Jos Jeffsy tulee jossain vastaan niin yritän päästä tyyppaamaan sen.
Edellisestä viestissä unohtui mainita, että olivat jossain vaiheessa YT:llä kolhineet hieman runkoa oikean puolen chainstayn etupäästä. Maali oli hieman lohjennut, joten vika oli onneksi vain kosmeettinen. Sain paidan hyvitykseksi

Keskiö alkoi myös napsua 3h ajon jälkeen, mutta korjautui kiristämällä kampien esikiristystä.
Veikkaan beginneri, että Jeffsy osuu paremmin tuohon kuvaukseen vaikka sitä en olekkaan ajanut. Koita päästä tyyppaamaan molempia.
Capra tuntuu kyllä liikkuvan hyvin Magic Mary (Snakeskin trailstar) - Rock Razor (SG trailstar) kombolla tasamaalla ja ylämäissäkin. Orkkis HR2 renkailla tuo pyörä oli jonkin verran raskaampi polkea. Capra tuntuu kiipeävän ja etenevän paljon kevyemmin kuin edellinen pyöräni vm 12 Orange Five.
Tuohan on pitkälti mieltymyksistä kiinni kumpi (Capra vai Jeffsy) tuntuu paremmalta omalla kohdalla. Itse tykkään järeämmästä pyörästä alamäessä ja ajan siirtymät ja mäet mielummin rauhallisemmin. Ainakin minulla vasta tämä kolmas pyörä tuntuu "siltä oikealta". Ensimmäinen oli 100mm molemmista päistä joustava, seuraava oli tuo 160/140 joustava Orange Five ja nyt kolmantena tämä Capra.
Jos haluat, että pyörä kiipeää kevyesti ylämäkeen ja haaveilet päivittäväsi Jeffsyn 1x10 voimansiirrolle suosittelen samalla hankkimaan OneUpin 42t + 16t lisärattaat ja modaamaan takavaihtajan OneUpin RADr häkillä, jotta se toimii hyvin kaikilla vaihteilla. (Minulla oli Orangessa tuo kyseinen setti ja toimi hyvin). Tosin tällöin tuosta 300€ on jo syöty puolet. Yari:n saa ilmeisesti päivitettyä vastaamaan Lyrik:iä vaihtamalla Motion Control patruunan tilalle Chargerin tai jonkun aftermarket patruunan. Joten jos puhtaasti rahaa ajattelee niin ostamalla Capra AL:n saat mielestäni enemmän vastinetta rahoillesi.
Kirjanmerkit