GiantFillariElectrobikeHepha
Sivu 293 / 510 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 193 243 283 291 292 293 294 295 303 343 393 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 8.761 - 8.790 / 15287

Aihe: Avautumista vaikeasta elämästä kevyen liikenteen väylillä vol 2.0

  1. #8761
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.533
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Steni Katso viesti
    Tuo risteys taitaa olla yksi vaarallisimmista Helsingissä pyöräilijän kannalta.
    Muistaakseni jossain onnettomuustilastossa joitakin vuosia sitten oli 1.
    Ainakin omissa autolla ajoissani tuo risteys on ollut helppo korvata pikku koukkauksella Fleminginkadun ja
    Aleksis Kivenkadun kautta. Eikä montaa minuuttia kulu ylimääräistä.
    Eikä tarvi pelätä, että teloo jonkun pyöräilijän. Siinä on tosiaan aika vauhdikas alamäki.
    Komps, poljin tuosta Arabiaan päivittäin vuosien ajan muinoin

    Tuosta katsekontaktista, mitenkä ne katsekontakti-autoilijat jotka eivät noudata väistämisvelvollisuutta?

  2. #8762
    Liittynyt
    04/2015
    Viestit
    346
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Smo Katso viesti
    Komps, poljin tuosta Arabiaan päivittäin vuosien ajan muinoin

    Tuosta katsekontaktista, mitenkä ne katsekontakti-autoilijat jotka eivät noudata väistämisvelvollisuutta?
    Sit joudut vetään liinat kiinni kyllä sen ilmeestä näkee, mut näissä keskarin näyttö alkaa olemaan jo melkoisen helpossa.

  3. #8763
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    120
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ilborg Katso viesti
    Myös jotain huhua että on mietitty että pyörätienjatke tulevaisuudessa merkitsisi että muut väistäisi, ja ilmeisesti muissa paikoissa taas väistettäisi. En tiedä onko näiden huhujen pohjalla kuinka paljon faktaa, tai mietitty kansainvälisiä sopimuksia joita suomikin on sitoutunut noudattamaan. Jonkin verran kansallista vapautta on sallittu ottaa, jonka alla nykyinen poikkeuksellinen pyöräilijän väistämissääntö on sallittu (vanha sääntö oli kansainvälistä sopimusta noudattava).
    Jotain tällaista pikaisesti onnistuin löytämään:

    "Pyöräliitto on ajanut väistämissäännön radikaalia muutosta, niin että autoilija väistäisi aina. Uuteen lakiin esitetään nykyisen säännön säilyttämistä. Tilannetta kuitenkin selkeytetään niin, että pyörätien jatkeella väistämisvelvollisuus on aina autoilijalla. Tämä merkitään stop- tai kärkikolmio-merkeillä risteävää tietä ajavalle. Kun ylityspaikalla on pelkkä suojatie tai ei mitään merkintään, niin pyöräilijä väistäisi nykysäännön mukaisesti."

    Väistämisvelvollisuus on siis "aina" autoilijalla - kunhan se on merkitty kärkikolmiolla. Aika hauskasti ilmaistu se, että tuossa suhteessa mikään ei muutu.

  4. #8764
    Liittynyt
    07/2013
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    401
    Olisihan se todella kohtuutonta, jos autoilijan pitäisi aina väistää pyörätien jatkeella ajavaa. Tuo tarkoittaisi sitä, että joko A) liikenneympäristöä pitäisi muuttaa huomattavasti esimerkiksi kaatamalla puita, aitoja ja taloja; B) jatkeelle pitäisi usein ajaa kävelyvauhtia, jotta olisi edes teoriassa mahdollisuus havaita pyöräiljät; tai C) suuri osa pyörätien jatkeista pitäisi poistaa.

    En oikein ymmärrä, miksi pyöräliiton on väkisin oltava typerä ja ajettava tuollaista mahdotonta sääntöä.

  5. #8765
    Paras olisi muuttaa sääntö mukailemaan kansainvälisen sopimuksen tekstiä, ja ehkä niin että jatkeella juurikin väistetään oikealta tulevaa, mutta suojatiellä kun ei ole pyörätietä, väistetään muuta liikennettä. Väistämisvelvollisuutta tuolloin voitaisiin muuttaa edelleen liikennemerkein, mutta oletusarvoisesti lähdettäisiin että jokaisella on sama määrä varottavaa.

    Mielestäni tätä toimintatapaa puoltaa kansainväliset sopimukset, lain muuttaminen tasa-arvoiseksi sekä loogisemmaksi. Myöskään ei tulisi tilannetta että 10cm ajoradan puolelle siirtyessä muuttuu yhtäkkiä väistämissäännöt. Muutos olisi myös vähemmän radikaali ja kuin nykylogiikan muuttaminen päälaelleen sillä infran kannalta vaaditaan pienempiä muutoksia.

  6. #8766
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    386
    Joo eivät ne kaikki pyöräilijätkään aina osaa. Tänään yksi päätti mennä niin sanotusti tuhatta ja sataa ohi vaikka vastaan tuli muuta liikennettä klv:llä. Tuomiokirkkotorilla eräs päätti mennä pyörällään ohi mutta ei sitten viitsinyt saattaa ohitustaan kunnolla loppuun vaan survaisi eteen niin että hyvä ettei nojakin puomi sohaissut suoraan tän tyypin kuljettaman pyörän takarenkaaseen. Jos lähette ohi, tehkää se kunnolla ja turvallisesti, ei voi olla liian vaikeaa...

  7. #8767
    Missähän oppikirjassa on opetettu että keskustelemaan/selfieitä ottamaan pitää jäädä kaverin kanssa mahdillisimman leveästi johonkin mutkaan tai risteykseen jossa on huono näkyvyys?

  8. #8768
    Liittynyt
    07/2013
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    401
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ilborg Katso viesti
    Missähän oppikirjassa on opetettu että keskustelemaan/selfieitä ottamaan pitää jäädä kaverin kanssa mahdillisimman leveästi johonkin mutkaan tai risteykseen jossa on huono näkyvyys?
    Varmastikin samassa, jossa kehotetaan muodostamaan jono (esimerkiksi pankkiautomaatille) käytävän tai kadun poikki sen sijaan, että muodostettaisiin se väylänmyötäisesti.

  9. #8769
    Se on se sama suomalaisuuden opas, minkä mukaan liukuportaiden päät ja ovensuut on hyviä paikkoja pysähtyä miettimään minnepäin lähtis ja hissiä pitää odottaa kiinni ovessa, että varmasti ehtii sisään ennen kuin kukaan ehtii ulos.

  10. #8770
    Liittynyt
    06/2015
    Paikkakunta
    hesa
    Viestit
    423
    Usein se on vain ajattelomattomuutta, välillä voi olla touhuissa omissa ajatuksissa tai innostus selfieen on niin kova että unohtuu ne muut ihmiset. Välillä itsekin tulee kävellessä ajatuksissa mokailtua, vituttaa sitten kun palaute on sen mukaista että.....

  11. #8771
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3.150
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TemMeke Katso viesti
    Se on se sama suomalaisuuden opas, minkä mukaan liukuportaiden päät ja ovensuut on hyviä paikkoja pysähtyä miettimään minnepäin lähtis ja hissiä pitää odottaa kiinni ovessa, että varmasti ehtii sisään ennen kuin kukaan ehtii ulos.
    Ahhaha, ei voinut olla repeilemättä tälle + Ilborgin ja Santeriuksen vastaaville.
    Viimeksi pari päivää sitten en meinannut päästä avaamastani rapun ovesta ulos, kun sieltä halusi joku tyttö niin kiireellä sisään, että piti seistä odottamassa juuri siinä kohtaa mistä ovi aukeaa, eikä millään älynnyt väistää. Yleensähän se, joka oven avaa menee siitä eka jos ei oven takana ole vanhuksia, lastenrattaita tai avaaja mies, joka haluaa päästää naisen ensin.

  12. #8772
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.533
    Keilaniemen työmaan johdosta piti ajaa Kehä 1 ylitse, Lauttasaaren sillalla vastaan tullut auto kääntyi eteen, Ruoholahdessa pyöräkaistalla paloi punainen kun samaan suuntaan autoille ja jalankulkijoille paloi vihreät.. jotain varmaan unohtui listasta.

  13. #8773
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ilborg Katso viesti
    Paras olisi muuttaa sääntö mukailemaan kansainvälisen sopimuksen tekstiä, ja ehkä niin että jatkeella juurikin väistetään oikealta tulevaa, mutta suojatiellä kun ei ole pyörätietä, väistetään muuta liikennettä. Väistämisvelvollisuutta tuolloin voitaisiin muuttaa edelleen liikennemerkein, mutta oletusarvoisesti lähdettäisiin että jokaisella on sama määrä varottavaa.
    Mun mielestä pyörätien jatkeen ja suojatien erottaminen toisistaan on hölmöläisen hommaa. Keskivertotallaaja ei kaikesta maailman valistuksesta ja tiedottamisesta huolimatta opi, että pyörätien jatke ei ole suojatie, vaan monille ne ovat yksi ja sama asia. Tästä syystä mun mielipide on, että kaikkia suojateitä kohdeltaisiin pyörätienjatkeina tilanteesta riippumatta. Sitten ne voitaisiin nimetä uudestaan jopa niinkin mielikuvituksellisesti kuin - suojatieksi.

    Mitä vähemmän säännöstössä on poikkeamia sitä helpompi ne on sisäistää.

  14. #8774
    Liittynyt
    03/2012
    Viestit
    354
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TemMeke Katso viesti
    Se on se sama suomalaisuuden opas, minkä mukaan liukuportaiden päät ja ovensuut on hyviä paikkoja pysähtyä miettimään minnepäin lähtis ja hissiä pitää odottaa kiinni ovessa, että varmasti ehtii sisään ennen kuin kukaan ehtii ulos.
    Ei taida olla erityisesti suomalainen vaan ihan yleismaailmallinen ilmiö...
    Helkama Kulkuri 5
    Tunturi RX500
    Kona Dew Deluxe
    Ridley X-Ride
    Focus Cayo evo Di2

  15. #8775
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti akvavitix Katso viesti
    Mun mielestä pyörätien jatkeen ja suojatien erottaminen toisistaan on hölmöläisen hommaa. Keskivertotallaaja ei kaikesta maailman valistuksesta ja tiedottamisesta huolimatta opi, että pyörätien jatke ei ole suojatie, vaan monille ne ovat yksi ja sama asia. Tästä syystä mun mielipide on, että kaikkia suojateitä kohdeltaisiin pyörätienjatkeina tilanteesta riippumatta. Sitten ne voitaisiin nimetä uudestaan jopa niinkin mielikuvituksellisesti kuin - suojatieksi.

    Mitä vähemmän säännöstössä on poikkeamia sitä helpompi ne on sisäistää.
    Ongelma mielestäni on lähtöisin keksinnöstä nimeltä klv. KLV:llä ei oikein tuo "pyöräilijälle osoitettu paikka" toimi mitenkään järkevästi, kun lain mukainen ajaminen vaatii siksakkia, eli erottelu tapahtuu vaan tien ylityksissä ja klv:llä taas voidaan sekoittaa liikenne takaisin. Oikeaoppisesti informoimalla homma voisi toimia, jos todetaan vain että tarkoitus on vahvistaa sitä tietoa että tien molemmilla puolilla saa ajaa pyörällä, eikä merkinnällä olisi mitään tekemistä väistämissääntöjen kanssa.Voi olla tosin myöhäistä kun ollaan toitotettu monta vuotta ettei suojatiellä saa ajaa, ja järjestelmällisesti jopa unohdettu mainita siirtymäaika.

    Mitenhän Espoossa tuo pyöräilyn edistämisprojekti oikein aiotaan toteuttaa... Kun tätä meininkiä katsoo, niin rakennustyömaat on persiistä, joka paikka on auki, ja kun homma alkaa olemaan valmis niin huomataan että paikka on miinoitettu reunakivillä, ja näkyvyyksien suhteen muutosta ei ole vanhaan tapahtunut. Rakentaminen on aloitettu, mutta tyyppipiirustukset on ihan kunnon SURAKU-laatua. Ai kuinka niin vetelin tänään hyppypommppua turveradantien ja kauniaisten nurkilla? Palautepalvelu viljelee hätävalhettä että reunakivet lisäisivät pyöräilijöiden turvallisuutta koska se pakottaa pyöräilijän hidastamaan.... niin, yllättäen keskelle ajorataa kun huomaa viime tipassa olevan siinä jyrkemmän kiveyksen puolella kun yritti katsella ympärille. Vaikka espoossa onkin muutamia melko käsittämättömiä väyläpuutteita, niin ainakaan nykyohjeilla en tiedä haluaisinko mitään rakennettavan.

  16. #8776
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti -jamo- Katso viesti
    Ei taida olla erityisesti suomalainen vaan ihan yleismaailmallinen ilmiö...
    Japani taitaa olla poikkeus tähän. Ainoa paikka missä todella mietitään että mitä muut ajattelee jos ruuhka-aikana kiiruhdetaan junaan ensimmäisenä ja aletaan riisua takkia ensimmäisen istuinrivistön kohdalla keskellä junan käytävää kun 30 henkilöä vielä on junan ulkopuolella pakkasessa odottamassa junaan pääsyä.

  17. #8777
    Liittynyt
    10/2012
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    73
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Huggu Katso viesti
    Heti alkuun kiitokset kaikille arvokkaasta ja runsaasta palautteesta. Selkeää vastausta ei taida löytyä. Itse olen samaa mieltä, että näytin lapsille huonoa esimerkkiä ja tuo olikin kohdallani ensimmäinen kerta. En vain keksi miten olisin muuten voinut välittömästi kertoa kuljettajalle olevani raskaasti erimieltä hänen toiminnastaan. Soitin äsken HSL:n asiakaspalveluun ja kerroin tapahtuneen mahdollisimman rehellisesti. He lupasivat tutkia asiaa ja palata minulle sähköpostilla. Katsotaan miten he kokevat ko. tilanteen ja risteyksen ajojärjestyksen.
    Viikko on mennyt ja mitään vastausta ei ole tullut sähköpostiini.

  18. #8778
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ilborg Katso viesti
    Japani taitaa olla poikkeus tähän. Ainoa paikka missä todella mietitään että mitä muut ajattelee jos ruuhka-aikana kiiruhdetaan junaan ensimmäisenä ja aletaan riisua takkia ensimmäisen istuinrivistön kohdalla keskellä junan käytävää kun 30 henkilöä vielä on junan ulkopuolella pakkasessa odottamassa junaan pääsyä.
    Veit sanat suustani. Japanissa myös liukuportaissa seisotaan aina reunassa niin, että kiireisemmät pääsee toista reunaa nopeammin portaan alas/ylös. Ei siis niin kuin Suomessa, missä poikkeuksetta seurue on vierekkäin siinä portaissa tukkien koko liukuportaat. Ei ilmeisesti tule edes mieleen se, että joku haluaisi kävellä liukuportaat nopeammin. Siellä ei muöskään ruuhkassa juuri kukaan pidä reppua selässä, koska silloin kääntyessä voi vahingossa lyödä toista repulla. Reppu siirretään ruuhkassa mahan puolelle. Jonotus taas tehdään selkeästi niin, että se tapahtuu junaan siihen varatulla alueella, oven sivussa toki, jotta ihmiset pääsevät junasta ulos ongelmitta. Jonotus tapahtuu usein myös osittain junan suuntaisesti, ettei asemalaituri tukkeudu. Samoin toki muutkin jonottamiset, ei niin että käytävä tukkeutuu, vaan organisoidusti seinän vierustassa ja tarvittaessa vaikka jonotusta organisoidaan tolppien ja narujen avulla.
    Voi kumpa Suomessakin vielä jonain päivänä... Ilmeisesti liika tila tekee ihmisistä itsekkäitä.

  19. #8779
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MTB Fillaristi Katso viesti
    Japanissa myös liukuportaissa seisotaan aina reunassa niin, että kiireisemmät pääsee toista reunaa nopeammin portaan alas/ylös.

    Ilmeisesti liika tila tekee ihmisistä itsekkäitä.
    Nimenomaan se ihmisten määrä. Ei tuo mikään Japanin oma juttu oo, vaan toistuu ihan järjestäen sitä varmemmin, mitä ihmistiheämmässä paikassa on. Kyllä tuo Euroopassakin osataan, isommissa kaupungeissa. Tiiä sit oppivatko esimerkistä, vai kyllästyvätkö ajan myötä väistämään, kun ne kiireiset ei jää kohteliaasti seisomaan turvavälin päähän.

  20. #8780
    Liittynyt
    02/2011
    Paikkakunta
    Julasto, Uantaa
    Viestit
    267
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Huggu
    Viikko on mennyt ja mitään vastausta ei ole tullut sähköpostiini.
    Omien kokemusteni perusteella kannattaa alkaa odotella sitä vastausta noin kolmen kuukauden päästä. Joko palautetta huippuluokan ammattimiesten törppöilystä tulee hirmu paljon tai se hoidetaan sitku mitään muuta ei enää oo prosessoitavaksi.
    - vaikka kaikkeen on syynsä niin yleistäminen on aina vaarallista -

  21. #8781
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TemMeke Katso viesti
    Nimenomaan se ihmisten määrä. Ei tuo mikään Japanin oma juttu oo, vaan toistuu ihan järjestäen sitä varmemmin, mitä ihmistiheämmässä paikassa on. Kyllä tuo Euroopassakin osataan, isommissa kaupungeissa. Tiiä sit oppivatko esimerkistä, vai kyllästyvätkö ajan myötä väistämään, kun ne kiireiset ei jää kohteliaasti seisomaan turvavälin päähän.
    Ei millään pahalla, mutta ei se ihmisten määräkään kaikkea selitä. Mene vaikka kiinaan ja koeta jonottaa kiltisti, vuorosi ei tule koskaan. Intiassakaan jonoja ei tunneta, brasiliassa jos koetat jonottaa, niin muuta ei tapahdu kuin se, että lompakkosi on vaihtanut omistajaa...

  22. #8782
    ...ja minä kun luulin, että me puhuttiin liukuportaista.

  23. #8783
    Liittynyt
    10/2012
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    73
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jurpo Katso viesti
    Omien kokemusteni perusteella kannattaa alkaa odotella sitä vastausta noin kolmen kuukauden päästä. Joko palautetta huippuluokan ammattimiesten törppöilystä tulee hirmu paljon tai se hoidetaan sitku mitään muuta ei enää oo prosessoitavaksi.
    Tänään tuli vastaus!

    Hei

    Kiitos antamastanne palautteesta.

    Olemme erittäin pahoillamme kuljettajamme liikennekäyttäytymisestä sekä epäasiallisesta käyttäytymisestä muutenkin 20.6. linjalla 165N.

    Antamienne tietojen perusteella on palautteenne kohdennettu kuljettajaan, jonka esimiehelle palaute on välitetty. Hän tulee pitämään palautekeskustelun kuljettajalle hetimiten, ettei vastaavia tilanteita pääsisi jatkossa tapahtumaan.

    Hyvää kesän jatkoa!

    Ystävällisin terveisin,


    Nobina Finland Oy
    XXXX
    Asiakaspalvelu

  24. #8784
    Liittynyt
    09/2012
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    108
    Otsasuonessa orastavaa tykytystä.

    Tuomarinkylänristeyksen klv:n ikuisuusremontti saanut aikaan nyt 2 flättiä 12 tunnin sisään. Eri fillari, eri kumiseos, sama lopputulos. Hienoa.

    Ei kai auta muu kuin siirtyä pendelöimään ajoväylälle.

  25. #8785
    Käyhän tunnustamassa tuo siellä kusipääfillaristien bongausryhmässä.

  26. #8786
    Liittynyt
    09/2012
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    108
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TemMeke Katso viesti
    Käyhän tunnustamassa tuo siellä kusipääfillaristien bongausryhmässä.
    Jep. Ja täytyy kiinnittää vastaisuudessa aamuisin huomiota siihen, mitkä bibsit jalkaan laittaa. Eihän se nimittäin olisi soveliasta, että tulisi kuvatuksi ja internettiin ikuistetuksi kun pakaroita verhoaa pyörän värimaailmaan sopimattomat spandexit

  27. #8787
    Liittynyt
    01/2015
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    278
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ilborg Katso viesti
    Missähän oppikirjassa on opetettu että keskustelemaan/selfieitä ottamaan pitää jäädä kaverin kanssa mahdillisimman leveästi johonkin mutkaan tai risteykseen jossa on huono näkyvyys?
    Tästä tuli mieleen hauska tapaus Mannerheimintiellä toukokuulta. Pysähdyin pyörätiellä kun tieni tukki nuori ja kesäisesti vaaleaan pukeutunut pariskunta ottamassa nähtävyysselfieitä. Taustalla taisi olla paljon autoja ja Stockmann, mutta kukin kuvatkoon lomalla mitä itse haluaa... Aurinkolasit ja valkoiset kesävaatteet sekä outo hortoileminen keskellä pyörätietä saivat minut heti vakuuttuneeksi, että nyt kannattaa ottaa puhekieleksi englanti. Aloitin selittämään, että anteeksi, katsokaa kun meillä on täällä nämä cycling lanet, not for pedestrians of selfies. Puheeni kuitenkin keskeytti vahva itäsuomalainen murre, jäi tarkemmin määrittelemättä kun viesti oli sen verran lyhyt joskin tyly.
    multaa, havua, nirhamia

  28. #8788
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    62
    Aamulla takaani kuului pring pring. Vasen käteni osoitti välittömästi kadun reunassa kulkevaa pyöräkaistaa. Tämä urbå kehtasi vielä sanoa "sun kuuluis kävellä oikeassa reunassa", johon vastasin "tämä on jalkakäytävä pyöräkaista menee tuossa".
    Onneksi saan fillarin tänään alkaa nuo jalkakäytäväpyöräilijät ahdistamaan.

  29. #8789
    tempokisu Guest

    Vihainen tää on tässä apuva!

    Ei helvata, vanha pelästyi oikein kunnolla, aattelin että tässä nää ajelut sitten oli...

    Ajelin "takakautta" eli Tampereelta Lielahden yms. kautta ...ilmeisesti se on tässä nyt Ikuri, kun ajelen kevyenliikenteenväylää ja alikulkutunnelista tuleekin....moottoripyörä ja sellainen monkey-mopo. Lujaa. Ei nyt tiedä minne ovat menossa - kääntyy vai suoraan. Apuva!
    Oja on parempi paikka kun törmätä moottoriajoneuvoon, mutta joka tapauksessa pelästyin ihan äärettömästi! Ei siinä nyt mun käsittääkseni mopoilla ajaa saa, siihen olisi erillinen merkki joka pitäisi näkyä kevyelle liikenteellekin.
    Autoilijat kiroaa mopoja ja mopoautoja kun ajaa keskellä tietä ja ei pääse ohi...mutta ei kiitos kevyenliikenteenväylille pyöräilijöitten kanssa, perkuleen laiskiaiset se sama matka menee fillarillakin.

  30. #8790
    Liittynyt
    05/2011
    Viestit
    203
    Nyt on pari päivää ollut suhteellisen vaikeaa löytää laillista reittiä työmatkalle yhdelle lyhyelle pätkälle: pyörätie on pois käytöstä, vaihtoehtoista reittiä ei ole merkitty ja ainoa mahdollinen reitti on erikseen merkitty liikennemerkillä kielletyksi. Joutuu siis aika paljon rikkomaan lakia ja ihan vaan sen takia, kun ketään ei kiinnosta kertoa mitään vaihtoehtoista reittiä ja tämä suljettu pätkäkin on täysin kelvottomasti aidattu eli sinne on mahdollista ajaa jonkin matkaa huomatakseen, että pitääkin kääntyä takaisin, kun eteenpäin ei pääse. Ja paikassa mistä pitäisi tämän remontin ajan kulkea ja ihan laillisesti ei ole mitään mainintaa siitä, että väylä muutaman sadan metrin päässä onkin pois käytöstä kokonaan. Huomenna osaan jo mennä muuta reittiä pitkin...

    Paikka on Kalevan puistotien pohjoispään ja Parantolankadun välinen osuus Tampereella. Google Street view:ssä on kovin vanhaa kuvaa, joten en laita karttalinkkiä.

    Miksei kevyttä liikennettä huomioida mitenkään, kun reittejä poistetaan käytöstä?

    Autoilijat saavat taas kiroilla tyhmiä pyöräilijöitä, jos ja kun eivät näe, että pyöräilijöiden käyttämä väylä on pois käytöstä. Tämä se edistää hyvin pyöräilijöiden ja autoilijoiden yhteiseloa liikenteessä. Tai sitten ei...

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •