HephaElectrobikeGarminGiant
Sivu 57 / 129 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 7 47 55 56 57 58 59 67 107 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.681 - 1.710 / 3848

Aihe: Canyon Läskipyörät

  1. #1681
    Liittynyt
    07/2015
    Viestit
    147

    Viesti

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hepezu Katso viesti
    Oma lenkkimaasto koostuu aikamoisista kivikoista ja juurakkopoluista, sillä noitten Liteskinejen kestävyyttä arvuuttelen.

    Eikös tuon ketjulinjankin saa 4,8" renkaalle sopivaksi jos vain ottaa edestä pienen rattaan irti? (jos se pikkurattaalla hankaa kiinni renkaaseen?) Vai ovatko rattaat kiinni kammissa? Ja vaatii rälläkkä irrottamisen tai kokonaan uusien kampien ja rattaiden oston?









    Lähetetty minun D5503 laitteesta Tapatalkilla
    Ajan myös kivikoissa ja 4,0 liteskinit ollut käytössä, kyljet kuluu mutta kyllä niillä pitkään ajaa vaikka kankaat tuleekin näkyviin kyljissä, eilen saapui uudet 4,8 JJ liteskinit 8)

    Pikkurattaan saa irti.

  2. #1682
    Kiitokset vastaajille. Kyllä se nyt näyttäisi vaaka vakavasti unlimitediin kallistua.

    Ihmettelyä nyt vielä aiheuttaa tuo hinnoittelu. Saksankielisellä sivustolla -200e halvempi kuin suomenkielisellä sivustolla, samoilla postikuluilla ja pakkauskuluilla. Mistähän moinen johtuu? 😶

    Lähetetty minun D5503 laitteesta Tapatalkilla

  3. #1683
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hepezu Katso viesti
    Ihmettelyä nyt vielä aiheuttaa tuo hinnoittelu. Saksankielisellä sivustolla -200e halvempi kuin suomenkielisellä sivustolla, samoilla postikuluilla ja pakkauskuluilla. Mistähän moinen johtuu?
    Arvonlisäverosta.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  4. #1684
    Liittynyt
    06/2008
    Viestit
    135
    Tosin kreikkalaisilla myös alvi 24% ja silti pyörien hinnat samaa kuin saksan =)

    Noh ehkä heille voi antaa vähän alennusta enemmän.

  5. #1685
    Tyhmänä/Tietämättömänä joudun vielä kysymään.

    Ilmeisesti Canyonin sivuilla hinnat sisältävät Saksan ALV:n. Eikös EU-maiden sisällä ostettavat tuotteet veroteta ns. "ostomaassa" jolloin voin ostaa tuotteen "ostomaan" verojen mukaan, maksamatta tuotteesta "kohdemaan" valtiolle mitään?

    Näin järkeilin tämän mukaan http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/...llit_ja_verot/ 😀

    Lähetetty minun D5503 laitteesta Tapatalkilla

  6. #1686
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.147
    Kyllä sä maksat Suomen alvin, sori.


  7. #1687
    Niin näköjään, vaihtaa Suomen alvin samalla kun vaihtaa toimitusmaaksi Suomen. 😬

    Bikediscountilta viimeksi pyörää ostettaessa selvisin kyllä tuolla saksan 19% alvilla..

    Lähetetty minun D5503 laitteesta Tapatalkilla

  8. #1688
    Liittynyt
    06/2008
    Viestit
    135
    Jos saksan hinta on 2499e ja suomen 2699e.

    Tuo 5% alvi erotus ei nyt ihan 200e pitäisi olla? Hinnat on vaan hienosti pyöristetty ylemmäs.

  9. #1689
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Mutta voit olla huoletta koska kaikki verojen kiristykset ym tulonsiirrot palkansaajilta valtiolle ja kunnille tehdään J.Kataisen mukaan niin ettei ostovoimaa leikata. Joten no problem! ;-)

  10. #1690
    Blackborow Guest
    Voi olla myös ostamatta.

  11. #1691
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Janmppa Katso viesti
    Jos saksan hinta on 2499e ja suomen 2699e.

    Tuo 5% alvi erotus ei nyt ihan 200e pitäisi olla? Hinnat on vaan hienosti pyöristetty ylemmäs.
    Saksassa 2399e ja Suomessa 2599e.

    Minun laskujen mukaan:

    Saksassa pyörä 2399€ - 19% alv. = 1943,19€

    Suomessa vastaava siis PITÄISI olla. 1943,19€ + 24% alv. = 2409,55€

    No ollaan aspaan huomenna yhteydessä ja kysytään, mistä tuo 200e suomi lisä tulee 😀

    Lähetetty minun D5503 laitteesta Tapatalkilla

  12. #1692
    Liittynyt
    06/2008
    Viestit
    135
    Kyllä suomalainen työmies hieman extraa maksaa =)

  13. #1693
    Joo vituiks näytti nuo laskutoimituksetkin menevän 😂😂

    Laitetaan suomen sivustolta tilaukseen, ei jaksa itkeä enään 😂

    Kiitos ja anteeksi 😇

    Lähetetty minun D5503 laitteesta Tapatalkilla

  14. #1694
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    ^Oikea päätös. Hinta maksetaan vain kerran mutta hyvästä fillarista on iloa pitkän aikaa.

    Luulen ettei ole paljon tarvetta päivittää joten kulut on pitkälti kertaluonteiset.

  15. #1695
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Kyllä sä maksat Suomen alvin, sori.
    Joutuu joo maksamaan jos firman myynti ko. maahan ylittää 30000€/vuosi (tai jotain sinneppäin). Kreikkalaiset ei oo vissiin Kanyooneja tilailleet niin paljoo ku suomalaiset.

  16. #1696
    Eilen saapui alennushintainen Dude CF 9.0 ja tyytyväinen olo ekan lenkin jälkeen Ei aiempaa kokemusta maastosta tai läskistä (maantieltä sitäkin enemmän), mutta heti alusta asti luottoa löytyy pienilläkin poluilla. Kevyesti kulkee poluilla ja hiekalla, asfaltti siirtymillä meno hieman "tahmeaa".

  17. #1697
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    No eihän läskipyörä tietysti asfaltille tarkoitettujen pyörien veroinen asfaltilla ole. Niinkuin ei maantiepyöräkään ole läskin veroinen metsässä.
    Nosta paineita tuonne 0,7 bar tienoille niin silloin pitäisi olla aika hyvä. Ja tubeless myös parantaa menoa lisää.

  18. #1698
    Paineet nostettu 0.7bar niin johan parani meno kummasti siirtymilläkin. Litkutus on mielessä, ilmeisesti Stan's NoTubes ja ClasOhlsonin suojapeite teippi on toimiva kombinaatio? Mistähän löytyisi punaista vanneteippiä, jonka laittaisi liimapuoli ylöspäin?

  19. #1699
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    73mm Gorilla-teippiä. Ei mitään pressuteippejä. Itse laitoin 50mm heijastinteippiä vannenauhaksi. Hyvin on pelannut.
    Läskirengaskeskustelussa on hyvät konkareiden tekemät ohjeet ja videoita. Kannattaa katsoa niin tietää miten tulee hyvä.

  20. #1700
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Rauma
    Viestit
    101
    Clas Ohlsonin pressuteippi ollut nyt vanteissa reilun vuoden Stanin litkujen kanssa. Voin suositella.

    http://www.clasohlson.com/fi/Suojapeiteteippi/34-9808

  21. #1701
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hepezu Katso viesti
    Saksassa 2399e ja Suomessa 2599e.

    Minun laskujen mukaan:

    Saksassa pyörä 2399€ - 19% alv. = 1943,19€

    Suomessa vastaava siis PITÄISI olla. 1943,19€ + 24% alv. = 2409,55€

    No ollaan aspaan huomenna yhteydessä ja kysytään, mistä tuo 200e suomi lisä tulee 

    Lähetetty minun D5503 laitteesta Tapatalkilla
    Laskit väärin, 19% alvia ei voi vähentää verollisesta hinnasta. 2399/1.19*1.24 on suoraan laskettu suomihinta ja muut erot selittyy muilla syillä.

  22. #1702
    Liittynyt
    07/2015
    Viestit
    147
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti a_mateur Katso viesti
    Paineet nostettu 0.7bar niin johan parani meno kummasti siirtymilläkin. Litkutus on mielessä, ilmeisesti Stan's NoTubes ja ClasOhlsonin suojapeite teippi on toimiva kombinaatio? Mistähän löytyisi punaista vanneteippiä, jonka laittaisi liimapuoli ylöspäin?
    Itelle ostin bikeshopista
    http://www.bikeshop.fi/Vannenauha_Fa...V000000303350/

    Tältä näyttää nyt:
    https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net...g=eyJpIjoidCJ9

  23. #1703
    Canyonin putiikin alet aiheuttivat sen, että Duden tilausnappi polttelee armottomasti. Koon valinta tuottaa kuitenkin tuskaa, koska
    itselleni on siunaantunut mittoja 185/86cm, eli juurikin kokojen väliin.. Tuleeko kyseeseen ennemmin M vai L koko?
    Stemmin ja/tai satulatolpan vaihto on ok, mutta kumman koon pyörää kannattaa lähteä sovittelemaan?
    Vai keikkaanko suosiolla lähikaupasta 19,5" Farleyn..?

    Canyonin aspasta en vielä kysellyt, arvelin että täältä saa käytännön kokemuksiin perustuvaa tietoa paremmin.

    Onko jollakulla M tai L kokoista Dudea koepolkaistavaksi Oulu-Kokkola akselilla?

  24. #1704
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Oulu / Syöte
    Viestit
    1.818
    M löytyy, joskin vaihdoin siihen 60->90mm stemmin ja kapeamman stongan ja Bontragerin jäykän kuitukeulan (ja läjän muitakin osia). Pyörä on nyt Syötteellä ainakin seuraavan kuukauden, joten jos tänne on reissua niin pikainen testiajo kyllä onnistunee. Itse oon 174/80cm persjalka.
    px / pekkatahkola@youtube / ptahkola@instagram / syotemtb.fi / pappiskapartio.blogspot.fi / krossikommuuni.fi

  25. #1705
    Liittynyt
    07/2015
    Viestit
    147
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vilimu Katso viesti
    Canyonin putiikin alet aiheuttivat sen, että Duden tilausnappi polttelee armottomasti. Koon valinta tuottaa kuitenkin tuskaa, koska
    itselleni on siunaantunut mittoja 185/86cm, eli juurikin kokojen väliin.. Tuleeko kyseeseen ennemmin M vai L koko?
    Stemmin ja/tai satulatolpan vaihto on ok, mutta kumman koon pyörää kannattaa lähteä sovittelemaan?
    Vai keikkaanko suosiolla lähikaupasta 19,5" Farleyn..?

    Canyonin aspasta en vielä kysellyt, arvelin että täältä saa käytännön kokemuksiin perustuvaa tietoa paremmin.

    Onko jollakulla M tai L kokoista Dudea koepolkaistavaksi Oulu-Kokkola akselilla?
    Täällä L ja omat mitat 186/87cm, suosittelen

  26. #1706
    Blackborow Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vilimu Katso viesti
    Canyonin putiikin alet aiheuttivat sen, että Duden tilausnappi polttelee armottomasti. Koon valinta tuottaa kuitenkin tuskaa, koska
    itselleni on siunaantunut mittoja 185/86cm, eli juurikin kokojen väliin.. Tuleeko kyseeseen ennemmin M vai L koko?
    Ehdottomasti L.

  27. #1707
    Liittynyt
    04/2007
    Viestit
    80
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti J.Kottenberg Katso viesti
    73mm Gorilla-teippiä. Ei mitään pressuteippejä.
    No kun se gorilla ei vaan ole tarpeeksi leveetä DT:n kehälle ja alkaa vuotaa jossain vaiheessa. Suojapeiteteippi koko kehän levyiseksi kavennettuna (hyllyjen päälle asti) nyt käytössä yli vuoden ilman ongelmia. Myös rengas nousee ja pysyy huomattavasti paremmin kehällä tällä systeemillä.

    Jokainen saa tietysti yrittää ensin vaikeimman kautta gorillalla

    -Mikko-

    P.S. Gorilla toimii mainiosti esim. Mulefutin kehillä, joista myös kokemusta n. vuoden ajalta ennen Dudea.

    P.P.S. Gorilla on myös turhan paksua ja painavaa kamaa tubelesointiin... Alkaa olla vähän oldskool-hommia jo :P

  28. #1708
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Aika moni muukin on Gorillateippiä käyttänyt hyvällä menestyksellä. Itse en ole pressuteippiä kokeillut, voi se olla hyvääkin.
    Mutta virityksiähän nämä enemmän tai vähemmän ovat esimerkiksi Jackalopen tubeless-vanteisiin verrattuna joissa ei tarvi mitään isoja kevennysreikiä tukkia.
    Katsotaan miten Gorilla kestää ja kokeillaan vaikka pressuteippiä jos on tarpeen.

  29. #1709
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tmikko Katso viesti

    P.P.S. Gorilla on myös turhan paksua ja painavaa kamaa tubelesointiin... Alkaa olla vähän oldskool-hommia jo :P
    "Oldskool-hommia" on höpistä jostain teipin painosta kun tubelesoidaan läskiä?

  30. #1710
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Uleaborg
    Viestit
    2.070
    Muistaakseni teipit painoivat yhteensä noin 150g. Punnitsin ne lopettaessani teippien käytön. Tilalle tuli 25g painavat vakuumiliuskat.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •