Pikkasen raskaanpuoleinenhan se on ja jarrut mekaaniset, mutta ainakin Oulussa Limingantullin Prismassa siitä on sopuisa tarjoushinta 649 e (vai oliko 615 e, en ihan tarkkaan muista).
Sent from my iPhone using Tapatalk
Pikkasen raskaanpuoleinenhan se on ja jarrut mekaaniset, mutta ainakin Oulussa Limingantullin Prismassa siitä on sopuisa tarjoushinta 649 e (vai oliko 615 e, en ihan tarkkaan muista).
Täytyy melkein käydä hypistelemässä tuota pyörää kunhan vain joskus sattuu sellaiseen prismaan joissa noita on. En oikein muita edukkaita ehdokkaita löytänyt kuitenkin saisi olla alle sen 1000 rahaa.
Ittelleni on tulossa Silverback Scoop Fatty. Jos pikkusen pystyt venyttämään budjettiasi, niin tuommoisen saa 1100 eurolla, on kuitenkin osien puolesta ihan eri tasolla mitä tuo Mongoose. Tosin tuolla tarjoushinnalla tuo Mongoose on mielestäni ihan asiallinen paketti, että en minä sitäkään välttelisi jos budjetti on tiukka.
Kannattaa myös odottaa muutaman päivän sisällä julkaistavat XXL:n uudet White-läskit. Jos kuvio menee kuten viime vuonna, tulevat ennakkotilaukseen 30. päivä tätä kuuta ja ennakkotilaushinta on 20 % normaalihinnasta pois. Myöhemmin kyllä se ennakkotilaushinta vakiintui normihinnaksi, josta kuitenkin sai joidenkin tarjouspäivien aikaan 20-25 % pois, joten tuo ennakkohinta ei tälläkään kertaa varmaan tule olemaan fillarin halvin hinta. Mutta oletettavasti sitä lite-versiota saa kyllä alle tonniin, ja lukemani perusteella on parempi kuin Mongoose.
Itseasiassa olen tuota Scoop Fattya myös ihastellut. Mongoose sinänsä kiinnostaa että voisi sitten vielä huoletta tilata hiilari stongaa, stemmiä ja satulaputkea saisi varmaan mukavasti painoakin pois muutaman kympin sijoituksella. Täytyy myös nyt odotella nuo xxl.n Whitet koska ei tässä hevosen selässä olla liikenteessä vaikka mieli tekisi ajamaan![]()
Koitin haulla etsiä mutta joko en osannut käyttää sitä oikein tai sitten merkiltä ei ole kukaan ostanut läskiä. Eli kyseessä Cube Nutrail Pro, jota kävin eilen Kona WO: n lisäksi kokeilemassa. "Kube" näin väärinpyöräiltynä asfaltilla tuntui ajettavalta laitteelta ja hinta/osalista varsin houkutteleva. Eli jäisi hankittavaksi tubelointi nippelit ja ehkä satula että pääsisi rymistelemään. Konassa taasen pitäisi heti voimansiirtoon tehdä sama lääkeannos kuin minun 26er spessussa ja se taas pienentää hintaeroa Cuubaan... Ikuisuus jossitteluja nämä, tiedän ja Trekkiä myyjä suositteli vielä testaamaan.
Onkohan näissä Cuben rungoissa jotain erikoista heikkoutta. Osathan on tuttuja joten niiden puolesta kyllä uskaltas riipasta läskiä![]()
Kyllä täältä foorumilta useita Nutrail pron omistajia löytyy ja ihan oma ketjukin. Itsellä ollut nutrail pro vuoden vaihteesta asti ja hetkeäkään en ole ostosta katunut. Järkevät osat järkevään hintaan. Hienosti meni talvella ja näin kesälläkin on suoriutunut kovemmastakin polkurymistelystä kiitettävästi. Keskiö vaihdettiin takuuseen vastikää mutta muuten no problems. Mainio peli. Ja mulefutit + JJ helppo litkuttaa.
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...-Cube-Fatbikes
Noniin, kiitos kun vaivauduit linkin laittamaan. Ei vaan osaa käyttää oikein tuota hakua, ja tapatalkila turha toivo![]()
Pitänee vielä Trekki käydä tyyppäämässä jossa tosin hassusti etupäässä normi pikalinkku ja takana läpiakseli. Eli bluton laitto tulee maksamaan mukavasti. Toki on vielä spessu ja salsa mitä tyypätä kanssa.
Miten keskiö oirehti kun ihan vaihtoon meni? Oman Nutrailin keskiö tuntuu tasaisin väliajoin pitävän pientä naksetta joka sitten taas jossain vaiheessa häipyy kuulumattomiin. Miehelle hommattiin myös Nutrail ja sama homma hänen pyörässään. Itse olen ajellut omalla läskilläni puolisen vuotta ja muuten pyörä on toiminut moitteettomasti.
Joko tästä Konan WOlo:sta on jonkinlaista kokemusta millainen kampe pyörä on? Fatbike olis suunnitteilla ja tämä olisi yks vaihtoehto Feltin dd70 rinnalla. Mongoosekin käynyt mielessä mutta laadukkaampi saisi olla.
Kannattaa vähän vertailla mitoituksia. Ainakin viime vuoden Felt (josta on kokemusta) oli varsin korkea, siis standover high suhteessa tob tuben pituuteen. Tämä johtaa helposti siihen että joutuu valitsemaan liian pienen pyörän, varsinkin jos on vähän lyhyet jalat.
Noista mainitsemistasi katsoisin kyllä tarkemmin Konaa.
Vajaa parisataa on puoliso tuolla ajellut ja ite muutaman kympin. Vaihteisto Altus 2x8, jarrut mekaaniset Tektro Novela ja nelikanttikeskiö. Muuten laatuvaikutelma hyvä/erittäin...
Painoa ajovalmiina ja ghettotubelessina 14,69. Rullaa kyllä noilla renkailla miellyttävän hyvin!
Toki nuo osatkin on toimineet sen verran riittävästi ettei ole tarvinut ruuvailla kaapissa lojuneita Sram X5 osia tuohon Woloon...
Toimitusongelmista johtuen lopullinen hinta jäi alas, joten perus shimpan hydr.jarruilla (+X5 osilla) hinta näyttäisi jäävän vielä alle 900e. Ehkä tulee joskus päiviteltyä...
Onko tuosta Mondraker Panzerista kokemusta?
Onko uusi keskiö saman merkkinen mikä oli aikaisempi? Kuuluuko siitä mitään ääniä? Olen jotenkin ymmärtänyt, että tuon pressfit keskiön ominaisuus olisi tuo ääntely. Jostain vain luin, että muilla on samaa ongelmaa kyseisen keskiön kanssa.
Mun fillarin keskiö natisee välillä ja aivan kuin ääni vaihtaisi paikkaa, ettei se kuuluisi aina samasta kohtaa. Sitten saattaa olla niin, ettei taas natise vähään aikaan. Outo juttu. Välillä se on äänekkäämpi ja välillä taas hiljaisempi ääni.
Kuinka pitkä takuuaika Nutrailissa on? Ei tullut kysyttyä. Kävikö vaihto kivuttomasti? Vaihdettiinko keskiö liikkeessä vai kuinka homma hoitui?
Joop. Eli varteenotettava vaihtoehto jos hakee halpaa läskiä ja on valmis vähän upgreidaamaan. ( Hallitus vain ohimennen sanoi että hällekkin tälläinen kun Cuben näki)....
Kävin riipasemassa Trekinkin mutta äkkiseltään sama tunne kuin muissakin mitä ajoin, läskihän se ja ohjaustanko vaihtuisi heti reippaasti lyhyempään. Tässä olen kytännyt noiden runkojen geo taulukoita mutta en löydä Cuben ja Trekin välillä isoja eroja. Se tieten erona että Trekissä on takadropeissa 15mm säätövara mikä kiehtoi myös konassa ja Salsassa. Eli yhteenvetona, minkään kanssa ei mene vihkoon jos näistä jonkun ostaa, se on vain se ero että mitä ominaisuuksia haluaa pyörältään ja haluaako kuinka rankasti modata uudesta pyörästä, kuten minulla kävi Spessun hybridin kanssa jossa oe osaa on karkeasti runko ja etuhaarukka![]()
Itse asiassa ei tullut kysyttyä oliko uusi keskiö samanlainen, luultavasti kyllä. Toistaikseksi uusi keskiö ollut äänetön. Juu pressfitille on ilmeisesti ominaista natina, mutta oma piti sen verta isoa mekkalaa, ettei se nyt normaalin rajoissa enää ollut. Tuo alurunko johtaa ääntä niin äänen paikantaminen oli hankalaa... eri suunnasta kuunneltuna tuntui kuuluvan eri paikasta. Paikallisessa kivajalkamyymälässä asia hoidettiin, josta myös pyörän ostin. Pienten kiertelyiden jälkeen varsin kivuttomasti asia hoitui. Takuita en itsekkään muista tarkalleen, eri osilla erilaisia takuuaikoja. Mutta vuosi nyt ainakin.
Kävin ibikessä hakemassa renkaita ja nyt olisi Feltin DD30 alennuksessa. En ostanut, koska Mukluk on jo ja se juuri sai alleen uudet mcarbonin kehät.
A Gentleman will walk but never run
Kiitos vastauksestasi. Keskiön tyyppi on muistaakseni BB30 ja se näkyy myös stanssattuna keskiöön jos tarkkaan katsoo. Jos ei mun fillarin keskiö ala tuon enempää naksumaan taidan pitää äänet asiaan kuuluvana kommentointina enkä lähde keskiötä vaihdattamaan. Ääni ei kuitenkaan kuulosta siltä, että joku hankaisi johonkin jolloin tulisi kuluminen kyseeseen. Täytyy kuitenkin jatkaa asian tutkimista netistä.
Nyt on Xxl:ssä alkanut Whiten 4 läskien ennakkomyynti.
Verkkokauppa.com tiputti Scoop Fattyn hintaa. Nyt lähtee tonnilla.
Valmistautuvat julkasemaan 2017 mallit pian. Saataville todennäkösesti vuoden lopulla
https://www.facebook.com/SilverbackLab/posts/1341925652489220:0
Kirjanmerkit