GiantHephaGarminElectrobike
Sivu 12 / 37 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2 10 11 12 13 14 22 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 331 - 360 / 1086

Aihe: 1x11

Ja ilmeisesti Shimpan pakat pelaa yhteen Sramin NX sarjan kanssa muuten? Kun ei jaksaisi vaihtaa vaparin runkoa niin Shimpan pakat kun menevät vanhaan runkoon...

Blackborow Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti no-saint Katso viesti
    Ja ilmeisesti Shimpan pakat pelaa yhteen Sramin NX sarjan kanssa muuten? Kun ei jaksaisi vaihtaa vaparin runkoa niin Shimpan pakat kun menevät vanhaan runkoon...
    NX pakka menee myös.

Kokemukset kiinnostais NX sarjasta jos sellaista olet hankkimassa..

Setti NX:ää tilattu ja yksi gxp keskiö. Tosin delivery date unknown joten...

Lähetetty minun C6833 laitteesta Tapatalkilla

Blackborow Guest
    Onko jossain näkynyt painovertailuja näille edullisimmille 1x11 sarjoille? Lähinnä NX vs. SLX vs. XT kiinnostaa. Näyttäisi että SLX:n ja XT:n hintaero on niin olematon että sama ottaa XT, mutta NX olisi sitten useita kymppejä halvempi.

Siinä 2kg paikkeilla. Kammet, pakka, vaihtaja, ketju ja grippari.
    Vaihtaja 322g, kammet 680-780g, pakka 538g, ketju 232-273g ja grippari 144g.

Hiton näppärä muuten tuo cinch, ei kestä montaa minuuttia vaihtaa eturatasta.
    Älä itke ruma lapsi, ota rusina.

Setti NX:ää tilattu ja yksi gxp keskiö. Tosin delivery date unknown joten...

Olisihan noita hetikin saanut https://www.bike-components.de/en/SR...11-GXP-p48762/ . Paitsi tietenkin jos sai halvemmalla, yleensä odottavan aika on pitkä.
    -Olen periaatteen mies. Mutta jos jokin periaate ei satu minua miellyttämään, olen valmis vaihtamaan sen.-

Tuolla bike24 mistä tilasin 239€ hintaan on myös kaikkea muuta hyllyssä 1-3pv toimituksella. Ainoa mikä klikkaa on tuo grippari näköjään... Ja kuitenkin nimenomaan haluan tuon gripparin.
    Ja itse jouduin ostamaan keskiön erikseen joka tuolla linkissäsi kuuluu mukaan mutta elämä on :-)
    Ainoa mikä hieman ahdistaa on rattaan kiinnitys kampiin kun on ns vanhanliiton pulteilla ja alle 30 ei saa kiinni mutta nythän takana lisääntyy 36->42 joten eiköhän tuo riitä. Nyt edessä 26 direct mount niin "voitan" 2hammasta lisää tuolla 30-42 systeemillä...

Varmaan parempikin ketju olisi joku muu kysyä mutta kysytään tässä. Vaihtajana Sram X1 Type2 otti aika pahasti osumaa, vaihtajan lukitusnappi muovikuorineen on kadonnut mutta vaihteet tuntuu toimivan ilman sitä. Kävikö tässä niin hyvä tuuri että lukitusmahdollisuus katosi mutta muuten takavaihtaja toimii? Siltä ainakin tuntuisi. Ja maalaisjärjelläkin tuntuisi siltä ettei muuten ole yhteyttä vaihtajan toimintaan.
    Kuvassa lukon kuva oikealla alhaalla.
    http://www.bike-discount.de/en/buy/s...2994/wg_id-379

zipo Guest
    Katoppa mihin se lukitustappi on tarkoitettu
    https://www.youtube.com/watch?v=xrQV8qtKscw

Niin no kyllähän se nyt tiedossa on mutta aattelin vaan varmistaa ettei muuta yhteyttä ole. Anteeksi että kysyin liian tyhmiä.

zipo Guest
    Anteeksi vastaukseni koska en ilmeisesti ymmärtänyt kysymystä.

Irroitin kysymyksen nyt erilleen

Kävikö tässä niin hyvä tuuri että lukitusmahdollisuus katosi mutta muuten takavaihtaja toimii? Vastausvaihtoehto a) tai b), ei kissavideoita.
    a) Kävi
    b) Ei, siellä on semmonen monimutkainen jousisysteemi joka lähti mukana eikä vaihtaja toimi enää kunnolla.

Moro,
    Mulla on nyt Fatboy SE:ssä 2x10, surkeat navat ja aattelin jos päivittäis siihen SRAM GX 1x11 sarjan:
    https://r2-bike.com/SRAM-GX-Fatbike-complete-Group-Black-1x11-for-GXP

Tuon setin lisäksi tarvitsen ilmeisesti tämän takanavan?
    https://r2-bike.com/HOPE-Hub-rear-Pr...11-speed-color

Eikös noi sovi yhteen?
    Nyt Fatboyssa on keskiönä ”PF30 sealed cartridge”. Olisiko noista ”BB121 Pressfit” oikea vaihtoehto vai tarvitsenko jonkin sovitteen vielä lisäksi?

Kiitos jo etukäteen

Nyt hiukan sain perehdyttyä asiaan ja käsittääkseni tuo GX:n kampisetti ei sovi mun 190 mm perälle?
    Hopen napa ilmeisesti on yhteensopiva.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pexxi Katso viesti
    Irroitin kysymyksen nyt erilleen

Kävikö tässä niin hyvä tuuri että lukitusmahdollisuus katosi mutta muuten takavaihtaja toimii? Vastausvaihtoehto a) tai b), ei kissavideoita.
    a) Kävi
    b) Ei, siellä on semmonen monimutkainen jousisysteemi joka lähti mukana eikä vaihtaja toimi enää kunnolla.
    Vastaan A
    Se Type2.1 jousisysteemi on noide Type2.1 / roller bearing clutch muovien alla tai tarkemmin niiden alla olevan pultin alla vaihtajan rungossa.

Eli joudut jatkossa vaan vähän enempi suhmuroimaan rengasta irroittaessa ja kiinnittäessä.
    Videoi: https://www.youtube.com/user/t3mppu1
    Muuta säätöä: http://t3mppu.kapsi.fi/

Pari vuotta ajelin ilman tuota , jos jotain hyvää nii pyörä keveni.
    Sitte laitoin Xt Shadow + ☺

Lähetetty minun SM-A700F laitteesta Tapatalkilla

Kiitos. Paljon keveni?

Minkäs hintaista 1x systeemiin vaihto on keskimäärin?
    En ole tätä nykyistä vaihtamassa, kun ei välttämättä enää pitkään minulla ole, mutta voi olla, että tulevaan vaihdan, ellei siinä sellaista jo ole ja tämän hetken ehdokkaassa ei ollut.
    Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox

Jos tilaa Saksasta:

Pakka+ketju n. 100e
    Vaihtaja n. 70e
    Liipasin n. 50e
    Ratas n. 30-50e riippuen minkä ottaa

Suomesta jos hankkii niin muutama kymppi enemmän.

edit. ylläolevat Shimano XT M8000 hintoja

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nana Katso viesti
    Minkäs hintaista 1x systeemiin vaihto on keskimäärin?
    En ole tätä nykyistä vaihtamassa, kun ei välttämättä enää pitkään minulla ole, mutta voi olla, että tulevaan vaihdan, ellei siinä sellaista jo ole ja tämän hetken ehdokkaassa ei ollut.
    Siis 2x10 -> 1x11?

Shimanoilla pari satkua kotimaastakin.

^
    Okei. Semmoinen muistikuva niinkuin olisin eilen jostain reviewistä lukenut, että juuri Rhymessä olisi 1x systeemiin siirtyessä jonkinmoinen lisämutka, liittyikö se niihin taco-mitälie, kääk, en minä muista enää, kun luin niin monia arvosteluja, mutta eipä sillä väliä miten se onnistuu, kunhan onnistuu.
    Kauhea hurahtaminen tapahtui koeajolla, kun tällaisia pähkäilee vaikkei ole edes sitä juuri oikeankokoista pyörää ehtinyt ajamaan, saati sitten ostamaan.

Jätetään tässä kohtaa kertomatta mitä kaikkea muuta olen eilisen jälkeen ehtinyt jo suunnitella pyörään, jota en omista.
    -team Söpöshox

Nana, takapakka? 11-vaihteinen Sram ei mene 10-pakan takanapaan. Siksi itsellänikin 11 Simppa, koska se menee 10-pakalle tarkoitettuun takanapaan. Onhan se Sram hyvä mutta ei se Simppa huonompikaan ole. Ehkä olisi voinut sen 40 € heittää lisää vielä xtr-tason vaihdevipuun...
    XT-takapakka, vaihtaja, ketju ja vipu n. 210 € lätäkön takaa. Ja xtr-vivulla siis 250 €, joka suositukseni..
    Ja 50 € eturattaaseen lisäksi!

^Ah, tässä kun puoliksi viihteellä jo, Brooklyn Scorcher Ipa kädessä kirjoittelee niin unohtuipa epähuomiossa Jack Ojallekin vastata tuohon 1x11:sta, että en tottapuhuen ole ehtinyt vielä perehtyä aiheeseen riittävästi, jotta tietäisin 1x10 vai 1x11, kumpi ja miksi.
    Cresteissä, jotka tulee käyttöön myös tulevassa on nyt pakkana Sram. En muista kumpi Rhymessä oli, mutta nämähän ovat järjestelykysymyksiä. Pakanhan saa aina vaihdettua jos se siitä on kiinni ja vipuja vaihdeltua.
    Ajattelin vaihtaa tulevaan pyörään myös tuon Caliberissa nyt kiinniolevan Shadow+n, johon olen niin tykästynyt.
    -team Söpöshox

Sramin nx 11s kasetti menee samaan vapariin mitä 8-10 shimanot ja sramit. Mutta gx, x1, xo1, xx1 11s kasetit vaativat xd vaparin. Ja shimanon 11s kasetti toimii erittäin hienosti sramin 11s vipujen kanssa.
    itse en ole xtr vipua kunnolla ikinä kokeillut, mutta en pikkukummassa enää shimanon liipasimia laita, on sramit vaan niin paljon kevyemmät käyttää, ei vaadi paljoa peukalolta voimaa kun tarvitsee vaihtaa pienempää vaihdetta.
    jostain olen ollut lukevinani että sram 11s vivuilla toimisi myös shimanon takavaihtaja, mutta tuosta en ole satavarma.

Ja jos nyt leikitään ajatuksella, että on hankkimassa fillaria LBS:sta siihen kannattaa pyytää ne haluamansa releet jo ostaessa. Oikeat pyöräkaupat tuunaavat kokoonpanon halutuksi.
    Paljon kokonaisedullisempaa.

Blackborow Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kaakku Katso viesti
    Jos tilaa Saksasta:

Pakka+ketju n. 100e
    Vaihtaja n. 70e
    Liipasin n. 50e
    Ratas n. 30-50e riippuen minkä ottaa

Suomesta jos hankkii niin muutama kymppi enemmän.

edit. ylläolevat Shimano XT M8000 hintoja
    Pistin just Toneilta tulemaan XT M8000 upgraden eli pakka, ketju, takavaihtaja ja liipaisin yhteensä 193,xx€. Kerrankin mukava suosia suomalaista ja sen verran läskissä vakuuttanut tuo uusi XT-sarja, että pitihän se toiseenkin maasturiin saada.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Ja jos nyt leikitään ajatuksella, että on hankkimassa fillaria LBS:sta siihen kannattaa pyytää ne haluamansa releet jo ostaessa. Oikeat pyöräkaupat tuunaavat kokoonpanon halutuksi.
    Paljon kokonaisedullisempaa.
    Joo, tulen kyllä juttelemaan tästäkin liikkeessä, (mikä sitten lieneekään) josta pyörän hommaan.

Onko kenelläkään kokemusta sunracen pakasta? Näyttää olevan varsin edullinen ja kevyempikin kuin esim. vastaava XT pakka. http://www.bike-discount.de/en/buy/s...158/wg_id-6570

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •