ElectrobikeHephaGiantGarmin
Sivu 5 / 26 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3 4 5 6 7 15 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 121 - 150 / 773

Aihe: Leveät ja nopeat maantierenkaat

  1. #121
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Kajaani
    Viestit
    34
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Hienosti napsahtaa vanteelle 40mm hyperikin 1.5l limupullon avulla. Ja tosiaan napsahtaa, eli tuntuu pysyvänkin hyvin hyllyllä.
    Jos ja kun litkut tiivistävät reunat, niin en usko tubeless käytössä olevan mitään ongelmia.
    Minkä levyisille vanteille olette litkuttanu nuita? Kannaattaako 17mm kapealle vanteelle edes litkuttaa?

    Lähetetty minun PLK-L01 laitteesta Tapatalkilla

  2. #122
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Hienosti napsahtaa vanteelle 40mm hyperikin 1.5l limupullon avulla. Ja tosiaan napsahtaa, eli tuntuu pysyvänkin hyvin hyllyllä.
    Jos ja kun litkut tiivistävät reunat, niin en usko tubeless käytössä olevan mitään ongelmia.
    Aivan samalla tavalla, mutta täällä ainakin renkaan toleranssi on niin suuri ettei nouse vanteelle. Ehkä kunnon kompuralla saattais nousta. Itse oon ajellu sisureilla ja sisureissa sisällä 30ml litkua. 2 puhkeamista, joista molemmista on selvitty vain pumppaamalla sama kumi takaisin täyteen ja jatkamalla ajoa. Tuo paino tappio on niin pieni, että itse kyllä tulen jatkossakin käyttämään litkua cyclon sisureissa työmatkoilla.
    Kaks pyörää ja Black&Decker! Paras ja halvin pyörän hankinta tapahtuu foorumin palstalla. Loputtomia unelmia ja ostoksia käymättä edes nettipankissa.

  3. #123
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.285
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jaakom Katso viesti
    Minkä levyisille vanteille olette litkuttanu nuita? Kannaattaako 17mm kapealle vanteelle edes litkuttaa?

    Lähetetty minun PLK-L01 laitteesta Tapatalkilla
    19mm sisäleveyden WTB Frequency i-19 kehät ovat itselläni noiden kanssa käytössä. Ainahan se litkuttaminen kannattaa. Varsinkin leveiden renkaiden kanssa normaali butyyli sisuri on aika turha jarru välissä. Vuotava latexi on taas vähän huono muualla kuin lenkki käytössä.

  4. #124
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Kajaani
    Viestit
    34
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    19mm sisäleveyden WTB Frequency i-19 kehät ovat itselläni noiden kanssa käytössä. Ainahan se litkuttaminen kannattaa. Varsinkin leveiden renkaiden kanssa normaali butyyli sisuri on aika turha jarru välissä. Vuotava latexi on taas vähän huono muualla kuin lenkki käytössä.
    Jees, ajattelin vaan pysyykö pienillä paineilla vanteella, esim kantatessa.

    Lähetetty minun PLK-L01 laitteesta Tapatalkilla

  5. #125
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.285
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jaakom Katso viesti
    Jees, ajattelin vaan pysyykö pienillä paineilla vanteella, esim kantatessa.

    Lähetetty minun PLK-L01 laitteesta Tapatalkilla
    Sehän näissä ei tubeless renkaissa vähän hirvittää. Tuolle wtb:n kehälle rengas ainakin napsahti aika voimallisesti hyllylle, eikä paineiden laskun jälkeen tippunut alas. Täytyykin huomenna koettaa vielä miten helpolla rengas irtoaa sormin painamalla. Schwalben prot istuvat niin tiukasti vanteilla, ettei niitä mienaa saada sormivoimin alas.

    Minulle nämä tulevat retki/työmatka käyttöön ja ajattelin ajella kohtuullisen reiluilla paineilla. Pehmeäthän nuo ovat muutenkin kapeiden renkaiden jälkeen.

  6. #126
    noniinno Guest
    21mm sisäleveys, American Classic kehät, meni pikkukompuralla eivätkä putoa hyllyltä vaikka laskee paineet pois. Tyhjenevät itsestään n 2:ssa viikossa. En tiedä, mistä kiikastaa. Renkailla oli ajettu n. 400 km ennen kuin asensin tubelessiksi. Vanteista ei vuoda. Mutta eipä noin pieni vuoto ole jaksanut haitata. Ajopaineet 2,8 ja 3bar.

  7. #127
    Testiin menivät suositusten myötä Voyager Hyperit 37 mm leveydessä. Pumppasin fiilispohjalta neljään bariin kun en jaksanut tarkemmin optimipaineita selvitellä ja kävin kiertämässä lähiön, ja olihan ne hyvällä tavalla hassun tuntoiset. Imivät tärinää retkupyörän teräsrungon kanssa maagisesti, mutta tuntuivat kyllä melko rullaavilta vaikka silmät yrittikin väittää että noin leveän renkaan on pakko olla raskas ja jäykkä ns. utility-rengas. Tuntuma oli todella kaukana esim. vanhan mallin Marathon Supremesta joka on samassa "asfaltti-touring" -renkaiden sarjassa.

  8. #128
    noniinno Guest
    En tiedä miten tuosta 37mm leveydestä voi rengas enää mukavammaksi muuttua ainakaan assulla ja soralla. Oma taikansa tietty tubelessilla. Leveämmät alkaisivat jo tuntumaan veltoilta.

    Oman cyclon runko on todella kisakireän jäykkä joka suuntaan, vaikka kuitua onkin, joten normiajelussa hyperit ovat minimivaatimus. Kisailut sitten erikseen.

  9. #129
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    823
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti cobbo Katso viesti
    Testiin menivät suositusten myötä Voyager Hyperit 37 mm leveydessä. Pumppasin fiilispohjalta neljään bariin kun en jaksanut tarkemmin optimipaineita selvitellä ja kävin kiertämässä lähiön, ja olihan ne hyvällä tavalla hassun tuntoiset. Imivät tärinää retkupyörän teräsrungon kanssa maagisesti, mutta tuntuivat kyllä melko rullaavilta vaikka silmät yrittikin väittää että noin leveän renkaan on pakko olla raskas ja jäykkä ns. utility-rengas. Tuntuma oli todella kaukana esim. vanhan mallin Marathon Supremesta joka on samassa "asfaltti-touring" -renkaiden sarjassa.
    Aika samoilla mietteillä ajoin itse Schwalben SV17 butyylisisureilla 4 bar edessä ja 4,4 bar takana. Ajotuntuma on erittäin miellyttävä. Rullaavuudesta oma käytännön data on vielä liian niukkaa, mutta eiköhän tuo Jarno Biermanin mittaus ole ihan lähellä totuutta. Sliikimpiin vaihtoehtoihin verrattaessa pyörä näyttää noilla vähän traktorimaiselta, muttei todellakaan siltä ajossa tunnu.
    http://maltaidenmaailma.blogspot.fi/

  10. #130
    Itellä ollut 37 mm (tod. n. 38 mm) Voyager Hyperit tubelessina Hope Tech XC -vanteilla (sisäleveys 19.5 mm). Jotain keltaista teippiä ja vajaa puol desiä litkua per rengas. Pari kuukautta oon ajanut niillä ja ei pahaa sanottavaa, hyvin ja pehmeästi rullaavat suunnilleen 2.5-3 barin paineilla (itellä painoa vaatteet päällä noin 80 kg). Jos paineet tippuu syystä tai toisesta alle 2:een niin etupää alkaa vedellä vähän ja sit kun on alle 1.5 niin renkaan kyljestä napakasti painamalla saa ilmaa karkaamaan. Toisella kiepillä teippiä varmaan korjaantuisi, mutta en oo ainakaan vielä jaksanut koska normipaineilla en oo saanut niitä burppaamaan.

  11. #131
    Liittynyt
    05/2016
    Viestit
    89
    Hei, en viitsinyt aloittaa uutta aihetta, tämä sivuaa sen verran läheltä, jotenk kokeillaan, josko saisin apuja täältä.

    Olen aloitteleva fillaristi ja pyöränä on käytetty cyclocross, vaikkakin ajo lähes täysin maantietä, mutta kuskillä vielä elopainoa 103 kg, en viitsinyt mitään hentoa maantiepyörää hankkia vielä.

    Vanne on 622x13c

    Tilasin pyörään uudet kumit:
    - Vittoria Voyager Hyper Reflex 700x32
    - Vittoria Lite Butyl road bike tube and cross bike tube 700x25-32C SV 48/60/80mm

    Onko tässä vaiheessa menty jo pahasti metsään?

    Jos ei, niin renkaat on tosiaan alla, mutta pähkin nyt, kuinka paljon arvaa työtnää painetta, vähän hirvittää Vittorian oman laskurin mukainen reilut 8 bar! Nyt on Lidlin pumpunmittarin mukaan reilut 4bar ja on jo aika pinkeä ja omasta mielestäni voisi vähän pudottaakin. Renkaan kyljessä oli minimi 3bar.






    Kiitos jo etukäteen!



    -R







  12. #132
    Liittynyt
    06/2014
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    792
    Eikö ne lue siinä renkaan kyljessä min. ja max. paineet. Mitään laskureita.....

  13. #133
    Liittynyt
    05/2016
    Viestit
    89
    lukee, muistaakseni max oli 6 ja min 3 ja nyt on 4bar joka tuntuu aika kovalta. Ei ole vertailukohtaa minkä tuntuinen pitäisi olla, siksi kyselen

    EDIT: ei tuntunut koeajossa liian kovalta kuitenkaan, lähinnä arveluttaa kuskin paino suhteessa renkaan paineeseen.

  14. #134
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Kotka
    Viestit
    28
    Onkos kenelläkään kokemusta tästä: https://www.bike24.com/1.php?content...20093%5D=20106
    Eli challenge strada bianca, siitä näyttäisi olevan halvempi leveämpikin markkinoilla. Ajattelin sitä asfaltille lähinnä.

  15. #135
    Liittynyt
    03/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    427
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ricce Katso viesti
    lukee, muistaakseni max oli 6 ja min 3 ja nyt on 4bar joka tuntuu aika kovalta. Ei ole vertailukohtaa minkä tuntuinen pitäisi olla, siksi kyselen
    EDIT: ei tuntunut koeajossa liian kovalta kuitenkaan, lähinnä arveluttaa kuskin paino suhteessa renkaan paineeseen.
    Itsellä tuo sama rengas myös 32mm leveänä. Painoa on 92kg ja tulee laitettua 4-4.5bar. Arkiajossa olen laiska pumppailemaan jatkuvasti joten paineet putoaa välillä varmasti tuonne kolmen tienoillekin ja ehkä aavistuksen kovaksi tästä syystä tulee pumpatessa laitettua. Eilen laitoin taakse 4.5bar ja eteen 4bar kun tänään hilpasen hieman pidemmälle sillä. Jos ajelet asfaltilla niin joku 4bar on sulle varmaan ihan hyvä ja tuntuman mukaan voit lisätä hieman. Sitten jos alusta on kivisempää tms niin hieman voinee pudottaakin. Oikeilla jäljillä kyllä olet

  16. #136
    Itse painoa 95kg ja työkamojen kanssa 5,5bar painetta. 4bar on kyllä jo aika löysä päällysteajoon. Nyt 1300km takana ja hyvin kulkee.
    Kaks pyörää ja Black&Decker! Paras ja halvin pyörän hankinta tapahtuu foorumin palstalla. Loputtomia unelmia ja ostoksia käymättä edes nettipankissa.

  17. #137
    Liittynyt
    05/2016
    Viestit
    89
    Ok kiitos näistä, odotukset on ainakin aika korkealla tämän renkaan suhteen, aiempi oli Schwalben Road Cruiser http://www.schwalbe.com/en/tour-read...d-cruiser.html saman kokoisena, joka ei mielestäni ole kovin rullaava rengas, toisaalta, ei ole sitä vertailukohtaa vielä.

  18. #138
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ricce Katso viesti
    Jos ei, niin renkaat on tosiaan alla, mutta pähkin nyt, kuinka paljon arvaa työtnää painetta, vähän hirvittää Vittorian oman laskurin mukainen reilut 8 bar!
    Ainakaan nettisivun demo Vittorian appista ei kysynyt eli ota huomioon renkaan leveyttä. Toisin sanoen kun valitsee "Roadin", laskuri olettanee että rengas on tavanomainen 23- tai korkeintaan 25-millinen maantierengas. 32-milliselle renkaalle riittää merkittävästi alempi paine.

    Toinen juttu on sitten se että 32-millinen rengas voi olla vähän nuojuva kapealla eli 13c-levyisellä vanteella. Kokemuksen puutteessa en osaa sanoa voiko se joissain tilanteissa olla jopa turvallisuusriski - suositusten mukaan vanteen pitäisi olla 15c tai leveämpi - mutta epämukavampi kuin hieman leveämmällä vanteella se varmasti on.

  19. #139
    Liittynyt
    05/2016
    Viestit
    89
    Tätä mietin myös, Road Cruiser oli 32mm, siksi uskalsin ottaa Vittorian samalla leveydellä. Hmmm...

  20. #140
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    136
    Vanteiden suositusleveydet ovat varmaankin aika varman päälle merkattuja, luulisi hieman alilevyisen vanteen olevan ok joskaan ei optimaalinen. Paineista sen verran että itse painan noin 71 kiloa ja Hypereissä pyrin pitämään paineet periaatteella takana reilut neljä ja edessä vajaa neljä baria. Tuntuma on että vähempikin riittäisi, mutta en ole tarkemmin tutkinut asiaa.

  21. #141
    Liittynyt
    03/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    427
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ricce Katso viesti
    Ok kiitos näistä, odotukset on ainakin aika korkealla tämän renkaan suhteen
    Hyperiä rullaavampaa ei ole markkinoilla joten sitten pitänee katsella muita syitä jos ei tuo miellytä
    Tosiaan makuasia paljonko paineita pitää. Itsellä tosiaan se ~4.5bar on senkin takia kun tulee hieman sora-ajoakin niin siellä on mukavampi hieman löysempänä. Kannattaa testailla ainakin 4-5.5bar haarukasta mikä itseä miellyttää.

  22. #142
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.285
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ricce Katso viesti
    Hei, en viitsinyt aloittaa uutta aihetta, tämä sivuaa sen verran läheltä, jotenk kokeillaan, josko saisin apuja täältä.

    Olen aloitteleva fillaristi ja pyöränä on käytetty cyclocross, vaikkakin ajo lähes täysin maantietä, mutta kuskillä vielä elopainoa 103 kg, en viitsinyt mitään hentoa maantiepyörää hankkia vielä.

    Vanne on 622x13c

    Tilasin pyörään uudet kumit:
    - Vittoria Voyager Hyper Reflex 700x32
    - Vittoria Lite Butyl road bike tube and cross bike tube 700x25-32C SV 48/60/80mm

    Onko tässä vaiheessa menty jo pahasti metsään?

    Jos ei, niin renkaat on tosiaan alla, mutta pähkin nyt, kuinka paljon arvaa työtnää painetta, vähän hirvittää Vittorian oman laskurin mukainen reilut 8 bar! Nyt on Lidlin pumpunmittarin mukaan reilut 4bar ja on jo aika pinkeä ja omasta mielestäni voisi vähän pudottaakin. Renkaan kyljessä oli minimi 3bar.






    Kiitos jo etukäteen!



    -R



    13c kiekot, 32mm rengas ja yli 100kg painoa? Mitkä kehät nuo ovat?

  23. #143
    Liittynyt
    05/2016
    Viestit
    89
    Rodi Stylus Race

  24. #144
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.285
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ricce Katso viesti
    Rodi Stylus Race
    Taitavat nämä olla ainakin 600gr painon mukaan kohtuulisen jämäkkää tekoa.

  25. #145
    Liittynyt
    05/2016
    Viestit
    89
    Eli ajoa vaan

  26. #146
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Frosty Katso viesti
    Aika samoilla mietteillä ajoin itse Schwalben SV17 butyylisisureilla 4 bar edessä ja 4,4 bar takana. Ajotuntuma on erittäin miellyttävä. Rullaavuudesta oma käytännön data on vielä liian niukkaa, mutta eiköhän tuo Jarno Biermanin mittaus ole ihan lähellä totuutta. Sliikimpiin vaihtoehtoihin verrattaessa pyörä näyttää noilla vähän traktorimaiselta, muttei todellakaan siltä ajossa tunnu.
    Nyt on Hypereillä pidempikin lenkki testattu ja oikein testin vuoksi ajelin pehmeämpiä hiekka/sorateitäkin. Kuviotahan Hyperissä ei juurikaan ole eli liukkaammalla se lipsuu, mutta leveyttä sen verran että se ei hirveän helposti uppoa hiekkaan eli se rullasi kohtalaisen ok epätasaisellakin. Maalaistietkin olivat mukavia ajaa. Kulutuspintaan ei näytä pikkukivet tarttuvan ollenkaan niin herkästi kuin esim. GP4000SII:ssä, eivätkä renkaat näyttäneet saaneen pikkuviiltoja juurikaan ~70 kilsan kiekalla.

    Nostin paineita hieman (vajaasta) neljästä, eli taakse reilut 4.5 ja eteen hieman vähemmän. Töyssyt tulivat vähän tuntuvammin läpi mutta (ainakin korvien välissä) vierintävastus pieneni. Myöskin korvien välissä saattoi olla tuntuma siitä että liikkeellelähtö ja kiihdytys olisivat olleet raskaampia, mutta se ei tietty ole ihme koska 37mm rengas painaa aika paljon enemmän kuin edelliset GP:t.

  27. #147
    Liittynyt
    05/2016
    Viestit
    89
    40km lenkki tehty Hypereillä ja hienosti toimii, onhan noi pirun mukavat ajaa, ainakin kun ei paremmasta tiedä.
    Kiitoksia vastanneille

  28. #148
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    823
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti cobbo Katso viesti
    Nostin paineita hieman (vajaasta) neljästä, eli taakse reilut 4.5 ja eteen hieman vähemmän. Töyssyt tulivat vähän tuntuvammin läpi mutta (ainakin korvien välissä) vierintävastus pieneni. Myöskin korvien välissä saattoi olla tuntuma siitä että liikkeellelähtö ja kiihdytys olisivat olleet raskaampia, mutta se ei tietty ole ihme koska 37mm rengas painaa aika paljon enemmän kuin edelliset GP:t.
    Itse olen alkanut taipua yhä enemmän sille kannalle, että kiihdytyksissä ja putkelta ajettaessa isomman renkaan ilmatila siitä syntyvä jousto saavat aikaan pääosan tuosta raskaamman kiihdytyksen tunteesta.

    Maantiepyörässä kaksilla kiekoilla isompikin (yli 400 g) painoero tuntuu loppujen lopuksi aika vähän samankokoisilla renkailla. Vastaavasti isompi ilmatila ja matalammat paineet saavat merkittävän muutoksen ajotuntumassa ja kiihdytyksen tunteessa ilman merkittävää painoeroa.
    http://maltaidenmaailma.blogspot.fi/

  29. #149
    Eka lenkki 37 mm Hypereillä ajettu. Keskinopeus nousi 2-3 km/h ja mukavuus vähintään yhtä hyvä kuin 40c Clementeillä jos ei parempi. Mahtavat renkaat.

    Lähetetty minun MotoG3 laitteesta Tapatalkilla

  30. #150
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.285
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Frosty Katso viesti
    Itse olen alkanut taipua yhä enemmän sille kannalle, että kiihdytyksissä ja putkelta ajettaessa isomman renkaan ilmatila siitä syntyvä jousto saavat aikaan pääosan tuosta raskaamman kiihdytyksen tunteesta.
    Tätä mieltä olen ollut itsekkin, enkä tämän jouston vuoksi halua käyttää yli 28mm renkaita maantiellä. 25mm on hyvä. Oikeastaan aika sama, saako tuota joustoa ja jarrutusta mitattua millään. Haluan kuitenkin maantielle mahdollisimman napakan tuntuman.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •