ElectrobikeFillariHephaGiant
Sivu 5 / 15 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3 4 5 6 7 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 121 - 150 / 443

Aihe: Fillarin kuljetustelineet.

  1. #121
    Liittynyt
    02/2007
    Paikkakunta
    Kouvostoliitos joen mutkas
    Viestit
    1.565
    Itellä sama epäselvyys,et mikä teline olis täpärille käypänen,parisen vuotta sitten.Paikallises liikkees kävin telineit kattoos ja samalla sit kysyin,et passaako tulla pyörää sovittamaan telineisiin.Sopiva teline löytyi,ja kaupat saatin tehtyä.Alunperin ajateltu teline vaihtui edullisempaan,joten ostinkin 2 kpl.Ny kulkee tarvittaessa molempien pyörät katolla.Täpärist kyl joutuu tiputtamaan paineet pois,mut se ei oo iso vaiva kuitenkaan.

  2. #122
    Liittynyt
    03/2013
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    24
    Nyt tuli sitten paikallisessa tulpanhattu kaupassa käytyä juniorin pyörän kera. Kyllä se jätkän spessu kiinnitty tukevasti thulen freeride telineeseen, eli kaiketi noita pitää käydä hakemassa 3kpl sitten. Kyllähän nostokorkeutta tulee, mut eipä persjalkanen asialle mitään voi.

  3. #123
    Liittynyt
    07/2005
    Paikkakunta
    Ankka - Ankans
    Viestit
    3.491
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti drop Katso viesti
    Ilmeisesti Euroclassic G6 on ainut Thulen vetokoukkuun kiinnitettävä laite jonka saa laajennettua neljään pyörään?
    Ääni tälle. Laajennusosa on vielä testaamatta, mutta kolmella pyörällä kokeiltuna erinomainen. Tukeva, kippi riittää farkun takaluukulle (VW Passat) ja paksupyörä sopii kyytiin (tosin vain toisen renkaan saa alkup. remmillä kiinni. Passatin aisapaino saa olla 90 kiloa ja se riittää telineelle ja neljälle fillarille (25 + telineen max. 60).

  4. #124
    ketti Guest
    Toiseen fillarinkuljetusketjuun kirjoitinkin jo tämän, tulkoon tännekin. (Eihän kukaan näitä molempia ketjuja haulla löydä myöhemmin kuljetustarpeen ja telinehankintahalun yllättäessä!)

    Joskus muinoin minulla oli peräkoukkuun kiinnitettävä teline, nyt kaksi kattotelineisiin kiinnitettävää Thule Proride runkokiinnitteistä mallia.

    Peräkoukkutelineelle jyrkkä EI, sellaista ei enää ikinä minulle! Perustelen käyttökokemuksillani, peräkoukussa on:

    - jatkuva oman auton paskavana kosteallakin tiellä. Siis edellistalven suolahiekan jämät tasaisesti pyörien joka ikisessä paikassa, jos tie sattuu olemaan edes kostea.
    - este pääsylle tavaratilaan (takakonttiin), ainakin minun autossani.

    Katolla:

    -oman auton nostama kostean tien usva ei yllä. Rekkojen kuravanaa välttääksesi opit myös ohittamaan rekat oikeaoppisesti (ei audimies/lippalakkiteinibemarityyliin peräpuskurissa paskassa roikkuen maksimikiihtyvyydellä, vaan kaukaa ennakointia ja nopeuseroa hyväksikäyttäen)
    - mieluummin puhtaassa pyörässä muutama kuiva hyönteinen otsapinnoissa kynnellä irtirapsautettavana, kuin kaikki peräkoukkutelineen haitat.

  5. #125
    Liittynyt
    07/2005
    Paikkakunta
    Ankka - Ankans
    Viestit
    3.491
    Minulla ei ole ollut pyörien likaantuminen koukkulavetilla ongelma. Kura-aikaan kyydissä on useimmiten maastopyöriä ja ne nyt pitää joka tapauksessa pestä. Maantiepyörät nostan ehkä herkemmin katolle. Koukkutelineen etu on se, ettei ajoneuvon korkeus nouse, mistä on etunsa. Ja fillarit on kevyemmpi nostaa sille lavetille katon sijaan. Kun koko orkesteri lähtee liikkeelle, on pyöriä mukana 6 tai 7. Kolme katollle, neljä taakse. Ja takaluukkuun pääsee, kun tuon nykyisen lavetin kippi on helppo käyttää ja kaatuu tarpeeksi taakse.

  6. #126
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.142
    Meillä pyörät kulkee kätevästi katolla ja telineinä toimii ProRide 591. Viime kesänä omalle ProRide -telineelle kertyi reilu 2000 kilsaa pitkin Suomea. Kokemukset olivat sen verran positiiviset, että jouluna hankittiin toinen emännän maastopyörälle. Thulen koukkulavetit tarjoa hyvän vaihtoehdon ja ovat varmasti käytännöllisempiä kuin ne ihan perus koukkutelineet. Valitettavasti nämä kuitenkin rajoittavat liikkumista ja puuhastelua auton takana. Kattoteline on vain todella helppokäyttöinen ja reissun päällä auton löytää helposti isoltakin parkkipaikalta Olettaen tietenkin, että ne pyörät ovat vielä siellä katolla kun palaa autolle..

    Mitäs päästäänkin kysymykseen. Onko teillä tapana lukita pyörät telineisiin jos auton joutuu jättämään vartioimatta pidemmäksi aikaa?
    Still rides with 26er

  7. #127
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    4.090
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nappulakenka Katso viesti
    Mitäs päästäänkin kysymykseen. Onko teillä tapana lukita pyörät telineisiin jos auton joutuu jättämään vartioimatta pidemmäksi aikaa?
    Ei. Ne on tapana lukita aina jos joutuu poistumaan auton vierestä. Pidemmille matkoille laitan pyörän vaijerilla ja Abloy-lukolla telineeseen kiinni niin ei tarvitse pysähdyksillä miettiä muistaako lukita. Teline siis peräkuokkuun kiinnittyvä Thule. Kattotelineiden kanssa ei yleensä voi pitää vaijeria kokoa ajan paikallaan kun se joka tapauksessa jossakin vaiheessa alkaa koputella kattoa.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

  8. #128
    Liittynyt
    07/2005
    Paikkakunta
    Ankka - Ankans
    Viestit
    3.491
    Lukitsen. Noissa kaikissa meidän Thuleissa on lukot ja katolla olevissa on kaikissa sama avain. Lukitseminen samalla estää kiristysruuvien löystymisen auki tärinän vuoksi.
    A Gentleman will walk but never run

  9. #129
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.142
    Thulen omat lukot on kyllä käytössä, mutta kyllä sen pyörän siitä irti saa ja lähinnä ajettelin, että olisiko sellainen paksumpi vaijerilukko hyvä. Matkan jatkuessa se tulee kuitenkin ottaa pois, ettei lansiven skenaario pääse toteutumaan.
    Still rides with 26er

  10. #130
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Iitti
    Viestit
    1.309

    Re: Fillarin kuljetustelineet.

    Noiden thulen lukkojen varaan en luottaisi yhtään.

    Edit: poistin tästä yhden hätäpäissäni tehdyn huomion lukoista. Ei siis pitänyt paikkansa, kun tutkin asiaa tarkemmin.
    Nufan muokkasi tätä : 07.05.2013 at 21.10

  11. #131
    Liittynyt
    07/2005
    Paikkakunta
    Ankka - Ankans
    Viestit
    3.491
    ^ No ne nyt riittävät satunnaiseen lyhytaikaiseen säilytykseen. Pidemmäksi aikaa varmaan tarvitaan lisälukko. Mutta kaikkihan ne rikki saa, jos on tarpeeksi aikaa ja suojainen paikka.
    A Gentleman will walk but never run

  12. #132
    Thulen 591 auki 8 sekunnissa: http://www.youtube.com/watch?v=0Yu4vEsD9WA

    Itse olen myös katsellut telineitä joissa voisi kuljetella huletta myös hiilikuitua ja mihin sopisi mikä tahansa normaali pyörä. 591 ja 561 näyttää arvostelujen perusteella olevan parhaita vaihtoehtoja tuossa 100€ hintaluokassa ja BD:stä 591:stä saa 80€:llä. Tämän kyselyn mukaan 591 olisi ylivoimaisesti parempi vaihtoehto: http://www.rotorburn.com/forums/show...ule-561-or-591

  13. #133
    Liittynyt
    06/2013
    Paikkakunta
    Klaukkala
    Viestit
    53
    Jos päädyt ProRide 591 tai FreeRide 532 hankintaan niin Opelilla on tarjouksessa molemmat
    Kävin eilen hakemassa itselleni ProRiden ja hyvältä vaikuttaa
    Ei ollut ainakaan vantaan LänsiAutossa varastossa jotenka pari päivää kesti tulla ruotsista

    http://www.opel.fi/content/dam/Opel/Europe/finland/nscwebsite/fi/11_Brochure_Library/Opel_kausitarjoukset_kesa_2013.pdf

  14. #134
    Liittynyt
    05/2013
    Viestit
    178
    Löytyisikö suosituksia, kumpi olisi käytännöllisempi: katolle asennettava vai tavaratilan oveen kiinnitettävä fillarin kuljetusteline? Käyttäjänä nainen, tarve saada kyytiin kaksi fillaria, vetokoukkua ei ole, muistaakseni varastosta pitäisi löytyä jotkin taakkatelineet. Autona on Toyota Corolla (aikaan ennen Aurista) HB ja tähän asti (ja osittain jatkossakin) olen pakannut fillarit kätevästi laajennettuun tavaratilaan Välillä pitäisi saada reissulle mahdutettua mukaan muutakin tavaraa ja fillarit joutunevat hetkellisesti väistymään sisätiloista. Näitä ketjuja olen lueskellut, mutta tuntuu kaikissa kuljetusmuodoissa olevan ongelmia...Thulen valintaoppaan mukaan sekä katolle asennettavia että oveen kiinnitettäviä malleja pitäisi löytyi tuohonkin autoon. Lähinnä kiinnostaa miten helposti naiselta onnistuu tuo katolle fillareiden laitto tai miten helppo teknisesti täysin tumpelon ihmisen on asentaa tuo tavaratilan oveen laitettava malli.

  15. #135
    Herätellääs tätä keskustelua uudelleen.. Kertokaas hiilarikonkarit, onko kuitupyörää(maasturia) turvallista kuljettaa peräkoukkutelineessä? Joku kerran varoitteli että sinkoavat kivet voisivat tehdä pyörälle harmia, mutta tuleehan niitä kiveniskuja ajossakin?

  16. #136
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Hellsinki
    Viestit
    1.879
    Viime aikoina olen kuljettaut hiilaritäpäriä Thulen vetokoukkutelineissä ilman ongelmia. Nyt käytössä on sellainen lavateline, jossa on renkaille paikat. Laitan satulatolpan ja ohjaintangon väliin lisäosaputken, johon telineen "koura" kiinnitetään. Toimii hyvin, mutta on ahdas jos toista pyörää laittaa samaan telineeseen (tuo on kaksipaikkainen). Periaatteessa pyörä on auton takana suojassa lentäviltä kiviltä eli en usko olevan ongelma. Voithan aina virittää jonkun suojapussin, jos on epäily asiasta.
    Roots, bloody roots

  17. #137
    Kiitos, tämän halusinkin kuulla. Itseltä löytyy thulen rideon johon täpäri jos toinenkin menee kyllä nätisti. Olen sillä alutäpäriä kuljetellutkin vaikka kuinka, mutta piti nyt kysyä varmuuden vuoksi kun tuohon kuituun siirryin

  18. #138
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    Helsinki/Haaga
    Viestit
    105
    Pitäisi saada vetokoukkuun tuleva teline, johon mahtuisi kolme Fatbikea. Thulen uuteen VeloSpace telineeseen sopii vain kaksi, eikä lisäpalikkaa kolmannelle ole saatavana. VeloCompact telineeseen yritin sovitella mutta pyörien välinen etäisyys aivan liian pieni (19cm).

    Ateran Strada E-bike M telineessä olisi tarpeeksi isot välin ja laajennettavissa kolmannelle mutta Ateraa ei saa Suomesta.

  19. #139
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    Helsinki/Haaga
    Viestit
    105
    Itse itseäni kouluttaen.

    Thulen EuroClassic G6 telineeseen ei sovi kahta Fatbikea vierekkäin.

  20. #140
    Liittynyt
    07/2013
    Paikkakunta
    Pohojanmaan lakeus
    Viestit
    30
    Onkos kenelläkään kokemusta Thulen ja muiden (Biltema) kattotelineiden eroista? Tarvetta telineelle olisi aika-ajoin, ja harkinnassa olisi Thule Proride 591. Biltema myy kuitenkin samantapaista härpäkettä huomattavasti edullisempaan hintaan: http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...ne-2000030017/

    Onkos noilla kuinka suuret erot käytännössä (käytettävyys, luotettavuus yms.)? Ainakaan toistaiseksi tarvetta ei ole kuljetella kuin yhtä alurunkoista maantiepyörää kerrallaan.

  21. #141
    Liittynyt
    09/2015
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    446
    ^ Ainakin Thulen telineen saa huomattavasti helpommin ja nopeammin katolle kiinni.

  22. #142
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.162
    Tämän testin jälkeen valitsin Thulen Proride 591:n ja tyytyväinen olen ollut. Vahvasti epäilen, että Bilteman telineessä ei pyörä pysy paikoillaan tiukassa tilanteessa, enkä tuollaista riskiä olisi valmis ottamaan muutaman kympin takia.
    https://www.adac.de/infotestrat/test...fahrradtraeger

    591:n tilalle näyttää tulleen 598. Ehkä osuin oikeaan saumaan, kun maksoin telineistäni 85 €/kpl. Nopea googlettaminen kertoo, että XXL myy tällä hetkellä kahden paketissa 591:stä hintaan 149 €. Kolmaskin mahtuisi auton katolle, mutta ei neljää, joten 598:n hinta 119 €/kpl on aika kova. Kolmen telineen tarvitsijan kannattaa kysellä, josko joku haluaisi yhden telineen, niin voi ostaa kaksi twinpackiä.
    https://www.xxl.fi/pyoraily/pyorailyvarusteet-ja-tarvikkeet/kuljettaminen/kuljetustelineet-autoon/c/100818_4

    Thulen telineissä on lukot, mutta jokainen on sarjoitettu erikseen. Twinpackista en ole varma. Thule myy kuitenkin lukkoja yhden avaimen sarjalle, jolla 2-3 telineen käyttömukavuus paranee huomattavasti.

  23. #143
    Liittynyt
    07/2013
    Paikkakunta
    Pohojanmaan lakeus
    Viestit
    30
    Joo tuo 591 twin-pack hieman kiehtoisi, mutta kun itsellä ei ole tarvetta kuin yhdelle, niin pitäisi yrittää löytää joku kaveriksi kimppaan... 75€ tuollaisesta ei kovin pahalta tunnu... Pitää vaan sitten pyörätelineen lukko sarjoittaa samalle avaimelle kuin mitä nuo kattotelineet ovat.

    Oishan tuolla sitten vielä tuo Freeride 532. Sen mitä nettiä selailin, niin ainut huono puoli verrattuna 591:een on vaikeus käyttää yhtäaikaa boksin kanssa ja vissiin hivenen hankalampi ja hitaampi pyörän kiinnitys.

  24. #144
    Blackborow Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ronde79 Katso viesti
    Onkos kenelläkään kokemusta Thulen ja muiden (Biltema) kattotelineiden eroista? Tarvetta telineelle olisi aika-ajoin, ja harkinnassa olisi Thule Proride 591. Biltema myy kuitenkin samantapaista härpäkettä huomattavasti edullisempaan hintaan: http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...ne-2000030017/

    Onkos noilla kuinka suuret erot käytännössä (käytettävyys, luotettavuus yms.)? Ainakaan toistaiseksi tarvetta ei ole kuljetella kuin yhtä alurunkoista maantiepyörää kerrallaan.
    Kyllä mä nyt vähintää Freerideen panostaisin Bilteman sijaan https://www.xxl.fi/thule-freeride-53...037870_1_style

    Tuollaiset Freeridet kulki pari kesää katolla ja kyllä niissä pyörät pysyi. Siirryin autonvaihdon myötä koukkutelineeseen, mutta kattoteline tuntuu kätevämmältä varsinkin maastovehkeiden kanssa. Kaverilla on Proride ja sen käytettävyys vaan on parempi varsinkin jos korkeampi auto kun voi kiristää telineen tasalta eikä tarvitse kurotella.

    Itselläni 598 odottaa tuolla varastossa, että uuteen autoon tulee kattotelineet Saksasta. Vajaa 90e oli XXL:n tarjouksessa eli ei paha. Fatbike-adapterin kun saisi vielä jostain, mutta ne on tällä hetkellä maahantuojaltakin loppu.

  25. #145
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.328
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mohkku
    Thulen telineissä on lukot, mutta jokainen on sarjoitettu erikseen. Twinpackista en ole varma. Thule myy kuitenkin lukkoja yhden avaimen sarjalle, jolla 2-3 telineen käyttömukavuus paranee huomattavasti.
    Ei niitä avaimia nyt hirveän montaa sarjaa ole, omat telineet on ostettu yli vuoden välein eri ketjujen liikkeistä ja avaimet ovat samanlaiset.

  26. #146
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    284
    ^ei mulla kyllä sama avain käy jokaiseen lukkoon ilman sarjoituskittiä, millä saa yhdellä ja samalla avaimella auki kaikki lukot.
    Lukkojahan on yleensä kaksi per kuljetusteline ja lisäksi vielä mahdolliset taakkatelineen lukot, eli kannattaa heti ostaa sellainen mistä riittää lukkorunkoja joka lähtöön
    ja löytyy laajennusvaraa tarvittaessa. Itse ostin sen 12-packin ja niistä lukkorungoista on nyt kahdeksan käytössä (kolme pyöränkuljetustelinettä ja taakkateline)

  27. #147
    Liittynyt
    03/2014
    Paikkakunta
    Liminka
    Viestit
    33
    Pitäs saaha maastopyörä kuskattua mökille (250km) ja satunnaiseen muuhunki kuletukseen. Katolle aattelin telineen asentaa. Onko kokemusta tälläsestä http://m.motonet.fi/fi/tuote/461510/...ofSpin-katolle

    Lähetetty minun D5503 laitteesta Tapatalkilla

  28. #148
    Tuli hankittua Thulen Freeride satunnaiseen kuljetukseen. Vaikuttaa parin kuskauskerran perusteella jämäkältä, eikä tarvi irroitella renkaita sisälle tilaa viemään ja sotkemaan (vrt. Proride), kun mökkireissuilla auto on jo valmiiksi täynnä. Heiveröisempi/lyhyempi kuski ja painava pyörä voi olla sellainen kombo että fillari ei kattotelineisiin ilman riskiä nouse. Käytännössä pitää ottaa ote etuhaarukasta ja rungosta jostain keskiön läheltä, nostaa pyörä melkein suorille käsille sekä vielä tukea sitä yhdellä kädellä sen aikaa kun saa alhaalta nousevan lukitusvarren kiinni runkoon. Omassa asennuksessa ainakin pitää hieman hakea pyörän etu-takasuuntaista paikkaa jotta tukivarren saa käännettyä paikalleen ilman että se ottaa kiinni eturattaisiin, eli siinä on pieni riski että fillari lipsahtaa ja kaatuu auton katolle. Voi toki olla vain siitä kiinni että pitää hienosäätää renkaiden kiinnityskohtaa etu-takasuunnassa. Vaimo joka tapauksessa ilmoitti ettei aio edes yrittää asennusta, mikä voi olla viisasta.

    Eipä mitään uutta edellisten kirjoituksiin, kunhan halusin ilmaista tyytyväisyyteni ko. telakkaan

    edit: kysymys hieman asian sivusta: jos unohtaa kokonaan uusien taakkatankojen oston, niin saakohan Thulen karvahattutankoihin (suorakulmaisiin) mitään aero-etu/takareunaa vähentämään tuulen suhinaa? Telineitä ei viitsisi ihan joka rasauksesta irrotella ja kiinnitellä, mutta humina on ikävä muistutus kohonneesta polttoaineenkulutuksesta

  29. #149
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    savo
    Viestit
    1.104
    Osaako kukaan sanoa käykö Thulen proride telineet Volvon kattotelineisiin? Ulkoisesti ovat kovasti samannäköiset?


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  30. #150
    Blackborow Guest
    Onko niissä telineissä ura? Jos on niin mittaa se. Volvon originaalit telineet on erittäin todennäköisesti Thulen valmistamat ja jos ei ole ja siihen uraan löydy sovitinta niin pannalla sitten. Saa ne joka tapauksessa kiinni.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •