HephaElectrobikeGiantFillari
Sivu 243 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 143 193 233 241 242 243 244 245 253 293 343 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 7.261 - 7.290 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

^ tai pessun fast trakki

Nanukit tuli ostettua kun jälleen kerran vähemmän yllättävästi Suomalaisessa kivijalkaliikkeessä oli 18€ halvempi hinta kuin euroopan nettipuljuissa. Hienoa että voi omalla panoksellaan kannustaa lähikauppoja.
    Tosin valkoiset kun tarkoitus oli ottaa kovemmalla seoksella ja kevyemmät mustat mutta onpahan kylän mummoilla ja vaahtosammutin nassikoilla vielä enemmän tuijotettavaa...

Lähetetty minun C6833 laitteesta Tapatalkilla

Onko tällainen renkaan(On-One Floater) sivujen irtaantuminen tuttua, mistähän johtuu, ajettu kenties liian pienillä paineilla? Pyörä hommattu käytettynä, aikaisemmista paineista ym. käytöstä ei tietoa.
    [IMG][/IMG]

Kertomasi viittaisi vähän siihen että rengas on jo jonkun vuoden vanha. Ajan vaikutus yhdessä ehkä ei aivan parhaaseen laatuun voi hyvin näkyä just tuollaisena "kesimisenä". Mutta ei tuo pieni vaurio mitään vielä haittaa joten kovaa ajoa vaan.

Tuli xxl uudet läskit myyntiin onko noi vanteet jalco snoy 90mm tubeless vai onko jotain halpiksia.En itse lötänyt netistä mitään tietoa.

Löytyykö kokemuksia 4,8" Jumbo Jimin sopimisesta Beargreasen takarenkaaksi?
    80mm tai 65mm kehä, 1x11 sisäänpäin käännetyllä DM eturattaalla (tarvittaessa voi flipata).
    that's life, tough but unfair
    https://www.tawastcc.com
    https://twitter.com/evarjus

Mulla kuitunen 2014 Beargrease ja 1x11, kyllä se ketjun puolesta mahtuu. Eka lenkilä kaikki oli ok, mut toisella lenkillä se rupes ottaa runkoon kiinni putkelta runtatessa. Kaverilla 2013 Beargrease ja samanlaiset kokemukset.

Kaveri vaihto 4,7 Bontageriin ja minä ajelin Jumbo Jimistä vähän reunanappuloita pois, sillä se on nyt pyörinyt jonkun 600km. Vähän se on semmoista millipeliä

Ja molemmilla 65mm kehät..

Kiitos tiedoista. Voisihan tuota renkaan venyvyyttä kokeilla, ehkä sitten 4" varasuunnitelmana takapäähän.
    that's life, tough but unfair
    https://www.tawastcc.com
    https://twitter.com/evarjus

Mulla ottaa Beargrease alu -15 4,8" JumboJim haarukkaan kiinni, Nainen ajoi kuitenkin sillä ilman huolia mutta se onkin 30kg kevyempi kuin minä.
    Niin ja kehä 65mm ja 4" on mielestäni liian reppana nyt takana BFL niin pitkään kunnes noita 4,5" jimejä tulee.

Maxxis Minion exot alkoivat elää uutta elämää kun puolivahingossa lähdin lenkille 1bar paineilla. Rullaa ihan eri malliin ja pitää edelleen ihan mahdottomasti. Himputti! Pari lenkkiä takana höpsöpaineilla ja toimii. Takakumi nyt ei ihan totuttuun ison läskikumin tapaan tietenkään jousta, mutta ei ole ahdistanut. Toistaiseksi jatkoon.
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

There can be only one.

^ moni kumi toimii paremmin kovempana, se että miksi normi kesäkelissä, saati kuivalla pitäis ajaa "lussupaineilla", ei ole ikinä mahtunut mun ajatuksiin..

välillä kun lukee täältä juttuja, tuntuu että olis käynnissä kisa; "kuka ajaa matalimmilla paineilla niin ettei ihan mee kamat hajalle"

noniinno Guest
    Rengaskeskustelun perusteella minulle on muodostunut mielikuva, että suuri osa läskipyöräilijöistä ajelee vain märällä vinokalliolla ylämäkeen.

zipo Guest
    Tai jospa läskipyörät toimii yleisesti ottaen niin hyvin ettei eroja sysipskoihin versioihin löydy kuin ko.mestoilla.

Varmaan matalilla paineilla haetaan pidon lisäksi myös mukavuutta. Moni läskikumi kun rullaa yllättävän hyvin kohtuu matalilla paineillakin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Liikuva shikaani Katso viesti
    Varmaan matalilla paineilla haetaan pidon lisäksi myös mukavuutta. Moni läskikumi kun rullaa yllättävän hyvin kohtuu matalilla paineillakin.
    Ainakin JJ 4.8" LS on yllättänyt positiivisesti, kun puhutaan matalista paineista kovalla alustalla. Yhdelle metsäreissulle pudotin paineet eteen 0.30bar ja taakse 0.35bar. Kokeilin noilla sitten päällystetyllä tiellä ja sen jälkeen en olekaan paineita nostanut. Mukava siirtyä erilaisiin maastoihin ilman että tarvitsisi pelata paineiden kanssa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kemizti Katso viesti
    ^ moni kumi toimii paremmin kovempana, se että miksi normi kesäkelissä, saati kuivalla pitäis ajaa "lussupaineilla", ei ole ikinä mahtunut mun ajatuksiin..
    Siinä on se "sweet spot" kun kumi alkaa niellä epätasaisuuksia eikä enää ole pompottava potkupallo.
    Jousittamattomassa pyörässä helpottaa ajon vakauttamista kun ei kimpoile kivistä sinne-tänne.
    Blutokaan ei ehdi ottaa pikkutöyssyjä kovin hyvin kun kiekon+renkaan massa on suuri.
    Pito ja kantavuuskin kasvaa kun kontaktipinta leviää, kiva näillä "normi" kesäkeleillä kun vettä tulee yhtenään.
    Silti ei saisi lyödä vanteelle asti eikä selfsteerin takia mennä ohjattavuus keturalleen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti colli Katso viesti
    Mulla ottaa Beargrease alu -15 4,8" JumboJim haarukkaan kiinni, Nainen ajoi kuitenkin sillä ilman huolia mutta se onkin 30kg kevyempi kuin minä.
    Niin ja kehä 65mm ja 4" on mielestäni liian reppana nyt takana BFL niin pitkään kunnes noita 4,5" jimejä tulee.
    Muistelen 80mm kehällä jumboa hätäiseen sovitelleen samanlaiseen Beargreaseen ja todennut sen niin selkeän ylikokoiseksi etten edes viitsinyt kokeilla 65mm kehällä. Samoin edelleen ikivanhalla BFL:llä mennään, kunnes jotain välikokoa ilmaantuu. Tulipa muuten ajeltua Kylmäluomassa muutama päivä ja ihmeesti se tuo mäkinen ja paikoin kovin juurakkoinen maasto innosti laskemaan paineita mun tavallisesta 0.7/0.8 tasosta, millä tykkää ajella täällä Oulun tylsemmissä maastoissa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kemizti Katso viesti
    Moni muukin asia toimii kovempana paremmin. Eikä kuivalla pidä ajaa ollenkaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Moni muukin asia toimii kovempana paremmin. Eikä kuivalla pidä ajaa ollenkaan.
    Arvasin että joku..

Blackborow Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti noniinno Katso viesti
    Rengaskeskustelun perusteella minulle on muodostunut mielikuva, että suuri osa läskipyöräilijöistä ajelee vain märällä vinokalliolla ylämäkeen.
    Minulle taas on muodostunut mielikuva, että suuri osa läskipyöräilijöistä ei ajele vaan kaikki aika menee rengasspekulointiin ja speksaukseen + tietenkin niiden speksattujen kumien asentelemiseen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti edu Katso viesti
    Löytyykö kokemuksia 4,8" Jumbo Jimin sopimisesta Beargreasen takarenkaaksi?
    80mm tai 65mm kehä, 1x11 sisäänpäin käännetyllä DM eturattaalla (tarvittaessa voi flipata).
    Metallinen 2015 -malli ja tukevasti ottaa kiinni chainstayhin 80mm kehällä (Mulefut).
    Veistin reunanappuloista pois reilusti ja parin kolmen millin rako riitti, ettei ottanut talvella suuremmin kiinni, mitä nyt tiukemmassa runttauksessa. Sekin voisi vähentyä kun vähän kiristäis kiekkoa.
    Katsellaan ensi talvena sitten. Nyt mennään 4.0:lla
    PoriMTB
    MKVOLII contributor #26

Juuri samat huomiot mulla kuin OKS:llä. Ei suurta vaikutusta paineiden nostolla rullaavuuteen siirtymillä 4,8" JJ:llä. Ja mukavasti nielee maaston pienet epätasaisuudet kun paineet 0,3 ja 0,4 välillä.

Mulefutteihin vakuumiputki tubeless, samalla Hüskeri vaihtoon ja Spessu tilalle, 680gr elopainoa pois.

Lähetetty minun C6903 laitteesta Tapatalkilla
    I've been around

Budia, louta ja Big fat larryä tarjoushintaan sis. postikulut👊

http://m.bikester.fi/surly.html

Blackborow Guest
    Lähtöhinta on kyllä niin tökerö, että sietääkin olla tarjouksessa, vaikka tuo tarjoushintakaan nyt mikään erikoinen vielä ole.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Blackborow Katso viesti
    Lähtöhinta on kyllä niin tökerö, että sietääkin olla tarjouksessa, vaikka tuo tarjoushintakaan nyt mikään erikoinen vielä ole.
    No ei sit😀 Mut et löydä halvemmalla mistään muualta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Papdin Katso viesti
    No ei sit Mut et löydä halvemmalla mistään muualta.
    Joo. Lähtöhinta tai aleprosentit saa olla ihan mitä vaan mutta oleellista on se mikä on loppusumma. Ja noi on kyllä edukkaita joten jos tarvii niin kannattaa ostaa.

Blackborow Guest
    No ei sit Mut et löydä halvemmalla mistään muualta.
    En minä sillä. Onhan tuo hinta noille hyvä, mutta ei mikään tarjoushinta. Omista Budeista taisin maksaa 115 euroa kappale ja ihan kivijalassa.

No ei sit😀 Mut et löydä halvemmalla mistään muualta.
    Tais jo Lout loppua, mut täältä saa samaan hintaan ja yhen vanteilla käyneen halvemmallakin.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •