FillariHephaGiantElectrobike
Sivu 183 / 239 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 83 133 173 181 182 183 184 185 193 233 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 5.461 - 5.490 / 7160

Aihe: Pyöräprojekti

  1. #5461
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    357
    Eipä näy...

  2. #5462
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.105
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Avokid Katso viesti
    Eipä näy...
    Höh, eilen illalla tapatalkilla näkyi, mutta nyt ei näy läppärillä.


  3. #5463
    Liittynyt
    10/2008
    Viestit
    2.044
    Googlen kuvien linkit happanee nykyisin tunneissa ja ainakaan minä en ole löytänyt sellaista vipua jolla ne saa pysymään julkisina, näkyvissä. Muitakin palveluita on, esimerkiksi tämä toimii hyvin:
    http://pic.useful.fi/

  4. #5464
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.212
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti YocceT Katso viesti
    Googlen kuvien linkit happanee nykyisin tunneissa ja ainakaan minä en ole löytänyt sellaista vipua jolla ne saa pysymään julkisina, näkyvissä. Muitakin palveluita on, esimerkiksi tämä toimii hyvin:
    http://pic.useful.fi/
    Itsekkin yritin käyttää googlekuvia, mutta jakaminen on tehty mahdottomaksi. Ilmeisesti tarkoituksena on mainostaa googlen palvelua ja saadaa kaikki ihmiset liittymään tähän.

    Flickr toimii puhelimella kuten google, eli toimii kuvapankkina. Kuvien jakaminen ja lataaminen halutussa koossa on helppoa.
    Saa suoraa bb-koodia tai pelkän kuvalinkin.

  5. #5465
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    860
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Avokid Katso viesti
    Eipä näy...
    Jaahas, että linkki vanhenee no pitänee sitten käyttää vanhaa kunnon imguria. Hypridi:
    The Adventures of the Solitary Cyclist with Laufey, Twostroke, Occam, PlanetX, Goldsprint, Gain & Fuji

  6. #5466
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    Täällä jossai Treen kupeessa
    Viestit
    71
    Mites tota takahaarukkaa vois vähä levitellä ku ei meinaa rengas istuu oikeen kunnolla... taitaa vaatii rälläkällä parit viillot ja umpeen hitsamisen? Vai saisko tota mitenkään paukuteltua ilman? Onko kellään kokemusta?


    Lähetetty minun PLK-L01 laitteesta

  7. #5467
    Liittynyt
    11/2011
    Paikkakunta
    Riihimäki
    Viestit
    314
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti crcm Katso viesti
    Jaahas, että linkki vanhenee no pitänee sitten käyttää vanhaa kunnon imguria. Hypridi:
    ^ Tuo spacer-pino on aika hilpeä
    10k-kerhon jäsen - #kilometrikisa 2016

  8. #5468
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Mynämäki, Suomen Kabul
    Viestit
    4.941
    ^Se on rektaaliankkuri tangolla istuvan matkustajan paikoillaan pitämiseksi. STM:n asetus määrää sellaisen pakolliseksi yli 30 km/h noupeudella kyyditsemistä varten.

  9. #5469
    Liittynyt
    07/2015
    Paikkakunta
    Espoon erityistalousalue
    Viestit
    2.081
    Rektaaliankkuri

  10. #5470
    Liittynyt
    09/2014
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tonik Katso viesti
    Mites tota takahaarukkaa vois vähä levitellä ku ei meinaa rengas istuu oikeen kunnolla... taitaa vaatii rälläkällä parit viillot ja umpeen hitsamisen? Vai saisko tota mitenkään paukuteltua ilman? Onko kellään kokemusta?
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tonik Katso viesti


    Lähetetty minun PLK-L01 laitteesta
    Ruuvipenkissä tuo luttaantuu mukavasti. Toiselle puolelle vaan suunnilleen putken halkaisijalta lovettu puupalikka niin ei litisty kuin sisäpuolelta puristaessa. Lopuksi takahaarukan suoruuden tarkistus Sheldon Brownin neuvojen mukaan ja tarvittaessa oikaisu esimerkiksi kakkosnelosta vipuvartena käyttäen. Yksinkertaista, mutta helppoa.


  11. #5471
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    Täällä jossai Treen kupeessa
    Viestit
    71
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti xxx Katso viesti

    Ruuvipenkissä tuo luttaantuu mukavasti. Toiselle puolelle vaan suunnilleen putken halkaisijalta lovettu puupalikka niin ei litisty kuin sisäpuolelta puristaessa. Lopuksi takahaarukan suoruuden tarkistus Sheldon Brownin neuvojen mukaan ja tarvittaessa oikaisu esimerkiksi kakkosnelosta vipuvartena käyttäen. Yksinkertaista, mutta helppoa.

    Kiitos vinkistä!

    Lähetetty minun PLK-L01 laitteesta

  12. #5472
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    357
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Avokid Katso viesti



    Uusi satula tuli, joten ensi kesän häröin triathlonpyörä on valmis harjoitteluun
    Eturatas vaihtuu vielä 38t rieskaan ja kiekot mahdollisesti 622-kiekkoihin kesäksi.


    Tämä jonkin verran huomiota ( http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...32#post2475332 ) saanut pyörä oli lauantaina ekassa tulikasteessaan Säkylän triathlonin olympiamatkalla, joka oli myös minulle ensimmäinen triathlon.
    Ohjaustanko oli monen kuukauden säätämisen jälkeen vaihdettava droppitankoon, koska aerotankoa ei vain saanut luotettavasti suoraan tankoon kiinni. Eturatas vaihtui isompaan ja jarrut droppitangon vuoksi mekaanisiin. Droppitanko on pyörän luonteeseen sopiva Salsan Cowbell 2. Myös etuhaarukka vaihtui alkuperäiseen, koska se vain tuntui sopivan paremmin tähän pyörään
    Ja mitenkä pyörä toimi 40km pätkällä? Hyvin. 33km/h keskari ei aiheuttanut minkäänlaista tuskaa, vaikka uinnissa alkanut pohjekramppi laukesi vasta 30km kohdalla. Kuukauden päästä Turussa on tarkoitus sotkea samaa tahtia puolimatkan 90km, mutta sinne taidan ottaa Tahko-maasturistani Sramin kiekot ja laitan niiden päälle vähän kapeammat kumit.

  13. #5473
    Irstaan upeaa ristisiitosta. Karmean kaunis. Iso vihreä pallura!
    Trek Rail | Camino Al | Taiga | Team Tuska

  14. #5474
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Eura
    Viestit
    11.389
    Olin itse lauantaina pyörälenkillä ja Säkylän kohdalla pysähdyin toviksi katselemaan triathlon kissaa, tuli bongattua Avokidin Surly.

  15. #5475
    Tällainen tuli terassipyöräksi ja varmaan ikuisuusprojektiksi. Mutta on pirun kiva ajaa! Ehkä tuolle ohjaamolle seuraavaksi jotain.


  16. #5476
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    Täällä jossai Treen kupeessa
    Viestit
    71
    ^Mikä takapakka tässä on? On muute hel*etin hiano cänäri!😍

    Lähetetty minun PLK-L01 laitteesta

  17. #5477
    Tänks. Siinä on SRAM NX koko setti.

  18. #5478
    Liittynyt
    03/2015
    Paikkakunta
    hellsinki
    Viestit
    55
    Penkki suoraan, stemmi vaihtoon ja eteen vielä nestejarru niin aika hieno. Onko renkaat fatfrankit? Kuvat vedon puolelta.

  19. #5479
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    Täällä jossai Treen kupeessa
    Viestit
    71
    Jaahas ja uutta rojektia tuli taas haettua ku ilmaseks sai... mitäköhä tästäki taas tulee...


    Lähetetty minun PLK-L01 laitteesta

  20. #5480
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    166
    Ensimmäinen täysin alusta rakennettu fillari valmistui, käytetyistä osista mahdollisimman halvalla haalittu kasaan talvi/hupailufillariksi.



    Pohjana On One Scandal 29er runko ja täyskuituhaarukka, siihen rakennettu 1x10 ja mekaaniset levarit talvea varten. Kiekoiksi tuli cyclon varakiekot MT35 jotka on aika kaposet mutta toimii silti.

    Rakentaessa tuli aika monta tenkkapoota mutta nyt on ajokunnossa. Tänään tosin huomasin että oli unohtunut kiristää kammen ruuvit, ihmettelin mikäs se siellä narisee.

    Aikamoisen mukava peli, vähän tullut jo maastossakin pyörähdettyä ja taitojen puutetta lukuunottamatta hemmetin hauskaa kun pääsee kiipeämään vaikka puuhun.

  21. #5481
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Laitetaan muutamia pikaisesti räpsäistyjä kuvia teräskrossariprojektista... Homman nimi on siis Ritchey SwissCross Disc. Kaikki palikat on olleet valmiina asennusta varten jo hyvän aikaa, ja otin maanantaiksi lomapäivän että saisin pyörän vihdoin ajoon. Ennen niputusta muutamia poimintoja siitä, mitä tuleman pitää.

    Runko on 55cm, vaakaputki on sentin pidempi kuin aiemmassa Canyonin Inflite AL:ssä. Reach pitäisi olla millilleen sama. Jännä nähdä mikä on erilaista. Satulatolppa on kuvassa luonnottoman korkealla, kun en uskaltanut törkätä sisään ennen mittauksia.



    Stonga vaihtui itselleni sopimattomaksi osoittautuneesta Ritcheyn Evo Curvesta 5mm lyhemmän reachin WCS Logic II -stongaan, kylmät tyypit käteen tuntuu erittäin hyvältä. Stemmi on Ritcheyn 100mm wet black joka sopii hienosti runkoon, samaa väriä kun on. Kuituhaarukka suoralla 1-1/8" putkella vaikuttaa luvalla sanoen eroottiselta. Tähän pyörään ei muuten mitään lokasuojia tai tarakoita asennella...



    Rengasosastolle tulee Challengen 33mm open tubular -tyyppiset kumekset skinwallina. Ihmeellinen lituska ennen vanteelle laittoa. Ja voin kertoa, ettei muistaakseni yksikään (edes nasta-) rengas ole ollut niin itkettävä laittaa kehälle kuin tämä. Ehkä noi on suunniteltu jollekin muulle kuin 29" maastokehille. Hirveän 45min sormet rakoilla ähräämisen jälkeen etukumi, joka on siis nappulaisempi Grifo, asettui siihen napakasti ja pitää jopa hämmästyttävän hyvin ilmaa gorillateipatulla kehällä ilman litkuja. Olen hyvin optimistinen että rengas tiivistyy 1-1,5 kuupallisella litkua, vaikka muunlaisiakin juttuja olen kuullut nimeltä mainitsematta Jack OjaBauerilta. Toisaalta kyljistä paistaa sen verran päivä läpi että olen varautunut jopa sisäkumeihin siirtymiseen. Taakse semisliksi Chicane.



    Tolpaksi valikoitui Ritcheyn 27,2mm WCS Carbon, joka sopii tähän pyörään ja muihin Ritcheyn putkiosiin kuin nenä päähän. Ritcheyn UD-kuitu mielestäni tullut todella paljon hienomman näköiseksi jostain viiden vuoden takaisesta versiosta, jolloin olen viimeksi tämmöisen hankkinut. Satulaosastolle päätyi sattuman oikusta Tunen KommVor+, vaikka ei alunperin pitänyt. Kun kerran sellainen lähetettiin niin en sitten voinut enää lähettää takaisin, koska olin siihen jo liian kiintynyt. Liian viekoittelevasti kimmeltää. Kestävyys saattaa olla osastoa itken verta, mutta sitä voi murehtia sitten myöhemmin.



    Voimansiirto-osasto on Canyonista siirrettyä omalla mittapuullani todella epähienosti n. 10tkm ajettua 11sp Ultegraa. Kammet, takavaihtaja ja kahvat ovat rehellisesti sanottuna karmeassa kunnossa. Sitten mietin asiaa toiselta kantilta, ja totesin, että oikeastaan tästä saa aikaan ihan hyvää fillariestetiikkaa, että pulttaa pienehköä hifipalikkaa raiskatun näköisiin osiin. Joten eikun osumia saaneeseen takavaihtajaan (meni puoli purkkia bräkleeniä tämän putsaamiseen) KCNC:n punaiset rissat...



    Päädyin heivaamaan etuvaihtajan kokonaan pois, osittain painonsäästösyistä enkä oikein ole innostunut 2x systeemistä. Siispä sinänsä karmeassa kunnossa oleviin 172,5mm kampiin Wolftoothin ovaali 40t N/W-ratas kiinni, punaisilla Wolftoothin rattaanpulteilla. Karua mutta samalla jotenkin mukavan kiehtovaa. Voi kyllä olla, että vaihdan kammet jossain vaiheessa 175mm versioihin (jos vaikka samassa rytäkässä hommaisi Stagesin wattikammen)



    Yksi epäromanttisimmista pyöränosista on mielestäni Shimanon Hollowtech-kampien muovikorkki. Onneksi siihen on olemassa muitakin ratkaisuja, kuten tämä varsin näppärä Reset Racingin alumiinikorkki.



    Tämmöisiä. Josko sitä ensi viikolla olisi kuvia kokonaisesta pyörästä ajokokemuksien kera.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  22. #5482
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    Pari viimeistä tosi ok, vaikken kylläkään tommosella LJLlän rimpulakumisella haluais ajella.

  23. #5483
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Jos joskus on ongelma ja izmo suostuu paljastamaan missä on iglun paja, eikä kukaan ole laivan putkassa, niin saatan ilmaantua korjaamista vailla olemaan
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  24. #5484
    Minä voin opastaa ihan vittuillakseni.
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

    There can be only one.

  25. #5485
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.105
    Hienoutta tulossa LJL:n säätämöstä.

    Iglun pajalle sitkun kumit on tussuna.


  26. #5486
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    Herkkua tarjolla ja vielä tarinan kera. Kuvia saa postailla sit valmiistakin tuotoksesta.

  27. #5487
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Tämmöisiä. Josko sitä ensi viikolla olisi kuvia kokonaisesta pyörästä ajokokemuksien kera.
    Aika jännää että foorumityyppi jonka tuntee lähinnä ns tyhjänpäiväisten kommenttien ja ketjujen erikoismiehenä on myös mies joka on saanut aikaan noin fiksun, tyylikkään ja jopa jotenkin sävähdyttävän pyörän ja osaa esitellä sen noin fasineeraavaan tapaan. Bravo!

  28. #5488
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuovipolku Katso viesti
    Aika jännää että foorumityyppi jonka tuntee lähinnä ns tyhjänpäiväisten kommenttien ja ketjujen erikoismiehenä on myös mies joka on saanut aikaan noin fiksun, tyylikkään ja jopa jotenkin sävähdyttävän pyörän ja osaa esitellä sen noin fasineeraavaan tapaan. Bravo!
    Kiitoksia lämpimistä sanoista. Olen täysin samaa mieltä että täyttä paskaa tulee kirjoitettua aina, mutta se ei tarkoita, että muilla elämän osa-alueilla pyyhkisi yhtä huonosti. Olen vakaasti sitä mieltä että paskan puhumiselle on hankittava legitimiteettiä postaamalla noin kerran kahdessa vuodessa myös asiaa
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  29. #5489
    Liittynyt
    07/2015
    Viestit
    253
    ^Kokonaisuudessaan noin niinkuin todella asiallinen projekti! Eikä helpota omaa kuumetta yhtään.


    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Voimansiirto-osasto on Canyonista siirrettyä omalla mittapuullani todella epähienosti n. 10tkm ajettua 11sp Ultegraa. Kammet, takavaihtaja ja kahvat ovat rehellisesti sanottuna karmeassa kunnossa. Sitten mietin asiaa toiselta kantilta, ja totesin, että oikeastaan tästä saa aikaan ihan hyvää fillariestetiikkaa, että pulttaa pienehköä hifipalikkaa raiskatun näköisiin osiin. Joten eikun osumia saaneeseen takavaihtajaan (meni puoli purkkia bräkleeniä tämän putsaamiseen) KCNC:n punaiset rissat...
    Tuosta olen samaa mieltä, on ehkä jopa omalla tavalla hienompaa kuin ihan vitriiniuusi. Et määrätyistä osista paistaa että niillä on oikeasti ajettu, käytönjäljet ei ole sama asia kuin loppuunajettu tai huonosti huollettu.

  30. #5490
    Liittynyt
    07/2004
    Viestit
    3.479
    On kyllä komia projekti LJL:llä. Ja hieno esittely.

    Myös LauriA:n jäykkäkeulainen on kauniin puhdaslinjainen.

    Viimeisin oma projekti valmistui jo yli vuosi sitten, ehkäpä ensi talvena uusi...

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •