Cowbell 2. Myös etuhaarukka vaihtui alkuperäiseen, koska se vain tuntui sopivan paremmin tähän pyörään
    Ja mitenkä pyörä toimi 40km pätkällä? Hyvin. 33km/h keskari ei aiheuttanut minkäänlaista tuskaa, vaikka uinnissa alkanut pohjekramppi laukesi vasta 30km kohdalla. Kuukauden päästä Turussa on tarkoitus sotkea samaa tahtia puolimatkan 90km, mutta sinne taidan ottaa Tahko-maasturistani Sramin kiekot ja laitan niiden päälle vähän kapeammat kumit.

Irstaan upeaa ristisiitosta. Karmean kaunis. Iso vihreä pallura!
    Trek Rail | Camino Al | Taiga | Team Tuska

Olin itse lauantaina pyörälenkillä ja Säkylän kohdalla pysähdyin toviksi katselemaan triathlon kissaa, tuli bongattua Avokidin Surly.

Tällainen tuli terassipyöräksi ja varmaan ikuisuusprojektiksi. Mutta on pirun kiva ajaa! Ehkä tuolle ohjaamolle seuraavaksi jotain.

^Mikä takapakka tässä on? On muute hel*etin hiano cänäri!😍

Tänks. Siinä on SRAM NX koko setti.

Penkki suoraan, stemmi vaihtoon ja eteen vielä nestejarru niin aika hieno. Onko renkaat fatfrankit? Kuvat vedon puolelta.

Jaahas ja uutta rojektia tuli taas haettua ku ilmaseks sai... mitäköhä tästäki taas tulee...

Ensimmäinen täysin alusta rakennettu fillari valmistui, käytetyistä osista mahdollisimman halvalla haalittu kasaan talvi/hupailufillariksi.

Pohjana On One Scandal 29er runko ja täyskuituhaarukka, siihen rakennettu 1x10 ja mekaaniset levarit talvea varten. Kiekoiksi tuli cyclon varakiekot MT35 jotka on aika kaposet mutta toimii silti.

Rakentaessa tuli aika monta tenkkapoota mutta nyt on ajokunnossa. Tänään tosin huomasin että oli unohtunut kiristää kammen ruuvit, ihmettelin mikäs se siellä narisee.

Aikamoisen mukava peli, vähän tullut jo maastossakin pyörähdettyä ja taitojen puutetta lukuunottamatta hemmetin hauskaa kun pääsee kiipeämään vaikka puuhun.

Laitetaan muutamia pikaisesti räpsäistyjä kuvia teräskrossariprojektista... Homman nimi on siis Ritchey SwissCross Disc. Kaikki palikat on olleet valmiina asennusta varten jo hyvän aikaa, ja otin maanantaiksi lomapäivän että saisin pyörän vihdoin ajoon. Ennen niputusta muutamia poimintoja siitä, mitä tuleman pitää.

Runko on 55cm, vaakaputki on sentin pidempi kuin aiemmassa Canyonin Inflite AL:ssä. Reach pitäisi olla millilleen sama. Jännä nähdä mikä on erilaista. Satulatolppa on kuvassa luonnottoman korkealla, kun en uskaltanut törkätä sisään ennen mittauksia.

Stonga vaihtui itselleni sopimattomaksi osoittautuneesta Ritcheyn Evo Curvesta 5mm lyhemmän reachin WCS Logic II -stongaan, kylmät tyypit käteen tuntuu erittäin hyvältä. Stemmi on Ritcheyn 100mm wet black joka sopii hienosti runkoon, samaa väriä kun on. Kuituhaarukka suoralla 1-1/8" putkella vaikuttaa luvalla sanoen eroottiselta. Tähän pyörään ei muuten mitään lokasuojia tai tarakoita asennella...

Rengasosastolle tulee Challengen 33mm open tubular -tyyppiset kumekset skinwallina. Ihmeellinen lituska ennen vanteelle laittoa. Ja voin kertoa, ettei muistaakseni yksikään (edes nasta-) rengas ole ollut niin itkettävä laittaa kehälle kuin tämä. Ehkä noi on suunniteltu jollekin muulle kuin 29" maastokehille. Hirveän 45min sormet rakoilla ähräämisen jälkeen etukumi, joka on siis nappulaisempi Grifo, asettui siihen napakasti ja pitää jopa hämmästyttävän hyvin ilmaa gorillateipatulla kehällä ilman litkuja. Olen hyvin optimistinen että rengas tiivistyy 1-1,5 kuupallisella litkua, vaikka muunlaisiakin juttuja olen kuullut nimeltä mainitsematta Jack OjaBauerilta. Toisaalta kyljistä paistaa sen verran päivä läpi että olen varautunut jopa sisäkumeihin siirtymiseen. Taakse semisliksi Chicane.

Tolpaksi valikoitui Ritcheyn 27,2mm WCS Carbon, joka sopii tähän pyörään ja muihin Ritcheyn putkiosiin kuin nenä päähän. Ritcheyn UD-kuitu mielestäni tullut todella paljon hienomman näköiseksi jostain viiden vuoden takaisesta versiosta, jolloin olen viimeksi tämmöisen hankkinut. Satulaosastolle päätyi sattuman oikusta Tunen KommVor+, vaikka ei alunperin pitänyt. Kun kerran sellainen lähetettiin niin en sitten voinut enää lähettää takaisin, koska olin siihen jo liian kiintynyt. Liian viekoittelevasti kimmeltää. Kestävyys saattaa olla osastoa itken verta, mutta sitä voi murehtia sitten myöhemmin.

Voimansiirto-osasto on Canyonista siirrettyä omalla mittapuullani todella epähienosti n. 10tkm ajettua 11sp Ultegraa. Kammet, takavaihtaja ja kahvat ovat rehellisesti sanottuna karmeassa kunnossa. Sitten mietin asiaa toiselta kantilta, ja totesin, että oikeastaan tästä saa aikaan ihan hyvää fillariestetiikkaa, että pulttaa pienehköä hifipalikkaa raiskatun näköisiin osiin. Joten eikun osumia saaneeseen takavaihtajaan (meni puoli purkkia bräkleeniä tämän putsaamiseen) KCNC:n punaiset rissat...

Päädyin heivaamaan etuvaihtajan kokonaan pois, osittain painonsäästösyistä enkä oikein ole innostunut 2x systeemistä. Siispä sinänsä karmeassa kunnossa oleviin 172,5mm kampiin Wolftoothin ovaali 40t N/W-ratas kiinni, punaisilla Wolftoothin rattaanpulteilla. Karua mutta samalla jotenkin mukavan kiehtovaa. Voi kyllä olla, että vaihdan kammet jossain vaiheessa 175mm versioihin (jos vaikka samassa rytäkässä hommaisi Stagesin wattikammen)

Yksi epäromanttisimmista pyöränosista on mielestäni Shimanon Hollowtech-kampien muovikorkki. Onneksi siihen on olemassa muitakin ratkaisuja, kuten tämä varsin näppärä Reset Racingin alumiinikorkki.

Tämmöisiä. Josko sitä ensi viikolla olisi kuvia kokonaisesta pyörästä ajokokemuksien kera.
    -L.

Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

Pari viimeistä tosi ok, vaikken kylläkään tommosella LJLlän rimpulakumisella haluais ajella.

Jos joskus on ongelma ja izmo suostuu paljastamaan missä on iglun paja, eikä kukaan ole laivan putkassa, niin saatan ilmaantua korjaamista vailla olemaan
    -L.

Minä voin opastaa ihan vittuillakseni.
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

There can be only one.

Hienoutta tulossa LJL:n säätämöstä.

Iglun pajalle sitkun kumit on tussuna.

Herkkua tarjolla ja vielä tarinan kera. Kuvia saa postailla sit valmiistakin tuotoksesta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Tämmöisiä. Josko sitä ensi viikolla olisi kuvia kokonaisesta pyörästä ajokokemuksien kera.
    Aika jännää että foorumityyppi jonka tuntee lähinnä ns tyhjänpäiväisten kommenttien ja ketjujen erikoismiehenä on myös mies joka on saanut aikaan noin fiksun, tyylikkään ja jopa jotenkin sävähdyttävän pyörän ja osaa esitellä sen noin fasineeraavaan tapaan. Bravo!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuovipolku Katso viesti
    Aika jännää että foorumityyppi jonka tuntee lähinnä ns tyhjänpäiväisten kommenttien ja ketjujen erikoismiehenä on myös mies joka on saanut aikaan noin fiksun, tyylikkään ja jopa jotenkin sävähdyttävän pyörän ja osaa esitellä sen noin fasineeraavaan tapaan. Bravo!
    Kiitoksia lämpimistä sanoista. Olen täysin samaa mieltä että täyttä paskaa tulee kirjoitettua aina, mutta se ei tarkoita, että muilla elämän osa-alueilla pyyhkisi yhtä huonosti. Olen vakaasti sitä mieltä että paskan puhumiselle on hankittava legitimiteettiä postaamalla noin kerran kahdessa vuodessa myös asiaa
    -L.

^Kokonaisuudessaan noin niinkuin todella asiallinen projekti! Eikä helpota omaa kuumetta yhtään.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Voimansiirto-osasto on Canyonista siirrettyä omalla mittapuullani todella epähienosti n. 10tkm ajettua 11sp Ultegraa. Kammet, takavaihtaja ja kahvat ovat rehellisesti sanottuna karmeassa kunnossa. Sitten mietin asiaa toiselta kantilta, ja totesin, että oikeastaan tästä saa aikaan ihan hyvää fillariestetiikkaa, että pulttaa pienehköä hifipalikkaa raiskatun näköisiin osiin. Joten eikun osumia saaneeseen takavaihtajaan (meni puoli purkkia bräkleeniä tämän putsaamiseen) KCNC:n punaiset rissat...
    Tuosta olen samaa mieltä, on ehkä jopa omalla tavalla hienompaa kuin ihan vitriiniuusi. Et määrätyistä osista paistaa että niillä on oikeasti ajettu, käytönjäljet ei ole sama asia kuin loppuunajettu tai huonosti huollettu.

On kyllä komia projekti LJL:llä. Ja hieno esittely.

Myös LauriA:n jäykkäkeulainen on kauniin puhdaslinjainen.

Viimeisin oma projekti valmistui jo yli vuosi sitten, ehkäpä ensi talvena uusi...

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •