Ilmoittauduin taas mukaan, mutta vasta näin jälkikäteen lueskelin sivuja tarkemmin. Onko tosiaan niin, että ensimmänen lähtöryhmä on vain ihan aidolle eliitille? Jos nyt yhtään oikein lasken, niin tuohon 5 %:iin mahtuisi mukaan viime vuoden yleisestä vain jotakuinkin top-15 -kuskit. Ja lisäksi ikäryhmistä 1-3 parasta.

Jos näin on, niin hieman erikoinen ratkaisu... Ahtaammissakin maastotapahtumissa pärjätään selvästi isommilla ryhmillä. Yleisessä sarjassa tuon 15. sijan takaa ei tuohon joukkoon juuri enää olisi asiaa, kun vetoapu puuttuu. Lisäksi ikäryhmien kisat lienevät aika hankalia takaa-ajajille, kun ei pääse peesailemaan niitä paria vahvinta.

Jos taas laskin tai tulkitsin väärin niin pahoittelut...=) Sitä on vaan tottunut ottamaan kisassa kuin kisassa paremmistaan mallia, ja huolestuin asiasta tämän vuoden Jämin osalta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti harmis Katso viesti
Jämille on tarkoitus tulla ajelemaan. Itse asiassa olen ilmottautunut OW triplaan eli useamman keikan joutuu siellä tekemään. Onkohan niin että jäykkäperä xc pyörä olisi tuolla nopeampi kuin täysjousto trailpyörä? Tai saahan tuon täpärinki jäykäksi mutta ainakin ajoasento olisi xc:ssä aerodynaamisempi:-) Oon tässä miettinyt että pitääkö hakea vanha pyörä uudelta omistajalta lainaan kisaa varten.
Kun maastoajosta on kyse, niin aina täysjousto kun vain mahdollista! Tosin jos pitäisi nimetä yksi maastotapahtuma, joka on hyvä jäykkäperälle, niin kyllä se olisi Jämi. Muutama harva kivi ja juuri tuoltakin reitiltä löytyy, mutta pääosin ovat kyllä polutkin todella sileää baanaa. Ja tietä on aika paljon. Äänestän xc-pyörää, oli sitten joustoa tai ei.