GiantHephaElectrobikeGarmin
Sivu 55 / 129 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5 45 53 54 55 56 57 65 105 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.621 - 1.650 / 3848

Aihe: Canyon Läskipyörät

  1. #1621
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    ^Joo. Niin taisi olla. Mutta tuleehan niitä kolhuja, jos on tullakseen, siihen toiseenkin pyörään. Ja sen toisen pyörän hinnalla kyllä korjauttaa Dudenkin vaurioita melkoisesti.
    Tietysti tuurista on paljon kiinni mutta jos pannuttaa niin ei se fillari useinkaan pahiten kipeää ota. Ainakin omalla kohdalla kuski on enemmän vaarassa. Ja vaihtokehoa ei kai ole saatavana, joten syndit &kypärä kehiin ja menoksi, sillä Dudella jos semmoinen sattuu olemaan.

  2. #1622
    Liittynyt
    06/2013
    Viestit
    174
    Kiveniskuteipeillä voi ainakin ennakoitavissa olevat kohdat suodella, kuten alaputki keskiön läheltä ja jarru ja vaihdevaijerien lähikohdat rungon etuosassa. Mutta eihän sekään kaatumisten jälkiä estä ellei teippaa koko runkoa

  3. #1623
    Liittynyt
    07/2015
    Viestit
    147
    Ootteko laittanut ketjunohjuria dudeen kun ootte vaihtanut 2x10 -> 1x10 vaihteistoksi?

    Mikä olis dudeen sopiva edullinen malli?

  4. #1624
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.105
    Ei ole tarvinnut ketjuohjuria, ainoastaan kytkimellisen vaihtajan laitoin kun sitä ei ensimmäisissä karvalakkimalleissa ollut.

  5. #1625
    Liittynyt
    10/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    703
    ^ Samalla lailla minulla, eikä ole ketju tippunut vielä kertaakaan. Alkuperäisen kaltainen KMC-ketju ja narrow/wide-ratas.

    Fillaritorilla niitä e13-ohjureita näkyi jossain kohtaa paljon halvalla myytävänä, ilmeisesti eivät ole sellaisen pyörän mukana saaneetkaan pitäneet tarpeellisena?

  6. #1626
    Liittynyt
    07/2015
    Paikkakunta
    Kangasala
    Viestit
    14
    Noniin, sitten liitytty E*13 TRS kampien osalta rälläkkäkerhoon. Eka laakerien rasvaus onnistui vaivatta, kun kammet aukse suunnitellusti, liekkö menneet ylimomenttiin kiristäessä paikoillee. Nyt sitten kierteet korkkas. Olisiko kerholaisilla linkata uutta vaihtoehtoa tilale 2x10 tai 1x11 tyyppistä rataisua. Mielellään valmista kaupallista pakettia, ettei joudu ketulinjan kanssa paljoa säätämää. Kannattaa muuten huomioida, että kammen pultin prikka tulee kammesta pois ennen kuin ulosvetäjään ruuva kampeen (minä en). Näin saa koko kierteen teholliseen käytöön.
    jatkuvasti ja kokoajan

  7. #1627
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577

  8. #1628
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    463
    Ja tuosta saat huomiseksi...

    http://www.hi5bikes.fi/~bvvVx0000001...=RF-CK14TUR190

    Tuolla on kyll sit monia muitakin...

  9. #1629
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    ^^^Dudeen menee 170mm peräisen kammet. http://www.hi5bikes.fi/~7Iaxx0000001...=RF-CK14TUR100
    Toki myös 190mm peräisen, mutta Q-Factor levenee. Tosin Turbinen 170mm versiossakin hitusen leveämpi, kuin orkkis e13 kammilla, jos ei Unlimited kyseessä.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  10. #1630
    Liittynyt
    07/2015
    Viestit
    147
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti juhhau Katso viesti
    Noniin, sitten liitytty E*13 TRS kampien osalta rälläkkäkerhoon.
    Kokeilitko ennen rälläkkää yrittää irrottaa yleismallin leuallisella ulosvetäjällä? Itsellä olis huomennna edessä sellanen kokeilu..

    Jos vasemman kammen saa irti niin oikean kammen saa siten että kumivasaralla napauttaa vasemman kammen akseliin ??

  11. #1631
    Liittynyt
    07/2015
    Paikkakunta
    Kangasala
    Viestit
    14
    Kiitoksia linkeistä ja tilauskin jo lähti. Normi ulosvetäjällä en päässyt kammen olan taakse, kun sen tila oli varannut tuo aps-preloaderi. Toki tuon olisi voinut väkivaloin poistaa, mutta kampi oli jo tässä vaiheessa korkattu ja uutta teki mieli kovasti.
    jatkuvasti ja kokoajan

  12. #1632
    Liittynyt
    07/2015
    Viestit
    147
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Einiö Katso viesti
    Jos vasemman kammen saa irti niin oikean kammen saa siten että kumivasaralla napauttaa vasemman kammen akseliin ??

  13. #1633
    Liittynyt
    10/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    703
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Einiö Katso viesti
    Jos vasemman kammen saa irti niin oikean kammen saa siten että kumivasaralla napauttaa vasemman kammen akseliin ??
    Oikea lähtee akseleineen ihan vain vetämällä.

  14. #1634
    Terve, onko tuo kammen pultin takana oleva kartionmallinen osa kampea vai akselia?

  15. #1635
    Liittynyt
    10/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    703

  16. #1636
    Liittynyt
    07/2015
    Paikkakunta
    Kangasala
    Viestit
    14
    Ja sitten kampiuutisia. Canyon asiakaspalvelu ilmoittaa tiedusteluuni toimittavansa pelkkää E*13 vasenta kampea, missä tuo korkkaava kierre on. Hinta alle puolet uudesta kampisetistä. Loistavaa uutinen oikein ajoitettuna, mutta minulle paripäivää myöhässä. Jälkiviisana olisin käyttänyt "pikkurälläkkää" ja säästänyt ehjän akselin kampinen. Tekemällä oppii...
    jatkuvasti ja kokoajan

  17. #1637
    Liittynyt
    07/2015
    Viestit
    147
    Itselle ostin canyonilta tuon pelkän vasemman kammen ja vanhan sain irti tänään leuallisella ulosvetimellä ja sai ihan tosissaan vääntää jatkovarrella että kampi pamahti irti akselista, ei mitään toivoa olis ollut e13 ajatellulla ulosvetimellä että olis kierteet yms säilynyt.

    Nyt on 1x10 30hampaisella narrow wide rattaalla, huomenna testiajolle.
    Pistin nyt vaseliinia joka paikkaan reilusti sekä vasemman kammen ja akselin väliin sekä oikeaan momenttiin, saas nähdä aukeeko ens kerralla siten kuin kuuluu

  18. #1638
    Liittynyt
    07/2015
    Viestit
    147
    ^ muuten hyvä mutta ehkä joissain paikoissa olis käyttöä pykälää kevyemmälle vaihteelle eli ajattelin laittaa pakan missä isoin ratas on 42.

    Takavaihtajan säätöä se varmaan vaatii mutta muuten pitäisi sopia suoraan?

    http://www.bike-discount.de/en/buy/s...e-11-42-525615

  19. #1639
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    ^Mulla oli toi Fatboyssa, hyvä pakka. Hinta+laatu kohtaa hyvin. (y)

    Suomesta saa myös:
    http://www.hi5bikes.fi/~7dfyx0000001...R-CSMX3-TAY-BO

  20. #1640
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.105
    On myös ollut paljon juttua että normi 10-vaihtajan kanssa tuo 42t tuottaa ongelmia, riippuu varmaan vaihtajasta. Mä olen käyttänyt pakkaa jossa suurin on 40t ja sen olen saanut toimimaan kaikissa pyörissä.

  21. #1641
    Liittynyt
    07/2015
    Viestit
    147
    Toimiskohan deore xt vaihtajalla hmm

  22. #1642
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Sramin X0:lla ainakin toimi moitteetta. Medium-häkki.

  23. #1643
    Liittynyt
    09/2015
    Paikkakunta
    Österbotten
    Viestit
    212
    Dude cf 9.0 alkuperäinen 4".n JJ renkaat alla.
    Keskiviikkolenkillä meni 15mm paksuinen keppi takarenkaasta jopa vannenauhasta asti läpi.
    Tänä aamuna klo 640 ehdin ajaa 6km niin renkaassa 3 reikää vanteen reunan kohdilla. Paine 0.37bar. Farleyn 4.7" vakiorenkaalla ei ollu ongelmia tuollaisilla paineilla.
    Onko 4" JJ sen verran ohuempi ettei noin alhaisella paineella pysty runttailemaan?

  24. #1644
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.069

    Canyon Läskipyörät

    ^ Itsellä on kestänyt ko. rengas hyvin ilman yhtäkään reikää vaikka maasto on välillä melkoista kivikkoa.

    Tosin välillä on käynyt mielessä, kun on sormenpaksuisia tikkuja pystössä raivuutyömaan jäljiltä, että milloin poksahtaa. Vaan kestänyt on toistaiseksi tällaisen 66 kiloisen kuskin alla.

    Paineet olleet kaikkea 0,25 bar ylöspäin.

    Kyljetkin on pysynyt kumeissa siisteinä. Tuuriakin on kahdenlaista, sitä hyvää tai sitten huonoa.

  25. #1645
    Liittynyt
    10/2015
    Viestit
    49
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hiekkahentunen Katso viesti
    Dude cf 9.0 alkuperäinen 4".n JJ renkaat alla.
    Keskiviikkolenkillä meni 15mm paksuinen keppi takarenkaasta jopa vannenauhasta asti läpi.
    Tänä aamuna klo 640 ehdin ajaa 6km niin renkaassa 3 reikää vanteen reunan kohdilla. Paine 0.37bar. Farleyn 4.7" vakiorenkaalla ei ollu ongelmia tuollaisilla paineilla.
    Onko 4" JJ sen verran ohuempi ettei noin alhaisella paineella pysty runttailemaan?
    Vaihdoin kans mun Dudesta 4" JJ liteskinit pois melkeen heti. Tuntu liian ohkasilta tykitykseen😅 Nyt edessä JJ 4.8" snakeskin ja takana isoKnard. Varmaan JJ 4.8" molemmissa päissä ois kans melkeen yhtähyvä.

  26. #1646
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hiekkahentunen Katso viesti
    Dude cf 9.0 alkuperäinen 4".n JJ renkaat alla.
    Keskiviikkolenkillä meni 15mm paksuinen keppi takarenkaasta jopa vannenauhasta asti läpi.
    Tänä aamuna klo 640 ehdin ajaa 6km niin renkaassa 3 reikää vanteen reunan kohdilla. Paine 0.37bar. Farleyn 4.7" vakiorenkaalla ei ollu ongelmia tuollaisilla paineilla.
    Onko 4" JJ sen verran ohuempi ettei noin alhaisella paineella pysty runttailemaan?
    En minä ainakaan 4" 100 kilon ajopainolla voi ajaa kesä kivikkoa järkevästi noilla paineilla. Aikalailla minimi 0.6 bar mielummin enempi. Sama ilmio vahvoilla Maxxisen Mammoth 4". 4.8 liteillä voikin sittan ajella vaikka 0.35bar ongelmitta. Tosin niissäkin pidän enempi.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  27. #1647
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hiekkahentunen Katso viesti
    Dude cf 9.0 alkuperäinen 4".n JJ renkaat alla.
    Keskiviikkolenkillä meni 15mm paksuinen keppi takarenkaasta jopa vannenauhasta asti läpi.
    Tänä aamuna klo 640 ehdin ajaa 6km niin renkaassa 3 reikää vanteen reunan kohdilla. Paine 0.37bar. Farleyn 4.7" vakiorenkaalla ei ollu ongelmia tuollaisilla paineilla.
    Onko 4" JJ sen verran ohuempi ettei noin alhaisella paineella pysty runttailemaan?
    En uskaltaisi ajaa JJ LiteSkineillä noin alhaisilla paineilla. 0.6bar on satakiloiselle aika optimaalisen tuntuinen paine. Vuoden niillä ajoin ennenkuin kyljet alkoivat näyttää niin rispaantuneilta, että pistin SnakeSkin-version tilalle. Yhden nelituumaisen naulan jouduin kerran lenkillä nyhtäisemään sisurittomasta LiteSkin-takarenkaasta irti. Stanin litku tiivisti reiän ilman ongelmia.

  28. #1648
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Maqolf Katso viesti
    Litkuttamista ei edes kannata harkita vaan suorittaa heti kun mahdollista.
    Ajelin renkaanvaihdon yhteydessä yhden lenkin sisurien kanssa. Taidan siirtyä edustamallesi jyrkälle linjalle tässä litkutusasiassa. Ehdottomasti litkut sisurien tilalle jos vaan askartelupaskartelu suinkin luonnistuu.

  29. #1649
    Tuossa jonkin aikaa sitten kyselin kuljetusratkaisuja Dudelle. Poimin sitten XXL:n alesta Proride 591 twinpackin ja eiku Dudea kiinni. Eipä tosiaan tarvii sen kummempia adaptereitakaan, sen kun pistää kiinni parin euron kuormaliinalla ja vähän vanhaa sisuria kehän suojaksi.



    Sent from my iPhone using Tapatalk

  30. #1650
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Kello
    Viestit
    2.059
    Voihan se metallilukko-osan laittaa tuonne alapuolellekkin?


    Lähetetty minun SM-A700F laitteesta Tapatalkilla

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •