HephaFillariElectrobikeGiant
Sivu 244 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 144 194 234 242 243 244 245 246 254 294 344 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 7.291 - 7.320 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

Osaako joku täällä vastata, mahtuuko Jumbo Jim 4.8" pyörimään On One Fattyn takahaarukassa? Vastaus varmaan löytyy tästä ketjusta, mutten jaksa alkaa selata kymmeniä sivuja...

Musta ilmastointiteippi ulospäin ja sisällä kierros leveää gorillaa. Edellisellä metsälenkillä meni joku tikku läpi vanteen sisäreunan reiästä lävistäen molemmat teipit ja ilmat karkaa. Nyt sais sit taas tehdä tubelessit uudestaan. Onko mitään vinkkejä mitä kannattaisi kokeilla seuraavaksi ? Joku kestävä teippi ulospäin ja gorillaa 2 kierrosta vai vannenauha ja gorilla ? Alkaa vähän vituttamaan jo, kun joka lenkin jälkeen pitää tehdä uudestaan

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sotanorsu666 Katso viesti
    Musta ilmastointiteippi ulospäin ja sisällä kierros leveää gorillaa. Edellisellä metsälenkillä meni joku tikku läpi vanteen sisäreunan reiästä lävistäen molemmat teipit ja ilmat karkaa. Nyt sais sit taas tehdä tubelessit uudestaan. Onko mitään vinkkejä mitä kannattaisi kokeilla seuraavaksi ? Joku kestävä teippi ulospäin ja gorillaa 2 kierrosta vai vannenauha ja gorilla ? Alkaa vähän vituttamaan jo, kun joka lenkin jälkeen pitää tehdä uudestaan
    Alkuperäiset vannenauhat vois olla kestävämmät kuin mikään teippi. Ainakin spessun vannenauha kestäis kyllä mitkä vaan kepit. Trekin vannnauha ei ollut niin kestävän oloinen.

Mitenkähän tämä mahtas toimia http://www.agrimarket.fi/Maatalous_j...-75-mm-x-33-m/

Näyttää samalta, kuin itselläni käytössä oleva "kasvihuoneteippi" ..sopivan elastista, helppo laittaa kehälle ja liima on _todella tarttuvaa_

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Volvospede Katso viesti
    Alkuperäiset vannenauhat vois olla kestävämmät kuin mikään teippi. Ainakin spessun vannenauha kestäis kyllä mitkä vaan kepit.
    Spessun(DT:n?) vannenauha on kyllä tukeva, suositus sille. Varmasti kestää.
    Itsellä nyt ollu väliaikaiskäytössä Gorilla ulospäin ja sisällä Gorilla. Vielä toistaiseksi on kestänyt.

Dodii. Iso knardi asettui äsken takarenkaaksi ja bud jatkaa tutusti eturenkaana 😊

Lähetetty minun E2303 laitteesta Tapatalkilla

http://www.keravanmuovijalelu.fi/ker...=&shopnavi=472

Onko kukaan kokeillut tuollaista tubelesointiin ? Jos tuota ulospäin ja leveellä gorillalla viimeistely, niin ei varmaan tule kepit kevennysreikien läpi. Vannenauhoja mietin vielä, mutta ei oikein mistään pk-seudulta löydy mitään järkevää. Vannenauhaa pitäisi kavennella varmaan vähän, että gorillalle jää liimapintaa enemmän. Toisaalta kiinnostaisi joku väri ulospäin, mutta mikä sopii tuohon mun mustaan jätskiautoon missä on oranssit navat ja stemmi. Vaikeeta hommaa tää speksailu..

mutanaama Guest
    Oranssi heijastinteippi ja sisäpuolelle lasikuituvahvisteinen teippi. Kesti ainakin mulla ilman mitään ongelmia

Sent from my iPhone using Tapatalk

Heijastinteippi on minusta sellainen aika neutraali ja sopii monen värin kanssa yhteen. Itse ostin Motonetista 50mm leveää ja sitä DT:n läskikiekkoihin laitoin. Hyvin on toiminut. Suht tiukasti sain vedettyä vanteelle ja otin liimasuojanauhan pois niin liimaantui kunnolla kiinni Gorillaan. Kun on kaksi teippiä liimapuoli vastakkain niin pitää kerralla onnistua. Irti niitä ei enää saa kun ovat koskettaneet jotenka aika huolellinen kannattaa olla.

ps. Toi Mutanaaman ehdottama oranssi heijastinteippi on tietty paremmin väreihin sopiva kun on muitakin oransseja osia. En tiennyt että heijastinteippiä on muissakin väreissä.

Heijastinteippiähän saa myös mustana, sopii mustiin kehiin kuin m**a p*****n ja valossa heijastaa kivasti

Oranssia heijastinteippiä:
    Kuvatus

Löysinkin töistä noi dt swissin vannenauhat. Kavensin vähän reunoista niitä ja päälle vetelen leveät gorillat. Monta kierrosta tuohon kannattaa laittaa nauhan päälle, että saisi ne nyt pitämään ja kannattaako vetää vielä kapeammalla teipin siivulla ihan reunaan asti ja leveän päälle vähän vai riittääkö toi 73mm gorilla pelkästään ? Vanteina siis dt:n br710.

No mulla pelaa hyvin pelkällä vannenauhan kavennuksella ja kevyellä karhennushionnalla. 73 Gorilla siis teippinä (yks kiekka) ja Stanin litku.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti misopa Katso viesti
    No mulla pelaa hyvin pelkällä vannenauhan kavennuksella ja kevyellä karhennushionnalla. 73 Gorilla siis teippinä (yks kiekka) ja Stanin litku.
    Karhennus ja pyyhkiminen jollain liuottimella on hyvä niin ottaa teipit paremmin kiinni. Yhden kierroksen minäkin vaan vedin ja venttiilin kohdalle jatko ja reilusti limittäin.
    Neuvojen mukaan laitoin renkaan päälle sisärenkaan kanssa ja pari tuntia jollain vajaalla kahdella barilla painoin teippejä kiinni.

Onko mitään oikotietä poistella noita vanhoja gorillateippien liimoja kehän sisäpuolelta vai mennäänkö vain paljan sormin todella hitaasti eteen päin ?

Jotain puhdistussprayta vois koittaa. Välillä auttaa välillä ei.

Lähetetty minun SM-G900F laitteesta Tapatalkilla

^^Gorillalla nyppimällä lähtee aika hyvin.
    Jos ei tottele niin asetoni.

Bräkleenillä sai jotenkuten irroitettua,kun jokunen päivä ite saman operaation tein vannenauhoja uusiessa. Gorillat oli 1,5 vuoden käytön jälkeen edelleen hyvin kiinni :-)

Lähetetty minun E2303 laitteesta Tapatalkilla

Ksyleenillä puhdistelin omat vanteeni ja samalla pyhästi lupasin etten kiekkoihini enää gorillaa liimaile.

ite olen joskus jostain poistanut wd-40:llä maalarinteippijämiä, kun oli unohtunut teipit viikoksi. Lähti tosi helposti. Luulis lähtevän gorillateippi jämätkin.
    Youtubesta löytyy vastaavia videoita, kuinka monikäyttöistä tuo aine on.

Tuota WD-40 tai asetoonia voisi kokeilla, kun kerkiää hakemaan. Jompaa kumpaa. Noiden käsittelyjen jälkeen kannattaa varmaan pestä vielä kiekot uudemman kerran ja antaa kuivahtaa ihan rauhassa. Jos saisi tällä kertaa vähän pysyvämmät ja kestävämmät tubelessit tehtyä.

No jos WD-40 kokeilet, saat kokeilla sitten molempia.
    Asetonin jälkeen ei tartte kuin uudet teipit.

noniinno Guest
    Ammattiteippaajat käyttävät sitrusöljypohjaisia aineita liiman poistoon. Ovat tehokkaita, ekologisia ja alustalle turvallisia.
    https://www.siivous.fi/yellowservice...r-387g-lcitrus

Mä olen nähnyt ammattiteippaajan käyttävän tenua. Liimanpoistoonkin.
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

There can be only one.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tank Driver Katso viesti
    Mä olen nähnyt ammattiteippaajan käyttävän tenua. Liimanpoistoonkin.
    Sinolia olis tässä käsillä. Uskaltaiskohan sillä kokeilla ?

Sinolia olis tässä käsillä. Uskaltaiskohan sillä kokeilla ?
    Mä en ole ammattiteippaaja. Tuskin sillä mitään mahdotonta vahinkoa tekee. Ainakaan ulkoisesti.
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

There can be only one.

No nyt on kiekot putsattu, teipattu yms.. Ajattelin laittaa teipit tiivistymään hetkeksi sisureilla. No takakiekko tuolla hautuu. Etukiekko jäi myös hautumaan, mutta hetken päsätä kävin siellä missä kiekot oli, niin etusesta sisuri riekaleina ja kumi pudonnut päältä pois. Ei ollut jäänyt mihinkään väliin ja painettakin oli "vain 1bar". No yritin sitten uudella sisurilla tuota jumbojimiä laittaa vanteelle, niin ei nouse enää hyllylle, vaan sisuri pulpahtaa välistä ulos. Taitaa olla uuden renkaan osto edessä ? Jos jättäis on ehjän jumbon eturenkaaksi rullausominaisuuksien takia ja katsoisi taakse jonkun toisen. Onko ehdotuksia ?

Edit: Vanteessa ei näy mitään vaurioita, joten vika varmaan on renkaassa.

Edit2: Vaihdoin "ehjän" jumbo jimin etukiekolle ja se meni heti, joten uutta takarengasta jostain vain alle.

Siitä on nauha/wire kyljestä poikki... Laitoitko runsaasti teippiä hyllyille ? Koita reklamoida, että napsahti heti poikki... Valmistus vika.

Ostin eteen ja taakse testiin Maxxis Minionit. Hetken ajelen sisureilla nyt ja sitten lyön litkut sisään. Ehjäksi jäänyt 4.8" snakeskin jumbo jim myynnissä torin puolella, jos jollain käyttöä.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •