HephaElectrobikeGiantFillari
Sivu 61 / 68 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 11 51 59 60 61 62 63 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.801 - 1.830 / 2033

Aihe: Radonin pyörät

No kappas! Sieltähän ne tosiaan uupui! Tarratkin/kunityynyt mitälie ilmeisesti kuuluu myös sinne. Ilmeisesti pullotelineen/pumpputelineen alle naarmuja ehkäisemään. Pitää tänään lähteä heti pienelle lenkille ja varmistaa pyörän toimivuus.

Tsekkaa postitusnumerolla ilman mitään J kirjainta. Yks kaks se vain näkyi postin seurannassa. Eli laivamatka kesti sen pe-ke.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tandemi Katso viesti
    No kappas! Sieltähän ne tosiaan uupui! Tarratkin/kunityynyt mitälie ilmeisesti kuuluu myös sinne. Ilmeisesti pullotelineen/pumpputelineen alle naarmuja ehkäisemään. Pitää tänään lähteä heti pienelle lenkille ja varmistaa pyörän toimivuus.

Tsekkaa postitusnumerolla ilman mitään J kirjainta. Yks kaks se vain näkyi postin seurannassa. Eli laivamatka kesti sen pe-ke.
    Ne tarrat on mun mielestä vapaasti sijoitettavissa, itse siis laitoin yhden pumpun pään alle ettei hakkaa runkoon ja loput on varalle.

Juomapullot eivät telineessä ole runkoon ottaneet kyllä yhtään kiinni kun teline tulee sopivasti ulos (Radonin oma kympin teline)

Jos niputat ohjaamon vaijereita kannattaa sivuille laittaa heti suoja tarrat, itse en tajunnut tsekata ja hankaus jäljet löytyy jo..

Noniin arvon foorumiammattilaiset; nyt on aika loistaa!

Olen nyt jahkaillu kovaa Jaakobinpainia noin vuoden itseni kanssa uuden fillarin hankinnasta. Olen aikaisemminajellut 26 tuumaisella Radonin Stage 6.0 –täysjoustolla. Perheenlisäyksenvuoksi se jousi myyntiin ja olen vain nauttinut työmatkoista cyclocrossinselässä.

Nyt hakusessa on jäykkäperäinen 29 tuumainen maastopyörä. Kyselinaikaisemmin runkokokoa ja päädyin pienellä avustuksella 20 kokoon: olen 183cmpitkä ja haaramitta 89cm. Pitkät jalat ja kädet, selkä mallia tynkä.
    Nautin monipuolisesta ajosta, aina nopeista neulaspoluistahieman teknisempään maastoon. Haluan monipuolisen laitteen, joka palvelisivielä pitkään. Olen pitkään jahkaillut tuon ZR Race 7.0 ja 8.0 välillä:
    http://www.bike-discount.de/en/buy/radon-zr-race-29-7.0-463611/wg_id-117
    http://www.bike-discount.de/en/buy/radon-zr-race-29-8.0-463631/wg_id-117
    Mikä on se olennainen ero näiden kahden mallin välillä,josta kannattaa maksaa tuo hinnan erotus? XT erot määrällisesti vaihtelevat,mutta onko järkeä? Valitettavasti nämä kaksi mallia eivät ole PÄIVÄÄKÄÄN olleettarjouksessa, joten Bike-Discountin osalta ei ole apua tullut.
    Arvostaisin perusteltuja ja eritoten subjektiiviamielipiteitä, niitä tarvitaan J
    Kiitos!

Villinä korttina ottaisin mukaan Bike-Discountin 27,5tuumaisen:

http://www.bike-discount.de/en/buy/radon-zr-race-27%2C5-7.0-463591/wg_id-6666

Tässä olisi ainakin alennukset päällä ja vaikuttaamielenkiintoiselta. Tässä on halvemmalla saatavissa tukevat läpiakselit. Mitkäovat olennaiset erot rengaskokojen välillä? En ole ajanut kuin 29 kokoista.

29-fillareissa vain 8.0-mallissa on läpiakselit, vaikka 7.0-rungon sanotaan virheellisesti olevan X12. Toinen mielipiteitä jakava ero on keulaosastolla, mutta muuten en ota siihen kantaa.
    Meillä on tuo kyseinen 27.5" maasturi, ja koen sen olevan hyvä ainakin sen alle 170cm pituiselle kuskille. Mielestäni ainoat miinukset tuossa ovat kiekot jotka eivät ole tubeless-sopivat, ja noita kaikkia mainittuja malleja koskeva (meillä vaihtoon mennyt) kova satula. Pulleiden juurakoiden seassa lienee isompi rengas olisi hiukan parempi?
    Canyonilta tuohon vertailuun sopisi vielä Grand Canyon AL SLX 7.9 (1499,-), mutta toimitukset isoimmille rungoille näyttivät menevän heinäkuun alkuun. Radoneissa keulakulma on 70° ja Canyonissa 68.5°, jos sen kokee merkitykselliseksi.

Olen sen verran pidempi että puhtaasta kokeilunhalusta taida testata 29 kokoa seuraavassa fillarissa. Ovatko läpiakselilla ajaneet huomanneet mitään oleellista eroa ns. normaaliin pikalinkkuun? Onko se todella tukevampi niin että vaikuttaa ajossa?

Sitten tuosta keulasta. Olen aika nöösi, mutta vaikka olen ajanut selkeästi kalliimpia pyöriä, en paljoakaan ole huomannut eroa. Miten arvioisit noiden kahden keuloja ja eroja?

20km lenkki vedetty. Takavaihtajaa saisi hieman säätää, kun vaatii välillä pari napsausta, että vaihtaa yhden pienemmälle. Kuinkas tämän teen? Ongelma esiintyy lähinnä 9->8 ja 8->7

Jos vaihtajaa pitää saada pienemmälle rattaalle helpommin, vaihtajan säätömutterista pyöräytetään myötäpäivään varttikierros.

Kiittää. Kokeilen tehdä tuon aamusella.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JustinTime Katso viesti
    29-fillareissa vain 8.0-mallissa on läpiakselit, vaikka 7.0-rungon sanotaan virheellisesti olevan X12. Toinen mielipiteitä jakava ero on keulaosastolla, mutta muuten en ota siihen kantaa.
    Meillä on tuo kyseinen 27.5" maasturi, ja koen sen olevan hyvä ainakin sen alle 170cm pituiselle kuskille. Mielestäni ainoat miinukset tuossa ovat kiekot jotka eivät ole tubeless-sopivat, ja noita kaikkia mainittuja malleja koskeva (meillä vaihtoon mennyt) kova satula. Pulleiden juurakoiden seassa lienee isompi rengas olisi hiukan parempi?
    Canyonilta tuohon vertailuun sopisi vielä Grand Canyon AL SLX 7.9 (1499,-), mutta toimitukset isoimmille rungoille näyttivät menevän heinäkuun alkuun. Radoneissa keulakulma on 70° ja Canyonissa 68.5°, jos sen kokee merkitykselliseksi.
    Itse pohdiskelin samojen pyörien välillä ja päädyin lopulta Grand Canyon AL SLX 7.9. Aika näyttää oliko päätös hyvä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti rjrm Katso viesti
    Jos vaihtajaa pitää saada pienemmälle rattaalle helpommin, vaihtajan säätömutterista pyöräytetään myötäpäivään varttikierros.
    Mitä säätömutteria tarkoitat? vaijerin kireyttä?

Fillari saapui ja tulihan se heti koottua. Kysymys onkin mihin nuo neljä rosteriset kuusiokolo-ruuvia kuuluisi laittaa, vai onko ne "varuilla". Ja sitten neljä ovaalia tarraa.. Kai niillekin on joku paikkansa.?
    Taitaa olla pullotelineen kiinnittämistä varten. Omaan tilasin ruuvit erikseen mustana, niin jäi sitten rosteriset ylimääräiseksi

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Ite kun tekee, niin tulee just niin hyvä kun sattuu tulemaan!

Pyörä saapuikin yllättäen jo perjantaina, ja nyt on otettu vähän tuntumaa. Kyseessä siis ZR Team 29" 5.0. Päivitin saman tien renkaiksi Continentalin Race Kingit, koska pyörän mukana tulleet Schwalbet rullasivat vähän heikosti asfaltilla. Sunnuntaina ajoin Pirkan Pyhän, eli 40 km lenkin asfalttia ja hiekkatietä. Tänään oli sitten ohjelmassa polkuajoa Kaupissa. Ensimmäinen huomio oli, että pyörän koko on juuri sopiva. Pyörä on melko korkea, ja jalat yltävät juuri ja juuri satulan päältä maahan, mutta kun ajoasentoon pääsee, on tuntuma erinomainen.

Komponentit ovat tässä halvimmassa mallissa hinnat alkaen -tasoa, mutta useimmissa tapauksissa se ei ole haitannut. Erityisesti vaihteisto on ollut positiivinen yllätys. Etuvaihtajaa ei ole hirveästi tarvinut käyttää, keskimmäisellä eturattaalla (30t) takapakan tarjoamat välitykset riittävät hienosti. Takavaihtaja vaihtaa varmasti, ja Altus-vaihdekahvat yllättivät toimivuudellaan. Vaihteita saa vaihdettua alaspäin yhden, kaksi tai kolme kerrallaan, riippuen vivun painalluksen pituudesta. Luulin tämän ominaisuuden olevan vain kalliimpien sarjojen kahvoissa. Isommalle vaihteelle pääsee vain yhden pykälän kerrallaan. Jarrutkin ovat varsin tehokkaat, eli ei niistäkään mitään valittamista.

500 euron pyöräksi runko on kyllä todella hieno. Alaputken sisällä kulkevat vaihdevaijerit, kartioitu emäputki, tyylikäs väritys jne. Suntourin joustokeula vastaa aika tarkasti odotuksia, eli se on todella painava eikä kovinkaan tunnokas tai herkkä. Selvästi pyörän heikoin lenkki, ja ainoa osa, joka tuntuu oikeasti huonolta. Menee varmaan ensimmäisenä vaihtoon (siis niiden renkaiden lisäksi).

Tiivistelmä ensimmäisten lenkkien tunnelmista on, että tässä sai pienellä rahalla todella paljon pyörää, ja heikkouksia pyörässä on yllättävän vähän.

Mulla taas nuo takavaihteet meinaa tökkiä.. Pitää viedä liikkeeseen säädettäväksi. Ei meinaa nyt tiputtaa isommalle vaihteelle kovin helpolla ja vaatii kaks klikkiä. Muuten meinaa vain miettiä vaihtamista. Sitten toisen klikin jälkeen sitten vaihtuukin kaksi vaihdetta isommaksi. Ei siinä muuta, mutta rykäsee inhottavasti. Pienemmille vaihteille vaihtaa tosin nätisti. Etupakka toimii kuin unelma.

Penkki on mulle kyllä tässä varmaan yksi kans vaihtamisen paikka. Perseeseen sattuu niin älyttömästi jo 20km lenkin jälkeen, ettei tiedä miten sitä olisi seuraavana päivänä. Mahtaa olla ajoasennossa moittimista..

Etuhaarukka on joo tosi raskas ja paukauttaa kovaäänisesti jo 15cm hypyssä katukivetykseltä ajotielle. 500e pyöräksi on kyllä hyvä, en ole omistanut ikinä näin hyvää fillaria, joten en osaa arvostaa usean tuhannen euron värkkejä. Onneksi näin.
    Ja jos tuo haarukka tuosta nyt tässä vuoden aikana paukahtaa, niin rockshox 30 varmaan sitten tilalle.

Mulla taas nuo takavaihteet meinaa tökkiä.. Pitää viedä liikkeeseen säädettäväksi. Ei meinaa nyt tiputtaa isommalle vaihteelle kovin helpolla ja vaatii kaks klikkiä. Muuten meinaa vain miettiä vaihtamista. Sitten toisen klikin jälkeen sitten vaihtuukin kaksi vaihdetta isommaksi. Ei siinä muuta, mutta rykäsee inhottavasti. Pienemmille vaihteille vaihtaa tosin nätisti. Etupakka toimii kuin unelma.

Penkki on mulle kyllä tässä varmaan yksi kans vaihtamisen paikka. Perseeseen sattuu niin älyttömästi jo 20km lenkin jälkeen, ettei tiedä miten sitä olisi seuraavana päivänä. Mahtaa olla ajoasennossa moittimista..

Etuhaarukka on joo tosi raskas ja paukauttaa kovaäänisesti jo 15cm hypyssä katukivetykseltä ajotielle. 500e pyöräksi on kyllä hyvä, en ole omistanut ikinä näin hyvää fillaria, joten en osaa arvostaa usean tuhannen euron värkkejä. Onneksi näin.
    Ja jos tuo haarukka tuosta nyt tässä vuoden aikana paukahtaa, niin rockshox 30 varmaan sitten tilalle.
    YouTuben ihmeellisessä maailmassa on monia videoita millä pystyy itse säätämään (jos siis kiinostaa) takapakan toimintaa, tuo mainitsemasi ongelma kuulostaa ihan siltä että vaihde vaijeri olisi vain väärällä kireydellä.

Itselläni myös kiitos erään koivun oksan joka nätisti juuri vaijerin ja vaihtajan väliin meni oli hukassa toiseksi pienin ratas takaa kun vaihteet hyppäsikin suoraan 7. rattaalta 9. rattaalle.

Syy oli millin kaksi venynyt/siirtynyt vaihdevaijeri joten pienestä on monesti kiinni säädöt mutta nopeasti itse korjattavissa...

Itellä kans perse oli ~ekan viikon kipeä mutta nopeasti tottui eikä enään ole mitään ongelmia

Itsekin tyytyväinen ZR team 5.0 malliin, mukavasti yllättynyt miten polkemalla pääsee joka paikkaan mihin vain haluaa kun ikänsä ajanut pelkkää asfalttia (siis kauppaan tai kouluun, en oikeasti ajanut )

Vähän alkaa houkutella päivitykset kyllä, enimmäkseen hissisatulatolppa ja parempi keula. En vain tiedä millainen hyvä keula on edes ajaa, ei oikein kehtaisi pyöräliikkeitäkään vaivata kun ei ole oikeasti ostamassa uutta fillaria. Olettaen että tähän 5.0 on vielä järkevää vaihtaa keula? Mikähän kestäisi kovempaa maastorytyytystä kivien ja juurien seassa pohjailematta, pieniä hyppyjäkin tarkoitus opetella joskus. Ei nyt mitään DH menoa kuitenkaan.

Joo, niitä olenkin katsellut. Tuli vain mieleen että kun tuossa deoren takavaihtajassa ei ole barrel adjustmentiä, eli sitä vaijerin kireyden hienosäätöä, niin onko se tavallaan tuolla kahvassa?

Tuli kyllä todellakin huomattua että hienoa säätämistä on! Pikkuisen vedin löysiä pois, niin vaihteiden vaihtaminen meni ihan hirveäksi. Nyt sain suurin piirtein toimivaksi, mutta isommalle vaihtaessa takertelee.

Hyvä homma jos tuohon tottuu, olenkin antanut 3vk aikaa itselleni tottua tuohon penkkiin. Jos ei persberi totu, niin sitten pitää miettiä onko se oikeasti vääränlainen. Seuraavan päivän lenkki on kyllä erittäin tuskallista ajaa

Ja tohon penkkiin en kyllä tottunut vaan suosiolla vaihdoin ja oli elämäni parhaita ratkaisuja Ihan hirveä se vakiopenkki.

http://www.motonet.fi/fi/tuote/38082...rt-Plus-Satula tuon ostin itse, ei valittamista

Joo, niitä olenkin katsellut. Tuli vain mieleen että kun tuossa deoren takavaihtajassa ei ole barrel adjustmentiä, eli sitä vaijerin kireyden hienosäätöä, niin onko se tavallaan tuolla kahvassa?

Tuli kyllä todellakin huomattua että hienoa säätämistä on! Pikkuisen vedin löysiä pois, niin vaihteiden vaihtaminen meni ihan hirveäksi. Nyt sain suurin piirtein toimivaksi, mutta isommalle vaihtaessa takertelee.

Hyvä homma jos tuohon tottuu, olenkin antanut 3vk aikaa itselleni tottua tuohon penkkiin. Jos ei persberi totu, niin sitten pitää miettiä onko se oikeasti vääränlainen. Seuraavan päivän lenkki on kyllä erittäin tuskallista ajaa
    Juurikin kahvan puolelta löytyy tämä säätö vaijerille niin etu kuin takavaihtajalle.
    Tästä helpot ohjeet https://youtu.be/anZIgnxpCbw

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kni94 Katso viesti
    En vain tiedä millainen hyvä keula on edes ajaa
    Älä vaihda, kun et koe tarvetta. Eiköhän tuo huollon puutteessa ala mennä parissa vuodessa selvästi huonommaksi, jolloin tunnet tarpeen. Näin säästät aikaa ja rahaa, kun ajat sinne asti tyytyväisenä. Ensi vuonna kuulemma Rock Shoxin keuloihin tulisi Motion Control ihan halpoihinkin malleihin, tosin vieläkin vähän epäilyttää, kun ei siitä montaa uutista ole ollut. Sitten ei ainakaan ole kummoista syytä useimpien ostaa muuta kuin "halpa" alle parin sadan keula.

Pohdin edelleen itse runkokokojen 18 ja 20 välillä. Voitko kertoa hieman omista mittasuhteistasi?

Minkä runkokoon tilasit? Kuinka pitkä olet ja mikä haaramitta?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antero_ Katso viesti
    Pohdin edelleen itse runkokokojen 18 ja 20 välillä. Voitko kertoa hieman omista mittasuhteistasi?

Minkä runkokoon tilasit? Kuinka pitkä olet ja mikä haaramitta?
    Minä ottaisin sinuna 18" ja tekisin siitä isomman tarvittaessa stemmiä pidentämällä ja ostamalla pidemmän satulatolpan, koska tuo vakio lienee riittävyyden rajalla, ehkä ei edes riitä. Ei tuossa isommassa juuri muutu kuin korkeus. En jaksa tarkistaa, mutta liekö sentin pidempi? Tosin sinulla on tosi pitkät jalat, mikä hämää normaalia valintaprosessia kummasti. Minä silti itse tekisin noin sinun mitoillasi, mutta en voi sanoa, että sinun pitäisi tehdä niin. Se on ihan oma päätöksesi. Se turvallisin valintaa lienee kuitenkin suositusten mukainen 20".

No nyt vaihteet vaihtuu yksitellen ja tuon vaihteen paukahtamisen luulen vain ominaisuudeksi. Ketju hyppää rattaiden yläpuolelta ja napsahtaa isommalle vaihteelle. Ei ole sulavaa, mutta ei kai myöskään vakavaa?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti orc biker Katso viesti
    Älä vaihda, kun et koe tarvetta. Eiköhän tuo huollon puutteessa ala mennä parissa vuodessa selvästi huonommaksi, jolloin tunnet tarpeen. Näin säästät aikaa ja rahaa, kun ajat sinne asti tyytyväisenä. Ensi vuonna kuulemma Rock Shoxin keuloihin tulisi Motion Control ihan halpoihinkin malleihin, tosin vieläkin vähän epäilyttää, kun ei siitä montaa uutista ole ollut. Sitten ei ainakaan ole kummoista syytä useimpien ostaa muuta kuin "halpa" alle parin sadan keula.
    Alkoi tarvetta ilmestyä kun keulan lukituksen säätönamiska ja sen alapuolella oleva namiska lensi huitsin nevadaan porrasajossa. Vielä pitäisi lyödä kasaan ja toivoa että toimii. Samoin Kyllähän nuo pohjaavat kun joltain nyppylältä kovempaa tulee alas, toisaalta pitää myös opetella painon siirto taakse paremmin koska eihän kaikkea voi laittaa keulan työksi kun pudotusmatka kasvaa

Riittää tuo aloittelijan ajoihin mutta on helppo nähdä miksei siihen voi luottaa kun alkaa vauhtia tulla enemmän ja maasto vaikeutuu. En itsekään tiennyt että innostuisin vaikeammasta maastosta ja tekniikan harjoittelusta noin. Nyt on varaa panostaa keulaan kun pyörän oston aikaan oli aika tiukilla että saa koko pyörää. Pitäisi vain tietää onko voimansiirron osat niin pitkäikäisiä että joku 250-300e keulan ostaminen tähän kannattaa (tuo rockshox gold 30 tk esim?)

Saahan sen voimansiirronkin päivitettyä tai ostettua uusia osia hajonneiden tilalle. Koko voimansiirron päivitys on n. 300 € setti jos ei ihan hienointa hifiä tarvi, ja yksittäiset osat muutamia kymppejä.

Antero. Mulla on 2013 mallin zr race 18 ja jalat 87,5 ja varsi 182,5cm. Satulaputki on sitten aika tapissa. Mutta niinhän meillä m/l välikoon miehillä on usein tämä vaikeus. Teknisempään ajoon 18" passeli, mutta, koska on myös täpäri, niin raadolla on vedetty vain helpot jämit ja rattamaratonit. Olenkin kaipaillut hieman pitempää ohjaamoa radonin 18" koon sijaan ja tilasinkin kuiturunkoisen xxl:n rokkikoneen 19" koossa. Raadosta tulee osittainen elintenluovuttava pojan 16" koon zr race 5 malliin ja runko jää odottamaan pojan kasvua. Jännää on nähdä, kun tulee millainen härpäke tuo rock machine on... Taidankin avata uuden langan tuolle merkille
    *Headwind, crosswind but never a bloody tailwind*

Radonin R1 on tähän tietoon valikoitumassa ensimmäiseksi maantiepyöräkseni. Koko vaan mietityttää kovin kun koeistumaan / ajamaan ei pääse. Olen itse 184 cm pitkä ja inseam n. 84 cm. Kävin testaamassa XXL:n Rock Machine 900:sta eilen 56 kokoisena. Se tuntui ajoasennoltaan ja geometrialtaan liian pieneltä minulle (tosin ei tietenkään tappiin asti säädettynä ja on luonnollisesti eri merkkinen ja eri rungon geometria). Ajoasento tuntui ahtaalta. Toki tosiaan maantiepyöräkokemusta ei ole, joten oikean asennon määritelmä on itselle vielä hakusessa. Ja tiedän, että tässä tapauksessa olisi fiksumpaa ostaa kivijalasta suoraan ja sitä kautta hakea oikea koko, mutta haluaisin suoraan 105 osasarjalla olevan ja se jättää kotimaan markkinat pääosin pois laskuista. Eli summasummarum, onko palstalla R1 omistajia ja jos on, niin osaatteko antaa osviittaa olisiko tuo Radonin geometria 58 koossa minulle liian iso?

Tietääkö / voiko joku team 5.0 omistava vilkaista miten päin & missä järjestyksessä nämä keulan laakerit yms menee?

Hommat meni hyvin siihen asti että aloin kasaamaan takaisin läjään, huomasin tankoa laittaessa että letkut on solmussa, laskin keulaa ja järkevänä kun en irrottanut etukäteen rengasta niin painovoiman avustuksella keulaputki sinkosi alalaakerin ja kartion mäkeen enkä ottanut kuvaa miten päin ne alunperin olivat. Koitin kerran laittaa kasaan mutta tuo kartio (vasemmalla leveä rengas) on höttöistä ainetta ja alkoi vääntymään.

ps. olisi varmaan kannattanut käyttää tuo alkuperäinen suntour XCT keula irti ennen rock shoxin taperedin ostoa, luotin vain Radonin sivuihin missä luki että tapered keulat sopii team mallistoon. Nyt tuohon varmaan tarvii jotain palikkaa(?) että saa tapered keulan asennettua, en tiedä mitä rock shoxin mukana tulee
    e: suntour on siis suoralla putkella

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kni94 Katso viesti
    Ja tohon penkkiin en kyllä tottunut vaan suosiolla vaihdoin ja oli elämäni parhaita ratkaisuja Ihan hirveä se vakiopenkki.

http://www.motonet.fi/fi/tuote/38082...rt-Plus-Satula tuon ostin itse, ei valittamista
    Tämähän oli hyvä vinkki. Kävin hakemassa samanmoisen. Ilman mitään satulan hienosäätöjä tuntui perse tykkäävän heti. Tuo perus-satula on kyllä niin perseestä ettei mitään järkeä. Tuntui että jokaiseen pieneenkin töyssyyn sai perseen nostaa satulasta ettei jyrise suoraan selkärankaan. Suosittelen budjettimiehille.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jältti Katso viesti
    Tämähän oli hyvä vinkki. Kävin hakemassa samanmoisen. Ilman mitään satulan hienosäätöjä tuntui perse tykkäävän heti. Tuo perus-satula on kyllä niin perseestä ettei mitään järkeä. Tuntui että jokaiseen pieneenkin töyssyyn sai perseen nostaa satulasta ettei jyrise suoraan selkärankaan. Suosittelen budjettimiehille.
    Sen satulan kuuluukin olla kova, eikä tuollainen motonentin sohva.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Sen satulan kuuluukin olla kova, eikä tuollainen motonentin sohva.
    Miksi?

Kovalla penkillä oli ikävä ajaa, pehmeällä penkillä on kiva ajaa.

Mikä meni väärin?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •