Maantiepyörään asentelin uuden osasarjan.
Maantiepyörään asentelin uuden osasarjan.
The end of the road is just the beginning...
Haipalliin (taas) jäykän keulan.
Liimasin aamulla ennen duuniin lähtöä 25mm tuubin 22 millisen paikalle napadynamokiekkoon. Kyllä se vaan on mukavampaa menoa 25:lla versus 22. Vaikka pitää maltilliset 11 baria painetta. 25:nen tärähtelee vähemmän mitä 22:nen. Varmaan "leijailee" pienimpien reikien yli tiessä kun 22:nen taas tipahtelee niihin tms.
Ja menee muuten helposti uusi tiukkakin tuubi vanteelle kun laittaa ensin pariksi vuorokaudeksi tuubin vanteelle ilman liimaa ja iskee 8 baria painetta. Mukavasti venynyt sit kun liimauksen aika tulee.
Jos joku tarvii yhtä uutta ja kolmea vähän käytettyä 22 millistä Contin Competitionia, heittäkää YV:tä. Tehdään päkitsi niistä hyvään hintaan.![]()
Veloflexin Arenbergit. Parin tuntia olivat venymässä vanteella ilman liimaa. Ei ehtinyt enempää venyttää, mutta helppo nakki.
Vittoria Corsa CX:t. Menivät vanteille helposti vaikka ollut venyttänyt niitä etukäteen. Itselleni eka tuubien asennus ja oli helpompaa kuin esim. Contin avorenkaiden asennus.
Asensin jo aiemmin Zippin SC CX -tankonauhat yhteen fillariin. Vaikuttaa sen verran erinomaiselta nauhalta että taidan hommata samat toiseenkin pyörään.
The older I get the faster I was
Muunlanderi taas kasaan. Vanha satulatolppa kaivettu ulos. Paljon raswaa ja muita petrokemian tuotteita kului (pese, rasvaa, öljyä).
Rock Lobsterin taas kasaan muutaman vuoden osina kaapissa säilytyksen jälkeen. Tänään säädetään takajarru vielä, kun ystävälliseltä palstalaiselta sain puuttuvat kuppiprikat. On se vaan tuollainen klassinen teräsraami-maasturi sympaattisen näköinen.
Ride harder - Ride a totally rigid.
Sträkleriin Pelago viiksitanko ja 32mm MaraSupreme & Vittoria Randoneur.
Fin/fix kiekoon 18->15t. Toispual 17t.
"Kaikista seksuaalisista poikkeavuuksista siveys on kaikkein omituisin"
Anatole France
Suoritin niinkin vaativan operaation kuin kypärän pehmusteiden vaihto. Kypärä tuntuu nyt uudelta eikä maksanut paljon.![]()
The older I get the faster I was
^ Peukkua, kuten tavataan sanoa. Mun Catliken ja Orbean mukana on tullut - ja voi olla että useimpien laatukypäröiden mukana tulee - toiset pehmusteet ja vaihdolla saa tosiaan kypärän tuntumaan kuin uudelta.
Asensin di2:n akun takaisin paikoilleen ladattuani sen. Koska operaatio oli uusi ja outo manuaali edessäkin, luokittelen sen mielessäni asennustyöksi. (Merkkivalo ehti näyttää jo punaista valoa.)
OffT: Pesin traineripyörän ja kilpurin ja sen jälkeen pesuhuoneen lattian.
OnT: Team Sky MucOffilla läträsin molempien ketjut. Asensin traineripyörän kiinni uuteen Neoon ekaa kertaa. Rasvasin traineripyörän GB:n satulan ko putiikin omalla rasvalla. Hinkkasin satulasta rasvat pois parin tunnin kuluttua tuosta.
Vanuneet tankoteipit pois tempopyörän jarrukahvojen läheisyydestä ja kitkateippiä tilalle. Täytyy sanoa että ei se Tony Martin ihan terve ole, jos hänen satulaansa on muokattu samanlaisella teipillä.
"Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15
Tosimiehen satulaPitänee olla aikamoiset urheilujuomasekoitukset jos voi ajaa vaan vaikka perseestä lihastakin kuluu kesken ajon...
![]()
Notkoselän takakehää asensin 3mm jarrulevyn suuntaan ja sit säädin kiekot sisäkumittomiksi
jurpo muokkasi tätä : 13.07.2016 at 18.53 Syy: eiku pakastimen täyteen barffia.
- vaikka kaikkeen on syynsä niin yleistäminen on aina vaarallista -
Rotorin kammet ja Q-ringit Madoneen. Testilenkin jälkeen vaikuttaa että ei ole enää paluuta pyöreisiin eturattaisiin.
Uuden narrow-widen heitin paikalleen ja sinkulaan prässäilin ohjainlaakerin..
Huolsin keulan, kun ei kettukeppi enää reagoinut paluuvaimennuksen säätöön eikä lukitukseen. Ohessa siirryin tubelessmaailmaan. Takarengas näyttäis pitävän ilmat, etunen ei vielä kovin kehuttavasti. Kyllä sillä lenkin kuitenkin ajeli.
nih..
Miten niin tyhmä kysymys??
Viimeksi purin maantiefillarista keulan ja puhdistin ja rasvasin ohjainlaakerit. Hyvässä iskussa vielä ovat, itseasiassa melkein kuin uudet.
"tv-kanavat pitää hakea uudelleen tehdasasetuksista" oli rappukäytävän seinällä.
Vihdoin sitten otin esiin käyttöohjeen ja - löysin kanavahakunappulat ja haku lähtikin käyntiin.
?! tarkoittaako ne kanavien edessä olevat numerot esim. 11. MTV-3...ja 27.TV1, 28. TV2 sitä että entisten kanavanappuloiden 1,2,3 pitääkin naputella 27 että saa teevee ykkösen? Haluan että nappulasta 1 tulee tv1 jne.
No en rupee, keskeytin kanavahaun. Kaikkia ihmeellisiä kanavia kuten 9999 treffikanava, semmoisia tartte.
Nyt on 7 kanavaa, peruskanavat ja riittää mainiosti. Ikinä ole mitään avaa tai jimiä edes katsellut.
Maantiepöörän takakumi ja jarrupalat meni vaihtoon. Contin Force alkoi näyttämään kankaita.
Nomadin linkkujen laakereitten rasvaus, 3:n eggbeater parin rasvaus ja Vaimon Taron jarrupalojen vaihto.
Vaikeaa vaihtajaa🤕
Rotorin kuitujakkaran konan unittiin.
Uusi Ralli-Rane uudelle Arch Ex-kehälle. Prkle, että saikin punnertaa tosissaan... Ei se edellisellä vastaavalla komboa muistaakseni noin tuskaista ollut?![]()
Mitä pahemmalta tuntuu, sitä parempaa se tekee.
Uusi takajarruvaijeri työmatkapyörään ja jumalavita mikä fiilis kun satula palautuu myös, eikä jää ainoastaan ala-asentoon ja levyyn kiinni. Wou.
#fillarifoorumi @ IRCNet
Uuden pinnin askartelin paskartelin tienpäällä levareihin. Onneksi entinen karkasi ei niin vaarallisessa paikassa ja pudonneen jarrupalankin löysin vieläpä ehjänä pientareelta.
Työmatkanineriin 70mm Thomson 60mm tilalle.
Kypärään uudet pehmustepalat.
Kirjanmerkit