ElectrobikeFillariHephaGiant
Sivu 109 / 220 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 9 59 99 107 108 109 110 111 119 159 209 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.241 - 3.270 / 6586

Aihe: Pahoja Tubeless ongelmia!

  1. #3241
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nana Katso viesti
    ^
    Hyvä tietää tommonenkin jippo.
    Itse ihmettelin, kun jo toinen Rara peräkkäin hyppäsi taas puhaltamalla vanteelle jalkapumpulla. Joko renkaat ovat muuttuneet tai sitten alan pikkuhiljaa oppia oikeaa tekniikkaa.
    Minun voimillani ja crestin tiukkuudella irroitus on aina vähän ongelma.
    ei se Iglu oo turhaan noita kumi hommia tehnyt... mutta aina ihmetellyt tota asennusvaihetta kun kumi täytyy kääntää mutta sillä tavalla on mun kumit pysyneet kehällä paitsi niitten Rammin kehvelien kehien kanssa ei auttanu edes neljä kertaa kumin kääntö ja tuplateippi

  2. #3242
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    Nyt Ismo (nimi muutettu) unohti mainita, että litkut ravistellaan jo renkaan ollessa väärinpäin, silloin oikeinpäinasennus sujuu riittävällä varovaisuudella ja tarkkuudella.

  3. #3243
    Eikö olisi paljon helpompaa ravistella litkut jo valmiiksi purkissa?
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

    There can be only one.

  4. #3244
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Iglumies Katso viesti
    Nyt Ismo (nimi muutettu) unohti mainita, että litkut ravistellaan jo renkaan ollessa väärinpäin, silloin oikeinpäinasennus sujuu riittävällä varovaisuudella ja tarkkuudella.
    Hjuva tarkennus. Ehdinkin jo ihmettelemään, että iglu taitaakin olla varsinainen poppamies, mutta litkujen kanssahan tämä kuulostaa jo varsin loogiselta.

    Ideanahan tuossa on varmaankin se, että litku ehtii jo jähmettyä vuotaviin kohtiin ja uudelleen vanteelle laiton jälkeen renkaan reuna tiivistyy paljon nopeammin.
    Varsinkin non-tubeles renkaita, kuten cyclon talvi 45nrth gravdalleja litkuttaessa tämä kikka auttaa varmastikkin paljon. Noissa kun ei se renkaan reunus ole todellakaan tasainen.

  5. #3245
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    Ei tarvi purkkia juurikaan ravistella, senverran tiuhaan Ismo (nimi muutettu) käy kumejaan vaihdattamassa.

  6. #3246
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3.150
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti izmo Katso viesti
    ei se Iglu oo turhaan noita kumi hommia tehnyt... mutta aina ihmetellyt tota asennusvaihetta
    Juu, kyllä vanhat koirat tietää parhaat kikat.
    Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox


  7. #3247
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Greycap Katso viesti
    Mahtaakohan olla mitään väliä minkämerkkiset tubelessventtiilit vanteisiin työntää? Kehät on Rovalit, nauhaksi tulee Specializedin 2Bliss rim strip, paikallisesta saisi Schwalben venttiilit. Suurimpana eronahan niissä kai on se venttiilin juuri, Schwalbeissa ja Staneissa (liekö samaa kamaa eri nimillä) on kartio, DT Swisseissä ja Specializedeissa muotoiltu kumipalikka, varmaan jotain muitakin versioita vielä löytyy.
    Juuri noista sinun kiekoista en osaa sanoa, mutta vastaan kysymykseesi että väliä on. Keväällä asentelin Stanin venttiilejä DT Swisseille ja tiiviyden saavuttaminen venttiilin juuresta oli työläs homma. Sitten huomasin että DTllä on omat kehiin sopivat venttiilin jalustan profiilit. Noh, sain Stanit pitämään ilmat mutta se lukitusrengas on kyllä niin tiukasti venttiilin juuressa kiinni, että Leathermania on kannettava mukana jos jostain syystä on laitettava sisuri sisään matkan aikana.


    Sent from my iPad using Tapatalk HD

  8. #3248
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.892
    Juuri kun läskin tubelessit alkoivat pitämään ilmat hyvin ja olin onneni kukkuloilla, että kerrankin joku asia meni hyvin, niin edellisellä lenkillä mennyt jotain tuosta etuvanteen kevennysreiästä joku keppi läpi ja nyt pitää taas tehdä uudestaan. Nyt oli musta ilmastointiteippi reikiä vasten ja kierros leveää gorillaa. Gorillaa kestävämpää teippiä tuskin on, joten taidan laittaa ensi kerralla pari kierrosta.

  9. #3249
    Hope Tech XC -vanne + Panaracer Gravel King 32 = ihan helvetikseen tubeless-ongelmia.

    Lähtötilanne oli se, että kaikki näytti hyvältä: kumi oli aika tiukka vääntää vanteelle ja tuntui asettuvan sen verran suoraan että uskalsin koettaa tuutata napsauttimella sen paikalleen (tietty saippuaveden avulla). Noh, ei onnistunut. Paukahti kyllä pari kertaa mutta jäi sen verran huonosti että ei pitänyt ilmaa. Koetin uudestaan sisurin kanssa siten että nostan sillä toisen puolen kiinni, mutta ei vaan onnistunut ja sitten tuli kiire ja piti luopua hommasta.

    Seuraavana päivänä uusi yritys, nyt otin sisurikikan heti käyttöön ja koetin lotrata mäntysuopaa oikein huolella. Eturengas nousikin paikalleen kohtalaisen helposti kun vain laitoin vaahtosammutin-napsauttimeen tarpeeksi painetta. Venttiilin vierestä jäi tosin vuotamaan, mutta se asettui kun pumppasin tarpeeksi ilmaa sisään (todnäk joku 5 baria eli selkeet ylipaineet).

    Takarenkaan kanssa saikin sitten tapella pari tuntia. Ensinnäkin napsautuksen jälkeen vanne nousi kyllä paikalleen, muttei kokonaan eli se jäi vuotamaan sen verran että tyhjeni nopeammin kuin sain siihen pumpattua ilmaa - taas venttiilin vierestä, eikä vain tiivistynyt. Kokeilin pari kertaa uudestaan ja lopulta kävi niin, että onnistuin paskomaan vannenauhan. Ja pari verikänsää pukaloon, koska kumi oli paikallaan niin tiukasti että sitä ei meinannut saada vanteelta irti (mutta perhana vieköön joka kohdasta ei kun ilmat tuli pihalle). Noh: uutta nauhaa vanteelle, toinen puoli taas sisurilla kiinni, reilusti saippuavettä, napsauttimeen tarpeeksi painetta ja kas - sitten onnistui. Ilmeisesti toi vanne/rengaskombo on sen verran tiukka, että täydellinen asettuminen paikalleen vaatii reilusti painetta ja liukastetta.

    Nyt on yön yli pysyneet ilmat ja kaikki vaikuttaa hyvältä.

    Mietin vain että olisinko voinut tehdä jotain toisin.

    EDIT: sen verran vielä, että noi kumit on ilmoitetut painoiset ja levyiset ja laitoin painetta eteen 47,5 psi (≈3,3 bar) ja taakse 55 psi (≈3,8 bar). Todnäk vois olla vähemmänkin, aika liukkaasti tuntuvat rullaavan ja yllättävän hyvin imevät tärinöitä epätasaisella ollakseen, noh, maantiekumien kokoiset.

  10. #3250
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Pidä napsauttimessa pumppu kiinni, että saat lisää painetta heti renkaaseen.

  11. #3251
    Hmmm pitää pitää mielessä!

  12. #3252
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    1.068
    Voiko AleXrimms EN24 muuttaa tubelekseksi vannenauhalla tai muuten?
    Renkaiksi RaceKing 29x2.2 ja Zefal tubeless setti, (vannenauha+sealant+venttiilit),http://www.bike-discount.de/en/buy/z...8?varid=537494
    Pärjääkö noilla?

  13. #3253
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    3.013
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti oem Katso viesti
    Voiko AleXrimms EN24 muuttaa tubelekseksi vannenauhalla tai muuten?
    Voi, mutta toimivuudesta ei ole takeita, koska se ei ole tubeless ready -vanne. Muistan lukeneeni, että jotkut ovat kuitenkin saaneet sen toimimaan riittävän luotettavasti. Varautuisin tuohon operaatioon teipillä, niin saa tarvittaessa tiukemmaksi.

  14. #3254
    Saako gorillateipin kavennettua siististi tekemällä alkuviillon haluttuun leveyteen ja sen jälkeen vain vetämällä rullasta? Ainakin koepala antoi näin ymmärtää.

  15. #3255
    Liittynyt
    04/2011
    Viestit
    1.205
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tiaalto Katso viesti
    Saako gorillateipin kavennettua siististi tekemällä alkuviillon haluttuun leveyteen ja sen jälkeen vain vetämällä rullasta? Ainakin koepala antoi näin ymmärtää.
    Saa. Ei tarvi leikkailla enempiä.
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

  16. #3256
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Porvoo
    Viestit
    511


    Toistaiseksi kaikki meni putkeen, kiitos vakuumiputki keksijälle. Aamulla paineiden tsekkaus.

    Lähetetty minun C6903 laitteesta Tapatalkilla
    I've been around

  17. #3257
    Liittynyt
    09/2012
    Paikkakunta
    Etelä
    Viestit
    463
    jösses...3s kerta / yritys toden sanoo.,

    Comtin race sport x king lopultakin litkutettuna. Saas nähdä pitävätkö.

    Lopulta onnistu, kun unohdin soapit ja sudin litkut pensselillä renkaaseen ja kiekkoon ja sihtasin kumin hollilleen viimeisen päälle. LisäOngelmia tuottaa toi mun vanha paneelinaulainkompura, josta ei tahdo irrota tarpeeksi forssia.

    No napsahti sitten tuolla tsydeemillä lopulta ja sen jälkeen saikin laittaa litkut sisään normisti ja kas napsahtivat ylös kuin juutuubiissa.

    Mutta nyt tuntuu, kuin litkutuksen jossei ruskea, niin ainakin sininen vyö olisi ansaittu
    *Headwind, crosswind but never a bloody tailwind*

  18. #3258
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    3.013
    Musta vyö on onnistuminen ekalla yrityksellä jalkapumpulla ja 4. dan on käsipumpulla.

  19. #3259
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    102
    Ennen kun menetän hermot koittaessa tiivistää contin performance sarjan kumeja, kysyn onko kellään kokemusta kyseisestä hommasta?

  20. #3260
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    75
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pertsa78 Katso viesti
    Ennen kun menetän hermot koittaessa tiivistää contin performance sarjan kumeja, kysyn onko kellään kokemusta kyseisestä hommasta?
    Race sporteilla jo tekemistä että saa tiiviiksi. Suosiolla Conteista protection versiot

  21. #3261
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    102

    Surullinen

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pred Katso viesti
    Race sporteilla jo tekemistä että saa tiiviiksi. Suosiolla Conteista protection versiot
    Niitä on ollutkin ja ei ongelmia.
    Nyt on fillarin mukana tulleet performancea.
    Eikä jaksaisi heti tilata uusia kumejakaan..
    No mennään vielä hetken maxxiseilla

  22. #3262
    Liittynyt
    12/2002
    Paikkakunta
    Lauttasaari
    Viestit
    2.654
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti orc biker Katso viesti
    Musta vyö on onnistuminen ekalla yrityksellä jalkapumpulla ja 4. dan on käsipumpulla.
    Mitäs sit jos käyttää tätä? http://ibike.fi/tuote/airshot-pump-t...tyre-inflator/
    Pyöräsi paras ystävä asuu Lauttasaaressa. www.ibike.fi

  23. #3263
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3.150
    Läpiakselin saloihin tässä perehdyn. Eli miksi ihmeessä etukiekokko näyttäis aukeavan samaan tapaan kuin pikalinkku, mutta takakiekko ei, siinä joku ruuvi, jonka avaaminen ei blondille valaissut miten sieltä mitään muuta saisi vedettyä. Ja tubelessongelmahan tästä tulee jos ei kiekkoa saa irti, eikä pääse edes yrittämään litkuttamista.
    Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox


  24. #3264
    Liittynyt
    09/2015
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    20
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nana Katso viesti
    Läpiakselin saloihin tässä perehdyn. Eli miksi ihmeessä etukiekokko näyttäis aukeavan samaan tapaan kuin pikalinkku, mutta takakiekko ei, siinä joku ruuvi, jonka avaaminen ei blondille valaissut miten sieltä mitään muuta saisi vedettyä. Ja tubelessongelmahan tästä tulee jos ei kiekkoa saa irti, eikä pääse edes yrittämään litkuttamista.
    Jos se on 12mm läpiakseli, niin se aukeaa/irtoaa vaan pois ruuvaamalla. Toisessa päässä on noin pari senttiä kierteitä jonka tältää se tulee ulos vain vetämällä.
    DT Swiss:n akselissa on ainakin pieni "jousimekanismi". Eli siitä akselin "kahvasta" ulos vetämällä saa sen käännettyä parempaan asentoon, jos ei kerralla mahdu ympäri pyörimään.

  25. #3265
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3.150
    Juu, takana 12mm ja edessä 15mm.

  26. #3266
    Blackborow Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nana Katso viesti
    Läpiakselin saloihin tässä perehdyn. Eli miksi ihmeessä etukiekokko näyttäis aukeavan samaan tapaan kuin pikalinkku, mutta takakiekko ei, siinä joku ruuvi, jonka avaaminen ei blondille valaissut miten sieltä mitään muuta saisi vedettyä. Ja tubelessongelmahan tästä tulee jos ei kiekkoa saa irti, eikä pääse edes yrittämään litkuttamista.
    Laita se ruuvi takaisin kiinni ja jarrun puolella on akselissa kuusiokololle paikka, josta lähtee auki.

  27. #3267
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3.150
    Kiitos kundit. Se oli niin kireällä vaan, etten saanut sitä auki. Kun se löysytettiin niin sitten irtosi minunkin rajallisilla voimillani.
    Semmoinen pikkuseikka tuli tämän jälkeen huomattua, että litku on päässyt loppumaan, sitä on ehkä muutama ml Ruikkasen sen tuonne ja katsotaan uskallanko ajella hakemaan lissää. Tai siis uskallanhan minä valitettavasti, mutta katsotaan pysyykö ilmatkin, hyvin tuntuis pysyvän.
    Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox


  28. #3268
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    Läskin eturenkaasta (Mulefut + Bulldozer) katosi aika ajoin tänään reilu 3 tunnin lenkin aikana ilmaa, loppupäässä pääasiassa. Litkua ei tule mistään ja kyljetkin näyttävät siisteiltä sen suhteen, joten vuotaisiko tuo venttiilistä? Kerran kun pumppasin lisää ilmaa renkaaseen, huomasin kiristysmutterin olevan hiukan löysällä. Käyttääkö porukka tuohon jotain ruuvilukitetta tai vastaavaa? Tuo on ihan vain sormilla kiristetty, pihdeillä koitettu epätoivoisesti vähän lisää vielä.

    Ilmaa katosi sen verran selkeästi, että kaksi vai kolme kertaa piti pumpata ihan reippaasti lisää, että matka pystyi jatkumaan.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  29. #3269
    Liittynyt
    04/2012
    Viestit
    222
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paskalokki Katso viesti
    Läskin eturenkaasta (Mulefut + Bulldozer) katosi aika ajoin tänään reilu 3 tunnin lenkin aikana ilmaa, loppupäässä pääasiassa. Litkua ei tule mistään ja kyljetkin näyttävät siisteiltä sen suhteen, joten vuotaisiko tuo venttiilistä? Kerran kun pumppasin lisää ilmaa renkaaseen, huomasin kiristysmutterin olevan hiukan löysällä. Käyttääkö porukka tuohon jotain ruuvilukitetta tai vastaavaa? Tuo on ihan vain sormilla kiristetty, pihdeillä koitettu epätoivoisesti vähän lisää vielä.

    Ilmaa katosi sen verran selkeästi, että kaksi vai kolme kertaa piti pumpata ihan reippaasti lisää, että matka pystyi jatkumaan.
    Onko tubeless tehty 72mm (?) gorilla-teipillä? Itsellä oli takana Bulldozerin kanssa kyseisellä kombolla ongelma että ajon myötä falskaa reunasta ilmaa ja tyhjenee hiljalleen vaikka varastossa seistessä pitikin ilmat. Ilmeisesti reuna liian kapea renkaassa. Ongelma ratkesi teippaamalla hyllylle asti tällä: http://www.clasohlson.com/fi/Suojapeiteteippi/34-9808

    Venttiilin kireyksiin on riittänyt sormivoimat.

  30. #3270
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Arhipoff Katso viesti
    Onko tubeless tehty 72mm (?) gorilla-teipillä? Itsellä oli takana Bulldozerin kanssa kyseisellä kombolla ongelma että ajon myötä falskaa reunasta ilmaa ja tyhjenee hiljalleen vaikka varastossa seistessä pitikin ilmat. Ilmeisesti reuna liian kapea renkaassa. Ongelma ratkesi teippaamalla hyllylle asti tällä: http://www.clasohlson.com/fi/Suojapeiteteippi/34-9808

    Venttiilin kireyksiin on riittänyt sormivoimat.
    http://www.ebay.co.uk/itm/FIXMAN-Pol...-/390974649825

    Ei ole Gorillaa meitsillä ollenkaan, vaan tuota. Hyllyille asti vedetty myös ja tiivistetty vanteelle vajaan 2 barin toimesta sisurin kanssa. Ymmärtäisin jos litkua tihrustaisi jostakin, mutta kun ei. Teipin alla on alkup. vannenauhan hieman kavennettuna.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •