FillariGiantHephaElectrobike
Sivu 122 / 181 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 22 72 112 120 121 122 123 124 132 172 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.631 - 3.660 / 5421

Aihe: Uudet kiekot maantiepyörään

  1. #3631
    Liittynyt
    09/2015
    Viestit
    42
    Eilen saapui viimein Borat tasan kuukauden odottelun jälkeen. Vaikuttaa kyllä aika laadukkailta ja pikaisen testilenkin perusteella hyviltä ajaakin. Saa nähdä tuleeko vauhtia lenkeillekin, ulkoasu ainakin parani.

  2. #3632
    Liittynyt
    09/2015
    Viestit
    42
    Aamulla kun ajelin, niin huomasin, että noiden borien vapaaratas on täysin äänetön. Eipä oo itelle vielä tällasta tullut eteen.

  3. #3633
    Liittynyt
    04/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    67
    Taitaa olla vaan rasvaa reilummin sisällä itselläkin melkein äännetön ja veljellä kuuluu selvä siritys.

    Sent from my SM-G935F using Tapatalk

  4. #3634
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    5.073
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jukste Katso viesti
    Eilen saapui viimein Borat tasan kuukauden odottelun jälkeen.
    Okei?
    Kaar ittelles vaa

  5. #3635

    Punapää Uudet kiekot levyjarrulliseen maantiepyörään

    Tervehdys hyvät foorumilaiset lurkkerinoviisilta!

    Mitä vaihtoehtoja teille tulee mieleen levyjarrullisen maatiepyöräni kiekkojen DT Swiss R24 Spline Thru-Axle Disc päivittämisestä, jos budjetti on:

    1) 700 euroa
    2) 1400 euroa
    3) ja viimeisenä, enempi päiväuniosastolle kuuluva minulle aika lailla huikea 2000 euroa
    ?

    Käyttönä sekalainen maantieajo, aina vain pidempiin matkoihin pyrkien, ei soratietä.

    Myös mielipiteitä ulko- (nykyiset Schwalbe Durano 25mm) ja sisuskumeista otetaan vastaan kiitollisuudella.

    Vinkin "rullaat vain nykyisillä kunnes opit edes jotakuinkin ajamaan” olen jo saanut. Päivitystarve ei niinkään kumpua tyytymättömyydestä nykytilanteeseen vaan kaltaiseni pinnallisen ihmisen tarpeesta hakea entistä enemmän virtaa harrastukseen uutta kamaa ostamalla.

    TIA vastauksista ja hyvää viikonloppua kaikille foorumilaisille!

  6. #3636
    Liittynyt
    06/2014
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    792

  7. #3637
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jone1 Katso viesti
    Kiitos vastauksestasi! Ei tuubia ja hiilari, jos se on ko. hintaluokassa järkevä vastaavaan metallivanteeseen nähden. Tuosta aerosta en oikein osaa päättää, joten sanotaan varmuuden vuoksi siihen ei.

    - R

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Repsu Katso viesti
    Tervehdys hyvät foorumilaiset lurkkerinoviisilta!

    Mitä vaihtoehtoja teille tulee mieleen levyjarrullisen maatiepyöräni kiekkojen DT Swiss R24 Spline Thru-Axle Disc päivittämisestä, jos budjetti on:

    1) 700 euroa
    2) 1400 euroa
    3) ja viimeisenä, enempi päiväuniosastolle kuuluva minulle aika lailla huikea 2000 euroa
    ?

    Käyttönä sekalainen maantieajo, aina vain pidempiin matkoihin pyrkien, ei soratietä.

    Myös mielipiteitä ulko- (nykyiset Schwalbe Durano 25mm) ja sisuskumeista otetaan vastaan kiitollisuudella.

    Vinkin "rullaat vain nykyisillä kunnes opit edes jotakuinkin ajamaan” olen jo saanut. Päivitystarve ei niinkään kumpua tyytymättömyydestä nykytilanteeseen vaan kaltaiseni pinnallisen ihmisen tarpeesta hakea entistä enemmän virtaa harrastukseen uutta kamaa ostamalla.

    TIA vastauksista ja hyvää viikonloppua kaikille foorumilaisille!

  8. #3638
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    Eikö tässä ollut juuri puhetta, että Suomen oloissa ei aeroprofiililla häviä mitään, mutta voittaa kyllä. Avot, kuitua, aeroprofiililla ostaisin itse jos olisi valuuttaa laittaa siihen suuntaan. Tuo eo. budjettihan taipuu siihen helposti.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  9. #3639
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paskalokki Katso viesti
    Eikö tässä ollut juuri puhetta, että Suomen oloissa ei aeroprofiililla häviä mitään, mutta voittaa kyllä. Avot, kuitua, aeroprofiililla ostaisin itse jos olisi valuuttaa laittaa siihen suuntaan. Tuo eo. budjettihan taipuu siihen helposti.
    OK, takki kääntyi täällä salaman nopeasti! Eli uudet speksien täsmennykset:
    Ei tuubi, hiilari (jos tuohon rahaan saa kelpo kamaa) ja aero! Osaatko mainita esimerkkejä, joita sinä harkitsisit vastaavassa tilanteessa?

    Kiitos kommentista!

    - R.

  10. #3640
    Liittynyt
    06/2014
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    792
    https://www.bike24.com/1.php?content...89%5D=1;page=3
    Noilla menisin ite.
    Panoa alle 1,5kg ja hinta vastaaviin aika sopiva , mikäli muuten sopii pyörääsi.

  11. #3641
    Samoja pohdintoja... Ei ihan noihin päiväuni budjetteihin, edes päiväunissa Miten Fulcrumin RedWind XLR 50 Cult? Toinen vaihtoehto Racing Quattro Carbon. Olis vähän edullisempi. Sitä saisi tonniin Bike24:sta. Siitä ei vielä hirveitä kokemuksia löydy täältä foorumilta. Kauppojen sivustoilta palautteista ei nyt mitään kauhean negaa löydy. Sitä olen nyt itelle ykkösenä pitänyt... Mutta onko jotain vertailuja, paljonko 15c vs 17c on merkitystä?

  12. #3642
    Liittynyt
    06/2014
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    792
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tunkkari Katso viesti
    Samoja pohdintoja... Ei ihan noihin päiväuni budjetteihin, edes päiväunissa Miten Fulcrumin RedWind XLR 50 Cult? Toinen vaihtoehto Racing Quattro Carbon. Olis vähän edullisempi. Sitä saisi tonniin Bike24:sta. Siitä ei vielä hirveitä kokemuksia löydy täältä foorumilta. Kauppojen sivustoilta palautteista ei nyt mitään kauhean negaa löydy. Sitä olen nyt itelle ykkösenä pitänyt... Mutta onko jotain vertailuja, paljonko 15c vs 17c on merkitystä?
    Puhutko nyt levyjarrukiekoista vai "normimaantiejarrukiekoista"? Linkit kyseisiin tuotteisiin olis hyvä olla.

  13. #3643
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Repsu Katso viesti
    OK, takki kääntyi täällä salaman nopeasti! Eli uudet speksien täsmennykset:
    Ei tuubi, hiilari (jos tuohon rahaan saa kelpo kamaa) ja aero! Osaatko mainita esimerkkejä, joita sinä harkitsisit vastaavassa tilanteessa?

    Kiitos kommentista!

    - R.
    https://www.evanscycles.com/shimano-...l-set-EV184226
    https://www.evanscycles.com/campagno...elset-EV247020
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  14. #3644
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jone1 Katso viesti
    Puhutko nyt levyjarrukiekoista vai "normimaantiejarrukiekoista"? Linkit kyseisiin tuotteisiin olis hyvä olla.
    Normijarru...

    http://www.fulcrumwheels.com/en/whee...ed-wind-xlr-50
    http://www.fulcrumwheels.com/en/whee...quattro-carbon

  15. #3645
    Ovatko nuo levyjarrullisen kiekkoja?

    - R

  16. #3646
    Tuosta Quattrosta löytyy myös levyjarruversio.
    http://www.fulcrumwheels.com/en/whee...ttro-carbon-db

  17. #3647
    Liittynyt
    06/2014
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    792
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tunkkari Katso viesti
    Samoja pohdintoja... Ei ihan noihin päiväuni budjetteihin, edes päiväunissa Miten Fulcrumin RedWind XLR 50 Cult? Toinen vaihtoehto Racing Quattro Carbon. Olis vähän edullisempi. Sitä saisi tonniin Bike24:sta. Siitä ei vielä hirveitä kokemuksia löydy täältä foorumilta. Kauppojen sivustoilta palautteista ei nyt mitään kauhean negaa löydy. Sitä olen nyt itelle ykkösenä pitänyt... Mutta onko jotain vertailuja, paljonko 15c vs 17c on merkitystä?
    17 milliä leveillä vanteilla esim. 23mm Michelin power competition asettuu 25mm levyiseksi ja 25mm melkein 28milliseksi.

  18. #3648
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Repsu Katso viesti
    Ovatko nuo levyjarrullisen kiekkoja?

    - R
    Ai hitto, etsit levarillisia. Siispä eivät ole.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  19. #3649
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paskalokki Katso viesti
    Ai hitto, etsit levarillisia. Siispä eivät ole.
    Np. Kiitos kuitenkin linkeistä. Yhden rinnakkaisesta levariversiosta tulikin jo vinkki.

  20. #3650
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jone1 Katso viesti
    17 milliä leveillä vanteilla esim. 23mm Michelin power competition asettuu 25mm levyiseksi ja 25mm melkein 28milliseksi.
    Lähinnä mitä se vaikuttaa aerodynaamisesti? 25mm rengas 17c tai jos se on 15c?

  21. #3651
    Liittynyt
    08/2010
    Viestit
    107
    Laittakaapa ehdotuksia erityisen luotettavista ja hyvistä metalliseoksesta valmistetuista maantiekiekoista, joilla lähtisitte ajamaan 1000+ km matkaa maanteitä pitkin kohti tuntematonta - suoraan pakasta vedettynä. Arvostan erityisesti sitä, että navat ovat pitkäikäiset, pomminvarmat ja huoltovapaat. Ei tyyppivikoja. Osaan kyllä oikoa kiekkoa, jos se vähän kieroilee, mutta mieluummin ei sitäkään.

    Vaatimuslista:
    - vannejarrut, sisuskumit, normaali pikalinkku
    - 10-/11-vaihteinen Shimano
    - kesällä 23-28mm sliksit, talvella haaveena 35mm nastat
    - trendikkäästi snadisti leveämpi (talvikumi sopii, ja tekee mieli myös kokeilla)
    - kuski + kuorma saattaa ylittää 100kg, ehkä jopa 110kg (luulisi leveydenkin auttavan)
    - on jämäkkä, ei notku ja vääntyile, vaikka kuormaa on niskassa
    - hyvä työmatka- ja kaupunkiajossa (kiihdytys, jarrutus, töyssy, ...)
    - kelpaa satunnaisille 100km kuntolenkeille
    - napa rullaa kuin unelma
    - varaosat ja työkalut saatavilla tyypillisistä nettikaupoista järkihintaan
    - on hyllyssä luotettavassa ja ripeästi palvelevassa verkkokaupassa
    - alle 700e

    Paljon plussaa:
    - 400e tai alle, mutta käsitän laadun maksavan.
    - teräksinen vapaarattaan runko (freehub body)
    - painaa alle 1,8 kg

    Jonkin verran plussaa:
    - painaa alle 1,6 kg (tiedä vaikka vuoristoon eksyisi joku vuosi)
    - tubeless-valmius
    - tukee tulevaisuuden akseleita
    - mukavuus (aika subjektiivista)

    Ei niinkään merkitystä:
    - profiili (korkeampi lienee jämäkämpi)
    - ulkoasu (huomioväri tuskin haittaa)
    - takanavan äänekkyys (parempihan se on, että jalankulkijat kuulevat).

    Olen tutkinut netistä mm. seuraavia asioita:
    - Fulcrum Racing 5 ja Quattro LG: halpistuote, navat vissiin huttua, liekö kantokykykään kovin hyvä
    - DT Swiss R 32 Spline: sääli, että navat useiden kommenttien mukaan huttua
    - DT Swiss RR 21 DiCut: vähän kalliin puoleinen, ei saatavilla, vähän tietoa
    - Shimano WH-6800: poropietari-puolat, laakerointi ei järin huoltovapaa (vaikka vissiin hyvä), suunniteltu olevan tubeless-kiekko
    - Fulcrumin 3 / Campyn Zonda on kapeaa mallia (joillakin laakerit hajoilleet)
    - joku liian kapea Fulcrum Zero mahtuisi myös alle 700 budjettiin (liekö joku ikivanha)
    - Mavicit lähtökohtaisesti pelottaa ihan saakelisti, koska kaikkialla puhutaan tyyppivioista
    - Novatec Jetfly? Ilmeisesti laatu vaihtelee (itsellä yhdet navat, kestäneet hyvin), ei vissiin tarpeeksi jämäkkä
    - muista merkeistä en tiedä.

    Näkemykseni voivat olla vääriä, ja niitä saa korjata.

  22. #3652
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    52
    Lähtisin matkaan Maviceilla enkä epäilisi hetkeäkään. Jo Aksiumit kelpaisivat vallan hyvin, loput rahat voisi laittaa vaikka rouvan uuteen käsilaukkuun...

  23. #3653
    Pasi Ahopelto Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti McHaka Katso viesti
    Arvostan erityisesti sitä, että navat ovat pitkäikäiset, pomminvarmat ja huoltovapaat.
    Napoja ja vapaarattaita joutuu kuitenkin huoltamaan, joten valitsisin sellaiset, joiden huolto on helppoa. Omalla kohdalla tämä tarkoittaa "konelaakereita", mutta vain siitä syystä, että tällaisia on sattunut valikoitumaan pyöriini ja olen sellaisia huoltanut muutaman kerran.

  24. #3654
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Oulainen
    Viestit
    2.184
    Irtokuulalaakereissakin on eroja. Hybridin napoja piti säätää heti uutena ja takanavan vaseliiniin sekoittui vettä, ennenkuin löytyi hyvä vaseliini.
    Maantiepyörän fulrum kiekoilla ajoin +1600, eikä tarvinnut koskea napoihin.
    D-A C24 kiekoilla nyt reilu 2T ajettu eikä ongelmia.
    Satunnaisesti ovat saaneet vettä ja kuraa ja hybridi liikkuu talven sohjot yms kelit.

    Lähetetty minun D6603 laitteesta Tapatalkilla

  25. #3655
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    En lähtisi ajamaan millään vehkeellä Ivaloon ilman sisäänajoa. Jos olisi pakko, Shimano WH-6800 voisi olla ihan kelvollinen perusvarma ratkaisu.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  26. #3656
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    Eli siis etsit kiekkosettiä mikä olisi yhtäaikaa kestävä, pitkäikäinen, halpa, luotettava, kevyt, huoltovapaa ja ei minkäänlaisia tyyppivikoja?

    Nyt on sen verta kriteerejä ja syvällistä pohdintaa, että suosittelen ostamaan jotkut perus 200€ kiekot mitkä ovat ainakin pomminvarmat ilman mitään hienompia ominaisuuksia. Esim vaikka tuo Fulcrum racing 5 kestää hyvin 100kg kuormaa eikä ainakaan itselläni aikoinaan ollut mitään ongelmia navan kanssa. Shimanotki kai ihan peruskauraa. Jos haluaa huoltovapaan kiekon niin tuolla mahdollisesti jopa 110kg kuormalla niin ei silloin katsella noita 1500g alukiekkosettejä.

  27. #3657
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    4.689
    [QUOTE=JohannesP;2548729]yhtäaikaa kestävä, pitkäikäinen, halpa, luotettava, kevyt, huoltovapaa ja ei minkäänlaisia tyyppivikoja? /QUOTE]

    Eikö tuo mainittu Fulcrum Racing 5 täytä aika lailla nuo ominaisuudet. Kaikkia kiekkoja joutuu huoltamaan, kun kilometrejä kertyy.

  28. #3658
    Liittynyt
    06/2013
    Viestit
    174
    Itsellä on kohta 5 tonnia fulcrum 5 vanteilla. Paino noussut 95 -> 105 tänä aikana. Joskus kun oon hypännyt huonosti rotvallin yli niin on tarvinnut viedä rihdattavaksi. Pari viikkoa sitten toinen etulaakeri hajosi, vaihdoin eturenkaasta molemmat ja oli oikein helppo vaihto. Ei ollut mitään erityistyökaluja, ruuvarilla naputtelin poies vastaiselta puolelta ja puupalikalla ja vasaralla uudet tilalle. En tiedä mistä tuo laakerin hajoaminen pitäisi huomata, mutta pesun yhteydessä rengas ei pyörinyt kuin voimalla niin siitä sen päätteli. Kuinka usein pitäis tarkistaa, ennen joka lenkkiä? Tai ehkä mieluummin jälkeen. Ja kai sen ajaessa huomaa jos muuttuu vähän raskaaks. Ja maantiepyörässä siis kiinni, 25 ja 23 mm leveitä renkaita ollut.

  29. #3659
    Liittynyt
    08/2010
    Viestit
    107
    Heh, onnistuipa editointi mainiosti kännykällä... mutta tiedoksi että Rose Versandilla on nuo Ultegrat alle 300 ja muitakin Shimanon kiekkoja alennuksessa.

    Tässä aiempi vastaukseni, jonka äsken vahingossa poistin:

    Niin siis kyllähän tässä etsitään luotettavaa yleiskäyttöistä työjuhtaa, jota voi myös huoltaa tien päällä, amatöörille. Halpuus ja keveys ovat vain plussaa, mutta joku roti molemmille! On kyllä pirun vaikia löytää sitä mitä etsii, mutta oma vikahan se on, että tekee asioista liian vaikeaa. Ja kyllä, pitäähän sitä kiekkoa toki jonkun aikaa höykyttää ennen lähtöä.

    Edit:
    Ja päädyin kaikkeen muuhun kuin mitä suunnittelin. No ei sentään, mutta talvirengasominaisuus taisi jäädä pois. Koska Shimanon napoja kehuttiin pomminvarmoiksi, mutta huolenpitoa vaativiksi, ostaa päräytin sitten kuitenkin ne WH-6800:t. Toinen valintaan vaikuttanut seikka oli se, että niihin sai - täysin yllättäen - helpoimmin ja halvimmalla varaosat ja työkalut raavittua kasaan. Nyt sitten pitää toivoa, että ne kestävät käytössä, mutta onhan tuota melkoisilla rimpuloilla ennenkin matkaa tehty. Ja tokihan tässä on kovassa harkinnassa myös peräkärryn hankkiminen.

  30. #3660
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.160
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Roko Katso viesti
    En tiedä mistä tuo laakerin hajoaminen pitäisi huomata, mutta pesun yhteydessä rengas ei pyörinyt kuin voimalla niin siitä sen päätteli. Kuinka usein pitäis tarkistaa, ennen joka lenkkiä? Tai ehkä mieluummin jälkeen. Ja kai sen ajaessa huomaa jos muuttuu vähän raskaaks. Ja maantiepyörässä siis kiinni, 25 ja 23 mm leveitä renkaita ollut.
    No aika pahassa jamassa täytyis olla jotta ajaessa huomaisi.
    Laakerien kunnon huomaa parhaiten, kun ottaa kiekon irti pyörästä, tarttuu akselien päistä kiinni ja laittaa kiekon pyörimään. Ei siis otetta pikalinkuista vaan sieltä juuresta. Hyvä laakeri pyörii siten ettei sormissa tunnu mitään nykimistä tms. Tai ihan pienet tuntemukset voivat olla myös ok. Vähänkin huonossa kunnossa olevat pykivät selvästi sormissa tuntuen.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •